Går orent
Oj, ja då går han ju rätt snålt.
Som Fredrik skriver så ser det ju ut att vara som om tändspolar är förväxlat men iom att du körde med bilen och sen helt plötsligt börjar det strula så kan det ju inte vara det då man sällan har en tomte som flyttar om ens tändspolar när man kör. Ta och gör ett komp prov för att utesluta mekaniska problem.
Som Fredrik skriver så ser det ju ut att vara som om tändspolar är förväxlat men iom att du körde med bilen och sen helt plötsligt börjar det strula så kan det ju inte vara det då man sällan har en tomte som flyttar om ens tändspolar när man kör. Ta och gör ett komp prov för att utesluta mekaniska problem.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Precis som junior säger så är ju inget han flyttat eller ändrat på, när bilen var uppe hos mig så gick den hur fint somhelst. Med tanke på hur stiften ser ut så fungerar både Bredbandslambdan och soppatrycket korrekt. Felet ligger nånannanstans.
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Kolla om du får gnista på stift nr1, dock vet jag inte hur man kollar det då det är separata tändspolar, men det är väl bara att göra som vanligt!?!?
- LinusE
- Inlägg: 1952
- Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Ort: I Skåne
- Been thanked: 3 times
det betyder då att du har soppa till alla och där är tänings fel'
därför min fråga om lukt på stift 4....
hur är dessa tändspolar kopplade ? alla i serie mot samma
jord punkt eller en från var ? inte så enkelt som någon säkring ?
då det hänt så plötsligt känns det som att där är något som "falit bort" likt jord punkt
eller någon form av kabbelbrott...
går det att kolla om stiften tänder ?
så man verklgien ser gnisstan.
därför min fråga om lukt på stift 4....
hur är dessa tändspolar kopplade ? alla i serie mot samma
jord punkt eller en från var ? inte så enkelt som någon säkring ?
då det hänt så plötsligt känns det som att där är något som "falit bort" likt jord punkt
eller någon form av kabbelbrott...
går det att kolla om stiften tänder ?
så man verklgien ser gnisstan.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag tror lite på att det kan vara dålig kontakt nånstans i en kabel eller kontakt.
När en kabelbrott är "nytt" så kan det leda ström men efter det börjar oxidera så leder de sämre och sämre, bilen funkade bra de första 110milen men då med all fukt, allt vibrerande och såvidare så har den dåliga kontakten blivit sämre och sämre.
Men innan man kan börja kolla kabelbroot och sånt så måste man först och främst veta vad som är felet. Annars är det som att leta efter en spermie i en elefantpung.
När en kabelbrott är "nytt" så kan det leda ström men efter det börjar oxidera så leder de sämre och sämre, bilen funkade bra de första 110milen men då med all fukt, allt vibrerande och såvidare så har den dåliga kontakten blivit sämre och sämre.
Men innan man kan börja kolla kabelbroot och sånt så måste man först och främst veta vad som är felet. Annars är det som att leta efter en spermie i en elefantpung.
Senast redigerad av Malkolm den 21 mars 2008, 16:52, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
<a href="http://hondatech.info/downloads/Auto/Manuals/RSX/" target="_blank">http://hondatech.info/downloads/Auto/Manuals/RSX/</a>
Testade en ny databox forfarande samma pluder.
1 och 4 cylinder får ingen sås, kablaget verkar vara boven, dax att mäta lite grann. 1 skickar på lite sås,medans 4 är helt jävla död.
Malkom tack för att du la upp kartan.
1 och 4 cylinder får ingen sås, kablaget verkar vara boven, dax att mäta lite grann. 1 skickar på lite sås,medans 4 är helt jävla död.
Malkom tack för att du la upp kartan.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Vi var och pillade igår kväll.
Jag hade ingen kabelbrått 4 cylinder. Alla cylindrar var lika mycket jordade.
Jag hade 14 volt på 4 cyl
1,3 volt på 3 cyl
1.3 volt på 2cyl
12 volt på 1cyl
Detta test gjorde vi när bilen var igång, allt var på tomgång.
En sammanfattning.
Ingen kabelbrått
Alla hade lika mycket jord.
lite volt skillnader på de olika kontakerna.
Vi flytta kontakten ifrån 2cyl till 4 cyl och då funkade 4 cyl.
Rikigt knasigt fel asså.
Kan någon över huvdtaget ha nån vettig ide
Jag hade ingen kabelbrått 4 cylinder. Alla cylindrar var lika mycket jordade.
Jag hade 14 volt på 4 cyl
1,3 volt på 3 cyl
1.3 volt på 2cyl
12 volt på 1cyl
Detta test gjorde vi när bilen var igång, allt var på tomgång.
En sammanfattning.
Ingen kabelbrått
Alla hade lika mycket jord.
lite volt skillnader på de olika kontakerna.
Vi flytta kontakten ifrån 2cyl till 4 cyl och då funkade 4 cyl.
Rikigt knasigt fel asså.
Kan någon över huvdtaget ha nån vettig ide
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Mättes detta upp vid spridarna eller vid utgång på boxen?
Låter som ett jordproblem. Följ kopplingsschemat från givare som styr impulserna för spridarna, troligtvis ligger problemet i input inte output.
Låter som ett jordproblem. Följ kopplingsschemat från givare som styr impulserna för spridarna, troligtvis ligger problemet i input inte output.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Vi mätte kabelbrått utgång av boxen, enligt ovanstående schema.
Men volt är ju lättast att mäta direkt på spridarn kontakten och se om den får ström.
Men volt är ju lättast att mäta direkt på spridarn kontakten och se om den får ström.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
M Scotte skrev:Mättes detta upp vid spridarna eller vid utgång på boxen?
Låter som ett jordproblem. Följ kopplingsschemat från givare som styr impulserna för spridarna, troligtvis ligger problemet i input inte output.
Vilka givare menar du?
-
- Inlägg: 812
- Blev medlem: 9 mars 2006, 19:13
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
- Ort: Kalmar
1. Har du dragit en extra, grov, jordkabel från toppen till chassi?Junior skrev:Vi mätte kabelbrått utgång av boxen, enligt ovanstående schema.
Men volt är ju lättast att mäta direkt på spridarn kontakten och se om den får ström.
2. Jordat spridarna ordentligt i toppen?
Första punkten är mkt viktig.
Team Kalmar
Jag hade 3 jordpunkter igår, jag la till 1 extra igår till toppen. Så nu har jag 4 jord punkter
Vi mätte upp och alla kontakter jorda lika mycket.
Hur många jorpunkter kör du med mosseman??
Vi mätte upp och alla kontakter jorda lika mycket.
Hur många jorpunkter kör du med mosseman??
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
jag har för mej att jag har 3 jordpunkter, en på ventilkåpan, en på växellådan och en vid startmotorn nånstans. Det är inte så att något av stifen i kontakterna till spridarna glidit in i höljet, vi har haft några såna problem på jobbet nämligen, så även om kontakten sitter på så sitter inte stifte ihop. Men när ni mätte spänningen mätte ni då på spridar kontakterna?
Det verkar ju jävligt skumt ditt problem. Det måste ju vara någon typ av kabelproblem nästan. Om det skulle vara givar knas så borde den gå illa på samtliga burkar istället för att klippa en helt tycker jag.
Det verkar ju jävligt skumt ditt problem. Det måste ju vara någon typ av kabelproblem nästan. Om det skulle vara givar knas så borde den gå illa på samtliga burkar istället för att klippa en helt tycker jag.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Så här mätte vi igår.
Vi mätte på Spridarkontakten, och 1 och 4 cylinder fick ett avvikande nummer, vi mätte inte dirket på spridaren.
Jag mätte alltså på spridarens kontaktstycken. 14 volt ska den ju inte visa på tomgång, men vi testade även andra Ctr spridare igår och då visade det ingen skilland.
Vi mätte upp varje enskild spridare igår vi fick 14 ohm på varje.
Stiften är inte paj, jag flyttade nämligen 2 spridar kontakt till 4 spridare plats, då gick den cylinder 4 perfekt.
sorry om det rörigt...
Vi mätte på Spridarkontakten, och 1 och 4 cylinder fick ett avvikande nummer, vi mätte inte dirket på spridaren.
Jag mätte alltså på spridarens kontaktstycken. 14 volt ska den ju inte visa på tomgång, men vi testade även andra Ctr spridare igår och då visade det ingen skilland.
Vi mätte upp varje enskild spridare igår vi fick 14 ohm på varje.
Stiften är inte paj, jag flyttade nämligen 2 spridar kontakt till 4 spridare plats, då gick den cylinder 4 perfekt.
sorry om det rörigt...
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Säger bara en sak...jävla kpro.
Bytte box till en fungerande, nu går bilen. Men detta är tillfällig box.
Hur fan kan boxen paja efter 110 mil??
Skönt att man hittat felet,tråkigt att det var ett stort fel.
Bytte box till en fungerande, nu går bilen. Men detta är tillfällig box.
Hur fan kan boxen paja efter 110 mil??
Skönt att man hittat felet,tråkigt att det var ett stort fel.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
- Asse
- Inlägg: 2184
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Ort: Karlstad
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Det låter ju jävligt märkligt om ECUn skulle ha pajjat bara sådär.
Låter mer som glappkontakt i kontaktstyckena på ECUn.
Låter mer som glappkontakt i kontaktstyckena på ECUn.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- Steffo
- Inlägg: 2207
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag föreslår att du klagar där du köpte K-pron först! Inga garantier gäller ju efter att man öppnat och pillat själv. Om den bara gått 110 mil så måste det ju gå att reklamera den.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Min tanke är kommer den att förstöras igen??
kan nån störning i bilen ha gjort att boxen pajat??
Sen kommer det att ta lite tid att skicka till usa fram och tillbaka,det är de som svider.
kan nån störning i bilen ha gjort att boxen pajat??
Sen kommer det att ta lite tid att skicka till usa fram och tillbaka,det är de som svider.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
testa din box i en annan bil junior för att konstatera att den verkligen är gången och att det inte bara var något glapp i kontaktstycke eller liknande. Boxar brukar sällan brinna om du inte får ordentliga strömpeakar av någon anledning. Sånt har ofta hänt om man använt en startbooster tex. Svetsning med batteriet inkopplat kan också ta död på styrboxar.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Du testade ju Semirs box när vi var förbi häromdan.
Då va det ju ingen skillnad sa du ju. Är det 2 boxar som
e dåliga?
Då va det ju ingen skillnad sa du ju. Är det 2 boxar som
e dåliga?
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Micke & Ulle Svensson
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Amuse S2000 GT1 White Diamond Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->MY CAR:<!--colorc--></span><!--/colorc--> <a href="http://www.garaget.org/mickes2k" target="_blank">http://www.garaget.org/mickes2k</a>
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Amuse S2000 GT1 White Diamond Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->MY CAR:<!--colorc--></span><!--/colorc--> <a href="http://www.garaget.org/mickes2k" target="_blank">http://www.garaget.org/mickes2k</a>
Vortech skrev:Du testade ju Semirs box när vi var förbi häromdan.
Då va det ju ingen skillnad sa du ju. Är det 2 boxar som
e dåliga?
Vet fan, var ute och körde med bilen igår 2 mil körde jag inga prob.
Jävla el man blir inte rikigt klok på skiten
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin