Hejdå Honda

ENBART för motorrelaterade topics
Lasse
Inlägg: 17
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:01

Efter att blivit i allt för stort behov av baksäte och lite större lastutrymme så sålde jag min CRX. I vetskapen att jag inte kommer att hitta en likvärdig bil prestandamässigt för samma pengar så började jag titta på "vanliga" bilar som kan fungera som vinterbil osv. Valet faller på en Nissan Sunny SLX -92 med ca 16 000 mil på mätaren, grymt fint skick både utvändigt och invändigt, inte den minsta lilla rostfläck någonstans, lilla motorn med ca 90 hk.

Har funderat på att köpa en billigare CRX i vinter för att ha som lekbil till våren...

Jaja, kommer ändå att hänga på HPC, vanan att alltid gå in på forumet det första man gör när man kommer till jobbet är nog för stor för att slutas med. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Senast redigerad av Lasse den 14 augusti 2004, 12:06, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<span style='color:yellow'>Lars Jonsson, HPC</span> <span style='color:blue'>Norr</span>[/b]
<span style='color:red'>Nuvarande bil: Nissan Sunny SLX -92
Fd bil: Honda CRX ed9 -91</span>
Mats
Inlägg: 85
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:59
Ort: Örnsköldsvik

Du kommer att köpa en Honda snart igen.
Jag sålde min första CRX och köpte en vanlig bil, det gick kanske 4 månader sen så hade jag en CRX igen.
<span style='color:red'>[b]Mats Strandberg[/b]</span>
<span style='color:red'>Örnsköldsvik</span>
<span style='color:red'>[b]Medlem #451[/b]</span>
<span style='color:red'>Honda CRX -88 med kompressor och gas</span>
Diablo
Inlägg: 32
Blev medlem: 29 april 2004, 08:18

gah inte får du väl vara otrogen mot Honda!
måste nog åka förbi å banka lite vett i skallen [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Lasse
Inlägg: 17
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:01

[b]<span style='color:yellow'>Lars Jonsson, HPC</span> <span style='color:blue'>Norr</span>[/b]
<span style='color:red'>Nuvarande bil: Nissan Sunny SLX -92
Fd bil: Honda CRX ed9 -91</span>
prosty
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 01:35
Ort: Luleå
Kontakt:

Öhhhh??? Jag som trodde du skulle köra runt med din racerhonda till du dog i den.. Aja saker o ting ändrar sig. Lycka till med nya bilen Lasse!
Mvh Markus Larsson
Toyota Supra MKIV 1994 - Eurospec 6-speed
Saab 9-5 Aero SC
Lasse
Inlägg: 17
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:01

<!--QuoteBegin-prosty+14 Aug 2004, 11:44:45--><div class='quotetop'>QUOTE(prosty 4 14 Aug 2004, 11:44:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Öhhhh??? Jag som trodde du skulle köra runt med din racerhonda till du dog i den.. Aja saker o ting ändrar sig. Lycka till med nya bilen Lasse!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja det gör ju det.
[b]<span style='color:yellow'>Lars Jonsson, HPC</span> <span style='color:blue'>Norr</span>[/b]
<span style='color:red'>Nuvarande bil: Nissan Sunny SLX -92
Fd bil: Honda CRX ed9 -91</span>
Användarvisningsbild
LinusE
Inlägg: 1952
Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Ort: I Skåne
Been thanked: 3 times

har gjort samma sak..
körde civic sålde o köpte 200sx..
men sakna varvet i hondamotorn så mycket så jag fick bytta igen =)
nu har jag en accord o förut en crx letar just nu crx/civic VT så kan man börja bus köra igen...

accorden är bruksbilen...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Anonymous

Du kommer nog snart att uppskatta sunnyns suveräna vinteregenskaper. Bilskrället är ju som gjort för vinterkörning och kryckryck. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/punk.gif[/img]
Skriv svar