Fuck o satans faan

ENBART för motorrelaterade topics
b3tr3
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 16
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:34

20 oktober 2004, 08:31

NEJ f*n va tråkitg o höra!
Säger som alla andra, hoppas det inte är något allvarligare,memn med tanke på kompet.... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
bilen såld!
Hojen köpt!
Hornet 600 -98 (100 hk, 171 kg)


Andreas Kanstrup
NSXTAS
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 37
Blev medlem: 10 augusti 2004, 12:11
Ort: Haninge
Kontakt:

20 oktober 2004, 10:29

<!--QuoteBegin-infra+19 Oct 2004, 22:50:31--><div class='quotetop'>QUOTE(infra 4 19 Oct 2004, 22:50:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-NSXTAS+19 Oct 2004, 21:31:14--><div class='quotetop'>QUOTE(NSXTAS 4 19 Oct 2004, 21:31:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
nä Kraft, jag började komma´ner mot lamda 1... låg fortfarande fett, mycket för fett, det är det som e det märkligaste...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
körde du med AEM UEGOs bredbandslambda? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
japp, Aem prut o AEM bredbansdslamda...
har inte kollat på det ännu, men man får ju se det som en chans att bygga om /förbättra /försärka så i slutändan blir det nog bra.
men de kanske e dags att köpa en annan bil men mer pulver från start.
Martin Högberg

Bromsarna e bara till för att kunna återuppleva accelerationen!

<a href='http://www.attitydhora.nu' target='_blank'>http://www.attitydhora.nu</a>

NSX
div. andra icke kvalitetsfordon
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

20 oktober 2004, 10:36

NSXTAS jävligt tråkigt att höra detta [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] kan inte du slänga upp en spec på vad som ni hade gjort med spisen och vad ni hade för mods utvändigt.
Only M Matters
Greg
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 43
Blev medlem: 26 juli 2004, 10:15
Ort: Solna, Sverige

20 oktober 2004, 10:38

Hmm.. man ryser bara man tänker på det.
Skjuta en NSX-motor... *ruggg*
Hoppas det löser sig för en rimlig kostnad.
--------------------------
Idag är en bra dag att köra fort...
i morgon oxå...
och i går.....
---------------------------
Lyckligt gift med en <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->BB6 med H22A8<!--colorc--></span><!--/colorc--> och <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->PC34 Hornet<!--colorc--></span><!--/colorc--> -- Det kallar jag månggifte!
infra
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 489
Blev medlem: 13 juni 2004, 16:15
Ort: Vellinge
Kontakt:

20 oktober 2004, 12:17

<!--QuoteBegin-NSXTAS+20 Oct 2004, 09:29:48--><div class='quotetop'>QUOTE(NSXTAS 4 20 Oct 2004, 09:29:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-infra+19 Oct 2004, 22:50:31--><div class='quotetop'>QUOTE(infra 4 19 Oct 2004, 22:50:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-NSXTAS+19 Oct 2004, 21:31:14--><div class='quotetop'>QUOTE(NSXTAS 4 19 Oct 2004, 21:31:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
nä Kraft, jag började komma´ner mot lamda 1... låg fortfarande fett, mycket för fett, det är det som e det märkligaste...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
körde du med AEM UEGOs bredbandslambda? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
japp, Aem prut o AEM bredbansdslamda...
har inte kollat på det ännu, men man får ju se det som en chans att bygga om /förbättra /försärka så i slutändan blir det nog bra.
men de kanske e dags att köpa en annan bil men mer pulver från start. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Men då måste du ha kört snålt som fan istället?

lambda >1 = snålt
lambda <1 = fett
lambda 1 = 14.7
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

20 oktober 2004, 12:25

surt mannen

tänk va enkelt de e me förgasare
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Användarvisningsbild
smacke
Master
Master
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

20 oktober 2004, 12:29

Aj som Helvete... bekalagar av hela mitt hjärta....
du har sannerligen förtjänat att de skulle lira problemfritt framöver...
du får kanske satsa på knyppling eller någon annan billigare hobby... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]

men givetvis hoppas jag att du tar fan i hornen å bygger upp motorn från grunden så den blir sanslöst rå.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]


men just nu känns de bara [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]



ps. e de något ja kan hjälpa till me e de bara att fråga... Ds.
Senast redigerad av 1 smacke, redigerad totalt 20 gånger.
SMacke #364
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Inlägg: 2556
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:34
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Ort: Gävle
Kontakt:

20 oktober 2004, 12:31

äää shit va drygt, lider med dig, hoppas det inte är så alvarligt
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Anders Lundgren
Användare
Användare
Inlägg: 82
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:09
Kontakt:

20 oktober 2004, 12:47

Huh?
Lambda 1 vid fullgas?
Du bör ligga runt 0.8 för att vara någorlunda "safe"
Assumption is the mother of all fuck-ups!

Anders Lundgren
Medlem #049


<a href='http://www.welavracing.com' target='_blank'>www.welavracing.com</a>
NSXTAS
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 37
Blev medlem: 10 augusti 2004, 12:11
Ort: Haninge
Kontakt:

20 oktober 2004, 13:58

<!--QuoteBegin-Anders Lundgren+20 Oct 2004, 11:47:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Anders Lundgren 4 20 Oct 2004, 11:47:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Huh?
Lambda 1 vid fullgas?
Du bör ligga runt 0.8 för att vara någorlunda "safe"<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
eftersom det e massa spekulationer om hur fett o vilken lamda det va så va jag LÅG enligt AFR skalan... vi va nera på AFR 10 o nosade, bilen tvekade vid gaspådrag för att den gick ALDELES för fett.
vi va i snålaste topparna runt AFR 13,2 när det gick åt pipan ca lambda 0,9.
vilket ska vara helt safe enligt alla beräkningar, betänk att jag bara laddade på 0.35 i laddtryck.
Martin Högberg

Bromsarna e bara till för att kunna återuppleva accelerationen!

<a href='http://www.attitydhora.nu' target='_blank'>http://www.attitydhora.nu</a>

NSX
div. andra icke kvalitetsfordon
infra
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 489
Blev medlem: 13 juni 2004, 16:15
Ort: Vellinge
Kontakt:

20 oktober 2004, 14:30

verkligen trist att höra.. hade sett fram emot att se hur den gick med kompressorn..
snöra nu om alla snygga lila sladdar [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] och på det igen bara
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Användarvisningsbild
NilsG
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 926
Blev medlem: 16 april 2004, 01:46
Bil: Saab
Namn: Nils-Gunnar Johansson
Ort: Göteborg

20 oktober 2004, 15:14

Tråkigt å höra Martin :/
Nils-Gunnar Johansson
Team Gbg

Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
pat
Användare
Användare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:45
Ort: sölvesborg

20 oktober 2004, 15:22

jäkligt tråkigt att höra om vad som hänt.
du hade väl lagt ner en bra slant på det hela också om jag inte minns fel(smidda kolvar och stakar och sånt).
Patrik Johnson.
ACCORD så klart!!!
Användarvisningsbild
Kraft
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 810
Blev medlem: 24 juli 2004, 23:15
Bil: S2000
Namn: John Kraft
Ort: Stockholm

20 oktober 2004, 22:11

<!--QuoteBegin-NSXTAS+20 Oct 2004, 12:58:24--><div class='quotetop'>QUOTE(NSXTAS 4 20 Oct 2004, 12:58:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Anders Lundgren+20 Oct 2004, 11:47:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Anders Lundgren 4 20 Oct 2004, 11:47:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Huh?
Lambda 1 vid fullgas?
Du bör ligga runt 0.8 för att vara någorlunda "safe"<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
eftersom det e massa spekulationer om hur fett o vilken lamda det va så va jag LÅG enligt AFR skalan... vi va nera på AFR 10 o nosade, bilen tvekade vid gaspådrag för att den gick ALDELES för fett.
vi va i snålaste topparna runt AFR 13,2 när det gick åt pipan ca lambda 0,9.
vilket ska vara helt safe enligt alla beräkningar, betänk att jag bara laddade på 0.35 i laddtryck. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Inte för att trilskas i dessa svåra tider men lamda 0,9 är FÖR snålt vid full belastning....

Hade du avgastemp?
någon spikningsindikator?
Intercooler?
hur mycket backad tändning?

Jag förstår om du inte har någon lust att svara på mina dumma frågor, jag är bara nyfiken.....
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
NSXTAS
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 37
Blev medlem: 10 augusti 2004, 12:11
Ort: Haninge
Kontakt:

22 oktober 2004, 09:20

<!--QuoteBegin-Kraft+20 Oct 2004, 21:11:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft 4 20 Oct 2004, 21:11:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-NSXTAS+20 Oct 2004, 12:58:24--><div class='quotetop'>QUOTE(NSXTAS 4 20 Oct 2004, 12:58:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Anders Lundgren+20 Oct 2004, 11:47:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Anders Lundgren 4 20 Oct 2004, 11:47:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Huh?
Lambda 1 vid fullgas?
Du bör ligga runt 0.8 för att vara någorlunda "safe"<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
eftersom det e massa spekulationer om hur fett o vilken lamda det va så va jag LÅG enligt AFR skalan... vi va nera på AFR 10 o nosade, bilen tvekade vid gaspådrag för att den gick ALDELES för fett.
vi va i snålaste topparna runt AFR 13,2 när det gick åt pipan ca lambda 0,9.
vilket ska vara helt safe enligt alla beräkningar, betänk att jag bara laddade på 0.35 i laddtryck. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Inte för att trilskas i dessa svåra tider men lamda 0,9 är FÖR snålt vid full belastning....

Hade du avgastemp?
någon spikningsindikator?
Intercooler?
hur mycket backad tändning?

Jag förstår om du inte har någon lust att svara på mina dumma frågor, jag är bara nyfiken..... <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
som jag skrev va det LÄGSTA NOTERING, generellt låg jag mycket fetare.
och enligt dom med erfarenhet av nsxöverladd så ska det vara helt innom ramarna
knacksensorerna registrerade inga ovanliga spikningar, bara normatl motorljud.
Martin Högberg

Bromsarna e bara till för att kunna återuppleva accelerationen!

<a href='http://www.attitydhora.nu' target='_blank'>http://www.attitydhora.nu</a>

NSX
div. andra icke kvalitetsfordon
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Påläst
Påläst
Inlägg: 555
Blev medlem: 27 juli 2004, 11:07
Namn: Jonas Åhgren
Ort: Stockholm
Kontakt:

23 oktober 2004, 22:39

Alltid svår att bedömma vad som gått snett när man inte var med. Snart vet du dock vad som rasat. Har du tur så är det bara en kolv eller topplockspackningen.
För om du laddade 0.35 och låg runt 0.85 i lamda så ska det vara ok. Så länge du inte ligger och pressar för länge. Går det minsta lilla snålt så sticker avgastempen fort (15-30sek) Avgastemp är ju mycket bra att ha. Då ser man direkt när det är dags att släppa av. Bra kompliment till bredbandslamda när du mappar också.
Senast redigerad av 1 Jonas Åhgren, redigerad totalt 23 gånger.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
Användarvisningsbild
NickeCivicVTi
Användare
Användare
Inlägg: 71
Blev medlem: 27 juli 2004, 09:24
Bil: Civic VTi
Namn: Nicklas Ekström
Ort: Sthlm

23 oktober 2004, 23:50

Trist mannen, jäkligt trist! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Nicklas Ekström-Sthlm

Honda Civic VTi -92 (under konstruktion)
Erix
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:42

26 oktober 2004, 19:48

Uppdatera oss!!!

Rivit å kikat ännu??

Erix
Fredrik Eriksson
HPC-Gästrikland
NSX-91 Civic-89
Användarvisningsbild
smacke
Master
Master
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

27 oktober 2004, 02:50

inge komp på 3 cylindrar.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
SMacke #364
fredde199
Användare
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: 30 juli 2004, 10:42
Namn: Fredrik Gustafsson

27 oktober 2004, 15:53

Låter inget skoj [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]

Kan ju säga att det inte e det roligaste samtalet att få från Martin om man har lina i bilen.....

Hoppas du får ihop allt tillslut!!
Hpc 166
Sthlm divisionen

RIP Farsan
"Älskad och saknad av många"
prosty
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 01:35
Ort: Luleå
Kontakt:

30 oktober 2004, 15:28

Tråkigt att det gick sönder. Kan det vara lagerspelen som inte var som de skulle, eller misstänker du att en vevstake tittade ut?
Mvh Markus Larsson
Toyota Supra MKIV 1994 - Eurospec 6-speed
Saab 9-5 Aero SC
Skriv svar