Eventuellt försäkringsärende

ENBART för motorrelaterade topics
CTROliver
Wannabe
Wannabe

25 maj 2007, 15:01

Har som bekant jobbat på IF tidigare, men efter 6 månader på Sova så glömmer man bort detaljerna. Så kanske är det någon här som har lite inblick i den världen:

Pappa lämnar in bilen imorse på Honda för 8000-mils service. När han ska hämta bilen får han istället reda på per telefon att hans nycklar har blivit stulna ifrån Honda.

Personligen ser jag inte hur det ens är möjligt att man hanterar något så väsentligt som Nycklar till en bil på ett så Slarvigt sätt att nycklarna blir stulna, samtidigt har jag själv besökt honda och de har inget "spring" som t.ex Siba - mobilia har. Därför är det Ännu mer otroligt i mina ögon hur det kan ha skett.

Men nu har det skett, de kommer behålla bilen över helgen.

Det som nu oroar mig är att det hela rör sig om ett "beställningsjobb" och att någon som jobbar där inte har rent mjöl i påsen.
Jag vet mycket väl hur enkelt en bil med nycklar försvinner ut ur landet allt för snabbt, så att honda "tröstat" min pappas oro på den biten med att de skulle ha bilen ståendes inomhus känns inte jätte betryggande.

Så vad händer nu om bilen försvinner ifrån Honda under helgen?

Vad har pappa rätt att kräva, han hade inga planer på att sälja bilen etc men det rä trots allt en CTR som har 8000 pendel-mil på nacken. Men det känns förjävligt om han skulle få ut säg 90 000kr när han vill ha kvar sin egen bil, och detta pga hondas slarvighet.

Har även bett honom att titta till bilen så att det inte handlar om att någon har buskört den efter servicen och då råkat sätta den i en trottoarkant etc och därför försöker dölja det nu.

Skärpning Honda
Senast redigerad av 1 CTROliver, redigerad totalt 25 gånger.
James Oliver Könsberg - Malmö
adio
Lärd
Lärd
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

25 maj 2007, 15:23

Det är väl jätte svårt att bedömma en sån sak, Honda kan ha en massa tilläggsförsäkringar som går in i såna händelser.
Tycker det är lite taskigt att hänga ut dem via namn istället för att ta upp det med dem först.
Fråga dem rakt ut vad som gäller och lägg fram dina funderingar.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
CTROliver
Wannabe
Wannabe

25 maj 2007, 15:29

adio skrev:Det är väl jätte svårt att bedömma en sån sak, Honda kan ha en massa tilläggsförsäkringar som går in i såna händelser.
Tycker det är lite taskigt att hänga ut dem via namn istället för att ta upp det med dem först.
Fråga dem rakt ut vad som gäller och lägg fram dina funderingar.
Jag har inte hängt ut firmans namn? inte vad jag kan se. kan tabort malmö så får folk se att jag Bor i malmö istället och dra sina slutsatser ifrån det.

Sen står det även att det är Pappas bil och Han som är ute på honda, jag befinner mig just nu uppe i Hbg på jobbet.

Förstår inte tankesättet, man låter inte 100 000kr bara ligga framme, men ett par bilnycklar kan man tydligen bara lägga av sig hur somhelst. Det är nog på sin plats att den som tappade bort nycklarna får sig en uppmaning att börja ta sitt jobb på allvar.

Slarv är som bekant något som brukar vara konsekvent.
adio
Lärd
Lärd

25 maj 2007, 15:53

Men fortfarande ring eller gå till dem och prata istället för att smutskasta dem här, de har gjort fel men det blir ju inte bättre om du skriver det här.
För att bättra sig måste de få veta vad det är kunden är missnöjd med eller hur de kan gottgöra kunden.

Tycker en moderator borde ta bort tråden, det är ju ändå Honda vi kör och det är en ÅF som vi istället borde hjälpa bli bättre och det gör man inte på det här sättet.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
CTROliver
Wannabe
Wannabe

25 maj 2007, 16:06

Du läser verkligen inte :)

Pappa var Påväg ut där när jag la detta inlägget, Förövrigt så har han nu varit där och kör just nu en Honda Accord.

Frågan kvarstår fortfarande, om bilen blir stulen, får han då "vanlig" ersättning dvs långt under marknadsvärdet eller blir han ersatt ordentligt? Jag bad vänligt om folk som var hade Svar på frågan, men du Erik ger dig inte.

Du fortsätter ditt prat om smutskastning och är den enda som verkligen tar fram det till diskussion. Eftersom du ändå bjuder in till det Ännu en gång så står jag fast vid att Slarv bör uppmärksammas i ett tidigt skede.

Det du skriver stämmer, inget blir Bättre av att jag skriver något här, men Någon kanske sitter på info om vad som hänt i ett Liknande fall, och därmed kan besvara min fråga istället för att ha alla taggar utåt och tycka synd om Honda. Jag är rätt övertygad om att Honda inte går under som bilmärke pga min, med dina ögon sett - enorma smutskastningskampanj :)

Om du är intresserad av att se hur jag hade skrivit allt om det var för att smutskasta Honda så kan jag skriva ihopa ett inlägg och p.ma dig det, så att du kan se skillnaden.

Du skriver även att du tycker att vi borde hjälpa en ÅF att bli bättre, hur ska detta ske om det aldrig kommer ut? Om ingen vet om problemet trots att det finns där, så kommer inget hända, om bara en person ringer och beklagar sig så sker garanterat inte lika mkt som när ett 100-tal individer känner till fallet.
Det Roliga i det är att det inte var det som frågan handlade om överhuvudtaget. Det var Vilken form av ersättning kommer ske OM bilen blir stulen.

Det var ingen fråga om: "Tycker ni också att de på honda är slarvpellar och hur ska vi göra så att ingen någonsin lämnar in sin bil där?" Den enda som dragit diskussionen dit är du själv Erik :)

Personlingen får de gärna slarva med sina rutiner och på det sättet få sämre lönsamhet på sitt företag, det rör mig inte, det som rör mig är däremot min Pappas bil som jag vet att han älskar.
adio
Lärd
Lärd

25 maj 2007, 16:25

Skitsamma vad frågan var, jag tycker inte det är rätt att skriva vilken Honda ÅF det är som har gjort fel utan istället bara ställt frågan.

Om bilen blir stulen hos Honda ÅF efter att nyckeln blivit stulen, får han då "vanlig" ersättning dvs långt under marknadsvärdet eller blir han ersatt ordentligt?

Orkar inte mer hoppas du får svar på din fråga och att 100 till blir förbannade på dem.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

25 maj 2007, 16:34

det här verkar inte leda till något vettigt.. Vill ni fortsätta spela ping pong.. :) PM!
2008 wrx sti
Låst