Översikt CR-V , 4x4 - kan någon sammanfatta?

ENBART för motorrelaterade topics
freddalf
Wannabe
Wannabe
Namn: Fredrik Gustafsson

5 juni 2018, 22:46

Hej! Jag ska flytta till Norge nästa år och funderar på att köpa en CR-V 4x4. Jag kommer inte köra terrängkörning, men behöver kunna komma upp till stugan med någon decimeter nysnö. I övrigt är det mest asfalt, därför tänker jag att en cr-v som normalt är framhjulsdriven passar bra. Jag har läst en del om cr-v:s "undermåliga" fyrhjulsdriftssystem, men att de flesta ägare verkar vara av uppfattningen att det funkar ganska bra i verkliga sammanhang. Stämmer detta?

Sen skulle jag vilja veta ungefär hur utvecklingen av systemet har sett ut under åren, finns det några årsmodeller man ska passa sig för?

Jag hade nog tänkt att köpa manuell/bensin, men är dieselmotorn bra? Kommer ej att köra många korta sträckor.

MVH/Fredrik G
Fredrik Gustafsson

Civic lsi coupé 1995
Accord23isr
Användare
Användare
Bil: Accord 2.3i SR, EP3 Type R
Namn: Janne

6 juni 2018, 08:34

Jag har nu ägt min crv i ett år snart, 2.2 dtec manuell, 2011 årsmodell. I vintras prövade jag på lite allt möjligt i snön då vi hade så mycket snö i år, kan säga att jag är iaf övertygad om att crvns 4 hjulsdrift räcker mycket bra till och man kan även ha kul med den.
Hade även ett litet problem med våran vito som satt fast i djup lera som crvn lyckades dra den ur med lite dramatik och alla 4 däck gjorde allt för att även lyckas med detta.
Bilar jag äger:
Ögonsten: Accord 2.3i SR -96
Brukis: Honda Civic Type R -02
"Fraktaren": Mercedes benz vito 115cdi -05
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 6 times
Kontakt:

6 juni 2018, 18:06

Rent tekniskt finns det två varianter, en hydraulisk och en elektrisk.
Den hydrauliska är riktigt bra för att vara framhjulsbaserad. Den elektriska är ok för flesta tillfällena men inte lika bra.
Hydraulisk finns på 97-2012
Elektrisk 2013-
Martin Scotte
Subaru Wrx Sti-17
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar