Mobiltelefon vilken ska man ha?

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Annars kan ni få bra erbjudande via mig på N95 (3-låst givetvis). har en fet lista :P går på utskick på måndag!
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Vad kostar den hos 3?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

ord pris är 199:-mån samt 1795:- kontant. gäller 18 mån
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Grymt som fan att streama musik, bilder samt video ifrån datorn till mobilen över mobilnätet. X-series
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Ja det är fränt ;) Kvaliten på TV sändingen är juh inte fyskam heller :)
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Och som vanligt så funkar det bara på Windows XP... när skall de inse att folk defakto kan ha OSX och Linux hemma på burkarna.
Visst, själv har jag inga problem med att slänga upp en windows box men blir irriterad på denna trångsynthet.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
EcciBaka
Inlägg: 41
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:48
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Ort: Åland
Kontakt:

nokia n95 har väl inte xenonblixt heller... utan bara sån skitlampa... då är det inget att ha för mej :P
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Krister: vilken tjänst tänkte du på ?
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Orben.. dvs det som gör att du kan köra grejerna från hemdatorn på telefonen.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Googla! :P Tror det finns en Beta för ORB för OSX och linux
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

då va ny mobil inköpt... blev en E-ten Glofiish X500 :)

Bild

den har allt och massor till i allafall... allt jag behöver + mera om man säger så.

sen att den har Windows mobile är en självklarhet samt att jag kan uppgradera snart gratis till winmobile 6 :)

underbarlur.. :D

ps den är mycket bätte än N95 på GPS och tal i allafall ;) hehe testade på IT mässan som va nyss :D
Senast redigerad av gnagis den 12 maj 2007, 15:29, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Freed
Inlägg: 120
Blev medlem: 15 oktober 2005, 14:35
Namn: Andreas Freed
Ort: Lund

var och klämde på en glofiish men eftersom den inte stödjer 3G fick det bli en HTC P3600 istället.
Men jag är grymt nöjd med htcn
ironm
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 april 2004, 19:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

Krister skrev:Ironm: Jo att du hade full teckning och att kundservicen svarar snabbt spelar tyvärr väldigt liten roll... det som gäller är att den inte bryter samtalen när den färdas mellan masterna (vilket de tydligen fortfarande gör i viss mån) och att de inte bryter samtal av nån annan anledning heller.
Som sagt, jag är intresserad av den affärsmodell som ni har men jag har mina tvivel och då är det inte så skoj att signa upp sig på minst ett år... och nu när vi skall köpa en macbook hem så är det inte lika viktigt med integrationen med windows men den skall ändå kunna synca kalender och kontakter.
Absolut, handover-funktionen mellan 2g & 3g har fortfarande brister (ligger i tillverkarna av telefonernas händer att fixa det) Det kommer dock bli bättre ju mer nätet byggs ut.. När det gäller bindningstider så är vi av samma åsikt :)

Edit: Ska du ha en telefon för bredbandstjänsterna så bör du välja Nokia & inte HTC, på Nokian kan man nämligen stänga av HSDPA vilket e ett måste om du ska kunna surfa & prata i telefon samtidigt (fram tills Ericsson fixat buggen i nätet)
Bredband i skärgården e riktigt nice dessutom, 199:-/mån ex moms för 3.6mbit e i mitt tycke ett väldigt bra pris, då det är mobilt.

Angående n95 så skulle jag vänta med den lite..
SonyEricsson p1 är riktigt grym, hade nog hellre satsat på en sådan då den kommer ut, verkar nämligen som att SEM lärt sig en läxa från p990 & m600i som är skräptelefoner enligt mig.
Senast redigerad av ironm den 13 maj 2007, 03:55, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

ironm skrev:Edit: Ska du ha en telefon för bredbandstjänsterna så bör du välja Nokia & inte HTC, på Nokian kan man nämligen stänga av HSDPA vilket e ett måste om du ska kunna surfa & prata i telefon samtidigt (fram tills Ericsson fixat buggen i nätet)
Bredband i skärgården e riktigt nice dessutom, 199:-/mån ex moms för 3.6mbit e i mitt tycke ett väldigt bra pris, då det är mobilt.
uhm? va? det är inga problem alls att stänga av 3G eller sådant på en HTC.. klicka in på telefon inställningar och välj där band att använda.
så där va det inte riktigt sant
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Gnagis: I de versionerna som 3 säljer så har de tagit bort det alternativet.

Ironm: Att vänta med en N95:a bara för att SonyEricsson kommer med sin P1 är inte ett alternativ då P1:an vad jag sett än så länge inte direkt visar på att de lärt sig någon läxa alls utan snarare tvärtom.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
ironm
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 april 2004, 19:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

Krister skrev:Gnagis: I de versionerna som 3 säljer så har de tagit bort det alternativet.

Ironm: Att vänta med en N95:a bara för att SonyEricsson kommer med sin P1 är inte ett alternativ då P1:an vad jag sett än så länge inte direkt visar på att de lärt sig någon läxa alls utan snarare tvärtom.

De p1or jag testat håller högre klass än n95 när det gäller mjukvara.
Mindre buggar i p1an än n95, men då hårdtestar vi mjukvaran rätt rejält.

Men sen så är det kanske inte så rättvist att jämföra en n95a med en p1a..
Skillnad på innehållet.
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Högre klass på mjukvaran... well, jag är sjukt missnöjd med M600 och P990 och det jag sett av P1 så har den kvar dessa sjukt jobbiga system som finns i dessa två. Sen när SE själva går ut och säger att GPS vill folk inte ha i sina telefoner så känns det bara mer o mer som att de vill tala om för oss användare vad vi vill ha inte lyssna till vad vi säger att vi vill ha. De gjorde likadant för 10 år sedan och sjönk rejält på säljlistorna...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Krister skrev:Gnagis: I de versionerna som 3 säljer så har de tagit bort det alternativet.

Ironm: Att vänta med en N95:a bara för att SonyEricsson kommer med sin P1 är inte ett alternativ då P1:an vad jag sett än så länge inte direkt visar på att de lärt sig någon läxa alls utan snarare tvärtom.

ja det kanske inte är så konstigt då 3 inte har något annat nät än ett 3G nät men att ens köpa en HTC eller liknande windows mobil av 3 med ders programvara är total idioti och avrådes till 7994393% då du kan glömma allt vad uppdateringar och sådant heter!
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
ironm
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 april 2004, 19:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

Krister skrev:Högre klass på mjukvaran... well, jag är sjukt missnöjd med M600 och P990 och det jag sett av P1 så har den kvar dessa sjukt jobbiga system som finns i dessa två. Sen när SE själva går ut och säger att GPS vill folk inte ha i sina telefoner så känns det bara mer o mer som att de vill tala om för oss användare vad vi vill ha inte lyssna till vad vi säger att vi vill ha. De gjorde likadant för 10 år sedan och sjönk rejält på säljlistorna...
Uppbyggnaden är densamma, men vi testar inte hur dom är uppbyggda.
Vi kontrollerar funktionaliteten vilket har förbättrats avsevärt jämfört med p990 & m600 som jag inte ens vill ta med i tång.

N95 strular mest hela tiden, t.o.m mer än p1 som vi inte kommer släppa (som det ser ut idag).

Dock föredrar jag Nokia före SEM alla dagar i veckan :)

GPS i mobilen, ptja.. GPSen i n95an är inget jag vill ha iaf.
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
ironm
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 april 2004, 19:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

gnagis skrev:<!--quoteo(post=403581:date=14 May 2007, 10:11:12:name=Krister)--><div class='quotetop'>CITERA(Krister @ 14 May 2007, 10:11:12) [snapback]403581[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Gnagis: I de versionerna som 3 säljer så har de tagit bort det alternativet.

Ironm: Att vänta med en N95:a bara för att SonyEricsson kommer med sin P1 är inte ett alternativ då P1:an vad jag sett än så länge inte direkt visar på att de lärt sig någon läxa alls utan snarare tvärtom.

ja det kanske inte är så konstigt då 3 inte har något annat nät än ett 3G nät men att ens köpa en HTC eller liknande windows mobil av 3 med ders programvara är total idioti och avrådes till 7994393% då du kan glömma allt vad uppdateringar och sådant heter!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

S.k.i.t.s.n.a.c.k.
Du kan använda HSDPA i 3s telefoner (de som stöder detta).
Ja, vi är en 3g-operatör. Att bygga upp ett 2g-nät (som vi några år efteråt skrotar) vore ju ganska så dumt då det bara är en onödig kostnad. Däremot roamar våra kunder in på telenors 2g-nät när 3g-täckning saknas..

"HSDPA-buggen" som gör att du ej kan ta emot samtal samtidigt som en aktiv HSDPA-uppkoppling är aktiv gäller samtliga nät i Sverige som har HSDPA... Detta kommer Ericsson att åtgärda under Juni/Juli.
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

sa inget om att man inte kan använda HSDPA... sa att det inte va så konstigt om den funktionen va spärrad... och dessutom skulle jag avåra alla och alla andra med att alldrig köpa en HTC som är 3 programvara i då man då som sagt kan glömma allt vad uppdateringar heter.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
ironm
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 april 2004, 19:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

gnagis skrev:sa inget om att man inte kan använda HSDPA... sa att det inte va så konstigt om den funktionen va spärrad... och dessutom skulle jag avåra alla och alla andra med att alldrig köpa en HTC som är 3 programvara i då man då som sagt kan glömma allt vad uppdateringar heter.
Förstår inte var du får det ifrån.. Vi tillhandahåller HTCs senaste mjukvara till de telefoner vi säljer.
Skulle iofs avråda folk från att köpa HTC öht då mottagaren i HTCs telefoner "suger getpung" (för att uttrycka mig fint) jämfört med de som sitter Nokia & SonyEricssons telefoner.
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

har själv varit med om mängder av kunder som haft flera versioner utadaterade programvaror för att ni inte släppt.. och dom få som släps ja dom måste telefonen lämnas in för att uppdateras man kan inte göra det själv som alla andra. dessutom så låser ni som sagt mycket bland annat att man int kan installera osignerade programvraor
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

ironm: Skulle inte påstå att GPSen i en N95a är kass... snarare det sunkiga programmet. För vad jag läst mig till så har den SIRF III i telefonen. Deras nya GPSlur som kommer nu har Route66 inlagt istället.

Men lite skoj är det att du sågar N95 som hyllas i ett antal tester och de flesta användare som har den, förutom de som fått barnsjukdomar i sin. Och att sen de som testat P1 sågar den så det sjunger om det... kan det vara att 3 har egen mjukvara i N95 också eller? För just sådana saker gör att jag aldrig kommer köpa en 3lur, kommer jag skaffa 3 så blir det med en separat köpt nalle.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Krister: det är klart vi har en egen mjukvara i N95. Hur ska du annars kunna njuta av vårat X-Series.

Edit: förövrigt läste jag nått test att för att kunna uttnyttja GPS:en så bör man helst ha en bil med cab. tyvärr glömt var.
kommer dock själv att köpa N95.. gillar den skarpt!

Edit2: Onödig quote :)
Senast redigerad av insigma den 14 maj 2007, 19:52, redigerad totalt 1 gånger.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

gnagis skrev:har själv varit med om mängder av kunder som haft flera versioner utadaterade programvaror för att ni inte släppt.. och dom få som släps ja dom måste telefonen lämnas in för att uppdateras man kan inte göra det själv som alla andra. dessutom så låser ni som sagt mycket bland annat att man int kan installera osignerade programvraor
Vilken telefon syftar du på?
SonyEricsson, Nokia går att uppdatera själv.

Man kan köra osignerade program med åtminstone N95, det är en inställning. tyvärr har jag inte provat det på vår HTC men det kanske ironm kan svara på då han haft en sån.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
ironm
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 april 2004, 19:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

Krister skrev:ironm: Skulle inte påstå att GPSen i en N95a är kass... snarare det sunkiga programmet. För vad jag läst mig till så har den SIRF III i telefonen. Deras nya GPSlur som kommer nu har Route66 inlagt istället.

Men lite skoj är det att du sågar N95 som hyllas i ett antal tester och de flesta användare som har den, förutom de som fått barnsjukdomar i sin. Och att sen de som testat P1 sågar den så det sjunger om det... kan det vara att 3 har egen mjukvara i N95 också eller? För just sådana saker gör att jag aldrig kommer köpa en 3lur, kommer jag skaffa 3 så blir det med en separat köpt nalle.
Nej, GPSen har inget att sätta emot min Garmin navigator, men helt kass är den väl inte.
Nu är det iofs så att de testmobiler vi har är icke-brandade i början.. Sen gör vi sluttester med vår mjukvara.
Nokia 6280 hyllades i tester, och det är värsta skräpet Nokia producerat på länge.

Nä, vill man inte utnyttja våra tjänster får man köpa en icke-brandad som du säger.
Men det finns ju nackdelar med det med, samt fördelar.
Jag föredrar dock 3brandningen, men jobbet gör att jag använder våra tjänster rätt flitigt, så det är mest därför.
En smaksak, förstår de kunder som köper o-brandade mobiler.
insigma skrev:<!--quoteo(post=403789:date=14 May 2007, 18:00:59:name=gnagis)--><div class='quotetop'>CITERA(gnagis @ 14 May 2007, 18:00:59) [snapback]403789[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->har själv varit med om mängder av kunder som haft flera versioner utadaterade programvaror för att ni inte släppt.. och dom få som släps ja dom måste telefonen lämnas in för att uppdateras man kan inte göra det själv som alla andra. dessutom så låser ni som sagt mycket bland annat att man int kan installera osignerade programvraor
Vilken telefon syftar du på?
SonyEricsson, Nokia går att uppdatera själv.

Man kan köra osignerade program med åtminstone N95, det är en inställning. tyvärr har jag inte provat det på vår HTC men det kanske ironm kan svara på då han haft en sån.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Nja, HTCn e rätt knepig, sen har vi fått rätt många skräpuppdateringar till den som inte avhjälpte de problem våra kunder upplevde.
Vi testar mjukvaror hela tiden, då vi inte riktigt kan godkänna alla mjukvaror direkt, vore inte rätt mot kunden.
Fanns t.ex en mjukvara där 3g-åtkomsten blev bortplockad då man uppdaterade.. En stor miss av den tillverkaren, därför måste vi kvalitetsäkra mjukvarorna gentemot våra kunder..
Men som sagt, skulle inte köpa en HTC öht. Hade min i två veckor, nu ligger den i en byrålåda.. Så ifall någon vill köpa en HTC TyTn för en 2 lax så säg bara till :P

Med en HTC får du:
Sämst täckning i stan
Nästan sämre tangentbord än på p990
En telefon som kräver installation av tredjepartsprogram för att man ska kunna stänga ner program direkt och inte bara minimera dessa med krysset i hörnet.
En enormt stor och klumpig tegelsten till telefon
En kamera som är sämre än de på våra äldsta 3g-lurar.
Du får dessutom turbo3g (dock ej full turbo3g)

Någon som e sugen? ;)
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Crx_Rille
Inlägg: 11
Blev medlem: 16 september 2004, 18:07
Ort: Oxelösund

Krister skrev:ironm: Skulle inte påstå att GPSen i en N95a är kass...
Det dåliga med N95 gps är väl att den har svårt att hitta satteliter... försökte vid ett tillfälle mer än 10min när jag var utomhus.. hittade inte så pass många att den vill starta... Nu har jag dock inte testat efter jag har uppdatera den... får hoppas det är bättre nu.. :)
Rickard Nilsson
Oxelösund


Honda Crx vtec -91
M Säverot
Inlägg: 74
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16

Crx_Rille skrev:<!--quoteo(post=403814:date=14 May 2007, 19:20:45:name=Krister)--><div class='quotetop'>CITERA(Krister @ 14 May 2007, 19:20:45) [snapback]403814[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->ironm: Skulle inte påstå att GPSen i en N95a är kass...
Det dåliga med N95 gps är väl att den har svårt att hitta satteliter... försökte vid ett tillfälle mer än 10min när jag var utomhus.. hittade inte så pass många att den vill starta... Nu har jag dock inte testat efter jag har uppdatera den... får hoppas det är bättre nu.. :)
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

det är väl som alltid när det släps nya funktioner i mobiler att det tar ett tag innan det funkar bra, köp istället en n73 tillex och köp till nokias gpsmodul det är en kalascombo, alternativt köp tomtom6 ink gpsmotttagare med sirf3 så har man en bra gps funktion dock är ju det allra bästa en riktigt navi dock inte lika smidig att ta med sig
Senast redigerad av M Säverot den 15 maj 2007, 01:38, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Har hört att första gången den skall hitta satelliterna så kan det ta ett tag men att det sedan funkar kalas. Dock har vissa haft problem inomhus vilket inte är så konstigt tycker jag.
Men jag fattar verkligen inte varför Nokia kör med Route66 på 6110 och Maploader (eller vad det heter) på N95... frågade säljaren från Nokia på ett frukostseminarium och hon sa att det var för att denna nya 6110 var en Navigator med telefon medans N95 var en telefon med GPS funktion så det var inte samma fokus på det där... i mina öron är det kvalificerat bullshit. Har hittils aldrig sett några plus med att en tillverkare använder två olika mjukvaror för att göra samma sak. Blir alltid knas!

ironm: Faaan... jag är sååå sugen men är skraj att binda upp mig på ett 3abb... hört och hör fortfarande för mycket skit om det. Men är såå jäkla sugen för varför inte ha MSN och allt sånt i mobben liksom.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Skriv svar