MR2

ENBART för motorrelaterade topics
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Allvarligt talat, hur kommer komplex in i detta sammanhang, ingen har väl sagt något som inte stämmer där ett mindervärdeskomplex ens skulle kunna hänvisas till?
Vet inte vad du syftar på, men jag tror väldigt få människor här inne får mindersvärdexkomplex av en Mr2.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
JG
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

så jag ska kanske börja fråga om trimtips till Sopelmotorer då eller?

det funkar ju inte så tyvärr, det är många som kan svara på dina frågor här, men det hör ju inte riktigt hemma på ett hondaforum, här är det ok att fråga som gäller honda vanligtvis, så funkar ju alla märkesforum
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Tobbera
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 mars 2005, 13:11
Ort: Helsingborg

Jag äger fortfarande två Hondor och är betalande medlem i HPC, en ganska naturlig anl till att besöka detta forum.

Men visst är det säkert lämpligare att ställa tekniska frågor ang T.oyota på t.oyotaklubben. Det som är förvånade är reaktionerna i tråden.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
henke
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 20:31
Ort: Skövde
Kontakt:

Så för att få reda på hur man monterar en plog på en Traktor är man på fel ställe? Antog detta :)

Såklart att det är märkeskärlek i märkesklubb, inget mer med det.
Åver and aut!
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Ejan
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:09
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander
Ort: Dalarna/Blge

Tobbera skicka ett PM till Spec och fråga eller så söker du lite på t.oyota-klubben som givetvis är ett lämpligare ställe så slipper det sticka i ögonen på folket här,det får ju inte sväras i vår kyrka :prop: ;)
Senast redigerad av Ejan den 23 oktober 2007, 15:01, redigerad totalt 1 gånger.
#738
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
------------------------------------------
Kör numera Ford Fiesta ST´05
JG
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

om ditt sprut använder en luftmängd mätare som det låter som så får du bygga eller köpa en adapter (rektangulär platta med 4 hål för pinbultarna mot lmm och önskat rördimention för filtret)

har för mig att det passar från peugout mi16 på toya 3sge motorn eller vad den heter.. nissan 200sx, skyline mfl har liknande fläns om du köper färdigt "kit"
annars väldigt enkelt att bygga själv, setsa eller plasta.

annars om du kan komunicera med sprutet och byta ut mängdmätaren som jag tycker är skräp annars, mot massemätare, mapsensor eller något bättre.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
henke
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 20:31
Ort: Skövde
Kontakt:

Japp, det är luftmängdsmätare på 3sge
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
magnus
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 juli 2004, 10:14
Kontakt:

Skitenkelt att installera! ta bort originalfilter + box, sätt luftfiltret direkt på anslutningen som på bilden! kommer finnas ett hål på "baksidan" av röret mot coupen som måste pluggas. (passar perfekt med ett lock från en sprayburk ;))
sen finns det en sensor (temp?) som ser ut som en lite svart sticka som du antingen kan borra ett nytt hål för, eller bara sätta den precis bredvid luftfiltret. Jag har inte märkt någon som helst skillnad....

Bild



till er som inte tycker att mitt svar tillhör tråden "rent generellt om Mr2", Blow me! B)
Senast redigerad av magnus den 23 oktober 2007, 16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Magnus Pettersson
Användarvisningsbild
Nibbe
Inlägg: 437
Blev medlem: 26 april 2004, 08:38
Bil: EG5, EJ9
Namn: Niklas Walkin
Ort: Stockholm
Has thanked: 10 times

Du måste ju köpa en tom's air scoop
Bild
Bild
Tobbera
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 mars 2005, 13:11
Ort: Helsingborg

Nu är det installerat. Fy fan vilket ljud!! Inredningen bakom förarstolen vibrerar vid 4000rpm och uppåt!

Såhär grannt blev det:


<a href="http://imageshack.us" target="_blank">Bild</a>

<a href="http://imageshack.us" target="_blank">Bild</a>
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Skriv svar