Hondas planer för 2010

ENBART för motorrelaterade topics
Featherweight
Inlägg: 430
Blev medlem: 17 maj 2007, 23:49
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson
Ort: hägersten, sthlm

dom har skrotat alla planer på en ny nsx verkar det ju som.. det var många månader sedan.. så ja, det där får förbli en dröm, hur stor plånbok man än har:P
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Den som lever får se....
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Jag tror verkligen inte att man har skrotat alla planer på en NSX, snarare senarelagt pga rådande ekonomi. Och där är det nog mer för att ingen har råd att köpa den snarare att Honda inte har råd att utveckla.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
Thomas
Inlägg: 322
Blev medlem: 26 juli 2004, 10:05
Bil: Civic VT
Namn: Thomas Pettersson
Ort: Sollentuna
Been thanked: 1 time

Eisenhut skrev:Jag tror verkligen inte att man har skrotat alla planer på en NSX, snarare senarelagt pga rådande ekonomi. Och där är det nog mer för att ingen har råd att köpa den snarare att Honda inte har råd att utveckla.


Hade dem inte lagt planerna på NSX på hyllan så länge?
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Featherweight
Inlägg: 430
Blev medlem: 17 maj 2007, 23:49
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson
Ort: hägersten, sthlm

jag hoppas fortfarande, lät medvetet extra negativ i mitt tidigare inlägg, just för att få ett iaf lite hoppfullt inlägg av scotte, och se där, det kom;P
skulle inte förvåna mig om dom kör HSV-010 GT i super GT som en teaser, sen släpper gatuversionen lagom till ekonomin är lite stabilare:)
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Thomas: Det är väl precis det jag skrivit? Det är väl det som är skillnaden mellan att lägga någonting på hyllan eller i papperskorgen?
Senast redigerad av Eisenhut den 8 januari 2010, 16:54, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Nedde
Inlägg: 15
Blev medlem: 5 juni 2008, 19:32
Ort: Svedala

Tror faktiskt också att det torde sig bli en flopp att lansera en ny NSX spec när deras största export marknad (USA) lider som mest ekonomiskt eller led iaf mest då lågkonjunkturen började i USA. Vi är iaf påväg tillbaka till ett stabilt läge, redan nu har stockholms börsen återgått till det värde den befann sig på 08 innan utbrottet, föll 46% tror jag inom väldigt kort tid och har nu återgått till sitt ursprungsvärde vilket är ett gott tecken iaf för sverige.

Att lägga stora summor på att utveckla bensindrivna bilar för att konkurrera med evo X, nya subban, r35 gtr (r8 hör inte hemma här då det rankas som en supersport bil) ser jag som helt poänglöst, då deras miljösatsningar generar fruktansvärt mycket pengar. Honda är ett varumärke som riktar sig åt allt från den "fattiga" till den "medelmåttigt förmögne". Dvs, du kan köpa en civic 1,6 för en överkomlig summar pengar och få en skit bra bil, dvs kund upplevt värde > priset (som det ska vara). Eller så kan du köpa en CTR alt ATS för den med lite mer pengar. I denna målgrupp finns även den miljövänlige som vill köra hybrid och hatar Toyota Prius för att bilen skriker homosexualitet.

Någon tog även upp hur mycket nytt BMW släpper, och det beror på att BMW kan utveckla sportigare bilar med mer lyx och kvalitet och samtidigt leverera något till alla. Bmws koncept är att du som kund oavsett vem du är ska vilja ha en av våra modeller, för yngre, stadsmänniskor, fartglada, singla, miljömedvetna etc har du 1 och 3 serien i alla sina motor alt. Allt från 116 till 135 coupe (3,5l v6 2xturbo @ 300hp). så klart även 316, 320d etc och upp till m3. Familjer stora som små erbjuds 5 serien och X serien även dom i stora motorer numera den nya X5 MSM torr jag den heter (550 hp) Och X6 med samma. Alla finns också i diesel. Sen för sportiga rika och singla eller pangisar har du z serien...Hur kan då bmw göra allt detta? Alla dessa olika modeller och alternativ inom dom. Anledningen är att BMW ligger i toppen rankat vad jag vet iaf Sveriges nöjdaste kunder. Alla hittar något dom vill ha, absolut varenda målgrupp som finns kan köpa en bil hos bmw och vara nöjd, deras kvalitet är exceptionell och värdet kunden upplever överstiger det faktum att ett högre pris tas ut.

(Delar av fakta taget ur min professors avhandling som handlar om varumärken och dess styra i bilindustrin, vad som får oss att välja ett visst märke. Han har jobbat på Honda som marknadskonsult)

Letar du efter eller väntar på att Honda ska släppa ngt att konkurrera med? Sluta leta och sluta vänta, köp världens absolut bästa bil för pengarna Nissan GTR R35, spelar i ligor 3-4 ggr sitt eget pris!
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Honda har nog fortfarande högre driftkvalité än bmw... men det är en annan sak.

Ja, Nissan började bygga sportbilar direkt den dagen då boksluten började visa svarta siffror igen, iofs ingenting för de som vill köra en sedan/kombi med lite mer krut men de tog upp Z-serien igen och även GTR och det med råge, har följt diskussionen där den förgör porsche på banor och det finns all världens bortförklaringar ... haha.

Nu skulle det inte vara alls tråkigt om nissan också återupplivar silvia/SX igen :)
Medlem 427
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Nedde skrev:Tror faktiskt också att det torde sig bli en flopp att lansera en ny NSX spec när deras största export marknad (USA) lider som mest ekonomiskt eller led iaf mest då lågkonjunkturen började i USA. Vi är iaf påväg tillbaka till ett stabilt läge, redan nu har stockholms börsen återgått till det värde den befann sig på 08 innan utbrottet, föll 46% tror jag inom väldigt kort tid och har nu återgått till sitt ursprungsvärde vilket är ett gott tecken iaf för sverige.

Att lägga stora summor på att utveckla bensindrivna bilar för att konkurrera med evo X, nya subban, r35 gtr (r8 hör inte hemma här då det rankas som en supersport bil) ser jag som helt poänglöst, då deras miljösatsningar generar fruktansvärt mycket pengar. Honda är ett varumärke som riktar sig åt allt från den "fattiga" till den "medelmåttigt förmögne". Dvs, du kan köpa en civic 1,6 för en överkomlig summar pengar och få en skit bra bil, dvs kund upplevt värde > priset (som det ska vara). Eller så kan du köpa en CTR alt ATS för den med lite mer pengar. I denna målgrupp finns även den miljövänlige som vill köra hybrid och hatar Toyota Prius för att bilen skriker homosexualitet.

Någon tog även upp hur mycket nytt BMW släpper, och det beror på att BMW kan utveckla sportigare bilar med mer lyx och kvalitet och samtidigt leverera något till alla. Bmws koncept är att du som kund oavsett vem du är ska vilja ha en av våra modeller, för yngre, stadsmänniskor, fartglada, singla, miljömedvetna etc har du 1 och 3 serien i alla sina motor alt. Allt från 116 till 135 coupe (3,5l v6 2xturbo @ 300hp). så klart även 316, 320d etc och upp till m3. Familjer stora som små erbjuds 5 serien och X serien även dom i stora motorer numera den nya X5 MSM torr jag den heter (550 hp) Och X6 med samma. Alla finns också i diesel. Sen för sportiga rika och singla eller pangisar har du z serien...Hur kan då bmw göra allt detta? Alla dessa olika modeller och alternativ inom dom. Anledningen är att BMW ligger i toppen rankat vad jag vet iaf Sveriges nöjdaste kunder. Alla hittar något dom vill ha, absolut varenda målgrupp som finns kan köpa en bil hos bmw och vara nöjd, deras kvalitet är exceptionell och värdet kunden upplever överstiger det faktum att ett högre pris tas ut.

(Delar av fakta taget ur min professors avhandling som handlar om varumärken och dess styra i bilindustrin, vad som får oss att välja ett visst märke. Han har jobbat på Honda som marknadskonsult)

Letar du efter eller väntar på att Honda ska släppa ngt att konkurrera med? Sluta leta och sluta vänta, köp världens absolut bästa bil för pengarna Nissan GTR R35, spelar i ligor 3-4 ggr sitt eget pris!
Vem är denna person som jobbat på Honda??
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Nedde
Inlägg: 15
Blev medlem: 5 juni 2008, 19:32
Ort: Svedala

Han jobbar på Lunds universitet som professor i marknadsföring, företagsekonomi B :)
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Ok, vad heter han?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
EcciBaka
Inlägg: 41
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:48
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Ort: Åland
Kontakt:

Krister: Ja 4wd accord.... eller en CRV-R! ^^
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Skriv svar