Tidigare ägare av fn2:or, se hit!

ENBART för motorrelaterade topics
ogge81
Inlägg: 31
Blev medlem: 28 juli 2005, 11:43
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Är intresserad av den svarta fn2an på blocket som står utanför Karlstad. Har 25mil dit och tänkte därför kolla om nån annan spanat in dem, eller kanske till och med ägt den??? :)

Ni får mer än gärna dela med er av era erfarenheter i så fall, berätta gärna även generellt hur ägandet av en fn2a är.

Kommer troligen byta in min a3 tfsi quattro till förmån för vad jag hoppas är en driftsäkrare bil.

Mvh
Oskar Rönnberg


Civic Tourer -14
Användarvisningsbild
PezCandy
Inlägg: 14
Blev medlem: 6 oktober 2013, 01:19
Bil: Civic Type R Fn2
Namn: Richard Börjesson
Ort: Helsingborg
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Haft min i drygt 2 år och är verkligen nöjd! Enkel bil så att säga, inget fartmonster men definitivt rolig att köra, synnerhet om man har sugtrimmat lite. Pcv ventilen och bråkig växellåda är väl ända bekymmer jag haft, ingen bil är felfri. Har inte min som brukis men rekommenderar den starkt som de, för bankörning skulle jag hellre satsat på t.ex. EP3
I won't choose a car over my girlfriend..

said no man ever.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Mycket bil för pengarna, helt klart. En Accord type-s från 2003-2008 finns också i liknande prisklass och är också riktigt bra bilar. Har för mig att rost uppe vid rutan kan förekomma på fn2, titta efter det.

Aldrig ägt en FN2 själv, ska tilläggas. Men helt klart mycket för pengarna om man ska ha den som lite "allt i ett"-bil.
GSXswe
Inlägg: 155
Blev medlem: 7 april 2014, 09:13
Bil: Ingen Honda kvar... :-/
Namn: Janne Horn
Ort: Norrköping

Har haft en FN2 förut, det enda problem jag hade var att det började komma rost på takkanten precis över framrutan. Försök att lyfta på listen ovanför framrutan med nån plastgrej försiktigt och kolla att inte rosten är på G.

Annars är den enda saken man bör tänka på att alltid kolla oljan varje vecka/två veckor, speciellt innan man ska köra hårt. Är viktigt! :) Är en rätt stor och bra bil för sin klass, men nått fartmonster är den inte, men jäkla rolig på kurviga vägar.
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Kanon bil på alla sätt och vis! Hade min i 5år över 100varv på Nurburgring och massor med autobahn körning, det fungerade som en klocka. Det enda det var rost ovanför rutan som Honda åtgärdade...
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

äger en FN2 i Karlstad som är tillsalu...
men om du vill kan jag kika den svarta åt dig?

är det denna du tänker på? https://www.blocket.se/varmland/Honda_C ... m?ca=7&w=1
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Skriv svar