ska på anställnings intervju!!!!

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
\/ision
Inlägg: 94
Blev medlem: 6 oktober 2004, 15:32
Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
Namn: Calle Berletin
Ort: Öland/Kalmar

så jävla gött, dom ringde mej från Ikea idag och ville att jag skulle komma på anställnings intervju om ca 2 veckor.

Jobbet är på nya Ikea som öppnar i kalmar till sommaren. e lite stolt att man blev utvalt av ca 5000 sökande.

men tillbaka till frågan.. är det någon här som jobbar på ikea eller har varit på antällnings intervjuer där.

kan ni komma med några tips lr säga hur deras fråge ställningar brukar gå till???
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02

SuperStage 1.28

Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Det enda jag vet är att väldigt få slutar på IKEA... det är tydligen en väldigt bra plats att jobba på och de tycks verkligen ta hand om sina anställda.
Om du är lite framåt och vill komma nånstans här i världen så har de en väldigt bra plattform för karriär.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
\/ision
Inlägg: 94
Blev medlem: 6 oktober 2004, 15:32
Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
Namn: Calle Berletin
Ort: Öland/Kalmar

låter bra, jo jag vill väldigt hjärna ha det har jobbet, för då kan jag köpa den bil jag längtar efter [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02

SuperStage 1.28

Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
TommyESi
Inlägg: 103
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:45
Ort: Ystad

ikea ska va ett jävligt bra företag att jobba för har jag hört. vet inte vilken position du sökt men på lagret tjänar dom fina pengar iallafall...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
\/ision
Inlägg: 94
Blev medlem: 6 oktober 2004, 15:32
Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
Namn: Calle Berletin
Ort: Öland/Kalmar

jag har faktist inye sökt någon speciell tjänst men jag tror nog det landar på försäljning.
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02

SuperStage 1.28

Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

Nu jobbar ju inte jag på IKEA, men här kommer lite frågor jag brukar ställa när jag håller intervjuer:

1. Varför vill Du ha det här jobbet?
2. Varför ska jag anställa just Dig?
3. Vilka är dina sämsta sidor?
4. Vilka är dina bästa sidor?
5. Berätta mer om Dig själv?
6. Vad vill Du ha i lön?
7. Hur ser Du på ditt liv och ditt arbete 5 år fram i tiden?
8. Vad vill Du lära mer om och utvecklas inom?
9. Vilka är dina referenser?

Kan man inte svara, utan att tänka efter, på ovanstående frågor så är man inte tillräckligt förberedd.

Ett bra tips är att surfa in på deras hemsida och plugga på lite om företaget och dess historia. Det är alltid bra att kunna nämna något om företaget man är på intervju hos, då ser dom att man är ambitiös och intresserad nog att kolla upp lite.
#892
2008 wrx sti
Clabbe
Inlägg: 819
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Ort: България
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Sökte jobb och var på anställningsintervju på Ikea Kungens Kurva...

Var försiktig med vad du svarar...
De har en ganska så hård syn på hur man hanskas med pengar eller företagets
egendom. Dvs om du "lånar" ett kuvert eller en penna.
Sånt kostar företaget pengar.
De är smålänningar i sömmarna.

Själv fick jag inte jobbet för att jag hade skickat in min ansökan i ett
kuvert med ett företagsnamn på.
Trots att jag förklarade att jag hade fått kuvertet från chefen..
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
\/ision
Inlägg: 94
Blev medlem: 6 oktober 2004, 15:32
Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
Namn: Calle Berletin
Ort: Öland/Kalmar

<!--QuoteBegin-MagnusL+27 Jan 2006, 14:22:35--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 27 Jan 2006, 14:22:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nu jobbar ju inte jag på IKEA, men här kommer lite frågor jag brukar ställa när jag håller intervjuer:

1. Varför vill Du ha det här jobbet?
2. Varför ska jag anställa just Dig?
3. Vilka är dina sämsta sidor?
4. Vilka är dina bästa sidor?
5. Berätta mer om Dig själv?
6. Vad vill Du ha i lön?
7. Hur ser Du på ditt liv och ditt arbete 5 år fram i tiden?
8. Vad vill Du lära mer om och utvecklas inom?
9. Vilka är dina referenser?

Kan man inte svara, utan att tänka efter, på ovanstående frågor så är man inte tillräckligt förberedd.

Ett bra tips är att surfa in på deras hemsida och plugga på lite om företaget och dess historia. Det är alltid bra att kunna nämna något om företaget man är på intervju hos, då ser dom att man är ambitiös och intresserad nog att kolla upp lite.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236140"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

ok tack så mycket det ska jag tänka på. har varit och skrivit ut massa papper från hemsidan som kan va bra och veta. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02

SuperStage 1.28

Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
Jay-c
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

du ska heller inte försöka vara den "perfekta", det lyser igenom och dom ser dig som oärlig...
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Var dig själv och säg det du faktiskt står för, stämmer inte det överrens med vad de vill ha så är det ändå inte rätt plats för dig...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Tobbera
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 mars 2005, 13:11
Ort: Helsingborg

<!--QuoteBegin-Clabbe+27 Jan 2006, 15:26:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 27 Jan 2006, 15:26:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Själv fick jag inte jobbet för att jag hade skickat in min ansökan i ett
kuvert med ett företagsnamn på.
Trots att jag förklarade att jag hade fått kuvertet från chefen..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236144"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/ohmy.gif[/img] Är du allvarlig?! Var det deras motivering eller vadå?

/Tobias
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
AcKyL
Inlägg: 116
Blev medlem: 21 september 2004, 23:33
Ort: Stockholm

<!--QuoteBegin-Krister+27 Jan 2006, 15:56:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 27 Jan 2006, 15:56:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Var dig själv och säg det du faktiskt står för, stämmer inte det överrens med vad de vill ha så är det ändå inte rätt plats för dig...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236194"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det bästa någon sagt hittills!


Clabbe: Wtf? Hade dem en dålig dag eller är dem alltid så petiga? Och varför fick du överhuvutaget komma på intervjun om dem sa nej för att du skickat med företagets kuvert? Måste vara något helt annat...tror inte dem ödslar tid på att bara ta in o säga nej när dem redan bestämt sig typ...
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]

[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
Tobbera
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 mars 2005, 13:11
Ort: Helsingborg

<!--QuoteBegin-MagnusL+27 Jan 2006, 15:22:35--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 27 Jan 2006, 15:22:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nu jobbar ju inte jag på IKEA, men här kommer lite frågor jag brukar ställa när jag håller intervjuer:

1. Varför vill Du ha det här jobbet?
2. Varför ska jag anställa just Dig?
3. Vilka är dina sämsta sidor?
4. Vilka är dina bästa sidor?
5. Berätta mer om Dig själv?
6. Vad vill Du ha i lön?
7. Hur ser Du på ditt liv och ditt arbete 5 år fram i tiden?
8. Vad vill Du lära mer om och utvecklas inom?
9. Vilka är dina referenser?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236140"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


...och vad är önskvärda svar på dessa frågor? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]

/Tobias
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

Så här säger du..

Dom frågar dig vart du ser dig själv om tio år.

Då svarar du med:

Jag har erövrat världen och härska över allt. Antingen anställer ni mig nu eller så äger jag företaget inom 10 år [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Stefan Karlsson
AcKyL
Inlägg: 116
Blev medlem: 21 september 2004, 23:33
Ort: Stockholm

1. Varför vill Du ha det här jobbet?
För att jag är arbetslös

2. Varför ska jag anställa just Dig?
För att jag är duktig på att arbeta

3. Vilka är dina sämsta sidor?
Att jag alltid kommer för tidigt och går för sent

4. Vilka är dina bästa sidor?
Att jag aldrig någonsin kommer sent och passar alla tider

5. Berätta mer om Dig själv?
Jag kommer få er att tjäna pengar

6. Vad vill Du ha i lön?
Ingenting, ni ska ju tjäna pengar

7. Hur ser Du på ditt liv och ditt arbete 5 år fram i tiden?
Jag jobbar fortfarande kvar med 0 lön hos er

8. Vad vill Du lära mer om och utvecklas inom?
Allting

9. Vilka är dina referenser?
Åhlens, H&M, Teknikmagasinet, Hobbex, EM-Nordic, Jysk, Mio osvosvosv




Sry, men någon fråga om önskvärda svar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]

[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Calle, Skitkul att du fått en anställningsintevju ialllafall. hoppas du verkligen får jobbet !!!
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Användarvisningsbild
\/ision
Inlägg: 94
Blev medlem: 6 oktober 2004, 15:32
Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
Namn: Calle Berletin
Ort: Öland/Kalmar

<!--QuoteBegin-Martin_P+27 Jan 2006, 16:19:11--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P 4 27 Jan 2006, 16:19:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Calle, Skitkul att du fått en anställningsintevju ialllafall. hoppas du verkligen får jobbet !!!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236212"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


ja det hoppas verkligen jag med, så man köpa sig en riktig bil och så slipper köra rostig accord [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02

SuperStage 1.28

Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
Lynxen
Inlägg: 226
Blev medlem: 25 juli 2004, 01:02
Ort: Göteborg

<!--QuoteBegin-Tobbera+27 Jan 2006, 16:00:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera 4 27 Jan 2006, 16:00:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Clabbe+27 Jan 2006, 15:26:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 27 Jan 2006, 15:26:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Själv fick jag inte jobbet för att jag hade skickat in min ansökan i ett
kuvert med ett företagsnamn på.
Trots att jag förklarade att jag hade fått kuvertet från chefen..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236144"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/ohmy.gif[/img] Är du allvarlig?! Var det deras motivering eller vadå?

/Tobias
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236197"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag förstår dem, okej de har en strikt policy om att inte "låna" grejer från jobbet.
Så säger man att man fått kuvertet av chefen vilken kan innebära 2 saker ur DERAS synvinkel. 1. Man ljuger, man har tagit kuvertet. 2. Man har fått kuvertet av chefen, men varför får man ett kuvert av chefen för att söka nytt jobb? Är man så icke önskvärd på sin nuvarande arbetsplats.

Sen kan verkligheten vara annorlunda, te x att företaget måste skära ner pga andra anledningar mm. Samt att det är faktiskt bara ett kuvert... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/ohmy.gif[/img].
Per Björe-Dahl, Göteborg


"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Jo, men söker man jobb så är 3kr inte mycket för ett kuvert...

Själv skulle jag nog fundera både en och två ggr innan jag skickade något med ett företags logga på till ett annat företag där jag vill jobba...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
AcKyL
Inlägg: 116
Blev medlem: 21 september 2004, 23:33
Ort: Stockholm

Jo, men det borde inte ha någon större betydelse tycker jag. En sak om det är en konkurents märke, men annat borde kvitta.
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]

[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
DC5
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:22
Ort: Stockholm
Kontakt:

Min kompis lillasyster jobbar på IKEA Kungens kurva, alla fick varsin mp3-spelare i julklapp, rätt sjysst julklapp med tanke på hur många anställda dom ändå har...
Lycka till
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
Seeage
Inlägg: 15
Blev medlem: 3 oktober 2005, 20:42

<!--QuoteBegin-DC5+27 Jan 2006, 22:15:08--><div class='quotetop'>QUOTE(DC5 4 27 Jan 2006, 22:15:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Min kompis lillasyster jobbar på IKEA Kungens kurva, alla fick varsin mp3-spelare i julklapp, rätt sjysst julklapp med tanke på hur många anställda dom ändå har...
Lycka till
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236366"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Camprad som äger IKEA skulle kunna köpa en ferrari till alla i afrika om han ville, men det var snällt av honom att muta sina undersåtar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]

En fråga som kan vara ganska klurig är den om vad man vill ha för pröjs.

Vad svarar man? Vad tjänar man i den branschen?
DC5
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:22
Ort: Stockholm
Kontakt:

Kunde lika gärna ha skippat julklappen och tjänat ännu mera pengar, man ska vara glad för det lilla.
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
Användarvisningsbild
\/ision
Inlägg: 94
Blev medlem: 6 oktober 2004, 15:32
Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
Namn: Calle Berletin
Ort: Öland/Kalmar

jag tror nog det finns avtal när det gäller lön, typ antal jobbade år , ålder mm
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02

SuperStage 1.28

Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
Seeage
Inlägg: 15
Blev medlem: 3 oktober 2005, 20:42

jo men man måste ju ha lite koll på avtalen så man inte häver ur sig en fantasi siffra, eller för lågt så man blir slav
Tobbera
Inlägg: 253
Blev medlem: 25 mars 2005, 13:11
Ort: Helsingborg

Varför frågas det om vad man vill ha i lön om det ändå inte tänker efterlevas? Säger jag 35.000:- så lär de säga, 'nä du får 17.000:-'. Vafan frågar de för!?
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

<!--QuoteBegin-Tobbera+28 Jan 2006, 13:32:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera 4 28 Jan 2006, 13:32:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Varför frågas det om vad man vill ha i lön om det ändå inte tänker efterlevas? Säger jag 35.000:- så lär de säga, 'nä du får 17.000:-'. Vafan frågar de för!?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236568"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Well young padawan..

Lite erfarenhet skadar inte märker jag.

Först tar man reda på vilket fack man kommer att tillhöra, ska man tex jobba på IKEA med försäljning är det inte så svårt.

Sen ringer man facket och ber om lönestatistik, då vet man mellan tummen och pekfingret.

Sen, om företaget tillämpar individuell lönesättning så handlar de sista tusenlapparna om hur bra man är på att förhandla och vilken typ av position det är.

Man ska alltid be om mer lön än man vill ha, just för att det är en förhandling. Man ska ha bra argument om varför man vill ha den lönen man begär.

Ps. ett bra argument är inte "jag behöver pengar till..."

Utan snarare: Jag vill ha 42.000:- och tittar ni på mina meriter ser ni att jag verkligen har den erfarenheten som krävs för att göra ett bra jobb. Dessutom har väl det här företaget marknadsmässiga löner och 42k är ungefär vad jag borde få, enligt den statistik jag har fått."
#892
2008 wrx sti
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

<!--QuoteBegin-/ision+28 Jan 2006, 12:16:25--><div class='quotetop'>QUOTE(/ision 4 28 Jan 2006, 12:16:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag tror nog det finns avtal när det gäller lön, typ antal jobbade år , ålder mm
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=236545"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Man ska alltid ha en siffra med sig in på intervjun!
#892
2008 wrx sti
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Ikea har väl antagligen ett kollektiv-avtal med HTF skulle jag tro, försöker hålla lönerna nere så gott det går... gissar på mellan 17-22 beroende på ålder och erfarenhet.

Jag har alltid siffror med mig (i huvet) men jag vänder alltid på frågan om den kommer, svarar helst inte förrän de i stort sett erbjuder mig en tjänst.
Medlem 427
Användarvisningsbild
\/ision
Inlägg: 94
Blev medlem: 6 oktober 2004, 15:32
Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
Namn: Calle Berletin
Ort: Öland/Kalmar

för det första vill jag ha jobbet, jag är ung (22år) och ingen direkt erfarenhet av varuförsäljning. ( har jobbat som kock och servitör i ca 5-6 år)
så lönen är inte den främsta saken.! men de eklart jag kommer vara påläst, men dom har nog ett avtal så det blir nog till att börja lägst i lönestegen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02

SuperStage 1.28

Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
Skriv svar