Dom där imprezorna....

ENBART för motorrelaterade topics
amir
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 augusti 2004, 17:19
Ort: Kalmar

Måste tyvär erkänna att imprezorna går ganska bra. Var uppe i västervik idag där min polare körde 14,5 med en orginal impreza och mujo körde 13,7 med sin. Han har bara s-filter och avgassytem efter katten. Blev faktiskt imponerad.

amir
Kör: Integra Type-r DC5
Tidigare Honda: Civic vt b18c6 , Crx vt b16
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

jag blev frånkörd av polarens bubbla från 73... och den är bara chippad på förgasarna... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Gisson
Inlägg: 473
Blev medlem: 26 juli 2004, 13:34
Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
Namn: Göran Johansson
Ort: Tystberga

Omarton: O jag som trodde att min snurra hade gått längst här på forumet med 33500 mil......And still going strong.

Måste ju bara säga att Honda gör verkligen helt ofattbart hållbara motorer som är outröttliga
Göran Johansson
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
Vtec_Lambo
Inlägg: 289
Blev medlem: 26 april 2004, 12:06
Bil: CR-V PHEV 2024
Namn: Mathias Beijer
Ort: Trelleborg

När jag ska köpa ny bil blir det förmodligen en Subba, gillade verkligen draget och kraften när jag testade en sån.
Honda CR-V PHEV
ToLo
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

Golvis bytte från civic vti till impreza och verkar vara mycket nöjd. Antar att han blir ännu mer nöjd till vintern då han får leka med 4wd.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Synd bara att subborna har en förmåga att dricka soppa.. Sen har jag lite svårt för 4d-sedan, men det är ju en smaksak.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Golvis
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01

<!--QuoteBegin-ToLo+12 Sep 2004, 12:07:40--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo 4 12 Sep 2004, 12:07:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Golvis bytte från civic vti till impreza och verkar vara mycket nöjd. Antar att han blir ännu mer nöjd till vintern då han får leka med 4wd.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Synd bara att subborna har en förmåga att dricka soppa.. Sen har jag lite svårt för 4d-sedan, men det är ju en smaksak.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo jag är fruktansvärt nöjd med bilen (ännu!), har kört 1200 mil med den på, hmm..5 månader nu. Och alla mina tidigare bilar har jag ledsnat på efter ett par månaders körning, lite irriterande ja [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Imprezan är en bra "allroundbil" som föll mig i smaken, den går rätt oki orginal, skön som fasen att sitta i, ligger väldigt bra på vägen (enligt mina kriterier och färdigheter) och framförallt kanske man kan ha lite skoj med AWD vintertid.

Men största nackdelen är ju att den dricker en hel del soppa, men det är verkligen värt varenda krona.


/golvis
[b]David Andersson Luleå[/b]
<span style='color:green'>[b]Mitsubishi Evolution II [/b]</span>
Oberoende & beroende forumanhängare
<a href='http://www.liemannen.se' target='_blank'>www.liemannen.se</a>
Wigge
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 september 2004, 16:33

är inte impreza som en vr6 syncro? 1:an, 2:an, 3:an går skitbra men direkt när man lägger i 4:an så "dör" bilen. hade en syncro innan men jag blev lack att den bara dog i 4:an! skulle inte förvånna mig om en fiesta skulle dragit om mig! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
men sen har imprezan turbo, så den kanske går lite bättre endå.
martin wik
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

den accar fint o jämt på alla växlar...
urstarkt bottendrag vilken fart du än kör...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Junior
Inlägg: 268
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:34
Ort: Borås

Går ju inte att jämnföra en syncro med en impreza,, syncro är en ren pissebil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..


Mvh Junior Shahin
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

tänkte säga de samma men vågade inte hehehe
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
amir
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 augusti 2004, 17:19
Ort: Kalmar

Kan seja att en impreza inte tappar orken i fyran hellre.....polarens impreza går sisådär 220 i fyran

En syncro går som sagt inte att jämnföra me imprezan.
Kör: Integra Type-r DC5
Tidigare Honda: Civic vt b18c6 , Crx vt b16
Wigge
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 september 2004, 16:33

syncron är ingen pissebil! rasta många hondor med den iaf v-tec, vti, type r mfl.
även s70 r med 330hk+, 0-130km/h sen hade jag ingen chans ifs.
och min va helt orginal, inte ens sportluftfilter.

nä men helt ärligt så är det en riktigt skön bil att köra.
ingen honda "kvalité". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Senast redigerad av Wigge den 9 december 2004, 16:38, redigerad totalt 1 gånger.
martin wik
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

<!--QuoteBegin-Wigge+9 Dec 2004, 17:36:57--><div class='quotetop'>QUOTE(Wigge 4 9 Dec 2004, 17:36:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->syncron är ingen pissebil! rasta många hondor med den iaf v-tec, vti, type r mfl.
även s70 r med 330hk+, 0-130km/h sen hade jag ingen chans ifs.
och min va helt orginal, inte ens sportluftfilter.

nä men helt ärligt så är det en riktigt skön bil att köra.
ingen honda "kvalité". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68717"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


det kan ju du tycka,, sämre motorkonstruktion får man ju leta efter, jävla piss motor
Kan en bil någonsin bli perfekt?
amir
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 augusti 2004, 17:19
Ort: Kalmar

<!--QuoteBegin-Wigge+9 Dec 2004, 16:36:57--><div class='quotetop'>QUOTE(Wigge 4 9 Dec 2004, 16:36:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->syncron är ingen pissebil! rasta många hondor med den iaf v-tec, vti, type r mfl.
även s70 r med 330hk+, 0-130km/h sen hade jag ingen chans ifs.
och min va helt orginal, inte ens sportluftfilter.

nä men helt ärligt så är det en riktigt skön bil att köra.
ingen honda "kvalité". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68717"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Att du drog en type-r har ja svårt att tro, dom syncros som ja har sett rejsa får pisk av tom gsi:er.....

Man kanske kan ta starten pga 4 hjulsdriften, men upp 130 drar du aldrit en vt å särskilt inte en ctr
Kör: Integra Type-r DC5
Tidigare Honda: Civic vt b18c6 , Crx vt b16
CTROliver
Inlägg: 0
Blev medlem: 9 augusti 2004, 14:32

Hehe, jag fick faktiskt pisk av en 206 CC 1,6 för någon dag sen... blankslitna sommarframdäck + regn gjorde att jag inte fick grepp.. han hade vinterdäck och satt och asgarvade.. sen självklart när jag började få grepp och komma ikapp så var det bilar ivägen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
James Oliver Könsberg - Malmö
Wigge
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 september 2004, 16:33

dåliga motorer i vr6? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img] dom har fått utmärkelser för den motorn ett flertal gånger, så jag kan inte förstå att dom har dåliga motorer.

många motor tidningar har skrivet att det är en av världens bästa motorer. (volkswagen tycker det ÄR den bästa motor dom har gjort.)

därimot v-lådan är nog det du kan klaga på. min höllt på att gå innan jag sålde den, och min hade bara gått 12 000mil.

en vr6 syncro 0-100 = 6,7. civic type r 0-100 = 6,7.

har rastat 2 silvriga i malmö. du behöver inte tro, men honda är inte alltid bäst.
martin wik
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

vem fan bryr sig om vad någon kör ifrån någon på gatan...

tidkort är det som gäller!

ta min bil... en crx icke vtec. Jag tycker själv att jag inte är jättebra på att köra...
14,66@153 på 402m... och inte en enda vr6a har piskat mig än.. eller jo, en med turbo, men det räknas inte...
på vallåkra streetrace event i sommras så körde en vr6 (framkraffsare) på 14,8 tror jag va bästa för honom (han körde med andra kammar, portad topp, extraktorrör, avgas och mappad) DET ÄR LÅNGSAMMARE SOM EN ORGINAL CRX VT!!


edit: jag kör ju tom utan vtec och är snabbare än en trimmar vr6 framkraffsare... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Senast redigerad av Fixxe den 9 december 2004, 20:52, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
YASH
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

stämmer bra det Fixe säger..
Jag körde 14,7@149 med min CRX VT då den var helt orginal på EDPS sthlm
VR6'er är döda bilar...brukar dra dem med min Civic 107hk när jag var 18år [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Only M Matters
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

<!--QuoteBegin-YASH+9 Dec 2004, 20:49:50--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 9 Dec 2004, 20:49:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->stämmer bra det Fixe säger..
Jag körde 14,7@149 med min CRX VT då den var helt orginal på EDPS sthlm
VR6'er är döda bilar...brukar dra dem med min Civic 107hk när jag var 18år  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68874"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


WORD!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
ironm
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 april 2004, 19:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Simon B+11 Sep 2004, 01:34:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Simon B 4 11 Sep 2004, 01:34:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->från Skellefteå typ 100mil
Annars kunde vi prova har inge tid kort att jämföra men jag tror vi skulle ligga ganska lika [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=24122"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Sorry för OT men...

Simon, har du spelat hockey i BSK? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Senast redigerad av ironm den 9 december 2004, 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

hehehe, skitkul ju!
VR6 har jag aldrig hört ngt positivt om...ärligt...
inte ens VW åkarna gillar ju den...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Wigge
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 september 2004, 16:33

jag testa aldrig min på banan, så jag har inga tider.

skitsam. vr6:an har en riktig motor och ett riktigt ljud.
(även honda har fint men den sjunger inte lika fint som en vr6:a)

jag va iaf skitnöjd med min vr6 och många andra va det också.
jag måste försvara vr6:an. min gammla pärla [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
martin wik
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

riktigt ljud???????? låter som en kvävd 240 dl från 74a...

låter som halva katten satt sig i slutdämparen på tvären...

och nej, inte katalysatorn utan typ en bonnkatt eller möjligtvis att det är en nakenkatt när den kommerut.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Wigge
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 september 2004, 16:33

haha! det va faktiskt LITE roligt! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

brudarna dreglar över ljudet iaf. det är det som räknas, hehe.
men att säga att vr6:an låter som en 14tis raggar bil är och ta i väl?
jag har faktiskt aldrig hört någon säga att dom låter crap.
Senast redigerad av Wigge den 9 december 2004, 21:45, redigerad totalt 1 gånger.
martin wik
amir
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 augusti 2004, 17:19
Ort: Kalmar

Jag tycker att dom låter bra me öppet filter å s-avgas.
Men slöa, det ä dom..... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Kör: Integra Type-r DC5
Tidigare Honda: Civic vt b18c6 , Crx vt b16
Ejan
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:09
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander
Ort: Dalarna/Blge

har inte förlorat mot nån VR6 framkrafsare än ..easy-pickins [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] har tyvärr aldrig fått chansen att testa mot en Syncro men den borde jag ta också så fort man får i 2an.....men skönt låter dom faktiskt
#738
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
------------------------------------------
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

<!--QuoteBegin-PatrikGBG+9 Dec 2004, 22:01:53--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 9 Dec 2004, 22:01:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hehehe, skitkul ju!
VR6 har jag aldrig hört ngt positivt om...ärligt...
inte ens VW åkarna gillar ju den...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68893"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


ja men den har ju fortfarande den sämsta jävla motorkonstruktionen vad jag sett, det är ju en grymt svår motor att lyckas trimma bra, iom att vw har bestämt sej för att bygga motorn så invecklat så att man inte kan göra något åt det sen. sen så nyper dom där vr6orna lätt, och kamkedjan måste bytas innan 20k och det är inte billigt om man inte gör det själv, så jag måste påstå att det är en skitbil
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5576
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Civic/Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

<!--QuoteBegin-Wigge+9 Dec 2004, 21:43:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Wigge 4 9 Dec 2004, 21:43:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->men att säga att vr6:an låter som en 14tis raggar bil är och ta i väl?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68946"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

du sa det... inte jag! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Civic FK8 -19 #tjänstebilen
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Wigge
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 september 2004, 16:33

ska jag va ärlig så ska man igentligen byta kamkjedja vid 9000mil!
de flesta börjar rassla som fan då.
så varför ha en kamkedja om dom inte håller mer än 9000mil, kan man ju fråga sig. de flesta motorhaverien är till 80% kamkedjan som brustit.
jag tänkte byta på min men när jag fick reda på att det gick på 18 000kr så sket jag i det.

så jag kan hålla med er om det.

men att syncro är slöa, de går jag inte me på. testa att köra en själv (utan fördomar dvs).
martin wik
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

<!--QuoteBegin-Wigge+9 Dec 2004, 21:32:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Wigge 4 9 Dec 2004, 21:32:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->dåliga motorer i vr6? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]  dom har fått utmärkelser för den motorn ett flertal gånger, så jag kan inte förstå att dom har dåliga motorer.

många motor tidningar har skrivet att det är en av världens bästa motorer. (volkswagen tycker det ÄR den bästa motor dom har gjort.)

därimot v-lådan är nog det du kan klaga på. min höllt på att gå innan jag sålde den, och min hade bara gått 12 000mil.

en vr6 syncro 0-100 = 6,7. civic type r 0-100 = 6,7.

har rastat 2 silvriga i malmö. du behöver inte tro, men honda är inte alltid bäst.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=68866"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

174 hk på 2.8 liter motor är ialla fall inte en effektsiffra som imponerar motorpressen.
190 hk på 1.8 liter däremot [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Medlem 427
Skriv svar