Rangordning bränslesnåla hondor? --> Superbrukis

ENBART för motorrelaterade topics
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

27 november 2012, 17:16

Hej.
Länge sedan jag postade nånting här i forumet. Kan det vara den mörka hösten/förvintern här uppe i Norrbotten eller något annat men börjar tycka min civic sedan 1,4is är lite trist och då kommer tankarna på uppgradering av olika slag, slö samt ligger å drar runt 0,63 idag. Funderingar kring någon slags super brukis kommer upp, typ e85 & turbo?

Så vilka Hondor är bränslesnålast?
är de EK3 1,5 vtec (114hk) som är bästa utgångsalternativ? d15z6?
eller EG4 1,5 vei (90hk) d15z1?

fler förslag? börjar med en lista på ca förbrukning:

snitt 0,63 rekord 0,56 # 96 Civic Sedan 1,4is ca 33.000mil
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Peppe_e
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 341
Blev medlem: 3 maj 2011, 14:25
Bil: Honda Civic Ek3 -97
Namn: Hans-Peter Engström
Ort: Fristad

27 november 2012, 18:02

Ed3 b16 med annan slutväxel (ligger på 3000rpm i 70)
Kör 1.5mil enkel resa till jobb å tillbaka
0.68l/mil Enligt mig grymt bra!!
Samma bil, första tanken när jag fick den (inte en åktur utan ett par urvarvningar och lite 0-100 prov osv)
0.85l/mil

Samma sträcka med förra bilen, en Suzuki Alto -03
0.53l/mil

Kommer aldrig mer byta till en snålispendlare!!! Så mycket mer körglädje för 1.5dl/milen är värt det vilken dag som hellst!
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

27 november 2012, 18:58

Min civic DX med d13b2 motorn när jag köpte den kan jag säga var snål. Ren motorvägskörning så låg den på 0,5 liter milen.
Bilen vägde dock endast in på 910kg och hade smala 13" däck runt om.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4040
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Been thanked: 1 time

27 november 2012, 19:10

Körde 50 mil med min gamla VEI då visade mätaren halv tank. Kom till Falun (åkte från Malmö) då hade jag 25 % kvar. Snitt: 0.44 milen, vinteväglag, dubbdäck, 95 oktan med 90 - 100 i snitt. Dock är EK3 med D15Z6 en trevligare bil på alla plan. Gillade min EK3. Saknar den ibland Robban32. :)
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Användarvisningsbild
Robban32
Master
Master
Inlägg: 1787
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:50
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson
Ort: Lund

Superbrukis -->

27 november 2012, 19:25

Jag gillar den riktigt mycket. När man ligger i econo mode drar den 0,5L/mil om inte mindre. :)
Robert Nilsson #233
TriXiE77
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 866
Blev medlem: 13 juni 2004, 13:54
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt
Ort: Eskilstuna / Västerås / Stockholm

27 november 2012, 20:48

Mycket beror ju på vilken hastighet och vägtyp man pendlar.
En vei får man köra max 90-95km/h med för att den ska ligga runt 0.43-0.45.. sen börjar det suga i sig.
En ek 1.5 kan man ligga precis runt 0.55 om man håller sig med eco-lampan tänd. Dvs under 120km/h. Men håller man sig runt 90-100 kan man komma ner lägre såklart. Men väljer man mellan vei och ekn i det här fallet är ju ekn MYCKET skojjigare som bil.

Vill man ha lite mer rymd går det att köpa eu8. Den saknar eco-lampa men har samma funktion. Eco-mode går ur vid ganska exakt 115km/h. Håller man sig 100-110 så snittar den 0.63 ganska exakt med orginal sommarhjul.

Sen finns ju även mb 1.5. lite tyngre än ek men rostar inte i närheten så mycket. Haft 3st kombimodeller av den och pendlat med. Samma eco-lampa som ekn har. Samma hastighet som moden går ur. Dvs 120. Håller dig i skinnet där så landar du på 0.65 ganska exakt.

Har du inte bråttom och har lite mer cash över kan du ju alltid åka jazz. Håll dig runt 80 blås så kan man ligga och snitta precis runt 0.5 sträcket! :)
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

28 november 2012, 11:03

så bästa varianten vore en ek3 1,5 vtec (114hk) med Vei låda, så man kan snålköra upp till 130km/h.

mod för lägre förbrukning, ek3 1,5 vtec:
1. vei låda
2. förvärmning insugsluft (luftburk runt grenrör?) kanske med spjäll så man har kalluft vid höglast
3. e85?
4. turbo (för att få mer ork genom hela registret)
5. lägre luftmotstånd?


skulle kunna göra det på nuvarande också, har ljuddämpat lite så den har ok nivå nu :) d15z6/d16z6 swap? eller turbo, har en ostrich 2 hemma, p28 ska ju gå att mappa, funkar det med 1,4 boxen?
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

28 november 2012, 11:16

Man skulle nästan haft CX lådan från usa istället för VEI.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5126
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

28 november 2012, 13:54

Luftmotståndet börjar ta vid runt 80-90kmh och blir bra mycke högre i 120-130kmh. En vei har redan läpp fram och diffusor baktill så finns inte så mycket kvar att göra förutom sänkning och byta mera aerodynamiska backspeglar.

Däremot något som gör skillnad i alla hastigheter är rullmotstånd. Däcken har enormt stor betydelse. Det märks på alla de bilar ni tagit upp, så fort man går större än 175 i bredd och 65 i höjd då dricker dem mer. Jag har i somras provat två olika uppsättningar med SMALA däck. Dock var min framvagn inte rak på de första så soppaförbrukningen blev inte korrekt. Min vei orkade upp i 195kmh med 135/65-15. Men jäklar vad vingligt och dålig styrrespons så fort man kommer över 100kmh.
Andra testet med 135/70-13 visar inte rätt förbrukning heller trots utförd framvagnsinställning då rullomkretsen diffar för mycket. Varvade ju typ 3000rpm i 105kmh(130 på mätarn). Men låg och rapp i stadstrafik som få. Haha :lol:

Så mitt tips om ni vill köra snålt är att köpa rätt däck med lågt rullmotstånd och gärna lite smalare än orginal.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
NeMoo
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 932
Blev medlem: 29 november 2006, 19:05
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson
Ort: Hobbyskåning

28 november 2012, 21:11

Jag har en EK3:a och med:
60% motorväg @ 120
20% landsväg @ 70/90
10% Stadstrafik
10% buskörning,

Så landar den på med
sommardäcken 185/55-15": 0.62-0.67
Vinterdäcken 175/65-14": 0.67 nya dubbdäck / 0.62 samma däck med 4mm mönster kvar

EU8:an däremot går o köra apsnålt med.
i somras körde jag 0.56 i snitt under en 25mil sträcka @ 110km/h
och snittade 0.58 åt andra hållet dagen efter.
Vanligtvis drar den 0.62/63/64 på bridgestone Turanza 185/65-15"

notera att motorn varvar 3300rpm i 110km/h och 3500 i 120km/h
Inte jättedålig förbrukning med tanke på att Honda gett bilen en onödigt högvarvad 5:e växel och att den väger 1250kg OCH Aerodynamiken är som.....
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Mibbe
Påläst
Påläst
Inlägg: 634
Blev medlem: 25 juli 2004, 21:57
Bil: Civic VT
Namn: Henrik Mårdh
Ort: Göteborg

29 november 2012, 07:51

Inga dåliga siffror här. Är det de breda däcken som gör att jag aldrig kommer ner under 0.7l/milen med min FK (1.8 Sport)? Man tycker ju att denna bil borde vara rätt snål annars. Snittförbrukningen sedan bilen var ny (ca500mil sen) är 0.799 och högsta snittet på en tank är 0.94. Då är det igen buskörning alls.
Henrik Mårdh #248
Göteborg

Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*


Tack till

SCRAM
Peppe_e
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 341
Blev medlem: 3 maj 2011, 14:25
Bil: Honda Civic Ek3 -97
Namn: Hans-Peter Engström
Ort: Fristad

29 november 2012, 08:55

Sen gör det ordentlig skillnad hur man snålkör! Jag körde alltid på att hålla konstant hastighet innan. Och motorbroms nerför.....
Men är mycket effektivare att bara röra gasen så lite som möjligt. Alltså jag som har 1.5mil landsväg med väldigt mycket upp å nerförsbackar kör upp till rätt hastighet på vågrät väg och håller pedalen i den positionen hela vägen sen. Går jäkligt långsamt längst upp i backar ibland och snabbt nerför!! Funkar alltså bara när det inte är så mycket trafik :) Men gjorde STOR skillnad på förbrukningen...
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5148
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 10 times
Been thanked: 7 times

29 november 2012, 09:10

Att snålköra är en konst!

Som hybridåkare har man ju såklart provat massor..
Och dessutom så har ju cr-zan tre knappval. ECO, Normal och Sport. Men jag har kommit fram till att det inte spelar någon roll vilket jag kör på. Kan köra den på 0,42-0,45 om jag snålkör, vilket "mode" jag än kör på.
Trixet är "Stay of the pack", alltså jag ser ju med en stapel som rör sig olika mycket åt höger eller vänster om bilen hjälper till med el, eller laddar batterierna.
Stay off the pack innebär enkelt att batterierna aldrig skall hjälpa till, alltså som om man inte hade hybrid utan enbart bensinen.
Kör jag så, så accelererar jag ungefär som en slö EU-moppe. Alla tror man är 145 år gammal och håller på att dö av långsamhet.. Skit tråkigt, men det funkar!
Detta är provat när jag kör till och från jobbet, 3 mil enkel resa varje dag.. (dock brukar jag ligga på 0,52-0,60 för jag pallar inte snålköra så.. Bilen är ju rolig att köra med!)

Men jag tror att det är knepet att köra så även med en ren bensinbil...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 |

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Elvis_EG2
Påläst
Påläst
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

29 november 2012, 10:51

intressant tråd, jag har tävling med mig själv , men jag har kört lite mer än 700km på en tank med ek3 , helt standard utförande, pendlar dagligen, 50km varje dag, kör aldrig snabbare än 110. alltid på ECO
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Joysam
Användare
Användare
Inlägg: 236
Blev medlem: 3 mars 2012, 10:27
Bil: SAAB 9-3 1,8t BioPower 2008
Namn: Jonny Sandström
Ort: Göteborg

30 november 2012, 11:24

Fixxe skrev:Att snålköra är en konst!

Som hybridåkare har man ju såklart provat massor..
Och dessutom så har ju cr-zan tre knappval. ECO, Normal och Sport. Men jag har kommit fram till att det inte spelar någon roll vilket jag kör på. Kan köra den på 0,42-0,45 om jag snålkör, vilket "mode" jag än kör på.
Trixet är "Stay of the pack", alltså jag ser ju med en stapel som rör sig olika mycket åt höger eller vänster om bilen hjälper till med el, eller laddar batterierna.
Stay off the pack innebär enkelt att batterierna aldrig skall hjälpa till, alltså som om man inte hade hybrid utan enbart bensinen.
Kör jag så, så accelererar jag ungefär som en slö EU-moppe. Alla tror man är 145 år gammal och håller på att dö av långsamhet.. Skit tråkigt, men det funkar!
Detta är provat när jag kör till och från jobbet, 3 mil enkel resa varje dag.. (dock brukar jag ligga på 0,52-0,60 för jag pallar inte snålköra så.. Bilen är ju rolig att köra med!)

Men jag tror att det är knepet att köra så även med en ren bensinbil...
Det sättet att accelerera är ju inte det traditionella "ECO-drive"-sättet.
Vid ECO-drive brukar man ju istället ganska raskt ta sig upp till den fart man skall hålla, raskt är dock inte lika med fullgas.

Varför inte använda elen för att snabbt ta dig till den hastighet du önskar och sedan få hjälp med laddning av batteriet vid motorbroms mm?
Joysam
Användare
Användare
Inlägg: 236
Blev medlem: 3 mars 2012, 10:27
Bil: SAAB 9-3 1,8t BioPower 2008
Namn: Jonny Sandström
Ort: Göteborg

30 november 2012, 11:32

viewtopic.php?f=26&t=64659

Här finns fler tips för sänkt bränsleförbrukning, främst "aerodynamiska förbättringar"
Användarvisningsbild
Fixxe
Tackade nej till jobb på Spoon
Tackade nej till jobb på Spoon
Inlägg: 5148
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Jazz/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 10 times
Been thanked: 7 times

30 november 2012, 12:09

Det bli lite annorlunda med IMA.
Drar jag ur batteriet lite extra vid acceleration, där är en stapel med 8 pinnar och drar ur den till kanske 5-6, så kommer datorn i bilen välja att ladda bilen så fort man håller jämn gas. Den väntar inte på att man ska motorbromsa, för det kan ju ta ett bra tag.

Var tar den då den laddningen ifrån, jo genom att elmotorerna (eller magneter som det är..) bli generator, vilket drar lite kraft från motorn. Och då måste den skjuta på lite extra bensin..
Så vid närmare eftertanke kanske detta bara är aplicerbart på hybrider...


Hänger lite på jänkarna cr-z forum. Saxat därifrån:
It means stay out of assist and off the battery pack. For at least 2 reasons:

First, If you are in assist you are draining the battery. Every bit of power that is in the IMA battery has to come from somewhere. That somewhere is usually your engine, and thus gasoline from your tank. While it's true that you do get a lot back from braking. The cars computer doesn't usually wait for those events. Instead it will run a small parasitic charge off of the engine when you are trying to coast or maintain speed.

Second, if you find yourself using assist a lot you are likely accelerating in an inefficient manner (read: aggressively). For the average driver a slower smoother acceleration will yield higher MPGs.

Though with the Z in normal traffic there are some situations where it's basically impossible to avoid hitting the pack. Unless you're willing to make enemies with everyone behind you.

There are some interesting upsides to "staying off the pack". I've noticed a near EV mode like effect when the SoC hits all 8 bars. It's fleeting, but it's certainly there. IE once the pack is fully topped off, you basically can't keep the computer from insisting on some assist.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 |

Civic -00 #racekor
Jazz -13 #röktafittan
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming

www.streetperformance.se
Joysam
Användare
Användare
Inlägg: 236
Blev medlem: 3 mars 2012, 10:27
Bil: SAAB 9-3 1,8t BioPower 2008
Namn: Jonny Sandström
Ort: Göteborg

30 november 2012, 14:16

Fixxe skrev:Det bli lite annorlunda med IMA.
Drar jag ur batteriet lite extra vid acceleration, där är en stapel med 8 pinnar och drar ur den till kanske 5-6, så kommer datorn i bilen välja att ladda bilen så fort man håller jämn gas. Den väntar inte på att man ska motorbromsa, för det kan ju ta ett bra tag.

Var tar den då den laddningen ifrån, jo genom att elmotorerna (eller magneter som det är..) bli generator, vilket drar lite kraft från motorn. Och då måste den skjuta på lite extra bensin..
Så vid närmare eftertanke kanske detta bara är aplicerbart på hybrider...


Hänger lite på jänkarna cr-z forum. Saxat därifrån:
Intressant!

Om du då inte använder batteripacket så skulle bilen vara snålare (lättare) om du lyfte ur det helt och hållet?
(Vilket ju för övrigt inte är riktigt så "bara" som jag nu kanske antydde...)
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

30 november 2012, 20:55

dieselaccorden sölar inte i sig mer än 0.55 blandad körning, den är ju sjuk.
enormt rolig bil dessutom, vxllådan är ju orgasmvarning på!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4040
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Been thanked: 1 time

1 december 2012, 13:42

På tal om varvtal, tror min "gamla" Civic CX varvarde minst i klubben:

Bild
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Peppe_e
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 341
Blev medlem: 3 maj 2011, 14:25
Bil: Honda Civic Ek3 -97
Namn: Hans-Peter Engström
Ort: Fristad

1 december 2012, 17:23

Anno>> vafaan, automatare?
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

1 december 2012, 21:14

Civic CX har en final drive på 3.250!! om man jämför med 4.058 som tex LSI har och 4.250 som ESI har ;)
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4040
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Been thanked: 1 time

1 december 2012, 23:27

Härligt när soppan kostar som den gör! :-)
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Användarvisningsbild
Micke 16v
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 991
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson
Ort: Enköping

2 december 2012, 15:20

Fixxe --> min Z drar nu 0.65 mest hela tiden, på eco läget och varsam gasfot.
Mitt batteripack blir aldrig fullt utan ligger ungefär på hälften.

Hört att bilen skall dra betydligt mindre efter första oljebytet.....vilket jag ännu inte gjort.
0736316013
Eisenhut
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 1859
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö

2 december 2012, 16:02

Jag tycker inte man ska glömma Jazzen när man pratar om låg förbrukning!

Rekord för mig på motorväg är 0,47 på 10 mil med 215/40 17". Låg då i ca 95-100km/h. Över detta tar vindmotståndet nästan allt direkt.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Elvis_EG2
Påläst
Påläst
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

2 december 2012, 18:12

PatrikGBG skrev:dieselaccorden sölar inte i sig mer än 0.55 blandad körning, den är ju sjuk.
enormt rolig bil dessutom, vxllådan är ju orgasmvarning på!

vilken accord :) ?
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
PatrikGBG
Påläst
Påläst
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

11 december 2012, 17:44

elvis: 09-13
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4040
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Been thanked: 1 time

11 december 2012, 22:10

Köp denna coola bil:

Bild

http://www.blocket.se/alvsborg/Honda_In ... =23_11&w=3

Hade jag haft plats då skulle bilen varit i min ägo. :)
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Skriv svar