Sida 1 av 1
Accord type s eller civic type r
Postat: 24 juni 2013, 07:36
av Kopenga
Som rubrik vill jag höra lite åsikter från er här på forumet ang bilarna !
Ska nämligen införskaffa mig ny bil och är väldigt sugen på antingen accord type s 06-08 eller civic type r 07 -11
Är ute efter en vardags bil men vill ändå sticka ut lite .
Som sagt skriv på med negativa och positiva saker om dessa modeller om ni har erfarenheter av dessa ! Skulle uppskattas !
Tack på förhand
// jocke
Re: Accord type s eller civic type r
Postat: 24 juni 2013, 08:41
av Malkolm
Båda är bra bilar fast å olika vis. Accorden känns inte lika rapp o rolig i orginalutförande som civicen. Jag tycker att man behöver skaffa Hondata flashpro, öppet filter, byta kat och byta utväxling i vlådan på accorden om man vill ha en snabb o underhållande bil. Med de modsen blir den snabbare än både s2000 o civics.
Accord type s eller civic type r
Postat: 25 juni 2013, 21:08
av Bjorn79
Ägde i ordningen en civic type r 07, Accord 2,4 executive sedan automat 07, och nu blev det av praktiska skäl en Accord type s tourer 07. Måste säga att min favorit som vardagsbil var Accord sedanen med automatlåda, riktigt sköna stolar i executive modellen och riktigt skön drivlina med 2,4 motorn med automat. Mest körglädje får du i civicen på bekostnad av komforten, rätt stötig på dåliga vägar, annars en underbar väghållning. Kör nu en type s tourer manuell och måste säga att jag saknar både stolarna och automatlådan från executive modellen. Men som sagt alla tycker vi olika.
Re: Accord type s eller civic type r
Postat: 26 juni 2013, 01:18
av Blue Machine
Jag skulle valt en Accord cu2 2,4 exe.
Mycket bättre kvalitetskänsla än den engelsk tillverkade fn2.
Dessutom mycket bättre väghållning.
Det är som malkolm säger ett bra grundobjekt att jobba vidare på.
(Har ägt en fn2 och har nu cu2)
Med vänlig hälsning
Re: Accord type s eller civic type r
Postat: 27 juni 2013, 21:24
av Daugaard
Malkolm skrev:Båda är bra bilar fast å olika vis. Accorden känns inte lika rapp o rolig i orginalutförande som civicen. Jag tycker att man behöver skaffa Hondata flashpro, öppet filter, byta kat och byta utväxling i vlådan på accorden om man vill ha en snabb o underhållande bil. Med de modsen blir den snabbare än både s2000 o civics.
Vilken utväxling skulle du välja? Skulle det störa cruisecontrol eller något annat? Hur mycket skulle det kosta i delar exklusive arbete?
Re: Accord type s eller civic type r
Postat: 27 juni 2013, 22:40
av Malkolm
Enklast o bäst är att ta innehållet från en ep3-låda men behålla 6:e vxl från accorden.
Pma om du är intresserad av det.