Kompressor convertering!

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Liquiiid
Användare
Användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 september 2009, 22:25
Bil: Honda accord
Namn: Robin månsson
Ort: Sjöbo

25 december 2013, 02:25

tjaa, satt och kolla lite rundor! på kompressor/turbo konvertering, så blev jag rätt sugen på kompressor på min civic! men så undrar jag om någon har gjort någon projekt angående kompressor convertering ?
vad kan man köra för kompressor på en vanlig D16 motor ? vad behöver jag för grejor osv ?
Som sagt det är bara lite planer har ej bestämmt hur det blir hehe.. tacksam för svar .
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 5050
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: S2000 -05
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

25 december 2013, 06:40

Finn en del medlemmar som kör/kört kompressor på d16. Nitram bland annat. Finns projekttrådar att läsa för de som är betalande medlemmar ;)

EDIT: ett K20 swap känns dock som ett bättre alternativ och kanske i samma prisklass (kanske lite dyrare) och förmodligen bättre resultat. Finns två motorer till salu här på forumet just nu. K20 och K24.
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
Eisenhut
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 1859
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö

25 december 2013, 09:30

Kompressormata D-serien gör man om man vill vara unik. Det mest rimliga alternativet till effektökning är ett swap. Pasen säger K20 men det tycker jag är för krångligt och dyrt och röstar på B18. :)
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
NitraM
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 2286
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Civic vti ek4 phoenix
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

25 december 2013, 09:40

Min d16 motor är tillsalu, kolla under säljes.

Det är ett komplett motorpaket, med fördelare, generator, vassare kam, bättre spridare, grenrör, kabelhärva, drivaxlar, kompressor osv
Martin Augustsson *Sekreterare HPC*
Privat: 0735-325213
Jobb: 011-4954005
Säljare på Karstorps Bildemontering
Norrköping
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

25 december 2013, 11:10

Specifiera gärna vilken d16 motor du har. Står att du kör vei i din profil.

En ESi blir snabbare än k20 om man slänger på en turbo. Tex garrett gt28rs funkar superbt!
Kompressor får man inte så mycket hk med så det är knappt värt det.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
Liquiiid
Användare
Användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 september 2009, 22:25
Bil: Honda accord
Namn: Robin månsson
Ort: Sjöbo

25 december 2013, 17:00

pasen skrev:Finn en del medlemmar som kör/kört kompressor på d16. Nitram bland annat. Finns projekttrådar att läsa för de som är betalande medlemmar ;)

EDIT: ett K20 swap känns dock som ett bättre alternativ och kanske i samma prisklass (kanske lite dyrare) och förmodligen bättre resultat. Finns två motorer till salu här på forumet just nu. K20 och K24.
Okej. men det kostar ju rätt bra för ett k20 swap :) jag hade inte tänkt köra på nytt kompressor kit liksom hehe!

ja jag vet ska betala i januari :) jag vill gärna se på projekt, så man kan se på ett ungifär hur man bygger det :)
Användarvisningsbild
Liquiiid
Användare
Användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 september 2009, 22:25
Bil: Honda accord
Namn: Robin månsson
Ort: Sjöbo

25 december 2013, 17:06

Malkolm skrev:Specifiera gärna vilken d16 motor du har. Står att du kör vei i din profil.

En ESi blir snabbare än k20 om man slänger på en turbo. Tex garrett gt28rs funkar superbt!
Kompressor får man inte så mycket hk med så det är knappt värt det.

Oj sorry.. har ej bytt på profillen än! vei är min gammla, kör en Esi nu!

Men vad kan jag tjäna på sin höjd med kompressorn på min motor ? för menar har ju turbo kitt liggandes någon stans i mina gömmor! men jag blev rätt sugen på kompressor! men bör man inte sätta andra kolvar och stakar ? när man kör kompressor ?
alla här nere kör liksom med turbo, så skulle vara kul och prova kompressor!
Användarvisningsbild
Liquiiid
Användare
Användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 september 2009, 22:25
Bil: Honda accord
Namn: Robin månsson
Ort: Sjöbo

25 december 2013, 17:07

NitraM skrev:Min d16 motor är tillsalu, kolla under säljes.

Det är ett komplett motorpaket, med fördelare, generator, vassare kam, bättre spridare, grenrör, kabelhärva, drivaxlar, kompressor osv

Det har jag missat! ska ta en titt :)
Användarvisningsbild
zebski
Användare
Användare
Inlägg: 54
Blev medlem: 9 januari 2013, 02:00
Namn: Sebastian
Ort: Helsingborg

25 december 2013, 17:10

Liquiiid skrev:
pasen skrev:Finn en del medlemmar som kör/kört kompressor på d16. Nitram bland annat. Finns projekttrådar att läsa för de som är betalande medlemmar ;)

EDIT: ett K20 swap känns dock som ett bättre alternativ och kanske i samma prisklass (kanske lite dyrare) och förmodligen bättre resultat. Finns två motorer till salu här på forumet just nu. K20 och K24.
Okej. men det kostar ju rätt bra för ett k20 swap :) jag hade inte tänkt köra på nytt kompressor kit liksom hehe!

ja jag vet ska betala i januari :) jag vill gärna se på projekt, så man kan se på ett ungifär hur man bygger det :)

Om jag inte har fel så kan du betala redan nu och vara medlem 2014 också. Tror det har varit så ett tag nu.
Iförsig är det inte långt kvar till januari :)
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

25 december 2013, 17:17

Liquiiid skrev:
Oj sorry.. har ej bytt på profillen än! vei är min gammla, kör en Esi nu!

Men vad kan jag tjäna på sin höjd med kompressorn på min motor ? för menar har ju turbo kitt liggandes någon stans i mina gömmor! men jag blev rätt sugen på kompressor! men bör man inte sätta andra kolvar och stakar ? när man kör kompressor ?
alla här nere kör liksom med turbo, så skulle vara kul och prova kompressor!

Med kompressor är det svårt att nå 200hk på en d16.
Med lågt ladd, säg 0,6bar så håller din motor bra om du mappar rätt och tar hand om den. Då plockar du 250hk+ med turbo.

Här nere kör alla turbo, vart bor du där alla turbokonverterade Hondor verkar vara?

Vill du vara different så släng i en VW-motor vet ja!
Men vill du bli snabb, och allra helst i starten och upp till 150kmh så är turbo ett smidigt o billigt alternativ.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
Liquiiid
Användare
Användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 september 2009, 22:25
Bil: Honda accord
Namn: Robin månsson
Ort: Sjöbo

25 december 2013, 17:23

zebski skrev:
Liquiiid skrev:
pasen skrev:Finn en del medlemmar som kör/kört kompressor på d16. Nitram bland annat. Finns projekttrådar att läsa för de som är betalande medlemmar ;)

EDIT: ett K20 swap känns dock som ett bättre alternativ och kanske i samma prisklass (kanske lite dyrare) och förmodligen bättre resultat. Finns två motorer till salu här på forumet just nu. K20 och K24.
Okej. men det kostar ju rätt bra för ett k20 swap :) jag hade inte tänkt köra på nytt kompressor kit liksom hehe!

ja jag vet ska betala i januari :) jag vill gärna se på projekt, så man kan se på ett ungifär hur man bygger det :)

Om jag inte har fel så kan du betala redan nu och vara medlem 2014 också. Tror det har varit så ett tag nu.
Iförsig är det inte långt kvar till januari :)

okej :) mja men väntar på pengar ! det är det som håller mig i styr om man säger så hehe :)
Användarvisningsbild
Liquiiid
Användare
Användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 september 2009, 22:25
Bil: Honda accord
Namn: Robin månsson
Ort: Sjöbo

25 december 2013, 17:30

Malkolm skrev:
Liquiiid skrev:
Oj sorry.. har ej bytt på profillen än! vei är min gammla, kör en Esi nu!

Men vad kan jag tjäna på sin höjd med kompressorn på min motor ? för menar har ju turbo kitt liggandes någon stans i mina gömmor! men jag blev rätt sugen på kompressor! men bör man inte sätta andra kolvar och stakar ? när man kör kompressor ?
alla här nere kör liksom med turbo, så skulle vara kul och prova kompressor!

Med kompressor är det svårt att nå 200hk på en d16.
Med lågt ladd, säg 0,6bar så håller din motor bra om du mappar rätt och tar hand om den. Då plockar du 250hk+.

Här nere kör alla turbo, vart bor du där alla turbokonverterade Hondor verkar vara?

Vill du vara different så släng i en VW-motor vet ja!
Men vill du bli snabb, och allra helst i starten och upp till 150kmh så är turbo ett smidigt o billigt alternativ.


Okej. men som sagt vill inte köra på hyper effekt nu precis! men vill bara skrämma upp den lite och helst slippa bygga om motorn, då jag inte ska ha denna d16 motorn hela tiden, planerna är ju en B motor till sommaren...

Bor i skåne! Folktet i mitt gäng krets ! Kör ju bara en del traktorer "volvo" osv. så har max 6 vänner här som kör honda, ingen av dem kör med Turbo eller kompressor dock! men vet några som gör, men dem kör på smidd maskin!

nej vill inte köra på Tyska grejor vill hålla mig till japansk ;)

kanske låter sunkigt men som sagt vill inte lägga för mycket på denna motorn. ;/ Så vill försöka komma undan billigt som möjligt! så vad tror du ska jag köra på turbo i så fall!? är det billigare då än kompressor ?
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

25 december 2013, 17:36

Liquiiid skrev:
Malkolm skrev:
Liquiiid skrev:
Oj sorry.. har ej bytt på profillen än! vei är min gammla, kör en Esi nu!

Men vad kan jag tjäna på sin höjd med kompressorn på min motor ? för menar har ju turbo kitt liggandes någon stans i mina gömmor! men jag blev rätt sugen på kompressor! men bör man inte sätta andra kolvar och stakar ? när man kör kompressor ?
alla här nere kör liksom med turbo, så skulle vara kul och prova kompressor!

Med kompressor är det svårt att nå 200hk på en d16.
Med lågt ladd, säg 0,6bar så håller din motor bra om du mappar rätt och tar hand om den. Då plockar du 250hk+.

Här nere kör alla turbo, vart bor du där alla turbokonverterade Hondor verkar vara?

Vill du vara different så släng i en VW-motor vet ja!
Men vill du bli snabb, och allra helst i starten och upp till 150kmh så är turbo ett smidigt o billigt alternativ.


Okej. men som sagt vill inte köra på hyper effekt nu precis! men vill bara skrämma upp den lite och helst slippa bygga om motorn, då jag inte ska ha denna d16 motorn hela tiden, planerna är ju en B motor till sommaren...

Bor i skåne! Folktet i mitt gäng krets ! Kör ju bara en del traktorer "volvo" osv. så har max 6 vänner här som kör honda, ingen av dem kör med Turbo eller kompressor dock! men vet några som gör, men dem kör på smidd maskin!

nej vill inte köra på Tyska grejor vill hålla mig till japansk ;)

kanske låter sunkigt men som sagt vill inte lägga för mycket på denna motorn. ;/ Så vill försöka komma undan billigt som möjligt! så vad tror du ska jag köra på turbo i så fall!? är det billigare då än kompressor ?
Om du kommer vara uppe och snurra kring 200hk eller mer så lär inte originalbotten hålla. Original-stakarna håller tyvärr inte på D-serie.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
Liquiiid
Användare
Användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 september 2009, 22:25
Bil: Honda accord
Namn: Robin månsson
Ort: Sjöbo

25 december 2013, 17:43

Bullet--- skrev:
Liquiiid skrev:
Malkolm skrev:
Liquiiid skrev:
Oj sorry.. har ej bytt på profillen än! vei är min gammla, kör en Esi nu!

Men vad kan jag tjäna på sin höjd med kompressorn på min motor ? för menar har ju turbo kitt liggandes någon stans i mina gömmor! men jag blev rätt sugen på kompressor! men bör man inte sätta andra kolvar och stakar ? när man kör kompressor ?
alla här nere kör liksom med turbo, så skulle vara kul och prova kompressor!

Med kompressor är det svårt att nå 200hk på en d16.
Med lågt ladd, säg 0,6bar så håller din motor bra om du mappar rätt och tar hand om den. Då plockar du 250hk+.

Här nere kör alla turbo, vart bor du där alla turbokonverterade Hondor verkar vara?

Vill du vara different så släng i en VW-motor vet ja!
Men vill du bli snabb, och allra helst i starten och upp till 150kmh så är turbo ett smidigt o billigt alternativ.


Okej. men som sagt vill inte köra på hyper effekt nu precis! men vill bara skrämma upp den lite och helst slippa bygga om motorn, då jag inte ska ha denna d16 motorn hela tiden, planerna är ju en B motor till sommaren...

Bor i skåne! Folktet i mitt gäng krets ! Kör ju bara en del traktorer "volvo" osv. så har max 6 vänner här som kör honda, ingen av dem kör med Turbo eller kompressor dock! men vet några som gör, men dem kör på smidd maskin!

nej vill inte köra på Tyska grejor vill hålla mig till japansk ;)

kanske låter sunkigt men som sagt vill inte lägga för mycket på denna motorn. ;/ Så vill försöka komma undan billigt som möjligt! så vad tror du ska jag köra på turbo i så fall!? är det billigare då än kompressor ?
Om du kommer vara uppe och snurra kring 200hk eller mer så lär inte originalbotten hålla. Original-stakarna håller tyvärr inte på D-serie.

Okej. mjo har förståt att dem inte klarar så mycket, men motorn i sig är dålig redan. så den ska i princip dö. :) som sagt ska ju försöka hitta en annan motor till sommaren!
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

25 december 2013, 18:33

Orginalstakarna håller hur bra som helst på en d16z6.

4år brutalt användande med 0,7bar och varvstopp på 7500rpm och still going strong. Han har dock avverkat 4-5kopplingar och nån vxlåda :mrgreen:
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

25 december 2013, 23:39

Malkolm skrev:Orginalstakarna håller hur bra som helst på en d16z6.

4år brutalt användande med 0,7bar och varvstopp på 7500rpm och still going strong. Han har dock avverkat 4-5kopplingar och nån vxlåda :mrgreen:
Vem då?
Det jag läst är att stakarna och bottendelen är för klent byggt och stakarna har tendens att ge upp vid 200 häst eller mer. Läst en del utländska trådar där folk skjutit stakar igenom blocket till höger och vänster och även folk som nämnt det här på klubben vid andra tillfällen. Men det är bara vad jag själv läst mig till eller folk berättat. Om nu d16 motorerna håller för den effekten är det ju skitbra egentligen :D
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
NitraM
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 2286
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Civic vti ek4 phoenix
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

26 december 2013, 03:45

250hk med org motor är inga problem alls att få med en org d16z6 och turbo, och det håller dessutom.


200hk är inga problem att nå med en d16z6, kompressor, grenrör och mapp. Hållbart....

Kör man y8 drev vid kamaxeln och högladds hjul vid kompressorn så kommer man strax över 200hk med bra mapp, avgas och Spjällhus.

Alternativ annan kam i motorn
Martin Augustsson *Sekreterare HPC*
Privat: 0735-325213
Jobb: 011-4954005
Säljare på Karstorps Bildemontering
Norrköping
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

26 december 2013, 07:51

Malkolm skrev: Kompressor får man inte så mycket hk med så det är knappt värt det.
HA HA HA H AH A... Jag tror knappt jag tror mina ögon!!!!!!!!!
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd
Inlägg: 1089
Blev medlem: 21 februari 2008, 19:34
Bil: Civic VT-Turbo
Namn: Krille Brozinic
Ort: Halmstad

26 december 2013, 19:38

Welen XLR8 Performance skrev:
Malkolm skrev: Kompressor får man inte så mycket hk med så det är knappt värt det.
HA HA HA H AH A... Jag tror knappt jag tror mina ögon!!!!!!!!!
Vadå? :roll:
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

26 december 2013, 21:38

Nu i efterhand känns det som man blivit tvångsmatad lögner för att folk vill att alla ska ha B eller K serie. Vet inte hur jag ska tolka detta... :shock:
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Micha-J
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 408
Blev medlem: 13 september 2010, 21:17
Bil: ED9 B18C
Namn: Michel Jansson
Ort: Tomelilla

26 december 2013, 21:47

Besiktiga bilen först... :P turbo delarna du köpte av mig för 1 år sen?? Oöppnad z6 med 0,45bar (garret t25/Saab 9000)räcker gott för att åka från tex EP3 upp till 200.. Snik/kaffepengar..
Michel Jansson. Tomelilla
0738331368

Nuvarande:
ED9 -89 B18C6/Y2 Quaife. NeverEndingStory.. 2014?
EG5 -92 B18C4/S9B
Användarvisningsbild
Liquiiid
Användare
Användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 september 2009, 22:25
Bil: Honda accord
Namn: Robin månsson
Ort: Sjöbo

26 december 2013, 22:47

Micha-J skrev:Besiktiga bilen först... :P turbo delarna du köpte av mig för 1 år sen?? Oöppnad z6 med 0,45bar (garret t25/Saab 9000)räcker gott för att åka från tex EP3 upp till 200.. Snik/kaffepengar..

Ja. Klart ska besiktiga den först :) men det ligger kvar i vårt gamla garage. Och dem grejorna finns inte kvar längre :/ men håller på att leta efter ett annat begagnat turbo kit så får se hur det blir :)
Användarvisningsbild
Liquiiid
Användare
Användare
Inlägg: 86
Blev medlem: 29 september 2009, 22:25
Bil: Honda accord
Namn: Robin månsson
Ort: Sjöbo

27 december 2013, 00:36

Bullet--- skrev:Nu i efterhand känns det som man blivit tvångsmatad lögner för att folk vill att alla ska ha B eller K serie. Vet inte hur jag ska tolka detta... :shock:

Vadå menar du ? :O
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Inlägg: 2804
Blev medlem: 23 augusti 2010, 09:22
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz
Ort: Malmö

27 december 2013, 06:47

Liquiiid skrev:
Bullet--- skrev:Nu i efterhand känns det som man blivit tvångsmatad lögner för att folk vill att alla ska ha B eller K serie. Vet inte hur jag ska tolka detta... :shock:

Vadå menar du ? :O
Som sagt, vet inte hur jag ska tolka det. Många är emot D-serie helt enkelt och har fått höra sen jag skaffat Honda och även läst på nätet diverse "bevis" på svagheter i uppbyggnaden och dittan och dattan om att dem inte håller utan att i princip bygga om allt i motorn om man ska trimma. :P Men men
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

27 december 2013, 07:03

Brox skrev:
Welen XLR8 Performance skrev:
Malkolm skrev: Kompressor får man inte så mycket hk med så det är knappt värt det.
HA HA HA H AH A... Jag tror knappt jag tror mina ögon!!!!!!!!!
Vadå? :roll:

Det är väll inte så himla länge sedan Malkom hade långa långa argument för hur bra kompressor va medans jag knappt tyckte det va värt det mot vad en bra turbo ger. Men hur säker och hur starkt han va så är det tydligen annorlunda idag.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

27 december 2013, 07:22

Jag håller inte med om att d-seriens stakar är relativt hållbara. Plockar man isär en sån motor ser stakarna ut som tändstickor.

D serien är inte helt värdelös att vässa men det är väll beprövat om och om igen att man bör ha ett så bra utgångsobjekt som möjligt om det ska ge bäst effekt per krona och dessutom få lite driftsäkerhet osv. Ju mer effekt man vill få ur sin d serie ju högre trimmningsgrad blir det gämfört mot samma effekt i tex en b eller k serie som vid samma effekt får betydligt lägre trimmningsgrad. Hög trimmningsgrad och på låg budget är lika med låg driftsäkerhet. Tyvärr. Det kommer man aldrig runt.

Därför tycker jag man ska börja med ett motorswap i stället. K serie om man orkar och har lite mer kosing. B serie om man är mer budget I kombination med hög trimmningsgrad börjar k serien bli väldigt dyr och kompliserad.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Robban32
Master
Master
Inlägg: 1787
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:50
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson
Ort: Lund

27 december 2013, 19:06

Hur lätt är det att montera turbo på en Accord 2.2 då?
Robert Nilsson #233
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

27 december 2013, 22:49

Inget svårare än någon annan bil. Snarare lättare då det är gott om plats mot tex en civic. Det är väll elektroniken kanske som det krävs lite pillande med om man vill få till en bra mappning.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Robban32
Master
Master
Inlägg: 1787
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:50
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson
Ort: Lund

27 december 2013, 23:29

Det var mest elektroniken jag undrade över. Kan man fulchippa en sådan box?
Robert Nilsson #233
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7950
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 7 times
Kontakt:

28 december 2013, 00:07

Det borde inte vara omöjligt att köra den på en p28/30
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar