Rost på CTR!!!!!

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Arson
Användare
Användare
Bil: Civic FK2 2016
Namn: Mattias Aronsson
Kontakt:

3 juni 2009, 10:09

Är det 6 eller 12 års rostskyddsgaranti på en CTR från 05? Känns sådär om man får rost om 3 år även om bilen är noggrant skött och servad :(
//Mattias Aronsson
M Scotte
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 7 times
Kontakt:

3 juni 2009, 11:52

6 år på -05
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Arson
Användare
Användare
Kontakt:

3 juni 2009, 13:01

Va fan...

Blir försäljning nästa år då, vi som var så nöjd med bilen i övrigt. :(
Senast redigerad av 1 Arson, redigerad totalt 3 gånger.
//Mattias Aronsson
M Scotte
Kontakt:

3 juni 2009, 13:32

Varför sälja för en sådan sak?
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Användarvisningsbild
Arson
Användare
Användare
Kontakt:

3 juni 2009, 14:34

M Scotte skrev:Varför sälja för en sådan sak?
Ingen vill väl ha rost på sin relativt nya bil? :)

Vanligtvis tvättar jag bilarna kanske 5-6 gånger per månad, och skall man då köra bilen under vintern i denna översaltade huvudstad kommer, vad jag förstår från denna tråd, rosten att komma som ett brev på posten?
//Mattias Aronsson
M Scotte
Kontakt:

3 juni 2009, 14:36

Helt felaktigt, det finns mycket tidiga -02 CTR som rullat över 35 000 mil som brukats normalt och endast fått tvätt en gång i månaden utan rost, så inget att oroa sig för.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Användare
Användare
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

3 juni 2009, 16:39

Förstår inte riktigt rosthysterin.

Har sett många hyffsat nya bilar med rostfläckar. Bilar från flertalet biltillverkare.
Sen verkar det även vara så att man har större tolerans för funktionsfel på en bil än en liten rostfläck på plåten. Obegripligt!
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer

3 juni 2009, 18:05

Joakim Olsson skrev:Förstår inte riktigt rosthysterin.

Har sett många hyffsat nya bilar med rostfläckar. Bilar från flertalet biltillverkare.
Sen verkar det även vara så att man har större tolerans för funktionsfel på en bil än en liten rostfläck på plåten. Obegripligt!
Oftast är det så att en söndrig del kan du byta men har rost kommit så är det förbannat svårt att bli av med.
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
mAbZ
Användare
Användare

3 juni 2009, 19:05

M Scotte skrev:Helt felaktigt, det finns mycket tidiga -02 CTR som rullat över 35 000 mil som brukats normalt och endast fått tvätt en gång i månaden utan rost, så inget att oroa sig för.
Hur kan du påstå något sådant när folk skriver att de faktiskt har rost på sina bilar som använts mycket mindre?
Har alla bilarna använts "onormalt", tycker du?

Själv hade jag lite rost i bakluckeöppningen på min förra CTR 02 redan när den var 3 år gammal med ca 3000 mil på mätaren.
Jag köpte den begagnad och känner inte dess fullständiga historia iofs.
Den hade dock alltid varit servad på auktoriserade Honda verkstäder. Och inte fan hjälpte det mot rost.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Nollåttan
Wannabe
Wannabe
Bil: CTR -03
Namn: Gustavo Mastalli

3 juni 2009, 19:07

Arson skrev:<!--quoteo(post=550798:date=3 Jun 2009, 13:32:00:name=M Scotte)--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 3 Jun 2009, 13:32:00) <a href="index.php?act=findpost&pid=550798"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Varför sälja för en sådan sak?

Vanligtvis tvättar jag bilarna kanske 5-6 gånger per månad, och skall man då köra bilen under vintern i denna översaltade huvudstad kommer, vad jag förstår från denna tråd, rosten att komma som ett brev på posten?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Näää inte ska du sälja bilen jag har en trolig fabriks fel som kanske andra också har vem vet, har inte alla bilar en barn sjukdom eller måndags ex??? Jag ska till lägga att min bil har inte en fläk rost annars och den körs hårt året om, är inne i min andra CTR ok är grymt nöjd därför blev jag förvånad när jag såg rosten under listen. Har säkert ägt över 70-80 bilar av div. märken och det är CTR ep3 som ligger mig varmast om hjärtat. Håller med Scotte varför sälja för en sådan sak? Det värkar bara vara vid överkant på dörren som visa är känsliga i värsta fall är det bara o byta dörren.
element
Användare
Användare

3 juni 2009, 19:38

Nollåttan skrev:<!--quoteo(post=550810:date=3 Jun 2009, 14:34:19:name=Arson)--><div class='quotetop'>QUOTE(Arson 4 3 Jun 2009, 14:34:19) <a href="index.php?act=findpost&pid=550810"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=550798:date=3 Jun 2009, 13:32:00:name=M Scotte)--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 3 Jun 2009, 13:32:00) <a href="index.php?act=findpost&pid=550798"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Varför sälja för en sådan sak?

Näää inte ska du sälja bilen jag har en trolig fabriks fel som kanske andra också har vem vet, har inte alla bilar en barn sjukdom eller måndags ex??? Jag ska till lägga att min bil har inte en fläk rost annars och den körs hårt året om, är inne i min andra CTR ok är grymt nöjd därför blev jag förvånad när jag såg rosten under listen. Har säkert ägt över 70-80 bilar av div. märken och det är CTR ep3 som ligger mig varmast om hjärtat. Håller med Scotte varför sälja för en sådan sak? Det värkar bara vara vid överkant på dörren som visa är känsliga i värsta fall är det bara o byta dörren.

gånggärnen till bakluckan är även känsliga, och rostar fort, sett rost på alla ctr jag sett 7-8st vid gånggärnen alltså, gör väl kanske inget, rosten lär väl inte hoppa över till plåten direkt, men det ser ju tråkigt ut om man har en ljus färg på bilen,

rostskyddet på nyare bilar är överlag dåligt, va som nån skrev ovan, inte fan bygger någon en rostfri bil,

scotte, trodde bara man kunde ha en ctr till max 16000 mil, sen tar ju serviceboken slut, servicebok slut= bil slut :prop:
alla andra bilar jag haft har boken gått till ca: 30000mil,
finns det på allvar ctr kärror som gått över 35tusen mil??? små svårt att tro det.
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master
Namn: David Lundin

3 juni 2009, 20:23

Skall fan kolla mina gångjärn direkt.

Jag har en som körts året runt i 15000mil, -02a, har varit och rivit en del i bilen då en del inredning åkt ut etc och jag har inte sett en enda rostfläck nånstans (bortsett från några fläckar orsakade av stenskott som inte skötts, men det är en annan sak). Superfin i trösklar och under alla lister jag kikat.

EDIT: Skitiga som fan och fullt med det förhatliga klägget som pollen och regn skapar, men helt rostfria är de!

Bild
Senast redigerad av 1 David Lundin, redigerad totalt 3 gånger.
element
Användare
Användare

3 juni 2009, 21:10

shit dom är fan helt rostfria, du har inte något måndagsexemplar iallafall, :D sen skall sägas att gånggärns fett eller vad det nu är man använder kan likna rost, om man tittar snabbt, men jag har rengjort mina och dom är rostiga,
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Användare
Användare
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

3 juni 2009, 21:38

Chrille79 skrev:<!--quoteo(post=550834:date=3 Jun 2009, 16:39:34:name=Joakim Olsson)--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson 4 3 Jun 2009, 16:39:34) <a href="index.php?act=findpost&pid=550834"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Förstår inte riktigt rosthysterin.

Oftast är det så att en söndrig del kan du byta men har rost kommit så är det förbannat svårt att bli av med.

Plåtdelar går också att byta ut om det blir riktigt illa :)
Senast redigerad av 1 Joakim Olsson, redigerad totalt 3 gånger.
PB2000
Användare
Användare
Namn: Patrik Bolmsten

3 juni 2009, 21:46

Alla borde sälja sina hondor och köpa en.... hmm... DeLorean! Den borde vara rostfri!

Sälj nu innan det är försent!
Jazz -02
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master

3 juni 2009, 21:50

Är väl bara att köpa en NSX? Delarna som rostar på den borde vara lätträknade! :D
M Scotte
Kontakt:

3 juni 2009, 22:53

mAbZ skrev:<!--quoteo(post=550811:date=3 Jun 2009, 14:36:39:name=M Scotte)--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 3 Jun 2009, 14:36:39) <a href="index.php?act=findpost&pid=550811"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Helt felaktigt, det finns mycket tidiga -02 CTR som rullat över 35 000 mil som brukats normalt och endast fått tvätt en gång i månaden utan rost, så inget att oroa sig för.
Hur kan du påstå något sådant när folk skriver att de faktiskt har rost på sina bilar som använts mycket mindre?

Själv hade jag lite rost i bakluckeöppningen på min förra CTR 02 redan när den var 3 år gammal med ca 3000 mil på mätaren.
Den hade dock alltid varit servad på auktoriserade Honda verkstäder. Och inte fan hjälpte det mot rost.
Vad du tycker om saker och ting tar jag oerhört lätt på då du endast använder din åsikt för att du råkar ha rätten att få lov att skriva här. Det mesta som kommer från din sida är antingen fabler, nonsens eller kombination av båda.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
mAbZ
Användare
Användare

3 juni 2009, 23:19

M Scotte skrev:<!--quoteo(post=550863:date=3 Jun 2009, 19:05:24:name=mAbZ)--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 3 Jun 2009, 19:05:24) <a href="index.php?act=findpost&pid=550863"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=550811:date=3 Jun 2009, 14:36:39:name=M Scotte)--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 3 Jun 2009, 14:36:39) <a href="index.php?act=findpost&pid=550811"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Helt felaktigt, det finns mycket tidiga -02 CTR som rullat över 35 000 mil som brukats normalt och endast fått tvätt en gång i månaden utan rost, så inget att oroa sig för.

Vad du tycker om saker och ting tar jag oerhört lätt på då du endast använder din åsikt för att du råkar ha rätten att få lov att skriva här. Det mesta som kommer från din sida är antingen fabler, nonsens eller kombination av båda.

Hehe, just snyggt formulerat av någon som förnekar verkligheten.
Och jag pratar inte konsumenträtt utan att det uppenbarligen finns rostproblem på Civic.
Folk får rost vid vanlig vinterkörning och när man blir rädd att samma kan hända med ens egen bil kallar du det för "helt felaktigt". Spännande.
Vad fan är det som är felaktigt då när det bevisligen FINNS välskötta Civic som faktiskt rostar?

Jaha, nej, Honda rostar inte, nej. Fan att jag inte visste bättre och trodde på er Hondaanställda!
Jag skulle litat på Rostkyddsmetoders rost test istället där förra Civic fick ganska dåliga betyg (2 av 5)
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
M Scotte
Kontakt:

3 juni 2009, 23:38

Man blir trött på dina inlägg då du skriver vad du tror är rätt, eller önskar skulle vara rätt, när du egentligen inte har en aning.

Vad jag listat i mina inlägg om garanti är hur det är, inga gissningar, inga spekulationer, utan ren fakta på hur Hondas garanti fungerar i olika fall. Om du sen vill fortsätta argumentera om önskescenarion eller vifta med gruppundantag som jag tror att du har hört lite lösryckt så fortsätt med det, men förvänta dig ingen postiv reaktion, folk verkar rätt så på det klara med hur det egentligen ligger till på forumet, med ett fåtal undantag.

Vad rostskyddsmetoder tycker om en tillverkares skydd mot korrosion tar nog alla i branschen oerhört lätt på sedan dem gav mercedes E-klass och VW passat i början av 2000- talet full pott ,och hur ser dessa bilar ut idag? Att rostskyddsmetoders största inkomstkälla är att rostskydda bilar kanske är en annan förklaring till att dem hellre dömer ut än tar reda på hur saker och ting är konstruerade. Dem har tyvärr inte en aning om hur ett modernt rostskydd utan brun sörja är konstruerat.

Så snälla, använd bara din rätt till åsikt när du har tillräckligt på fötterna för att följa upp en diskussion och kasta inte bara dig hejdlöst in och börja argumentera utan rimlig kunskap om ämnet, du irriterar bara andra användare.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Peter_Karlsson
Användare
Användare
Bil: MB6
Namn: Peter Karlsson

4 juni 2009, 08:48

Om man nu har en Honda ÅF och verkstad i närheten men inte litar på att de utför ett bra jobb. Hur gör man då?

För jag får inget större förtroende för ÅF och verkstad i Östersund. Det känns som de har halkat efter ordentligt. ÅF säljer Honda och Citroen! Fan det måste ju komma bakterier på Hondorna.
Verkstan har utrustning från -92 och verkar ha allmänt dålig koll på Hondas modeller. Om jag köper en ny bil så vill jag inte lämna dit den och vara osäker på om de utför ett bra arbete.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

4 juni 2009, 11:26

M Scotte skrev:Varför sälja för en sådan sak?
Ja, att bilar rostar som f-n hindrar ju inte folk från att beställa dessa bilar annars. Titta bara på Ford Focus. Både säljer & rostar som aldrig förr :D
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
David Lundin
Master
Master

4 juni 2009, 11:35

Peter: Tja, serva där ändå? Eller tappa garantin, finns ju inte så många val.

Skulle ju kunna serva där tills garantin tar slut, sen efter sista garantiservicen (men lämpligen innan garantitiden gått ut) tar du och låter en oberoende verkstad dubbelkolla allt om de nu inte är mer pålitliga än så.
Senast redigerad av 1 David Lundin, redigerad totalt 4 gånger.
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром

4 juni 2009, 21:53

M Scotte skrev:Det mesta som kommer från din sida är antingen fabler, nonsens eller kombination av båda.
Hahahahah... Den här tråden blir bara bättre och bättre..
Och det är väl ingen nyhet att allt ska vara som Mabz vill? :prop:
Благодаря мутра!
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром

4 juni 2009, 21:54

Antonio skrev:Titta bara på Ford Focus. Både säljer & rostar som aldrig förr :D
:biglaugh2:
Благодаря мутра!
Little Elk
Användare
Användare
Namn: Fredrik Edin

5 juni 2009, 00:51

Mobbing, påhopp och annat förtal hör inte hemma här så behärska er eller besök något annat forum.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
stiivN
Användare
Användare
Namn: Stefan Karlsson

5 juni 2009, 03:22

Men allvarligt, ska man verkligen acceptera rost på en 4år gammal bil som är lagom skött i dagens läge? Eller är Hondas plåt fortfarande så skörd mot Sveriges vägar?
Stefan Karlsson
MikaelR.
Användare
Användare
Bil: CR-V 2013
Namn: Mikael Rautio
Kontakt:

5 juni 2009, 07:36

Tycker det kan sammanfattas så här: Vill man välja den enkla vägen servar man bilen hos Honda och får felen åtgärdade på garanti. Sen vad det är värt får var och en avgöra.

Vill man krångla till det för sig, så servar man nån annanstans och får vara beredd på att pröjsa själv om något skulle inträffa.
Mikael Rautio

*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
M Scotte
Kontakt:

5 juni 2009, 08:49

Little Elk skrev:Mobbing, påhopp och annat förtal hör inte hemma här så behärska er eller besök något annat forum.
Ser varken eller, vad syftar du på?
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer

5 juni 2009, 19:14

M Scotte skrev:<!--quoteo(post=551082:date=5 Jun 2009, 00:51:25:name=Little Elk)--><div class='quotetop'>QUOTE(Little Elk 4 5 Jun 2009, 00:51:25) <a href="index.php?act=findpost&pid=551082"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Mobbing, påhopp och annat förtal hör inte hemma här så behärska er eller besök något annat forum.
Ser varken eller, vad syftar du på?

Tror han menar att du kan vara lite brysk i ditt sätt ibland här på forumet. Har man aldrig träffat dig så kan man ju lätt tro det att du är sån.

Eller så har jag helt fel om vad du mena Fredrik :dunno:
Senast redigerad av 1 Chrille79, redigerad totalt 5 gånger.
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
PhR34k
Användare
Användare
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures

5 juni 2009, 21:15

Moderator som säger åt Moderator, låter bra de där. På dem scotte!
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
Skriv svar