Krockade idag, totalkvaddad bil

ENBART för motorrelaterade topics
Vtec_Lambo
Användare
Användare

13 juni 2007, 22:41

StiFt skrev:<!--quoteo(post=411613:date=13 Jun 2007, 14:59:06:name=Krister)--><div class='quotetop'>CITERA(Krister @ 13 Jun 2007, 14:59:06) [snapback]411613[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Stift: Bilen får inte ha fler passagerare än den är registrerad för... och alla i bilen måste ha bälte och du får inte ha fler bälten än den är reggad för.
Okej, men då borde det ju vara 4 som får sitta i bilen samtidigt iom att det finns 4 bälten?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ja om den är reggad för 3 passagerare också så.
<!--coloro:#2E8B57--><span style="color:#2E8B57"><!--/coloro-->Civic EK3-R -96<!--colorc--></span><!--/colorc-->

[b]Tidigare bilar:[/b]
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Crx VT -91<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->Mazda 323F -92<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#C0C0C0--><span style="color:#C0C0C0"><!--/coloro-->Ford Granada 2.0L -84<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.streetpower.se/" target="_blank">www.STREETPOWER.se</a>
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

13 juni 2007, 22:47

umm jag tror faktiskt det har hänt många gånger att man gjort en omkörning med 5 pers i bilen i en crx utan att det hände nåt. jag menar i civic går det ju bra, o HBn är ju inte direkt nå mycket tyngre eller har nå mycket bättre dämpare eller så. iaf betedde min civic sig inte konstigt fast jag hade fler än 5 i bilen. jag tvivlar starkt på att 5 pers i en crx skulle göra den så svår att kontrollera, så låga gränser tror jag inte bilen har faktiskt. inte ser vi massa folk som kör av vägen trots 200 kg stereo och passagerare heller. dock vet jag att om man trycker in gasen trots att man inte kör så fort o inte håller i ratten ordentligt så sticker det gärna iväg åt höger.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
darkdog8
Användare
Användare

13 juni 2007, 22:58

ÅHH fan vad jag saknar den!!! Så jävla ledsen! :crybaby:

R.I.P Lilla rexen!! <3
Fredrik Bergh
and1
Lärd
Lärd
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen

13 juni 2007, 23:03

om motorn klara sig, plockar av den o sätt i en annan :D hehe
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Koxen
Påläst
Påläst

13 juni 2007, 23:41

Brandmannen är snabb och nyper vtec snurran ja

nä men tråkigt att det hände men bra att ni klarade er förvånansvärt bra!
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Kör:
Toyota Chaser Tourer
Skyline R32 GT<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> ò_ó
Civic ESi <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->♥<!--colorc--></span><!--/colorc-->

-------------<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Elvis_EG2
Påläst
Påläst
Namn: Elvis

14 juni 2007, 00:35

SHIT den va inte i din ägo så länge:(

tur att ni alla klara er..

tänk att om du inte köppt den bilen hade den varit min :o
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Vtec_Lambo
Användare
Användare

14 juni 2007, 01:23

EcciBaka skrev:umm jag tror faktiskt det har hänt många gånger att man gjort en omkörning med 5 pers i bilen i en crx utan att det hände nåt. jag menar i civic går det ju bra, o HBn är ju inte direkt nå mycket tyngre eller har nå mycket bättre dämpare eller så. iaf betedde min civic sig inte konstigt fast jag hade fler än 5 i bilen. jag tvivlar starkt på att 5 pers i en crx skulle göra den så svår att kontrollera, så låga gränser tror jag inte bilen har faktiskt. inte ser vi massa folk som kör av vägen trots 200 kg stereo och passagerare heller. dock vet jag att om man trycker in gasen trots att man inte kör så fort o inte håller i ratten ordentligt så sticker det gärna iväg åt höger.
Civicen har ju längre hjulbas och är mycket mer understyrd än vad crx:en är speciellt i högre hastigheter.
Crx:en kan vara lite känslig i baken om man gör ett snabbt filbyte tex på motorvägen och då gäller det att snabbt hinna parera om det släpper lite, sånt man vänjer sig vid efter ett tag med bilen.

Iofs krävs det att man kör ganska aggresivt innan baken släpper men en crx med överskriden totalvikt kanske blir ännu känsligare i baken.
<!--coloro:#2E8B57--><span style="color:#2E8B57"><!--/coloro-->Civic EK3-R -96<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Crx VT -91<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->Mazda 323F -92<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#C0C0C0--><span style="color:#C0C0C0"><!--/coloro-->Ford Granada 2.0L -84<!--colorc--></span><!--/colorc-->

Krister
Användare
Användare

14 juni 2007, 09:37

För mycket vikt där bak + sunkiga stötisar kan nog åstadkomma de mest skumma sakerna. (om det nu var sunkiga stötisar)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

14 juni 2007, 13:37

Då vill jag hellre säga att det var sunkiga stötisar än övervikten som gjorde det. för seriöst, om bilen skulle bli så svår att hantera, hur gör folk som har en crx o packar den full med grejjer pga att de flyttar eller så? det kanske blir ännutyngre det. Visst kan det vara att den är känslig i baken, men en civic har inte SÅ mycket längre hjulbas. o i 120 ska det inte göra så trots att du har en passagerare och en massa verktyg t.ex. i trunken. eller är crxen byggd för att köras tom @ all times? De köper jag inte. sunkiga stötar, ja, men inte övervikten, med ok stötar SKA en crx klara av 5 pers eller smetfull trunk. Annars är CRX en rätt misslyckad design, för såvitt jag förstått det är CRX en bra banbil. o jag tror påfrestningarna blir större där för akterpartiet i G-krafter.
------------------------
------------------------
adio
Lärd
Lärd
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

14 juni 2007, 13:40

Killen har inte haft körkort längre än 3,5mån heller och vad han än tror så är man ovan förare....det i kombination med sunkiga stötdämpare och överstyrd pga hög vikt bak lägger jag mina tio på.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Koffe
Gillar Honda!
Gillar Honda!

14 juni 2007, 15:41

vi diskuterade saken lite igår och en kom fram till att det kanske kan vara en kulbult eller nåt anat som gett sig pga för hög vikt i bilen samt att man svänger o detta har resulterat i att "hjulet vek sig innåt"
darkdog8
Användare
Användare

14 juni 2007, 16:03

Lite nyheter nu:
Polisen ringde mig idag, dom avskriver utredningen, så troligtvis så slipper jag böter + indraget körkort det är upp till försäkringsbolaget men de gör oftast inget om inte polisen anser det. De sa iaf att det blir inget mer från polisen nu.

Sen hade ögonvittnet snackat med pappa idag i typ 30 min. han berättade allt vad som hände, han såg ju allt. ska få höra historien när farsan kommer hem.

Sen var det en polis med som hade snackat med nån av dem och då så la han ett pm att de skulle kolla igenom bilen noga.
Fredrik Bergh
hondapower
Gillar Honda!
Gillar Honda!

14 juni 2007, 16:10

Tvivlar väldigt starkt på att en bil som är fint banmatreal och som av dom flesta plågas hårt och länge på bana med kanske bara bytta dämpare,fjädrar och bromsar skulle vara så vek i chassit så det skulle brista.
brista pga av att man har ca 300kg i bilen och ligger i typ 100-120km/h och gör ett vanligt motorvägs filbyte!
Alla vet säkert hår hårt bilens chassi får jobba under bankörning,och hur ofta det resulterar i att man kör slut på bussningar m,m.
Så,NEJ..ja köper inte att det var vikten!under förutsättning att inget vitalt i bärande chassi delar varit skadat en tidigare av rost eller annat.

ADIO:ovasett om han har haft KK i 2dagar eller 17år så har inte detta nått med ovana bakom ratten att göra!(läs det jag skrivit ovan)
Som säkert många andra här på klubben kan känna igen sig vid så har man själv aldrig bara kört 1passagerare i sin bil.

du skriver själv att du inte är nån ängel bakom ratten/i trafiken,sluta då för *** att låta som en repig skiva med ditt ältande om hur dålig förare osv osv han är.
för du är själv en lika dålig förare iom att du själv kör vårdslöst!
Man behöver inte krocka/köra av för att va en dålig förare!

*edit*
DARKDOG8:
kan va bra att polisen kollar igenom bilen ordentligt (förutsatt att inget olagligt eller annat av liknande art sitter på den), för då får du säkerligen även veta vad orsaken till olyckan var.
Så slipper folk spekulera mer sen!
Senast redigerad av 1 hondapower, redigerad totalt 14 gånger.
darkdog8
Användare
Användare

14 juni 2007, 16:34

hondapower skrev:Tvivlar väldigt starkt på att en bil som är fint banmatreal och som av dom flesta plågas hårt och länge på bana med kanske bara bytta dämpare,fjädrar och bromsar skulle vara så vek i chassit så det skulle brista.
brista pga av att man har ca 300kg i bilen och ligger i typ 100-120km/h och gör ett vanligt motorvägs filbyte!
Alla vet säkert hår hårt bilens chassi får jobba under bankörning,och hur ofta det resulterar i att man kör slut på bussningar m,m.
Så,NEJ..ja köper inte att det var vikten!under förutsättning att inget vitalt i bärande chassi delar varit skadat en tidigare av rost eller annat.

ADIO:ovasett om han har haft KK i 2dagar eller 17år så har inte detta nått med ovana bakom ratten att göra!(läs det jag skrivit ovan)
Som säkert många andra här på klubben kan känna igen sig vid så har man själv aldrig bara kört 1passagerare i sin bil.

du skriver själv att du inte är nån ängel bakom ratten/i trafiken,sluta då för *** att låta som en repig skiva med ditt ältande om hur dålig förare osv osv han är.
för du är själv en lika dålig förare iom att du själv kör vårdslöst!
Man behöver inte krocka/köra av för att va en dålig förare!

*edit*
DARKDOG8:
kan va bra att polisen kollar igenom bilen ordentligt (förutsatt att inget olagligt eller annat av liknande art sitter på den), för då får du säkerligen även veta vad orsaken till olyckan var.
Så slipper folk spekulera mer sen!

Japp, det enda som var gjort med bilen var nytt avgassystem, annat luftfilter + borttagen resonanslåda och den där snorkeln mellan lådan och luftburken.

Annars var bilen vad jag vet helt original. Såg även fin ut i motorrummet osv, allt verkade vara i sin ordning.
Fredrik Bergh
adio
Lärd
Lärd

14 juni 2007, 16:59

Hondapower vart har jag sagt att jag kör vårdslöst i trafiken?? Det jag har sagt är att jag också gjort fel men jag lär mig av det och inser att det är mig det berodde på.
I trafiken sköter jag mig så där har du inget att komma med.....du kanske är lika liten som darkdog och känner dig träffad själv?

Om du läser vad de andra som upplevt detta skriver en del också att bilen är överstyrd från början och med ökad vikt bak så självklart blir det värre.
Kollar man på bilderna så har han även stora fälgar på som bilen absolut inte är byggt för som gör att det spårar mera.
Sen vad du är säger så efter 3mån kan man inte köra bil!!!
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Lynxen
Användare
Användare

14 juni 2007, 17:15

Varför blir det "självklart värre" överstyrning med högre last? Det om något borde ju till viss mån stabilisera upp bakvagnen, då en av anledningarna till att den är överstyrd under belastning är den lätta baken... Klart när det väll släpper så släpper det med besked, men upp tills dess?
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
adio
Lärd
Lärd

14 juni 2007, 17:35

Mer last bak så lyfter det ju framvagnen mer och då blir bilen överstyrd.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром

14 juni 2007, 17:47

Blir den inte mer understyrd då?
har fan aldrig fattat det där med under och överstyrd...
måste ha sovit under den teorilektionen :D
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 22 times
Been thanked: 4 times

14 juni 2007, 18:05

denna tråden börjar bli full av skit nu, hur länge man har haft körkort har inget med hur bra man kan framföra ett fordon, det har bara med hur man uppför sig i trafiken ihop med övriga trafikanter.
Killen kanske har kört bil på bana sen han var 4år gammal, och då lärt sig hur man framför en bil.

Sen så klarar en CRX den vikten utan några problem, visst det kan ha varit sunkiga stötdämpare eller något annat skit, med vikten klarar den av för det vet jag av egen erfarenhet.

Man lär sig så länge man lever och oftast lär man sig mest av sina egna misstag. En olycka händer väldigt lätt.

Sen tycker jag inte att du Erik ska prata så högt om trafiksäkerhet du du själv kör bil som stannade överallt och då tog ändå och körde upp på en enfiligt motorväg med vajerräcke samt körde utan lyse npå motorväg när det var mörkt ute, och detta va inte så länge sen...
Sen skriver killen att han körde i ca max 115-120kmh vilket är helt lagligt på vissa vägsträckor här i sverige, så varför klandra honom?

Själv tycker jag inte att killen skryter utan snarare ska vi vara tacksamma för att han delar med sig av sin tragedi. Så vi oxå kan ta lärdom av den.

My 2 Cents.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
hondapower
Gillar Honda!
Gillar Honda!

14 juni 2007, 18:27

adio skrev:Hondapower vart har jag sagt att jag kör vårdslöst i trafiken?? Det jag har sagt är att jag också gjort fel men jag lär mig av det och inser att det är mig det berodde på.
I trafiken sköter jag mig så där har du inget att komma med.....du kanske är lika liten som darkdog och känner dig träffad själv?

Om du läser vad de andra som upplevt detta skriver en del också att bilen är överstyrd från början och med ökad vikt bak så självklart blir det värre.
Kollar man på bilderna så har han även stora fälgar på som bilen absolut inte är byggt för som gör att det spårar mera.
Sen vad du är säger så efter 3mån kan man inte köra bil!!!
Du har skrivit att du inte är nån ängel i trafiken..vilket ja tolkar som vårdslöst om du kan riskera nån/något när du kör.
men om du nu gjort fel,tror du då inte att det är fler som kan lära sig av olyckor/incidenter oavsett om man själv enbart är den bidragande orsaken eller inte till det inträffade?
i trafiken så sköter du dig?,jo vi såg ju vad som skrivits längre upp!
har själv haft ett flertal CRX och faktist aldrig upplev detta fenomen.
men vad har överstyrning med att hans hjul voblat och vikit sig att göra?
den har inte sladdat eller så som det vanligen gör pga överstyrning,men det är klart..pga "överlasten" så kanske hans framvagn svävade i luften så han inte kunde styra.
Senast redigerad av 1 hondapower, redigerad totalt 14 gånger.
MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

14 juni 2007, 18:31

Nu börjar en del bli farligt nära varningsnivån. Det är fullt möjligt att kommunicera på deta forum utan att ta till personangrepp m.m. Skärp Er! :busted_cop:
2008 wrx sti
henke
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

14 juni 2007, 18:42

Synd på en fin bil, men fan så gött att ni klarade er någorlunda bra. Olyckor händer fan så snabbt.
Du vet vem du skall vända dig till om du vill köpa en ny svart CRX :whistling:
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
pr0ny
Påläst
Påläst
Namn: Ronny P

14 juni 2007, 18:54

Jag möter MÅNGA människor varje dag i trafiken som troligtvis har haft körkort längre än många här och mer än 5år, dom kan inte köra bil för det...

Visst, det är dumt att ha 5pers i en crx, bra då är det klart. Ingen vet än sålänge vad som orsakade olyckan, va det nått som gick sönder i hjulupphängningen så hadde det nog kvittat vem av oss som kört den, det hadde nog gått illa iaf...

Visst kan det även vara darkdog som gjort fel, och troligen så mår han skit över det utan att vissa påminner honom om det, inte kul att veta att man kunde haft 5liv på sitt samvete...

Erik, stå på dig, hoppas det löser sig för dig och hoppas du köper en ny honda, se till att dyka upp på många banträffar och utveckla dig själv som förare och ha skoj med klubben.

Mvh Ronny
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
darkdog8
Användare
Användare

14 juni 2007, 19:39

henke skrev:Synd på en fin bil, men fan så gött att ni klarade er någorlunda bra. Olyckor händer fan så snabbt.
Du vet vem du skall vända dig till om du vill köpa en ny svart CRX :whistling:
Hmm jag börjar ana? :P

Du kan ju för skojs skulle skicka lite info i pm till mig.. eller om du har den på garaget. Samt vad du vill ha för den osv..
Fredrik Bergh
MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

14 juni 2007, 20:12

pr0ny skrev:Jag möter MÅNGA människor varje dag i trafiken som troligtvis har haft körkort längre än många här och mer än 5år, dom kan inte köra bil för det...

Visst, det är dumt att ha 5pers i en crx, bra då är det klart. Ingen vet än sålänge vad som orsakade olyckan, va det nått som gick sönder i hjulupphängningen så hadde det nog kvittat vem av oss som kört den, det hadde nog gått illa iaf...

Visst kan det även vara darkdog som gjort fel, och troligen så mår han skit över det utan att vissa påminner honom om det, inte kul att veta att man kunde haft 5liv på sitt samvete...

Erik, stå på dig, hoppas det löser sig för dig och hoppas du köper en ny honda, se till att dyka upp på många banträffar och utveckla dig själv som förare och ha skoj med klubben.

Mvh Ronny

Årets post! :thumbup: Word och allt det där! :thumbup:
2008 wrx sti
Vtec_Lambo
Användare
Användare

14 juni 2007, 20:35

Väldigt bra skrivet Ronny!

Användarvisningsbild
xzbatt
Påläst
Påläst

14 juni 2007, 22:41

Fredrik, lycka till med att hitta en bra bil och hoppas allt löser sej till det bättre. Jag har själv vart med i bilolycka och vet hur det känns.

Adio, kan inte du bara sluta sitta på det här forumet då du inte bidrar med något än dålig stämning? Varför skriver du som om du vore bättre än andra och försöker vända på allt Fredrik skriver? Får det dej att må bra eller? Kan du inte köpa någon jäkla Audi och gå med i Nordic Audi eller någon annan klubb istället? Sen tror jag även att Malkolm glömde nämna att du även körde för fort i samband med din inga lysen enfiligt motorväg erfarenhet, Kasta inte sten i glashus!
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Användarvisningsbild
Regge
Lärd
Lärd
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

14 juni 2007, 23:07

Tycker du är modig som står på dig och berättar vad som hänt dig och dina vänner, då du dessutom inte haft ditt körkort så värst länge.

Man ska lära sig av det som händer en i livet, ta lärdom och gå vidare.

Ta åt dig av det du vill, resten kan du ta med en klackspark från det vissa sitter och skriver här...

Lycka till med allt runt om kring, och var förbannat glad över att olyckan slutade på detta vis och inget annat.

Vänliga hälsningar, Erik
KÖR:
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16

KÖRT innan:
BMW M3 E30 -87
Civic VT-R -91
Civic VT-R -91
CRX VT-R -90
Accord 2,2 -94
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

14 juni 2007, 23:25

öhm, varför skulle framvagnen lyfta om man sitter FRAMFÖR bakdäcken? visst röven sjunker, men det gör det med 4 vinterdäck med i baksätet + baslåda + jumboverktygslådan. men framvagnen lyfter inte nämnvärt och det blir defakto mer vikt över framdäcken än utan passagerarna.

o e de inte understyrd den sku bli? att den styr för lite lixom... eller har jag också sovit under teorin?

o adio, vad gör dej bättre än honom? jag känner en tjej som inte haft körkort mer än typ 3-4 månader men hon har kört folkrace sen hon va typ 12. så det har som tidigare nämnts ingen betydelse. O jag känner folk jag med som haft körkort lika länge som jag eller mycket längre än mej som fortfarande inte kan köra. Och att ligga i 120 på rak motorväg med bara 3 månader på körkortet är enligt min mening inte direkt att testa gränserna. spec inte i samband med en omkörning. Sluta hacka o öka på studieskulderna istället.
------------------------
------------------------
darkdog8
Användare
Användare

14 juni 2007, 23:59

xzbatt skrev:Fredrik, lycka till med att hitta en bra bil och hoppas allt löser sej till det bättre. Jag har själv vart med i bilolycka och vet hur det känns.

Adio, kan inte du bara sluta sitta på det här forumet då du inte bidrar med något än dålig stämning? Varför skriver du som om du vore bättre än andra och försöker vända på allt Fredrik skriver? Får det dej att må bra eller? Kan du inte köpa någon jäkla Audi och gå med i Nordic Audi eller någon annan klubb istället? Sen tror jag även att Malkolm glömde nämna att du även körde för fort i samband med din inga lysen enfiligt motorväg erfarenhet, Kasta inte sten i glashus!

Regge skrev:Tycker du är modig som står på dig och berättar vad som hänt dig och dina vänner, då du dessutom inte haft ditt körkort så värst länge.

Man ska lära sig av det som händer en i livet, ta lärdom och gå vidare.

Ta åt dig av det du vill, resten kan du ta med en klackspark från det vissa sitter och skriver här...

Lycka till med allt runt om kring, och var förbannat glad över att olyckan slutade på detta vis och inget annat.

Vänliga hälsningar, Erik
EcciBaka skrev:öhm, varför skulle framvagnen lyfta om man sitter FRAMFÖR bakdäcken? visst röven sjunker, men det gör det med 4 vinterdäck med i baksätet + baslåda + jumboverktygslådan. men framvagnen lyfter inte nämnvärt och det blir defakto mer vikt över framdäcken än utan passagerarna.

o e de inte understyrd den sku bli? att den styr för lite lixom... eller har jag också sovit under teorin?

o adio, vad gör dej bättre än honom? jag känner en tjej som inte haft körkort mer än typ 3-4 månader men hon har kört folkrace sen hon va typ 12. så det har som tidigare nämnts ingen betydelse. O jag känner folk jag med som haft körkort lika länge som jag eller mycket längre än mej som fortfarande inte kan köra. Och att ligga i 120 på rak motorväg med bara 3 månader på körkortet är enligt min mening inte direkt att testa gränserna. spec inte i samband med en omkörning. Sluta hacka o öka på studieskulderna istället.

Tack ska ni ha! Bra skrivet!

Även övriga svar som varit uppiggande och/eller nyttiga för mig tackar jag för. Och som en del skriver, jag skiter i Adio eller vad hans namn är. Ni är fler än honom och påverkar mig positivt med ert stöd och era tankar. Adio kan **** CENSUR ****...!

Men som sagt, ignorerar hans inlägg.

Ska även bli spännande och se om polisen hittar nåt fel på bilen som kan ha varit orsak till olyckan. Just nu är jag bara glad att de lagt ner utredningen på om jag ska straffas osv.
Fredrik Bergh
Skriv svar