Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Gå ner i fälgstorlek CTR FN2
-
- Inlägg: 27
- Blev medlem: 17 september 2014, 22:14
- Bil: TYPE-R-08
- Namn: Peter Hultström
- Ort: Vaxholm
Slängde precis på vinterdäcken på bilen, 16 tum istället för 18 tum.
Tyckte att bilen vart trevligare att köra, mjukare men ändå med tillräckligt med känsla kvar.
Min tanke var att helt enkelt gå ner till 16 tum även på sommaren, tänkte 7,5 tum och 225 bredd på däcken.
Nån som har tips på snygga fälgar? gärna med bilder!
Tyckte att bilen vart trevligare att köra, mjukare men ändå med tillräckligt med känsla kvar.
Min tanke var att helt enkelt gå ner till 16 tum även på sommaren, tänkte 7,5 tum och 225 bredd på däcken.
Nån som har tips på snygga fälgar? gärna med bilder!
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Du märkte troligen av 2olika saker, viktskillnad och utväxling.
För att maximera båda kan du gå ner till 15" med rätt fälgar. Tex team dynamics, eller som de föesta gör, Rota-fälgar, lättast är la Slipstream vilka kräver väldigt lite justering på bromsoken med slipning.
Annars kan du behålla 18" i storlek men skaffa lättare fälgar och byta Slutväxel i vxlådan till en 5.06. Det gör ännu större skillnad än dina 16" i utväxling.
För att maximera båda kan du gå ner till 15" med rätt fälgar. Tex team dynamics, eller som de föesta gör, Rota-fälgar, lättast är la Slipstream vilka kräver väldigt lite justering på bromsoken med slipning.
Annars kan du behålla 18" i storlek men skaffa lättare fälgar och byta Slutväxel i vxlådan till en 5.06. Det gör ännu större skillnad än dina 16" i utväxling.
-
- Inlägg: 575
- Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
- Bil: CTR Ep3
- Namn: Jimmy Wännström
- Ort: Kramfors
Kan väll tänka mig att du typ kört på fälgarna i princip och nu med lite extra luft och gummi så fick du lite fjädring igen
Jag kommer nog nöja mig med att gå på 17" då det ser så tråkigt ut med mindre, och istället skaffa nå bättre fjädring.
Beror på vad du är ute efter. Komfort/race/looks
Jag kommer nog nöja mig med att gå på 17" då det ser så tråkigt ut med mindre, och istället skaffa nå bättre fjädring.
Beror på vad du är ute efter. Komfort/race/looks
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
-
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Växellådan har redan 5.05 slutväxel.Malkolm skrev:Du märkte troligen av 2olika saker, viktskillnad och utväxling.
För att maximera båda kan du gå ner till 15" med rätt fälgar. Tex team dynamics, eller som de föesta gör, Rota-fälgar, lättast är la Slipstream vilka kräver väldigt lite justering på bromsoken med slipning.
Annars kan du behålla 18" i storlek men skaffa lättare fälgar och byta Slutväxel i vxlådan till en 5.06. Det gör ännu större skillnad än dina 16" i utväxling.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024