Måndag den 22 nov:
Går ut på morgonen kl 6 kallt som fan och skall ta min älskade moppen till jobbet. Startar den NEJ.....
Kollar gnista och de finns, drar den på starten tills bat börjar ge sig och tänker "Is propp i soppan".
Stressar iväg för att hämta nyckeln och ta bil och sitta i KÖÖÖÖ..
Tisdag den 23 Nov:
Tar in moppen i källaren (enda varma stället som jag kommer in med moppen) efter jobbet, har nu fixat ny bensin och K-sprit.

Fixar och trixar med tömning och göra rent soppa filtret, häller i bensin och K-sprit för att sen gå hem glad som en gurka.
Går för att prova den efter ett par timmar när den stått varmt i källaren och den startar som bara en pigg och glad Kina moppe kan göra så jag drar ut och kör i snön en stund. *Sladd *sladd
Onsdag den 24 Nov:
Jag går med glada steg ner till källaren där min ching-chong raket står och värmer sig, hoppar på och drar iväg som ett skott.
Halt och lurigt som fan men fort går de och efter ha kört halva vägen så sviker hoppet mig och den börjar att hacka för att tillslut dö med en ynklig pust.
FAN..............
Där står jag mitt i rusningstrafik och mitt emellan mitt hem och mitt jobb..
Försöker desperat att starta Kina SKITEN och svär på finska som en full finsk gubbe med kniv (Jag har inget finsk i min familj så fråga mig inte varför jag uttryckte mig på finska) men inget hjälpte så tillslut så gav jag upp tog upp mobilen och ringde ett uppgivet samtal till min chef och sa att jag blir sen då min Asiatiska fake moppe har begått kamikaze och står nu övergiven av den ende som någonsin har älskat den.
Då sa chefen: Ja du får ha de så trevligt när du går till jobbet. De behöver du, du äter för mycket bullar som det är.
Sen fick jag gå 30 min i snö och snålblåst med en stor hjälm på huvudet.
FAN va jag HATAR min moppe denna veckan..
Får se hur de känns nästa vecka...
De va de jobbiga för mig denna veckan..