Bullernivå

ENBART för motorrelaterade topics
dalibor
Wannabe
Wannabe
Bil: Del sol vti civic vti
Namn: Dalibor Brajkovic

4 november 2007, 18:30

Helbilsgodtjänd - min bil som är import hade massa grejor när den regbes
ex
system
öppet filter
sänkt
16"
kjolar o skit

undra bara, är min bil org i deras ögon med detta på?
för bilen är ju Helbilsgodtjänd med detta
Kör
volvo s40 t5 -06
honda del sol vti -93

Gamla bilar
honda civic vti eg9 -92
volvo 850s -95 såld
seat ibiza cupra gti -98 såld
civic lsi -92 såld
civic esi -94 såld
bmw 325 e30 -89 såld
audi 80 1.8s -88 såld

Dalibor Brajkovic
Elvis_EG2
Påläst
Påläst
Namn: Elvis

4 november 2007, 18:33

kristianstad är rätt bra.. men ska du ha det klart så är de bara o dra till Olofström.. polaren besiktiga sin Lotus superseven kopia som en Triumph :P
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Racetec
Användare
Användare
Kontakt:

4 november 2007, 18:52

ja olofström brukar funka bra, har bes där innan med brölande bilar så, får väl se nästa år när det e dags för min CTR hur det går :whistling:
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
superyll
Wannabe
Wannabe

5 november 2007, 17:14

Sååååå Äntligen Så fixade det sig..
Idag 07:00 så var jag på honda i falkenberg och bytte olja och filter...
så på den vägen inom körde jag in till bilprovnigen i falkenberg...
Väll där så fans det ingen tid och då kollade dem efter en tid i ängelholm eller HBG..

Kl var 8,05 när jag fick tiden och började köra från bilprovnigen i falkenberg..
Fick en tid i ängelholm 8,50..
Tjejen i reseptionen på bilprovnigen ville inte ge mig tiden fick tjata till mig den,,
Och ja jag hann, var i ängelholm 8,40..10 min till godo och hitta till bilprovnigen i ängelholm vikte var enkelt...
Var faktist skraj hela väggen ditt, kollade i backspeglen ifalll jag skulle få se några blå ljus men hade tur idag..

Även agassystem gick igenom uttan problem...Och märket att dem gillade honda där han tog en lång runda med min bil och kom skrattande utt och sa att det inte är något fel med avgassystemet..:P:P hahahha

Ängelholm äger...

MVh Glad yll
Yll Ramadani
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

5 november 2007, 17:32

Polisen kan lätt ropa in dig igen, om dom anser att den låter förmycket.
Mitt tips, se till att det inte dånar om bilen.
Det kommer dagligen bilar hemma runt mig som låter liks åskmoln, det är sjukligt irriterande när man ser att det är en Honda eller annan "liten" bil.
Har förståelse för att folk klagar och inte orkar med detta, gäller samtliga MC's också.

På bana har man 95db, varför skulle inte samma regler gälla på allmänväg?
Åkte runt med brölande i många år, innan jag förstod att de få hk jag vinner på detta förlorar jag i komfort.
Jag må börja bli gubbe, men en liten honda eller nissan som låter mera än 6L lastbilar har jag svårt för.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
wahlsten
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten

5 november 2007, 18:03

Tommie Blomqvist skrev:Polisen kan lätt ropa in dig igen, om dom anser att den låter förmycket.
Det kommer dagligen bilar hemma runt mig som låter liks åskmoln, det är sjukligt irriterande när man ser att det är en Honda eller annan "liten" bil.
Har förståelse för att folk klagar och inte orkar med detta, gäller samtliga MC's också.

Åkte runt med brölande i många år, innan jag förstod att de få hk jag vinner på detta förlorar jag i komfort.
Jag må börja bli gubbe, men en liten honda eller nissan som låter mera än 6L lastbilar har jag svårt för.
Stolt medlem i klubben "luftfilter och stuprör" :D
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
hondapower
Gillar Honda!
Gillar Honda!

5 november 2007, 18:36

stiivN
Användare
Användare
Namn: Stefan Karlsson

5 november 2007, 18:56

dalibor skrev:Helbilsgodtjänd - min bil som är import hade massa grejor när den regbes
ex
system
öppet filter
sänkt
16"
kjolar o skit

undra bara, är min bil org i deras ögon med detta på?
för bilen är ju Helbilsgodtjänd med detta
Om du menar din VTi så är den inte helbilsgodkänd. Så du har inte dom kraven.
Stefan Karlsson
Krister
Användare
Användare

5 november 2007, 20:01

Superyll: Kan bara instämma i vad Tommie skrev, bara för att besiktningen godkände ljudet så betyder det inte att polisen gör det...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
superyll
Wannabe
Wannabe

5 november 2007, 20:49

joo jag fattar vad tommie menar.. men nu är dte inte så att jag tänker stå och brassa farmför polisen..eller ett bostads område.. man får ju ha lite sunt förnuft...

och jag vet att polisen kan stoppa mig hoppas bara på dte bästa...
och visst är dte irriterande när det kommer gamla små bilar som fan..(ush nu hatar halva forumet mig):$
men jag trivs i den världen och du krister och tommie kanske har växt ifrån det...
kul att jag startade denna topicen fick vi lite och skriva om:P hahaha

mch yll
Yll Ramadani
andno
Lärd
Lärd

5 november 2007, 21:08

Nu så ändras ju bestämmelserna vartefter det behövs och det är nog inget konstigt i det om man funderar lite. När vi kör bana så får det bara låta 95 db max och det är på en tävlingsbana.
Ni kan ju läsa där info finns så slipper ni spekulera. Som ni ser så skilljer sig mitt svar ganska så mycket med ett års skillnad, detta pga nya bestämmelser.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... &hl=buller" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... =buller</a>
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

5 november 2007, 21:43

wahlsten skrev:<!--quoteo(post=444696:date=5 Nov 2007, 17:32:02:name=Tommie Blomqvist)--><div class='quotetop'>CITERA(Tommie Blomqvist @ 5 Nov 2007, 17:32:02) [snapback]444696[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Polisen kan lätt ropa in dig igen, om dom anser att den låter förmycket.

Stolt medlem i klubben "luftfilter och stuprör" :D
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är lite ironi, iom jag inte ger så mycket för just den kategorin av folk ;)
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

5 november 2007, 21:46

superyll skrev:joo jag fattar vad tommie menar.. men nu är dte inte så att jag tänker stå och brassa farmför polisen..eller ett bostads område.. man får ju ha lite sunt förnuft...

och jag vet att polisen kan stoppa mig hoppas bara på dte bästa...
och visst är dte irriterande när det kommer gamla små bilar som fan..(ush nu hatar halva forumet mig):$
men jag trivs i den världen och du krister och tommie kanske har växt ifrån det...
kul att jag startade denna topicen fick vi lite och skriva om:P hahaha

mch yll

Håller med till fullo, var sak har sin tid.
Jag och Krister e ju gubbar så vi har ingen talan om ljudnivåer eller stötiga chassin ;)

Men det kan ju vara värt att tänka på det lite mera.
Polisen har ju gett sig fn på att bilister är stora bovar, så dom jagar och letar fel på oss nu.
Jag orkar inte åka runt med ett öga öppet efter polisbilar, den tiden har jag lämnat.
[b] Cybertuner[/b]

Krister
Användare
Användare

5 november 2007, 22:03

Sen är det trots allt skönt att höra lite annat än ett dånande avgassystem också.

Men som Tommie säger, vi är ju gubbar... :wheelshair:

Kör:
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: Daniel Lukjanovic

5 november 2007, 22:16

Haha... frågan är nog inte om utan när jag åker in på flygande... man hör mig numer från andra sidan stan... körde förbi mitt hus för en stund sen, vägen är väl par 100 m ifrån... o alla fönster va stängda.. körde hur försiktigt som helst.. när jag öppnar dörren så fick jag höra "vi visste att det var du, vi hörde dig mycket väl".

Dags o sätta i insatsen känns det som... Börjar jag också bli gammal? :(
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Been thanked: 1 time

5 november 2007, 22:19

Råkade dra igång billarm på parkerade bilar när jag körde förbi med mitt Skunk2 i Vtec :D
Som tur är så är det bytt nu.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Krister
Användare
Användare

5 november 2007, 22:32

Ni känner aldrig dåligt samvete gentemot grannarna när ni kör med sådana system eller? Kan ju knappast vara bra för grannsämjan...

Kör:
Nedin
Användare
Användare
Bil: FN2
Namn: Daniel Nedin

5 november 2007, 22:34

jag undrar om det finns en db gräns så man vet om man är gubbe eller inte? när låter det för mycket? ;)
jag kör med invidia gt300 och injen cai och det e helt otroligt vad jag blir lycklig när bilen för sjunga ut i full vtec, och jag är nog i det här
kretsarna klassad som gubbe (32 år)
Daniel Nedin #1636
superyll
Wannabe
Wannabe

5 november 2007, 23:17

okej nu har jag inget system som sätter på bil larm eller som skulle väcka dig om jag kom i en lung frat förbi ditt hus...
sånna system är ju värkligen för mycket...

ni behöver ju inte överdriva..det ska ju inet låta som om tåget går förbi..
för jag får kännslan av att dte är så krister om tommie ser det...
jag tycker dte är lite gnäll
varför skulle vi annrs vara medlämmar här..

joooo

för att mötta nytt folk
utveckla våra bilar
vissa nya saker
hjälpa varan..

och då menar jag inte att vi ska störra almänheten krister...
det är ju upp till var och en som sagt sunt förnuft...

änn så länge har ingen gnällt på att bilen låter mycket för uttom snuten..
jag tror mer att dem var sattans sura på mig för att jag körde snabbt och darför tog avgasystemt samitdigt..
i samma vevva den dagen åkte min min kompis på flygande för att han kom 10 min efter med sin bil...

jag förstår att du skyddar snuten krister är inte din syrra snut elle någon i din närhet om jag inte har fel...
men en gång i tiden tänkte du oxo som jag och hade bil som kanske lät mer
en vacker dag kanske jag får din tankar...

mvh yll
Yll Ramadani
Krister
Användare
Användare

6 november 2007, 08:14

Superyll: Nja, det har ingenting med min styvsyrra att göra, det är bara att jag hyser enorm respekt för polisen och det jobb som de gör dagligen. Är ganska säker på att de lyckas avlysa ett antal olyckor med att bara synas ute i trafiken och sen att de defakto springer efter bankrånare och blir skjutna på kuppen bara för att du och jag skall kunna leva i vårt samhälle gör att jag hyser ännu mer respekt för de.
Så med det i ryggsäcken så blir jag bara väldigt anti när jag hör eller ser någon tala väldigt illa om polisen när man själv har gjort medvetet fel (som det defakto är att modda bilen som du har gjort).

Själv har jag aldrig varit någon fan av bilar som låter satan, däremot har jag alltid gillat att köra fort och när jag gör det så vet jag om att risken ökar att man får sig ett snack med de uniformsprydda, men inte kommer jag att klaga på polisen när det händer, de gör bara sitt jobb.

Kör:
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

6 november 2007, 10:29

Roll Royce hade länge en liten betygsskala på sina bilar.
Motoreffekten angavs som tillräckllig.
Inne i bilen skulle klockan låta högst.

Okay, det är väl lite väl gubbig nivå, men något uns av sannig ligger det i detta.

På banan är effekten och chassit av stor betydelse, och då tänjs gränser.
Till och från jobbet uppskattas komfort och möjligheter till att lyssna på stereo och prata mobiltelefon.

Bilen ska anpassas efter där den brukas mest.
Det tycker jag biltillverkarna gör enastående.
[b] Cybertuner[/b]

christer_carlsson
Användare
Användare
Bil: Accord Type-S
Namn: Christer Carlsson

6 november 2007, 10:45

Gött att det ordnade sig.
Tror iofs att det finns system som låter mer än ditt...ska du åka bana nästa sommar kanske du ändå ska fundera på att tysta ned det.

Finns det nån koppling mellan företagen powersprint och supersprint??
Tycker att supersprints racedämpare är väldigt lik denna.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis

6 november 2007, 15:56

Loud pipes saves lifes som man säger :thumbup:
Honda Civic EK4 -00

N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

6 november 2007, 16:39

Haha, det är säkert så.
Elbilar hör man inte att dom kommer bakom.
[b] Cybertuner[/b]

superyll
Wannabe
Wannabe

6 november 2007, 17:35

christer_carlsson skrev:Gött att det ordnade sig.
Tror iofs att det finns system som låter mer än ditt...ska du åka bana nästa sommar kanske du ändå ska fundera på att tysta ned det.

Finns det nån koppling mellan företagen powersprint och supersprint??
Tycker att supersprints racedämpare är väldigt lik denna.

jaa det är skönt...

men nu när jag har sett reaktione här på forumet så har jag funderat lite på och kanske
svettsa ditt en extra dämpare... vi får se...

Krister:
jag håller med dig, jag är en av dem som röstade för fler poliser..
så länge dem gör dem saker du sägar. tar knarkare eller sånna som rånar banker och sånna saker...

känns som skott losning sker varge natt i halmstad och dem gör fan ingte ått det..
men när någar killar som jag..

Jobbar
änvänder inte dråger
betalar den jävla fit*** skatten
har smält in i samhället och fattat mennigen med livet.
men som har ett intresse av snygga och snabba bilar så ska dem självklart
jävlas med oss..

oki om man kör som en galing och du blir stoppad.. svälj stoltheten och ta dina straff.
men om man kör normat glider i stan och samlas på en parkeing då och då .. och dem kommer ditt och ska
jävlas..

ja då krister då kan jag förstå folk som hatar dem..

mvh yll
Yll Ramadani
zozo
Wannabe
Wannabe

6 november 2007, 19:34

superyll skrev:nu ska jag ju vara helt ärliga här..
han trodde att det var mitt avgas som lätt. men det var luftfiltret som lät för just då log jag i v-techen.. ni fattar..
snuten satte sig i bilen och gasade själv.. blev skit arg för att han inte fick fram det ljudet som var när jag körde...hahah
:biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2:
är det sant :biglaugh2: :biglaugh2:
han måste ju varva över 6000 rpm för att v-techen ska kicka in
den var bra yll
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Elvis_EG2
Påläst
Påläst
Namn: Elvis

6 november 2007, 19:41

VTEC!!!!!!! :busted_cop:
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
superyll
Wannabe
Wannabe

6 november 2007, 20:01

ja tur att snuten inte vet så mycket om VTEC elvis..

ja fan zozzo du skulle varit där jag ville flabba men kunde inte....
när vi ses ska jag berätta hur dte blåset mig då...
Yll Ramadani
Krister
Användare
Användare

7 november 2007, 08:08

Nja, krävs ju lite belastning för att vtec skall kicka in också... så att bara stå och gasa på plats utan växel ger inte så mycket. (aldrig fattat mig på de som gör så på film och sen postar på internet)

Superyll: Enligt vad du skrev så stoppade de dig för att du körde för fort... så då var det ju inte bara att ni samlades på en parkering.
Sen är det ju så att inom polisen finns det olika avdelningar och oftast är det trafikpolisen som stoppar dig på gatan och span som stoppar dig om du forslar in 1 ton amfetamin i landet.
Sen är det ju också så att polisen har anmälningsplikt, så om de ser något olagligt så måste de ta hand om detta enligt regelboken. Visst, finns många tillfällen som det inte sker men nu vet jag inte hur mycket skottlossning det var just när de haffade dig.

Kör:
stiivN
Användare
Användare
Namn: Stefan Karlsson

7 november 2007, 14:21

Om man kör så att Vtec'en kickar in, så glider man verkligen inte.
Stefan Karlsson
Skriv svar