Vad tycker du om de olika ländernas bilar?

ENBART för motorrelaterade topics
Diablo
Wannabe
Wannabe

21 december 2008, 23:34

Audi gör då fan inte några kvalitetsbilar det har jag iaf lärt mig :S

Mer nöjd med min Skoda :P

får väl rösta på övrigt hehe
FonziE
Wannabe
Wannabe

22 december 2008, 00:05

xzbatt skrev:<!--quoteo(post=520564:date=21 Dec 2008, 11:30:57:name=FonziE)--><div class='quotetop'>QUOTE(FonziE 4 21 Dec 2008, 11:30:57) <a href="index.php?act=findpost&pid=520564"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=520492:date=20 Dec 2008, 22:45:32:name=xzbatt)--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 20 Dec 2008, 22:45:32) <a href="index.php?act=findpost&pid=520492"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Frankrike har lyckats med några vettiga bilar men har sugit för länge för att kunna vända det.
Usa är ju bara stora törstiga monster
Italien har ju Ferarri och Lambo men inget annat
England har inte mycket att komma med
Korea är bara budget och inget mer
Sverige är ju så litet men visst volvo satte väl en stämpel men den har jag alltid tyckt mest beror på svenskens patriotism

Tyskland vinner överlägset med många kvalitets bilar, dock lite överprisat.
jasså sedan när har italien bara ferrari och lambo.. om jag inte minns helt fel så är ferrari ägt av ett annat italienskt bilmärke.
vad hände med tyskägda bugatti tex.?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag menar självklart inte att italien bara bygger ferraris och lambo, det jag menar är att jag inte tycker dom gör något annat av intresse.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

vilken planet bor du på?
eller har du missat Bugatti Veyron?
Aleksandar Petrovic
Användarvisningsbild
Yobaman
Kunnig
Kunnig
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

22 december 2008, 00:21

FonziE skrev:vilken planet bor du på?
eller har du missat Bugatti Veyron?
Bugatti är ett exklusivt franskt bilmärke som startades av Ettore Bugatti i Molsheim nära Mulhouse i Alsace år 1909, som på den tiden låg i Tyskland. Efter första världskriget blev Alsace och därmed också Bugatti franskt.

Bugatti är från början franskt, sen las det ned och en italienare (Romano Artioli) köpte bolaget men sen köpte Volkswagen företaget i mitten av 1998 och erhöll de internationella märkesrättigheterna och namnet Bugatti. Köpet genomfördes av högste chefen Ferdinand Piëch, som är barnbarn till Ferdinand Porsche. Volkswagen har produktionen i Molsheim i Frankrike.

Vad är det italienska med det?

Tagit info från Wiki eftersom jag vet att det inte är italienskt. Godnatt från nattens (kanske) sista smartass.
Senast redigerad av 1 Yobaman, redigerad totalt 22 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Användarvisningsbild
xzbatt
Påläst
Påläst

22 december 2008, 00:22

Alla kanske inte tycker som du Alexsander Petrovic?
Senast redigerad av 1 xzbatt, redigerad totalt 22 gånger.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Användarvisningsbild
Yobaman
Kunnig
Kunnig

22 december 2008, 10:46

Jag gillar såklart Bugatti Veyron för att den är så extrem som den är men jag skulle hellre tagit en Pagani Zonda som piskar på bana. Bugattin är för tung och för snäll medans Zondan är härligt extrem på alla sätt. Kolfiberkaross, extremt motorljud osv.
Användarvisningsbild
Dani
1337!
1337!
Bil: CRV 2.2D, Civic 1.8, BMW E36 Coupe
Namn: Daniel Gabriel
Kontakt:

22 december 2008, 10:58

Sen om en normal person som oss någonsin skulle kunna utnyttja ens hälften av potentialen i en Veyron eller Zonda är ju en helt annan femma eller hur? ;)
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda CRV 2.2D 2014
Honda Civic Executive 1.8 2006
BMW E36 Ci '94
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

22 december 2008, 11:09

Goldie, va fick du normal ifrån? :biglaugh2:
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Yobaman
Kunnig
Kunnig

22 december 2008, 11:21

Dani skrev:Sen om en normal person som oss någonsin skulle kunna utnyttja ens hälften av potentialen i en Veyron eller Zonda är ju en helt annan femma eller hur? ;)

Absolut, skulle inte gå nå vidare. Man måste vara The Stig eller värre för att klara av att pressa ett sådant monster till bil :)
Fellan
Wannabe
Wannabe

22 december 2008, 11:44

Porsche 911 är väl den bästa bilen man kan ha =)
Borås
[i]0709684857[/i]

Audi S3
azathoth
Wannabe
Wannabe

22 december 2008, 13:37

Forza Ferrari. :P
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04

Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
jmoller
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

22 december 2008, 16:51

Tanken slog mig efter att jag röstat...
Amerikanska Hondorna tillverkas ju i Ohio :P

Annars är det väl mest svajiga stötstångsåk som kommer därifrån, med några få undantag :prop:
ToLo
Användare
Användare
Kontakt:

22 december 2008, 18:05

Och Civic Type R EP3 och FN2 är ju från Storbritannien..
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

22 december 2008, 18:08

Ska ni resonera så så finns det ju bilar från så gott som hela världen.
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Yobaman
Kunnig
Kunnig

22 december 2008, 19:07

Ja men så ska vi inte resonera. Nu gäller det enligt vanliga riktlinjer tex att Honda är ett japanskt bolag oavsett var bilarna tillverkas geografiskt.
Senast redigerad av 1 Yobaman, redigerad totalt 23 gånger.
PB2000
Användare
Användare
Namn: Patrik Bolmsten

28 december 2008, 19:51

Enligt mig så är tyska bilar bra på kvalitetskänsla men nån vidare kvalité är det inte. BMW är väl undantaget, det märket tror jag är bra. Kia är nog bättre än vad många tror (de nya alltså). VAG-gruppen är inget att hurra för, dyra i inköp och sen dyra omkostnader efter det (service).

Detta är min åsikt och jag har ingen som helst bakgrundsfakta!
Jazz -02
Chucky
Användare
Användare
Kontakt:

29 december 2008, 06:22

Kan ju inte ljuga om att BMW gör förjävla bra bilar.
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: Daniel Lukjanovic

29 december 2008, 11:56

Chucky skrev:Kan ju inte ljuga om att BMW gör förjävla bra bilar.
Jupp, kan inget annat än att hålla med. Har en bimmer i familjen som jag kört sen jag var sexton (lr ja, 15 va det, inga viskningar till pappa blå :P). Nu, tio år senare går den fortfarande som en klocka, trots 26-27(om inte mer) tusen mil. Med tanke på hur jag kört den stackarn bör det reella miltalet vara närmare 50k mil... Hon har tjänat mig väl och gör det än idag......

Mvh,
Anonymous

1 januari 2009, 13:17

Jag tycker det verkar som alla länder kan göra riktigt riktigt bra bilar nuförtiden, allt från Tyskland till Korea. Sedan är det smaksak vad man gillar...

Med varning för ironi, kolla Hondas nyheter ! : <a href="http://www.aftonbladet.se/bil/article4010543.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/bil/article4010543.ab</a>

Konstigt att inte Hyuindai måste dra in sina "coupe/sport" inspirerade modeller, kanske bara en tidsfråga.

Edit: Påstår inte att Aftonbladet är den ultimata bilkällan, råkade bara se artikeln, men det är ju exakt samma i all press, Honda finns inte med på "exciting nyheter".
Senast redigerad av 1 Anonymous, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Yobaman
Kunnig
Kunnig

2 januari 2009, 03:25

Nej men folk inser inte att tex Hyundai är ren skit som borde begravas och glömmas, allra minst aftonbladet som har bland de sämsta artiklar, tester och tyckanden om både prylar och bilar. Ingen som förespråkar Hyundai kan vara en riktigt bilälskare, så är det bara.
Tror inte Aston martin är direkt hetare bland allmänheten än Honda med tanke på att ingen har råd att köpa skönheten, hehe! Varför visade de inte nyheterna från Ferrari, Lamborghini, Pagani och Koenigsegg också?
Gamla Hyundai coupé är ju riktigt usel så jag kan bara tänka mig hur den nya genesis är, ryser vid tanken på koreansk bil :)
Senast redigerad av 1 Yobaman, redigerad totalt 2 gånger.
Charly
Användare
Användare

2 januari 2009, 16:12

Låt genesis tala för sig själv när och om den kommer, jag anser att folk underskattar hyundai och kia precis som vi har underskattat japanska bilar tidigare.
Är det inte hyundai som har 12 års nybilsgaranti förresten?
Medlem 427
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

2 januari 2009, 16:20

Hyundai har 3 år obeg mil nybilsgaranti.
Antonio Pozzi
Charly
Användare
Användare

2 januari 2009, 17:32

just, det var kia som hade 7 års nybilsgaranti.
Medlem 427
Användarvisningsbild
Yobaman
Kunnig
Kunnig

3 januari 2009, 01:13

Charly:

Jo men kia's generösa garanti betyder inet att bilen håller i 7 år bara för det. Det är ju ett otroligt stark säljargument men jag skulle inte vilja åka in på verkstad hela tiden oavsett om det är gratis eller inte.

Kan du nämna en bra bil som är av märket Kia? Samma med Hyundai om möjligt för jag kan faktiskt inte. Finns ingen bil av de 2 märkena jag någonsin skulle köpa.
Japanska bilar finns det många som är snabba och roliga av men med Kia och Hyundai är ju allt om att köra snålt och att bilen ska vara billig, de 2 ingredienserna skapar ju ingen sportbil direkt. Vill man ha en billig, tråkig, snål bil så kan man köpa av de märken men vill man ha en rolig eller snabb bil från dessa märken så får man nog leta. Genesis anses väl snabb kanske men fortfarande en Hyundai. Kia har ingen snabb eller rolig bil över huvud taget. Noll körglädje, enbart transport.
Senast redigerad av 1 Yobaman, redigerad totalt 3 gånger.
Diablo
Wannabe
Wannabe

3 januari 2009, 01:28

Yobaman skrev:Charly:

Jo men kia's generösa garanti betyder inet att bilen håller i 7 år bara för det. Det är ju ett otroligt stark säljargument men jag skulle inte vilja åka in på verkstad hela tiden oavsett om det är gratis eller inte.

Kan du nämna en bra bil som är av märket Kia? Samma med Hyundai om möjligt för jag kan faktiskt inte. Finns ingen bil av de 2 märkena jag någonsin skulle köpa.
Japanska bilar finns det många som är snabba och roliga av men med Kia och Hyundai är ju allt om att köra snålt och att bilen ska vara billig, de 2 ingredienserna skapar ju ingen sportbil direkt. Vill man ha en billig, tråkig, snål bil så kan man köpa av de märken men vill man ha en rolig eller snabb bil från dessa märken så får man nog leta. Genesis anses väl snabb kanske men fortfarande en Hyundai. Kia har ingen snabb eller rolig bil över huvud taget. Noll körglädje, enbart transport.
Vad har du för erfarenhet av att Hyundai skulle vara problembilar egentligen?
syrran har haft en Elantra i 7-8år nu, har inte varit många fel på den iaf!
Peugeoten dom har nu har däremot kostat 7-8k på 1 månad :S
Användarvisningsbild
Yobaman
Kunnig
Kunnig

3 januari 2009, 02:15

Jag har inte påstått att Peugeot är något bra märke heller, skulle inte köpa en fransk bil som du kan se i mitt första inlägg.
Klart det finns hyundaier som håller länge men överlag har jag inga höga tankar om märket. Nu tänker jag mest om Hyundai att de gör bilar som är tråkiga, fula osv inte att kvaliteten är dålig men jag antar att den är det men det beror på vad man jämför med, tror att franska bilar är de som har sämst kvalitet.
Exempel:

Alltommotor.se

"Svenska Volvo och Saab hör tillsammans med de franska märkena Renault, Peugeot och Citroën till de bilmärken som har flest fel på sina bilar. Det visar den tredje delen av Motormännens nybilsenkät."

Men det står också detta där Hyundai ingår:

"Toyota klarar sig bäst av alla biltillverkare i nybilsenkäten, med Corolla och Aygo på de två första platserna när det gäller större fel. Toyota Rav4 är bäst när det gäller mindre fel.
Men även andra asiatiska tillverkare klarar sig bra – Hyundai, Honda, Subaru och Kia finns alla på den övre halvan av listan."

Så hyundai kan mkt väl ha bra kvalitet men tråkiga och fula bilar i min mening.

Allt detta handlar om att jag inte är ute efter den snålaste och billigaste bilen utan en med körglädje, ska kännas riktigt bra varje gång man sätter sig i bilen och det gör det nu ;)
Senast redigerad av 1 Yobaman, redigerad totalt 3 gånger.
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

3 januari 2009, 07:19

va har skoda för kvalitet egentligen? brummade runt med en disel med DSG i jobbet idag. riktigt nice faktiskt
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 6 times
Kontakt:

3 januari 2009, 08:14

Som Volkswagen ungefär, dvs medioker i bästa fall.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

3 januari 2009, 21:34

jag har iaf börjat gilla kia.
tycker de verkar va sjukt bra bang for the buck...

skulle nog aldrig köpa en, men man kan ju tycka dom verkar käcka för de
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Anonymous

4 januari 2009, 18:50

M Scotte skrev:Som Volkswagen ungefär, dvs medioker i bästa fall.
Det kan välan inte stämma, om VW koncernens bilar skulle ha Medioker kvalitet så skulle de knappast sälja så bra, dock kan vara att de har snäppet sämre än Toyota,Honda,BMW och andra kvalitets bilar, men knappast Medioker.

Jag har svårt att smälta KIA och Hyundai också, men nog är det välan så att om 4-5år så är det som vilken asiaktisk bil som helst, alltså riktigt bra.

LG var ju bara skräp för 5-6år sedan, då var det bättre märken som Sony,Pioneer som gälde, idag accepterar varenda svensk LG som en helt Ok elektronikleverantör.

Ps. Läste på temple of vtec att Acura bilarna säljer så dåligt och kunderna anser att de ser för j*vliga ut så vissa ÅF:ar har börjat lacka om grillen mm, för att dölja det värsta i utseendet ! Go Honda Go! ;)
Diablo
Wannabe
Wannabe

5 januari 2009, 01:01

Yobaman skrev:Jag har inte påstått att Peugeot är något bra märke heller, skulle inte köpa en fransk bil som du kan se i mitt första inlägg.
Klart det finns hyundaier som håller länge men överlag har jag inga höga tankar om märket. Nu tänker jag mest om Hyundai att de gör bilar som är tråkiga, fula osv inte att kvaliteten är dålig men jag antar att den är det men det beror på vad man jämför med, tror att franska bilar är de som har sämst kvalitet.
Exempel:

Alltommotor.se

"Svenska Volvo och Saab hör tillsammans med de franska märkena Renault, Peugeot och Citroën till de bilmärken som har flest fel på sina bilar. Det visar den tredje delen av Motormännens nybilsenkät."

Men det står också detta där Hyundai ingår:

"Toyota klarar sig bäst av alla biltillverkare i nybilsenkäten, med Corolla och Aygo på de två första platserna när det gäller större fel. Toyota Rav4 är bäst när det gäller mindre fel.
Men även andra asiatiska tillverkare klarar sig bra – Hyundai, Honda, Subaru och Kia finns alla på den övre halvan av listan."

Så hyundai kan mkt väl ha bra kvalitet men tråkiga och fula bilar i min mening.

Allt detta handlar om att jag inte är ute efter den snålaste och billigaste bilen utan en med körglädje, ska kännas riktigt bra varje gång man sätter sig i bilen och det gör det nu ;)
Oki ja då är jag med, trodde mer vi pratade om kvaliten på olika märken!

Angående Skoda måste jag säga att jag är ruskigt nöjd med min Octavia 1.6 -00
slår Audin i kvalitet flera ggr om trots mer än dubbla miltalen!
så enligt min erfarenhet ligger dom då något högre än övriva vw koncernens bilar.
men speciellt rolig är den ju inte
Skriv svar