Sida 1 av 1

Postat: 3 juli 2007, 15:12
av *BoNiEk*S2000*
Suget efter en häftig honda bil är stort en NSX är högst på min lista..
Svart ska de me va o gissa om jag blev helt till mig när jag fick se denna..

<a href="http://www.blocket.se/vi/12520690.htm?ca=22_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/12520690.htm?ca=22_s</a>

Nån som vet nått om jus denna NSX ??
Va ska man kolla efter o är 12000Mil mycket för en NSX ?
Tackam för all hjälp jag kan få..

[img]http://img503.imageshack.us/img503/2317 ... x7.jpg[img]

Vill tillbaks till hondagänget :)

Postat: 3 juli 2007, 15:17
av Jay-c
det är väl deamons nsx, den va med i bilsport för ett tag sedan iaf

Postat: 3 juli 2007, 16:18
av Patte
Känner bara till två svarta i Sverige.

Postat: 3 juli 2007, 17:28
av smacke
Jupps.. Kevins gamla svarta NSX... Hör me honom vad han har för info.... :)

några bilder å info hittar du på garaget å så skickar ja me en bild på inredning å motorrummet då jag förmodar att de fortfarande e röda...
<a href="http://www.garaget.org/?car=36587" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=36587</a>



Nedan hittar du lite gammal info som jag hade på bilen....
________________________________________
Svart -91
<a href="http://www.blocket.se/vi/8263359.htm?ca=15_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/8263359.htm?ca=15_s</a>

Pris: 279 000:-
Miltal: 10 000 - 10 999

Honda NSX sport
besiktigad
servad med kamremsbyte
alufälgar 18” bak 17” fram
kolfiber speglar
sportstolar
wing west paket
sportsystem
sportluftfilter
konidämpare
sport ratt (snappoff)
5 växlad manuell
cd stereo
jenesis steg med bas
nya däck mm mm

Ny lack ingår i priset
_____________________________________________


BilDesigns Honda NSX
- Bildesign
När företaget BilDesign skulle införskaffa en ny demobil, så ville man ha nått speciellt som visar upp vad företaget sysslar med. Tidigare hade man som många redan vet en mycket fin Nissan 300. Vad slår detta, kanske en Honda NSX. När vi kommer dit för att beskåda bygget så är bilen rensad från inredning och från frontdelar.

Man letade under en tid efter ett bra objekt och man hittade denna bil hos samma som sålt den 300 som man tidigare använt inom företaget. Att bilen sedan var svart, det gör inte saken sämre då denna bilmodell oftast är röd. Då man som BilDesign kommer att visa vad man kan via utställningar och via andra jippon. Man lägger ner lite extra på att synas med sina demobilar istället för att lägga ner en massa på att köpa reklam i tidningar. Man håller dessutom vikt vid att hålla bra kontakt med de andra projekten man håller på med eller redan byggt.

Bilen då:
En NSX från ?91, man vet inte riktigt, men det kan vara så att bilen egentligen är en Acura då vissa delar på bilen tyder på detta. Man har valt att hålla karossen intakt som den är från fabrik. Man kan tänka sig att fixa en del med upphängning för att kunna optimera denna vid bankörning. Johan och Johan tänker på vikt dvs man lättar bilen med fälgar från OZ. Bakvinge och en del annat kommer att vara uppbyggt i kolfiber och dessa kommer att levereras av WingsWest och från Erebuni. Framvagn samt Bakvagn har man valt behålla original då man tycker det är så pass bra och stabilt som det från fabrik.

Motor har man valt att i stort hålla original förutom att man bytt till öppet luftfilter samt ett annat avgassystem. Att en v-tec motor är varvvillig känner nog det flesta till, detta är inget undantag då den villigt varvar runt 8200 som mest. Man kommer under byggnaden att byta ut vissa delar i motorn till tex silikonslangar och man kommer att jobba en del med utseendet så att det kommer att stämma överens med resten av bilens fina utseende. Man tror uppskattningsvis att bilen kommer att ligga på någonstans 295 hästar i runda slängar.

Till de fina OZ fälgarna så kommer man att sko bilen med 215/35-17 fram och bak så kommer den att gå på 285/30-18 märke på dessa har man i dags datum inte riktigt tänkt ut ännu. Att få stopp på ekipaget går man med original bromsar. Men dessa ska tydligen få stopp på denna 1400 kilos bil som gör 145 på 2:ans växel.

Som en bil av denna rang har man valt att sy om hela bilens inredning i en röd nyans. Man kommer att sitta fast med 4 punkts bälte som sitter fast i en ram som sitter bakom stolarna. Att sedan få slö ner baken i stolar från Momo och att hålla sig i en Momo ratt är inte helt fel. Man funderar på att ta och uppdatera den original stereo som finns, trots att det står Acura på denna. Men att få plats med en massa stereo är inte lätt i en sådan bil, men det lyckas nog dessa byggherrar med.

Man har valt att lägga ner mycket på att få bilen att vara komplett inför bankörning. Då dess byggherrar vill förbättra det som redan är så bra med denna bil så lägger man som vi just sagt ner en hel del i att lätta bilen och lägga på lite hästar för att få den så bra på bana som det bara går. Att man sedan lägger till en hel del kolfiber gör bara att bilen ännu mer ser ut att trivas på bana.


Lite information om NSX ?91
5 växlad låda eller 4 stegad automat. Bilen finns i 3 olika färger från fabrik:
R-77 (formula red)
NH-547 Berlina Black
och NH-545M (Sebring Silver Metallic)
Den drivs av en 6:a på 2977 cm3, för mer information gå in på <a href="http://www.nsxprime.com/" target="_blank">http://www.nsxprime.com/</a> här finns i stort allt ni kan tänkas vilja veta om NSX.

Jag, Kotte o alla andra på Gasa hoppas givetvis att vi får se denna skönhet och kanske någon annan skapelse som kommer från BilDesign.

/ Neelix o Kotte

______________________________________________________

Postat: 3 juli 2007, 17:42
av stiivN
Enligt mig ser den gräslig ut med allt det röda eller rosa.

Hade gått efter en original som möjligt.

Postat: 3 juli 2007, 21:16
av Kanzaki
Är bilen fullservad och välskött är 12000 mil ingenting för en NSX. Min har gått 12k mil men ser ut snarare som den gått 4k.

NSX är entusiastbilar som ofta skötts därefter, och eftersom det är en så pass dyr och exklusiv bil så har nog de flesta ägts av folk som haft råd (och vett) att hålla efter dem genom åren.
Vad jag menar är att köper man en bil för de pengarna så är man nog ganska rädd om den och mån om att se efter den.

Enda nackdelen är att höga mil alltid avskräcker så det kan nog bli värre med att sälja av med en så pass dyr och gammal bil om några år när mätaren kanske börjar närma sig 15 000mil.
NSX verkar inte vara speciellt lättsålda.

Postat: 4 juli 2007, 14:44
av Patte
Kanzaki skrev:Är bilen fullservad och välskött är 12000 mil ingenting för en NSX. Min har gått 12k mil men ser ut snarare som den gått 4k.

NSX är entusiastbilar som ofta skötts därefter, och eftersom det är en så pass dyr och exklusiv bil så har nog de flesta ägts av folk som haft råd (och vett) att hålla efter dem genom åren.
Vad jag menar är att köper man en bil för de pengarna så är man nog ganska rädd om den och mån om att se efter den.

Enda nackdelen är att höga mil alltid avskräcker så det kan nog bli värre med att sälja av med en så pass dyr och gammal bil om några år när mätaren kanske börjar närma sig 15 000mil.
NSX verkar inte vara speciellt lättsålda.
Kanske beror på att dem är så få samt att dem fortfarande håller ett högt pris. Därav svårsålda.

Postat: 4 juli 2007, 14:55
av *BoNiEk*S2000*
Har lite fråger..

* Försäkring dyr ?
* Vid vilken service ska kammremmen bytas ?
* Finns det nått bagage i bilen ?
* Är 300 tkr rimligt för just den svarta NSX:en ?

Har en massa fråger men dom tar vi sen..

Postat: 4 juli 2007, 15:30
av Patte
*BoNiEk*S2000* skrev:Har lite fråger..

* Försäkring dyr ?
* Vid vilken service ska kammremmen bytas ?
* Finns det nått bagage i bilen ?
* Är 300 tkr rimligt för just den svarta NSX:en ?

Har en massa fråger men dom tar vi sen..
* Försäkringen är inte dyr jämfört med Ferrari, Du har den förmodligen bara inreggad exempelvis april till september månads slut. Sen är det ju beroende av var du bor samt vilken bonusklass du ligger i.

* Kamremsbyte ska göras vid 10.000 mil. Men rekommenderas att göra om bilen har många år på nacken och remmen inte är bytt så kan den var spröd och bör bytas före 10.000 intervallet.

* Ja det finns bagage i NSX-en. Men lättare packning rekommenderas.

* Kolfiber är dyrt. Men med tanke på så gammal bil bör du kunna få den under 300 strecket

Postat: 4 juli 2007, 16:00
av GIBBON
Jag tittade vad en svensksåld NSX skulle kosta på mig i helfösäkring för några dagar sedan. Till min stora förvåning så var det bara några kr mer än min CTR= 985:-//Månad ( Jag är 28år, bostadsrätt med eget garage i Bålsta) vilket är galet billigt om man tex tar en importerad 350z GT som skulle kosta 2300:- sjuka kronor i månaden :P...

MVH//Niklas

Postat: 4 juli 2007, 16:56
av Patte
Du ser! Den är billig att försäkra. Ligger du sedan i Högsta Bonusklass 7 också. Samt att du har valt rätt försäkringsbolag dessutom. Ring runt tills du hittar det vettigaste bolaget som kan försäkra NSX.en.

Postat: 4 juli 2007, 19:23
av Kanzaki
- Nej försäkringen är inte speciellt dyr.
Självklart dyrare än en vanlig Svensson bil, men den är billigare än flera andra populära sportbilar.
Förmodligen ser olycksstatistiken bra ut eftersom bilen hittills varit lite för dyr för ungdomar med tung gasfot.

- Kamremmen byts vid 10k mila-servicen eller vart 5:e år tror jag.

- Bagage finnes, men självklart är det inte så stort. Kolla in Smackes gula NSX på garaget.org. Har för mig att han har en bild på bagageutrymmet där.

- 300k är nog lite i överkant eftersom jag råkar veta att bilen saknar full historik och servicebok. Sist jag kollade var även AC'n urriven.
Men sen är det ju inte gratis med exempelvis polerade Volk racing fälgar, så det drar ju upp priset lite.

Postat: 4 juli 2007, 19:36
av *BoNiEk*S2000*
Oki..Jo försäkringen verka inte va så dyr plus att skatten ligger ba på 1880kr/år..
Som sagt så ringde jag upp firman som säljer denna nsx o som du säger så saknas det full service bok..
Från 9000mil finns det en svensk service bok men handlaren skulle kolla upp resten. Han sa att det var honda Nordic som impoterat den från USA så det borde finnas mer dokumentation. Det med ACC sa han att det skulle dom fixa, det var bara o skruva dit Ac kompesson så var det OK, men det återstå o se om det verkligen är så lätt.Jo kollade in Smackes barnvagn hahaha..Var rädd att det inte fanns nått alls men det gjorde det.. Bilen är ny lacka -07 o bytt koppling. Det var 6 st ägare ink bilfirmor i sverige.Kammrem var bytt vid 11.000mil. 300tkr utan full service bok o 12000mil verka lite lite dyrt..
Ska ringa kevin o höra lite med han me..Det ska va nån annan som äger bilen nu sägs det..
Nån som har kevins mobil nr ?

Tacksam för all hjälp jag fått fortsätt så :)


Kanzaki skrev:- Nej försäkringen är inte speciellt dyr.
Självklart dyrare än en vanlig Svensson bil, men den är billigare än flera andra populära sportbilar.
Förmodligen ser olycksstatistiken bra ut eftersom bilen hittills varit lite för dyr för ungdomar med tung gasfot.

- Kamremmen byts vid 10k mila-servicen eller vart 5:e år tror jag.

- Bagage finnes, men självklart är det inte så stort. Kolla in Smackes gula NSX på garaget.org. Har för mig att han har en bild på bagageutrymmet där.

- 300k är nog lite i överkant eftersom jag råkar veta att bilen saknar full historik och servicebok. Sist jag kollade var även AC'n urriven.
Men sen är det ju inte gratis med exempelvis polerade Volk racing fälgar, så det drar ju upp priset lite.

Postat: 4 juli 2007, 19:47
av Kanzaki
Bilen tillhörde Johan på Bildesign innan Kevin köpte den förra våren och det mesta som är gjort med bilen gjordes av Bildesign.
Eftersom jag umgicks en hel del med Johan när jag bodde i Örebro så har jag varit i kontakt en hel del med bilen och även kört den, så har du frågor så PM:a så ska jag svara efter förmåga.
*BoNiEk*S2000* skrev:Oki..Jo försäkringen verka inte va så dyr plus att skatten ligger ba på 1880kr/år..
Som sagt så ringde jag upp firman som säljer denna nsx o som du säger så saknas det full service bok..
Från 9000mil finns det en svensk service bok men handlaren skulle kolla upp resten. Han sa att det var honda Nordic som impoterat den från USA så det borde finnas mer dokumentation. Det med ACC sa han att det skulle dom fixa, det var bara o skruva dit Ac kompesson så var det OK, men det återstå o se om det verkligen är så lätt.Jo kollade in Smackes barnvagn hahaha..Var rädd att det inte fanns nått alls men det gjorde det.. Bilen är ny lacka -07 o bytt koppling. Det var 6 st ägare ink bilfirmor i sverige.Kammrem var bytt vid 11.000mil. 300tkr utan full service bok o 12000mil verka lite lite dyrt..
Ska ringa kevin o höra lite med han me..Det ska va nån annan som äger bilen nu sägs det..
Nån som har kevins mobil nr ?

Tacksam för all hjälp jag fått fortsätt så :)

Postat: 4 juli 2007, 20:09
av *BoNiEk*S2000*
Ok..låter bra det..Skulle du kunna PM:a ditt tel så kan vi pratas vid lite..

Postat: 4 juli 2007, 21:49
av Kwan
<a href="http://www.blocket.se/vi/12161497.htm?ca=23_8_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/12161497.htm?ca=23_8_s</a>

Hade åtminstone kikat på denna om gillar röda bilar. Verkar fräsch.

Postat: 4 juli 2007, 22:06
av Vtec_Lambo
Skoj att du vill tillbaka till Honda igen Artur!

Postat: 4 juli 2007, 22:15
av *BoNiEk*S2000*
Jo den ser ok ut men det är automat växelåda :(

Kwan skrev:<a href="http://www.blocket.se/vi/12161497.htm?ca=23_8_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/12161497.htm?ca=23_8_s</a>

Hade åtminstone kikat på denna om gillar röda bilar. Verkar fräsch.

Postat: 6 juli 2007, 12:05
av Kanzaki
Annonsen på den svarta är redan borta?

BoNiEk? :whistling:

Postat: 12 juli 2007, 16:04
av Patte