Rost på CTR!!!!!

ENBART för motorrelaterade topics
Clabbe
Inlägg: 819
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Ort: България
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Hoppsan... Fredrik... När vart du Ordförande?
Snacka om att jag inte har nå koll på forumet lägre.. :)
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

sedan när har du någonsin haft koll clabbe ? :P
SMacke #364
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

jag vill ha mer info om den här plåten som var så het.

enligt konkurrenter är de bullshit, de vill jag ju inte tro men de verkar ju lite suspekt, att en bil som inte kan rosta, rostar mer än med den vanliga plåten !

kan man få fakta av nån som VET?
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Rostar MER vet jag inte, vilka är dessa rostfria bilar med den "vanliga" plåten du pratar om?
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

vet du vilken diskussion jag refererar till?
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Jag förutsatte att du pratade om CTR och dess "superplåt" eftersom tråden handlar om CTR och du nämner specialplåt?
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

mm !

vi hade ju en långlivad tråd när den nya "superplåten" kom, och alla var stolta. jag med såklart.

men ingen kunnig som jag pratat med anser att det finns någon superplåt, att det bara är tomt säljsnack.

det är inte så Honda brukar sälja bilar, därav tycker jag det borde finnas FAKTA.

förra generationen accord hade då fan ingen superplåt och den ser jag aldrig med rost.tror inte ens jag sett nån med stenskottsrost.

kan vara tillfälligheter dock.

CTR rostar dock bevisligen...oavsett anledning.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Nä det är ju konstigt om det skulle blivit SÄMRE med den nya plåten. Frågan är om inte Accorden också rostat i vanlig omfattning och ingen höjt på ögonbrynet bara, jämfört med CTR som de kanske basunerade ut lite väl hårt INTE skulle rosta.
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

mm kan va så.
det mest skumma är att man får aldrig fakta, vilket alltis slängs upp så fort nåt diskuteras här på klubben...

detta är ju rätt relevant!

en av de ansvariga på Audi hävdar att det är rent skitsnack, likaså en "ganska kunnig" på volvo.

skulle vara riktigt skönt o knäppa de på fingrarna istället för o säga att man hört nåt tomt rykte
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Inlägg: 152
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:13
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson
Ort: Staffanstorp

Snackar ni om Galvanneal? (stavning?)
<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanneal" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanneal</a>
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

En form av galvanisering alltså.

Det förklarar ju inte hur det kan uppstå rost under en list dock, där borde inte galvaniseringen kunna skadas?
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

Hmm... ja har ett svagt minne av att det bara var nedre halvan som "galvades".. skulle isf kunna förklara rosten uppe på bagageluckan..
SMacke #364
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Förklarar även hur rost kan uppstå under dörrlister isåfall... men det vore fint att få detta bekräftat så man vet var man skall hålla extra koll på sin bil :)
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

Om man förväntar sej att en bil aldrig ska rosta så borde man nog göra en reality check. Bilar rostar, vatten är vått och himlen är blå.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Dessutom är det uppåt 8 år gamla bilar vi pratar om...

EP3 är långt ifrån nya bilar.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Nu handlar ju dock diskussionen till stor del om att Honda själva (eller? någon som har källa på det?) sagt att denna bil inte skall rosta pga. denna "galvanneal".

Hade det inte varit för detta hade nog ingen brytt sig nämnvärt.
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

Ja men är man korkad nog att gå på ett sånt uttalande så är det väl bara att bita i äpplet.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Tror ingen valde CTR för det förnämliga rostskyddet utan av helt andra skäl, det är inte relevant i sammanhanget dock.

Så du tycker det är helt självklart att Honda (och dess representanter här på forumet) blåljuger hela tiden och att man inte kan lita på ett ord de säger?

(EDIT: Bäst att klargöra att jag inte tror det varken om Honda eller dess representanter :P).
Senast redigerad av David Lundin den 10 juni 2009, 19:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nollåttan
Styrelsen Gold
Inlägg: 56
Blev medlem: 6 oktober 2004, 09:19
Bil: UXY en ctr från -04
Namn: Gustavo Mastalli
Ort: Värmdö, Stockholm
Has thanked: 45 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Eisenhut skrev:Dessutom är det uppåt 8 år gamla bilar vi pratar om...

EP3 är långt ifrån nya bilar.
Sorry men min bil är inte 8år :prop: den är 6år och sen har vi en -05 och en -07 :D
Användarvisningsbild
Chrille79
Inlägg: 1741
Blev medlem: 15 april 2004, 17:40
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Ort: Helsingborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Jag köper att bilar rostar. Men det roliga är att i slut ändan så kvittar det oftast om du misskött eller varit pedant med bilen. För bilar börjar rosta ungefär vid samma tidspunkt. Iaf vad jag har sett, å då har jag ju sett endel bilar på när håll. Inbyggd antirost timer kanske ? :)

Ne men det är konstigt. Vissa bilar rostar och vissa klarar sig bättre. Min galant -89 som varit i familjen sen ny har alltid stått ute och är relativt misskött. Inte ofta den sett en tvätt. Trots allt är det en av dom finare orginal galanterna i landet, ang rost då alltså hehe. Å sen ser man typ -98 och uppåt som är sönder kexade. Konstigt.
Gammal räv...
Little Elk
Inlägg: 210
Blev medlem: 26 juni 2005, 17:53
Namn: Fredrik Edin
Ort: The Hood

Vi har bara haft en bil i famlijen som fått bruna sjukan. Det var en V40 -01 och det var iof mer ett konstruktionsfel/monterings fel men det fixade vi till och sen så var det fina fisken i ett år till tills den såldes. :)

Jag tycker att det är lite som Chrille säger. Alla bilar fostar förr eller senare. Har man en liten fläck nu, kommer det vara en stor fläck om ett år. Då fixar man den snabbt som attan. Så blir den inte en stor. :)
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Användarvisningsbild
Chrille79
Inlägg: 1741
Blev medlem: 15 april 2004, 17:40
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Ort: Helsingborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Vet inte om ni hört nåt om Hondas nya superplåt ? Men nu är den här iaf.

CTR -04

<a href="http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... 38ℑ=684589" target="_blank">Bild</a>
Gammal räv...
millia
Inlägg: 0
Blev medlem: 19 augusti 2004, 22:30
Ort: Helsingborg

Min?...

Mm... vet om den dära fläcken.
Var inne på honda och kolla men sa att det måste typ rosta hål om garantin ska gälla. Så som jag förstod det.

Tråkigt tråkigt.
Chrille79 skrev:Vet inte om ni hört nåt om Hondas nya superplåt ? Men nu är den här iaf.

CTR -04

<a href="http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... 38ℑ=684589" target="_blank">Bild</a>
Camilla Pettersson
Helsingborg
Användarvisningsbild
Nollåttan
Styrelsen Gold
Inlägg: 56
Blev medlem: 6 oktober 2004, 09:19
Bil: UXY en ctr från -04
Namn: Gustavo Mastalli
Ort: Värmdö, Stockholm
Has thanked: 45 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Åter igen få ut rost garanti på en bil spelar ingen roll märken är nästan omöjligt dom har alltid en bortfeklaring. Jag tycker fortfarande att rost garantin är ett skämt och en försäljnings trick, Chrille79:s bil är väll också säker dåligt servad som min därför har den rost ;) Hallå grabbar det är bilar under 6år det är inte ok med rost på skumma ställen och att en företag bråkar om stämplar bla bla bla, jag tar om man fått stenskot eller repa o fått rost men sånt här är för MIG garanti spelar ingen roll om man har 30 miljoner stämplar eller 0 på service boken, bilen är under 6år så ska man behöva bråka och de där att på servicen går igenom alla hörn på bilen kan ni köra med någon annan jag är 37år och inte hell tappad bakom släp. Det konstiga är att det är ägarna som hittar rosten och inte verkstan dom som är så noga :surprise: :hmm: ;) Skit samma jag har bestämt mig att lacka om hela bilen Champions. White så sliper jag rosten på dörren :P

Här är bilden på rosten för dom som missat den.
Senast redigerad av Nollåttan den 13 juni 2009, 14:13, redigerad totalt 1 gånger.
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Chrille79 skrev:Vet inte om ni hört nåt om Hondas nya superplåt ? Men nu är den här iaf.

CTR -04

<a href="http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... 38ℑ=684589" target="_blank">Bild</a>
:shock1:

det där ska ju åtgärdas, jag hade fan aldrig gett mig!

En fråga, eftersom verkstaden kollar ALLA skarvar efter rost på alla servicar... fixar de rosten utan att säga något eller säger de till och byter dörr eller annan del som rostat vid ett nytt tillfälle?
Medlem 427
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

jag fattar verkligen inte...

vart är faktan när man vill ha den?för att kunna ha n ågot konkret?

inget jävla wikiskit, fakta från honda!

tomt snack om superplåt biter ju verkligen inte nu, med dessa bilder.

garantifrågan om en bil som ej är servad på hondaverkstad e ju självklar, det är inte de jag ställer mig frågande till...de e ju plåten som är intressant
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
ei9440
Inlägg: 108
Blev medlem: 13 september 2004, 22:54
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund
Ort: Hammarby Sjöstad, Stockholm

Om Honda kunde kosta på sig att lackera bilarna med flera än ett lager lack skulle vi troligtvis slippa se sånt elände... :(
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
MikaelR.
Inlägg: 117
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:59
Bil: CR-V 2013
Namn: Mikael Rautio
Ort: Sundsvall
Kontakt:

PatrikGBG skrev:jag fattar verkligen inte...

vart är faktan när man vill ha den?för att kunna ha n ågot konkret?

inget jävla wikiskit, fakta från honda!

tomt snack om superplåt biter ju verkligen inte nu, med dessa bilder.

garantifrågan om en bil som ej är servad på hondaverkstad e ju självklar, det är inte de jag ställer mig frågande till...de e ju plåten som är intressant
Det är ju bara o googla på "galvaneal" så får du reda på hur plåten är behandlad.
Mikael Rautio


*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

nej. då får jag ingen ren fakta från honda
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
MikaelR.
Inlägg: 117
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:59
Bil: CR-V 2013
Namn: Mikael Rautio
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Om inte det duger (för det är galvaneal dom använder) så föreslår jag att du ringer Honda på måndag.
Mikael Rautio


*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
Skriv svar