Vikttråden...

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Okyu
HPC Medlem
Inlägg: 1101
Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
Namn: Kangwook Yu
Ort: Sollentuna
Been thanked: 10 times

ITR S80 låda, 40kg

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

svänghjul:
B16a : 7,83
ITR : 7,00
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
maniac
HPC Guld Medlem
Inlägg: 505
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:40
Bil: crx
Namn: Peter Åstrand
Ort: bor utanför norrköping
Has thanked: 2 times

prelude ok 2.2 + okhållare och belägg 6.0kg/styck
crx vt hjulspindel 7.8 kg/styck
282mm bromsskiva 6,1 kg/styck
262mm bromsskiva 4.5 kg/styck
242mm bromsskiva 4.0 kg/styck
Senast redigerad av maniac den 5 november 2005, 20:29, redigerad totalt 1 gånger.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

B18c4 (alias GSR) Insug>

11.0kg >Orginal Insug, komplett f;rutom kabelharva.
4.5kg >Blox Insug, Komplett f;rutom kabelh'rva.
Senast redigerad av Malkolm den 15 juli 2006, 01:27, redigerad totalt 1 gånger.
MickeCTR
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:54

Skiljer det så sjukt mkt på insuget bara?

Isf är det ju nästan värt byta bara för att spara vikten ju.

Kan någon bekräfta att skillnaden är densamma (ungefär) mellan B16a2 insug samt AEBS eller vad det nu heter?
[b]Honda Integra Type R[/b]
Championship White
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

svårt att tänka mig att det skiljer lika mycket på 1,6 insugen eller 18c6 insuget, då c4an har butterfly spjällen oxå ju <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

b16a/b18c är ju typ samma insug så lär ju väga detsamma typ.

Men iaf en vikt måste jag bidra med, 1080gram (1.08kg) för b16a2 spjällhus exl packning.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
manneman
Inlägg: 9
Blev medlem: 8 mars 2005, 00:43
Ort: Tavelsjö

Var det någon som hade koll på vad en komplett bagagelucka på en crx 88-91 väger?

jag misstänker att han e rätt så tung... <!--emo&:shock1:-->Bild<!--endemo-->
<span style='color:red'><span style='font-family:Arial'>CRX 1,8 16v -86 RIP
CRX 1,6 16v -90 under construction
Mercedes 190 E 2,3 -84 bruksbil</span></span>
infra
Inlägg: 489
Blev medlem: 13 juni 2004, 16:15
Ort: Vellinge
Kontakt:

det är inte samma... b18c4 insuget har buttrerflies o skit som gör att det väger multum
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

va väl det jag skrev <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Inlägg: 330
Blev medlem: 26 april 2004, 09:44
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis
Ort: Stockholm och Grekland så klart=)

Baksäte i EK väger ca 15 kg
Honda Civic EK4 -00


N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Grenrör 5Zigen till B16, Vikt: 5kg.
Grenrör Orginal B16a1, dock något förlängt med ett flexrör, Vikt 13kg, +-1Kg.
Jag tror att flexrörets ökning av vikt på grenröret rör sig om ca 1kg.
Senast redigerad av Malkolm den 3 augusti 2006, 11:02, redigerad totalt 1 gånger.
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Y2-växellåda: 38kg utan olja och startmotor.
S80-låda: ca 41kg utan olja och startmotor.
M.P
HPC Guld Medlem
Inlägg: 141
Blev medlem: 23 juni 2005, 19:23
Bil: Civic Type R FL5
Namn: Magnus Pettersson
Ort: Nässjö
Has thanked: 2 times
Been thanked: 17 times

Komplett AC till CTR ungefärlig vikt, någon som har uppgift om detta??
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552

Civic type R FL5
Rallye Red

Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
M.P
HPC Guld Medlem
Inlägg: 141
Blev medlem: 23 juni 2005, 19:23
Bil: Civic Type R FL5
Namn: Magnus Pettersson
Ort: Nässjö
Has thanked: 2 times
Been thanked: 17 times

<!--QuoteBegin-M.P+4 Aug 2006, 20:17:36--><div class='quotetop'>QUOTE(M.P 4 4 Aug 2006, 20:17:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Komplett AC till CTR ungefärlig vikt, någon som har uppgift om detta??
[right][snapback]314394[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har fått uppgift om att det skulle va c:a 50 kg, kan det verkligen stämma ??? <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552

Civic type R FL5
Rallye Red

Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Jag har fått nys om att det ska röra sig om ca 30-35kg, men det är helt obekräftat änsålånge. Fast det "känns" rätt så rimligt.
stummis
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 augusti 2006, 01:20

De här e mer för dom som svänger me bitarna,
men 1 kg ofjädrat hjul = 8 kg fjädrat karosseri <!--emo&:bash:-->Bild<!--endemo-->
[COLOR=blue][SIZE=7][B]clas lindgren
civic 1,5 -88
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Förardörren civic EG HB, dvs 3dr 92-95.

Helt komplett med dörrsida och allt så väger dörren 30kg (+-1kg).


Edit: Detta var utan backspegeln, och den väger närmare 2kg!
Förresten så såg jag att det första inlägget i den här tråden hredan har skrivit vad en EG dörr väger, men konstigt att det står 17kg (visserligen utan dörrklädsel) när jag väger in dörrarna på drygt då 32kg/st. Kanske dags att ändra i första inlägget?
Senast redigerad av Malkolm den 8 oktober 2006, 19:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Asse
Inlägg: 2184
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Bakre torkare + torkarmotor, Integra = 1,4 kg
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

K20-swap, komplett med vlåda, drivaxlar osv. 215kg.

B18-swap, komplett med vlåda, drivaxlar osv. 215kg.


B18+vlåda, blox-insug, inga drivaxlar, inga motorfästen, inget grenrör. 180kg.

B16 shortblock. utan svänghjul men med remhjul som väger nästan 3kg. 63kg.
Senast redigerad av Malkolm den 20 oktober 2006, 09:54, redigerad totalt 1 gånger.
Bergan
Inlägg: 174
Blev medlem: 20 augusti 2004, 14:52
Ort: Granne med Rosenholtz

<!--QuoteBegin-malkolm666+5 Aug 2006, 21:13:41--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 5 Aug 2006, 21:13:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har fått nys om att det ska röra sig om ca 30-35kg, men det är helt obekräftat änsålånge. Fast det "känns" rätt så rimligt.
[right][snapback]314680[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Har oxå hört runt 30 kg.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Macke_sk
Inlägg: 51
Blev medlem: 5 september 2006, 15:30
Ort: Stockholm

Haha baslåda ca 45 kg + steg och annat 30 kg till :] Vikken skillnad :]

Vad tror ni man kan käna på att rensa huven, dörrarna så mycke som möjligt, och ev plocka ut baksäte och allt småplock som e lätt att ha i inför besiktning igen? Någon som har en kol ungefär?

Mvh
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->// Markus Pennanen, Stockholm <!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->(<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Honda Crx<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]Vtec[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> -91<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->)<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]-[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Volvo 945 <!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]Turbo[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->-98<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->(<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#2F4F4F--><span style="color:#2F4F4F"><!--/coloro-->+-400 hk<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->)<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro--> [b]-[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->*Såld*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]-[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> Audi <!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]S2[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> -93 <!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro--> (<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#2F4F4F--><span style="color:#2F4F4F"><!--/coloro--> 350hk+<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->)<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->[b]-[/b] <!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->*Totalskrotad*<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->(A)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Fyller på lite mer vikter, passade på att väga mina coilovers också.

Civic Type-R -02
Fjäderben fram: 10.5kg
Fjäderben bak: 4.4kg
Camberstag bak: 1.2kg
Plastkåpa över insug: 700g
Nackstöd bak: 480g
Tändstiftskåpa: 180g <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->


Tein Flex
Fjäderben fram: 8.5kg
Fjäderben bak: 4.0kg
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Civic EG Hb:
alla asfaltsmattorna: 9kg
adio
Inlägg: 1103
Blev medlem: 17 augusti 2005, 21:16
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström
Ort: Örebro

Här kan vi snacka viktminskning!! Släng er i väggen med era asfaltsmattor :D

<a href="http://crazyjim.ramelot.com/14seconds.htm" target="_blank">http://crazyjim.ramelot.com/14seconds.htm</a>
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

S2000 AP1 original avgas efter kat = 25 kg
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Aerodynamic
HPC Medlem
Inlägg: 1532
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Speedster
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

Är det någon som vet vad en orginal B16a2 vevstake väger?

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
maniac
HPC Guld Medlem
Inlägg: 505
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:40
Bil: crx
Namn: Peter Åstrand
Ort: bor utanför norrköping
Has thanked: 2 times

orginal b16a1 stake väger 565.5 gram
orginal b16a1 kolvbult väger 88.2 gram
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Aerodynamic
HPC Medlem
Inlägg: 1532
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Speedster
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

Maniac kan du kolla vad en orginal kolv väger utan kolvbult och kolla vad kolvringar väger om du har saker liggande?

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
maniac
HPC Guld Medlem
Inlägg: 505
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:40
Bil: crx
Namn: Peter Åstrand
Ort: bor utanför norrköping
Has thanked: 2 times

har bankat sönder orginalkolvarna o slängt dom.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Skriv svar