CTR EP3 vs. FN2

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
HJF
Wannabe
Wannabe

20 november 2007, 14:18

Istvan skrev:Och med allt detta så har de sparat, joo, lyssna nogrant, heeela 20kg mot originalversionen som har AC, stereo och högtalare m.m.
Nätack, då behåller jag hellre AC:n och stereon för de 20kg och slänger ut reservhjulet..

Däremot kan man få Race versionen utrustad med delar från JAS från fabrik, men de kostar ju multum..

MVH
István

Rätta mig om jag har fel, men finns inte CTR:en i 3 versioner?
CTR GT - versionen med extrautrustning, CD, AC, osv
CTR "originalet" - utan denna extrautrustning, men inte lättad eller racepreppad
CTR Race - lättad osv

Om vi utgår från originalet så är väl GT 50 kg tyngre och Race 20 kilo lättare? Då skiljer det 70 kg mellan race och GT.
Henrik Fleur
Honda CTR CW -10 "vardagsracer"
Alfa Romeo GTV -96 "långsam banåkarbil"
Alfa Romeo GTV6 3.0 -87 "glassätarbil"
Istvan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: István Csiszár
Kontakt:

20 november 2007, 14:23

Jag ska rätta dig ;)

CTR GT har klima, häftigare stereo m.m. den väger 1402kg tjänstevikt.
CTR "vanlig" väger 1372kg tjänstevikt
CTR Race väger 1352kg tjänstevikt

MVH
István
http://www.fotoi.se
Jontis
Påläst
Påläst
Namn: JonasSundgren

20 november 2007, 14:29

I realiteten så borde det alltså vara vanligare med 50 kg skillnad och inte 20 kg.
Bilarna som testas är väl GT, dessutom är väll majoriteten som säljs GT?
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Användarvisningsbild
HJF
Wannabe
Wannabe

20 november 2007, 14:37

Istvan: Kanon, siffrorna svart på vitt :-)

Jontis: Alla tester jag läst har varit med fullastade GT:n, alltså är det 50 kg det handlar om jmf med Race... Nästan vikten av en extra passagerare alltså. Jag har en vanlig original CTR utan stereo, AC och annat, men det hör nog till ovanligheterna då dom flesta sålda ex verkar vara GT-utrustade.
Henrik Fleur
Honda CTR CW -10 "vardagsracer"
Alfa Romeo GTV -96 "långsam banåkarbil"
Alfa Romeo GTV6 3.0 -87 "glassätarbil"
Användarvisningsbild
xzbatt
Påläst
Påläst

20 november 2007, 14:40

Hehe Istvan du verkar ju nästan bli lack på dom som tror att race verisionen kan mäta sej mot EP3an ju :P
Kan en bil någonsin bli perfekt?
zozo
Wannabe
Wannabe

20 november 2007, 14:44

vill se filmen innan jag säger något men hur laddar jag ner den ?
det går ju ej :snurrig:

hjälp jag vill också vara med och käfta emot vissa här :boxing: som tex superyll :boxing: :wohow:
Senast redigerad av 1 zozo, redigerad totalt 20 gånger.
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Istvan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: István Csiszár
Kontakt:

20 november 2007, 14:47

Haha, de blir jag absolut inte, blir bara trött på denna diskution överhuvudtaget, på vissa låter det som om man inte kan få en EP3 snabb på bana.
Men vi får la se till nästa säsong, hur många som hänger på en tung EP3 på banorna :)

Och för mig får den gärna hänga på en EP3, blir bara glad, för en nya modell ska inte va segare än en gammal enligt mig, men tror inte att de 50kg å lite styvare fjädring skulle kapa nästan 3s på superstage direkt.. Tyvärr..

Men han som lever får se!

MVH
István
http://www.fotoi.se
Användarvisningsbild
Regge
Lärd
Lärd
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

20 november 2007, 15:03

Race vertionen är nog inte räknat som någon "stor säljare" utan är mer tillämpad för kunder som vill ha ett bättre objekt att bygga på i tävlingsamanhang.

Sen är det väll som alla andra bil märken, ska du ha den inom vissa officiella tävlingssamanhang så måste den finnas med som en serie producerad bil.

EP3 är en nog bättre bil om du kör lite mer bankörning än the avarage svensson, medans FN2 är en bättre vardagsbil med mer kompromisser enligt mig.

Dock skulle jag valt en vertion av FN2 skulle det nog vara en med GT paketet, lite mer lyxig vardagsbil som "går" att köra bana med om så önskas.

Bara att infinna sig i det, detta är ett diskussions forum allihopa där vi alla har olika åsikter. Take it or leave it! :)
KÖR:
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16

KÖRT innan:
BMW M3 E30 -87
Civic VT-R -91
Civic VT-R -91
CRX VT-R -90
Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
freddej
Användare
Användare
Bil: Ford Focus RS mkII
Namn: Fredrik Jonsson

20 november 2007, 15:21

Mina få cent.

Körde Ep3 i 3år, härlig bil rolig som fan, men lite i stökigaste slaget då den användes som bruksbil, i stan inga problem men då jag åker en del längre turer ibland kunde den bli lite bullrig. Kör en del konbana och med en uppsättning r-däck så åkte man ifrån betydligt vassare bilar vid en hel del tillfällen.

Hade ett kortare mellanspel med en ATS, men den var för mjuk i chassit(visst det går att ordna) samt saknade en del pulver och ett ordentligt vtec register.
Däremot älskade jag komforten i den bilen på långfärd (den fick gå 1000mil på 4mån).

Så stod det tillslut en FN2 på uppfarten, den hade det jag saknade hos ATSen utan att tappa allt för mycket i komforten. Däremot märktes viktskillnaden mot Ep3 när man körde konbana. Men till vardags är bilen minst lika kul som ep3.

Kontentan av det hela: Skulle jag ha en bil som var mer inriktad till banåka så skulle jag nog välja Ep3 (kan klart tänka mig att ha en sån i framtiden som hobbybil) . Men som läget är nu när det bara finns möjlighet till en bil så tycker jag att FN2 ger mig det bästa av båda värdarna.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
superyll
Wannabe
Wannabe

20 november 2007, 16:54

min defenition av en BÄTTRE BIL..
joo kommer en NY model som den har gjort nu..
och även att dem har saftat till med en GT bil..
då räcker dte inte att den är snyggare än den gammla..
jag äger en EP3.. och jag tycker att FN2 är så mycket mycket snyggare...
men dte räcker inte för mig..eftersom det är en ny model ska den slå den gammla modlen på allt.

för mig blir det som att köpa en CD-skiva år 2005 sen två år senare köpa samma skiva.. skillande är att skivan är snyggare och bekvämare och lyssan på men med samma låtar på.. dåligt exempel men men..
jag har sagt det tidigare
okej att FN2 GT är sämra än EP3..
men inte FN2 R måste ju åtminstonde vara bättre...

R bilen brode typ haft 220 hk, en diffad, låda ta bort smådetaljer på den eftersom den räknas som racing bil från fabriken...
sen ni som säger att ni har KÖP en bara för att köra på gatorna okej det kan jag köpa.. men varför köper ni en R model då.. det hade ju räkt med en GT om ni bara vill köra på gatorna...
tanken finns nog hoss er att den ska prestera lite den med...

uff vilken roman jag har skrivit: ncncn

mvh yll
Senast redigerad av 1 superyll, redigerad totalt 20 gånger.
Yll Ramadani
Bonny
Användare
Användare
Bil: JRSC CTR 2005
Namn: Johan Blomqvist

20 november 2007, 16:54

zozo skrev:vill se filmen innan jag säger något men hur laddar jag ner den ?

hjälp jag vill också vara med och käfta emot vissa här :boxing: som tex superyll :boxing: :wohow:
Här är en länk till testet mellan EP3 och FN2. Däremot finns inte körningen runt banan med tidtagning med.

<a href="http://honda-portal.com/honda-videos.php?video_id=807" target="_blank">http://honda-portal.com/honda-videos.ph ... _id=807</a>

För min del känns det dessutom helt meningslöst att spekulera i vilka specifikationer Race-modellen har. Jag tycker att en rimlig utgångpunkt, i vart fall i dagsläget, är den information som finns tillgänglig på hondas hemsida. För min del känns det helt galet att börja spekulera och hävda att bilen har en massa andra specifikationer än honda anger, när man inte ens kan få sina spekulationer/påståenden bekräftade genom att knalla in till en hondahandlare med en postväxel och köpa bilen.
Johan Blomqvist
CTR 05
superyll
Wannabe
Wannabe

20 november 2007, 16:55

zozo skrev:vill se filmen innan jag säger något men hur laddar jag ner den ?

zozzo mannen kolla på Youtube....det är någon som har länkat ditt här på tråden....
Yll Ramadani
Bonny
Användare
Användare

20 november 2007, 17:05

superyll skrev:min defenition av en BÄTTRE BIL..
joo kommer en NY model som den har gjort nu..
och även att dem har saftat till med en GT bil..
då räcker dte inte att den är snyggare än den gammla..
jag äger en EP3.. och jag tycker att FN2 är så mycket mycket snyggare...
men dte räcker inte för mig..eftersom det är en ny model ska den slå den gammla modlen på allt.

för mig blir det som att köpa en CD-skiva år 2005 sen två år senare köpa samma skiva.. skillande är att skivan är snyggare och bekvämare och lyssan på men med samma låtar på.. dåligt exempel men men..
jag har sagt det tidigare
okej att FN2 R är sämra än EP3..
men inte FN2 GT måste ju åtminstonde vara bättre...

GT bilen brode typ haft 220 hk, en diffad, låda ta bort smådetaljer på den eftersom den räknas som racing bil från fabriken...
sen ni som säger att ni har KÖP en bara för att köra på gatorna okej det kan jag köpa.. men varför köper ni en GT model då.. det hade ju räkt med den vanliga om ni bara vill köra på gatorna...
tanken finns nog hoss er att den ska prestera lite den med...

uff vilken roman jag har skrivit: ncncn

mvh yll
Tror att du har blandat ihop Race- och GT-modellerna (men i övrigt håller jag med dig; en ny bil ska enligt min mening vara bättre på alla punkter än föregångaren).
Johan Blomqvist
CTR 05
Användarvisningsbild
freddej
Användare
Användare
Bil: Ford Focus RS mkII
Namn: Fredrik Jonsson

20 november 2007, 17:22

superyll: Läs på om modellerna först innan du skriver en roman så slipper du sitta och rätta den i efterhand.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Fredda
Användare
Användare

20 november 2007, 17:51

HJF skrev:<!--quoteo(post=447281:date=20 Nov 2007, 13:31:16:name=Istvan)--><div class='quotetop'>CITERA(Istvan 4 20 Nov 2007, 13:31:16) [snapback]447281[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Och med allt detta så har de sparat, joo, lyssna nogrant, heeela 20kg mot originalversionen som har AC, stereo och högtalare m.m.
Nätack, då behåller jag hellre AC:n och stereon för de 20kg och slänger ut reservhjulet..

Däremot kan man få Race versionen utrustad med delar från JAS från fabrik, men de kostar ju multum..

MVH
István

Rätta mig om jag har fel, men finns inte CTR:en i 3 versioner?
CTR GT - versionen med extrautrustning, CD, AC, osv
CTR "originalet" - utan denna extrautrustning, men inte lättad eller racepreppad
CTR Race - lättad osv

Om vi utgår från originalet så är väl GT 50 kg tyngre och Race 20 kilo lättare? Då skiljer det 70 kg mellan race och GT.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Liten uppdatering.
Fr.o.m. 2008 årsm, kommer det endast säljast GT och Race version.
Standard versionen försvinner ur modellprogrammet. Iaf i sverige.
Fredrik Jansson
Honda Civic 1,5i -00
VW Golf GTI ED35 -12
Honda Civic Tourer 1,6 Dtec -15
christer_carlsson
Användare
Användare
Bil: Accord Type-S
Namn: Christer Carlsson

20 november 2007, 18:12

Hela inslaget med jeremy var väl ingen höjdare...han hade visst vaknat på fel sida, nämner ju inte ens de punkter som blivit bättre på den nya och det är rätt många, även om motorn inte hänger med. Klagar på stötigheten på fn2 precis som om ep3 vore en glidare :blink: Tror ändå att det bättre registret i en fn2 gör en hel del, borde egentligen jämföras med en mappad ep3...men ep3 är tydligen snabbare trots det :rolleyes:

Istvan, din bil är inte direkt original. Klart den blir snabb...men jag håller med om inställningen till mcpherson.

Förvirringen om race måste väl bero på tävlingsbilen som visades i lanseringen? Scotte, vi väntar på uppgifter ;)

Vilken känslig debatt det blev, jag tycker de röda är bäst!
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
soffpotatis
Wannabe
Wannabe

20 november 2007, 18:20

aaa äntligen fick man se den där filmen. Läste någon stans att det bara skillde 0,7s men det såg mera ut.

Hur som helst har jag lite frågor. Eftersom civicen inte har någon kraft så är den känslig för vikt. Den fete gubben väger lätt över 100 pannor vad väger han i den andra bilen?

Är de tankade på samma ställe samma dag från samma pump så det är samma soppa. Så den ena inte har fått en så kallad "give away" och den andra en som är på gränsen till godkänd.

Vad är det för däck de kör med. har båda orginal eller har man bytt på någon av dem?

Sedan håller jag med gubben om att den understyr något fruktansvärt. Vet inte vad man ska göra åt det, går det att få plats med lite bredare framdäck? kanske ändra vinkel på fjädring, hårdeten mm. Någon som vet?

Annars är jag fortfarande kanonnöjd med min, men jag kör aldrig på bana även fast medtraffikanterna kan tro det ibland:-) Men ett nytt avgassystem och kanske 20 hästar till hade gjort mig supernöjd. Så får se hur det går med det där trimchippet som finns om det kan utvecklas lite.

Bakåtsikten är inte alls så illa som man kan tro. det räcker att sträcka på nacken lite om man vill vara säker på att ingen bil gömmer sig där. Att han dissade det lilla kan jag inte fatta. Han gillar verkligen inte FN2.
David Willemoth
Användarvisningsbild
xzbatt
Påläst
Påläst

20 november 2007, 18:38

Soffpotatis det där trimmchippet kan du glömma helt och hållet säger jag bara.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Rausner
Wannabe
Wannabe
Bil: Audi
Namn: Erik Rausner

20 november 2007, 19:24

Bara att inse att nyare bilar bara blir tyngre och tyngre med alla "säkerhetsdetaljer" som implementeras, kanske inte därmed tråkigare men det "hjälper" rätt rejält. Föredrar EP3 över FN2 oavsett enbart för att FN2 är så satans ful bakifrån. Utblåsen och spoilern förstör bilen helt och hållet, framifrån så är den däremot helt okej, inte minst i rött med GP-kjolarna!
Senast redigerad av 1 Rausner, redigerad totalt 20 gånger.
Patrik_S
Användare
Användare

20 november 2007, 20:58

Top gear har väl alltid åsikter som de driver ganska hårt, det hör liksom till.. Har svårt att tro att FN2:an är såå katastrofal.

Man får bilda sig en egen uppfattning så gott det går. Tycker FN2 är toksnygg, förutom det faktum att den påminner om en dammsugare bakifrån ;)
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jontis
Påläst
Påläst

21 november 2007, 08:52

Istvan skrev:Haha, de blir jag absolut inte, blir bara trött på denna diskution överhuvudtaget, på vissa låter det som om man inte kan få en EP3 snabb på bana.

MVH
István
Tycker snarare att tråden handlar om att FN2 inte är så himla långsam som folk trott.
Den förtjänar bättre omdömen än den fått.

Att EP3 rular fett vet vi sedan tidigare... ;)
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Anar
Wannabe
Wannabe

21 november 2007, 09:20

<!--quoteo--><div class='quotetop'>CITERA</div><div class='quotemain'><!--quotec-->aaa äntligen fick man se den där filmen. Läste någon stans att det bara skillde 0,7s men det såg mera ut.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

När de tävlar, JC i FN2 mot okänd förare i EP3 redovisas inga tider. Det rejset ger jag inte mycket för heller då det är tjock-jeremy som kör :D

För två år sedan körde "The Stig" EP3 på TG-testbanan och fick då 1.32.8. Nya FN2 fick 1.33.5. Därav skillnaden på 0.7 sek. <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Laps" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Laps</a>

# 1:32.8 – Facelifted Honda Civic Type-R
# 1:32.9 – SEAT León Cupra R
# 1:32.9 – Mercedes-Benz SLK350
# 1:33.0 - Audi RS6 (very wet)
# 1:33.0 – Mercedes-Benz SL55 AMG (very wet)
# 1:33.0 – Vauxhall Astra VXR
# 1:33.1 – Noble M12 GTO (very wet)
# 1:33.3 – Volkswagen Golf Mark IV R32
# 1:33.4 – Cadillac CTS-V (very wet)
# 1:33.5 – 2007 Honda Civic Type-R
# 1:33.7 – MG ZT 260
# 1:33.7 – Volkswagen Golf Mark V GTI
# 1:33.7 – 2002 Honda NSX-R (very wet)
# 1:33.8 – Renaultsport Clio 182 Cup
# 1:33.9 – Holden Monaro (wet)
# 1:34.0 – Renaultsport Mégane 225
# 1:34.2 – MINI Cooper S Works
Niklas Sandler
Jontis
Påläst
Påläst

21 november 2007, 09:24

Anar skrev:# 1:32.8 – Facelifted Honda Civic Type-R
# 1:32.9 – SEAT León Cupra R
# 1:32.9 – Mercedes-Benz SLK350
# 1:33.0 - Audi RS6 (very wet)
# 1:33.0 – Mercedes-Benz SL55 AMG (very wet)
# 1:33.0 – Vauxhall Astra VXR
# 1:33.1 – Noble M12 GTO (very wet)
# 1:33.3 – Volkswagen Golf Mark IV R32
# 1:33.4 – Cadillac CTS-V (very wet)
# 1:33.5 – 2007 Honda Civic Type-R
# 1:33.7 – MG ZT 260
# <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->1:33.7 – Volkswagen Golf Mark V GTI<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1:33.7 – 2002 Honda NSX-R (very wet)
# <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->1:33.8 – Renaultsport Clio 182 Cup<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1:33.9 – Holden Monaro (wet)
# <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->1:34.0 – Renaultsport Mégane 225<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->1:34.2 – MINI Cooper S Works<!--colorc--></span><!--/colorc-->

Inte så dåliga skalper för en kass bil... :)
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Användare
Användare
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

21 november 2007, 13:48

Till och med snabbare än NSX-R! Otroligt! :shock1:
Härligt att de jämför bilar under olika förhållanden.... :P

Yll: FN2 har under 10 månader sålt 65% bättre än EP3 gjorde under ett helt år. Så mycket sämre kan FN2 alltså inte vara ;)
Senast redigerad av 1 Joakim Olsson, redigerad totalt 21 gånger.
Anar
Wannabe
Wannabe

21 november 2007, 14:13

Jocke, det är England vi snackar om här... Det regnar hela tiden. De skriver ju iaf ut att det är testat på "very wet", mer än så kan man inte begära.
Niklas Sandler
Bonny
Användare
Användare

21 november 2007, 14:37

Anar skrev:Istvan, när jag sade att det inte var "The Stig" som körde hade jag inte sett programmet utan grundade det på vad någon hade sagt på ett annat forum. De menade nog att om "The Stig" hade kört i FN2 vs EP3 racet så hade det sett annorlunda ut. Jeremy är för fet och saknade motivation för att driva på fn2 - menar dem. I time-attacken är det mycket riktigt "The Stig" som kör.

Steffo, på civinfo.com är de lite märkliga. Flera gånger länkas det till youtube-filmen som ligger ute där FN2 vinner över EP3. Problemet är ju bara att det är en video som kommer direkt från Honda. Men de verkar ta det för sanning.
Kikade lite i tråden på civicinfo.com och jag är helt mållös! Jag har aldrig sett maken till en sådan vrickad diskussion (fast jag måste erkänna att den är smått underhållande om man är lättroad) :D

Hela diskussionen (och pollen) grundas på en felaktig varvtid för EP3an runt Top Gear-banan. Det länkas dessutom flitigt till hondas egen marknadsföringsvideo där FN2an naturligtvis segrar över EP3an. Större delen av diskussionen handlar konstigt nog om Clarksons förmåga/oförmåga att köra bil trots att han inte sitter bakom ratten på tidtagningsvarvet. Därutöver påstås at VSA kan ha varit på under tidtagningsvarvet och att bilen eventuellt inte var inkörd ordentligt :wacko:

Förstår inte riktigt att det ska vara så svårt för vissa att inse att Top Gear främst är ett underhållningsprogram och att programledarnas uttalanden inte skall ses som absoluta sanningar. Om man vill jämföra bilar på någotsånär objektiv basis så bör man endast kika på varvtiderna (och samtidigt ha i åtanke att bilarna ofta körs under helt olika väderförhållanden).
Johan Blomqvist
CTR 05
Krister
Användare
Användare

21 november 2007, 14:38

Har för mig att de nämner att med NSX-R så borde det gått ca 4s snabbare om det inte vore blött.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Anar
Wannabe
Wannabe

21 november 2007, 15:34

Ja, jag håller med dig helt och hållet Bonny.
Niklas Sandler
superyll
Wannabe
Wannabe

21 november 2007, 16:58

[quote name='Joakim Olsson' date='21 Nov 2007, 13:48:14' post='447484']
Till och med snabbare än NSX-R! Otroligt! :shock1:
Härligt att de jämför bilar under olika förhållanden.... :P

Yll: FN2 har under 10 månader sålt 65% bättre än EP3 gjorde under ett helt år. Så mycket sämre kan FN2 alltså inte vara ;)

klart den har sålt bätter..
FN2 är en perfket bil för folket i eruopa..
dem villl ha fart och prsetige.. sammitidigt som dem vill ha komfort.. och då är FN2 den bästa bilen på marknaden om man inte
räknar ATS...

folk värkat missförståt mig..eller jag som har blandat ihop billarna...

dte jag menar är..
att FN2 R den skulle åtminstonde har slgit EP3 i allt..
att GT och den vanliga inte gör dte spelar igen roll..

Men R skulle gjort dte för den står för RACE....

sen tycker jag att vi ska lägga ner denna diskution för det är TVÅ underbara bilar med olika egenskaper...
hae ju inte tackat nej till någon av dem..

mvh yll..................HONDA Fore ever
Yll Ramadani
SAUD
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic

21 november 2007, 17:56

Jag tycker att både EP3 och FN2 är riktigt bra bilar!
Det är ingen hemlighet att EP3 är snabbare på banan och i superstagen,men det är betydligt lättare att leva med FN2 till vardags.Har åkt till semester 500mil tur och retur med EP3 och det gick hur bra som helst men jag hade hellre åkt med FN2 naturligtvis.I slutändan det kommer att visa sig att Honda har tänkt rätt med FN2.
Som Jontis säger det allra flesta av oss so blev förvånade(jag först) att den fick såpass bra tid på banan?!

Freddej!
Jag kan säga till dig att med min ATS(med den modsen som jag har) jag är betydligt snabbare när det svänger än när jag hade EP3,vågar gasa helt enkelt mer!
Har kört FN2 med och tycker att ATS har betydligt bättre och mer förlåtande chassi an både EP3 och FN2.Har kört senaste gången på Falkenbergs banan och kan säga att betydligt snabbare bilar var ju bakom mig.Älskar ATS skarpt både på banan och i vanliga trafiken.Men som sagt ingen ont om någon Honda överhuvudtaget,det är fantastiska bilar på alla sätt och vis.
MVH SAUD
Saud Omerovic