(LHD måste det tyvärr vara. Frugan vägrar högerstyrt, har försökt lobba för en RB2 Odyssey länge utan lycka)M Scotte skrev:Så om Honda kan ordna en jazz hybrid rhd så är du beredd att lägga order? Priset kan tänkas bli en bra bit över 200 000kr. Detta känns för mig helt orimligt att köpa en andra-bil för tre gånger pengarna mot din accord.
Men nu är det ju så att jag ska uppdatera bilparken och inköpspriset på en bil är inte allt man behöver tänka på.
Frågan är vad månadskostnaden blir. Det kommer bli den bilen jag kör och det är jag som kör flest mil per år av mig och min fru. Accorden kommer att rulla mindre men fortfarande långresorna till min släkt, Övik och Malmö i huvudsak.
Sen vad förstabilen har för värde nu har ju ingen som helst betydelse för vad de andra bilarna jag köper kostar, det är funktionen på bilen som styr (för mig).
Sen velar jag fram och tillbaka mellan vilken bil det blir och om det ska bli en ny 1:a bil eller 2:a bil. Men så är det ju när man ska köpa bil för ganska mycket pengar.
Edit: Jag köpte Accorden för 190 000:- för 5 år sedan