Pris på service
- Dani
- Inlägg: 4264
- Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Ort: Borås
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Du e slatt...
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
- Inlägg: 92
- Blev medlem: 26 juli 2004, 16:59
- Bil: Accord Type S
- Namn: Rickard Beckius
- Ort: Sköndal
dax för mig att göra en 4000milaservice, fick ett pris på 4800, tycker det lät väldigt mycket.
Då ska det tilläggas att luftfiltetret är exkluderat i priset och hondaklubbsrabatt.
någon annan som gjort 4k mila service hos rosenholtz som fått samma pris?
Då ska det tilläggas att luftfiltetret är exkluderat i priset och hondaklubbsrabatt.
någon annan som gjort 4k mila service hos rosenholtz som fått samma pris?
Kör: Accord Type S -08
Tidigare: Civic Type R -04
[url=www.simbi.nu]Simbi Djurens Varuhus[/url]
Tidigare: Civic Type R -04
[url=www.simbi.nu]Simbi Djurens Varuhus[/url]
Låter itne helt orimligt, ventiljustering är väll det som är utöver det "vanliga".
Rosenholtz må vara lite dyrare på service (kan vara men jag vet inte) men den service du får är betydligt bättre än dom flesta andra verkstäder, hur många verkstäder känner du till som river bromsarna varje service för att dom garanterat aldrig ska kärva?
Kontrollera bromsar går ju att tolka på olika sätt... vissa kollar på klossen med en ficklama andra plockar ner bromsarna, gör rent och smörjer upp...
Rosenholtz må vara lite dyrare på service (kan vara men jag vet inte) men den service du får är betydligt bättre än dom flesta andra verkstäder, hur många verkstäder känner du till som river bromsarna varje service för att dom garanterat aldrig ska kärva?
Kontrollera bromsar går ju att tolka på olika sätt... vissa kollar på klossen med en ficklama andra plockar ner bromsarna, gör rent och smörjer upp...
Kristian, Hondalös.
- Daugaard
- Inlägg: 3730
- Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Ort: Tyresö (Sthlm)
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 277 times
Trådnekrofili på hög nivå.
7900kr drygt för 12.000 mila service utan stiftbyte på Accord Type-S Tourer -08
Drygt 9000kr + Ink stift. Är detta sunda priser?
7900kr drygt för 12.000 mila service utan stiftbyte på Accord Type-S Tourer -08
Drygt 9000kr + Ink stift. Är detta sunda priser?
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Låter billigt, brukar räkna en krona milen för en 12 000 milsservice då det är den största
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Vad ingår i 12000-mils service?
Min senaste service av min accord 2.0 -09 vid va 9000 mil gick på 4000kr. Luftfilter, kupefilter, olja + filter, smörj av bromsar. Jag tycker det är helt ok. Bara materialkostnaden var väl typ hälften. Gjorde det hos Rosenholtz.
Min senaste service av min accord 2.0 -09 vid va 9000 mil gick på 4000kr. Luftfilter, kupefilter, olja + filter, smörj av bromsar. Jag tycker det är helt ok. Bara materialkostnaden var väl typ hälften. Gjorde det hos Rosenholtz.
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Stift, ventiljust, vxl-lådsolja, olja, filter, kupefilter, luftfilter, bromsvätskebyte(oftast) uppsmörjning bromsar bak.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
- Inlägg: 61
- Blev medlem: 1 oktober 2013, 21:50
- Namn: Magnus Sjögren
- Ort: Växjö
Lyfter denna tråden igen ist för att posta en ny.,
Service på en Type-R -05:a, det är dags för service på 10.000 mil.
Vad ingår i den? Samt pris?
Service på en Type-R -05:a, det är dags för service på 10.000 mil.
Vad ingår i den? Samt pris?
- JDM-Junior
- Inlägg: 925
- Blev medlem: 23 januari 2009, 16:25
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
- Ort: Ängelholm
Om jag inte minns fel så är det byte av olja samt ev. byte bromsvätska och pollenfilter. Pris beror till stor del vem du lämnar den till samt om det tillkommer några extra-arbeten, men räkna mellan 2-4000:-.
JDM - all day, every day
-
- Inlägg: 121
- Blev medlem: 10 augusti 2004, 04:28
- Bil: Honda Civic Type-R FK2
- Namn: Daniel Ollikkala
- Ort: Söderköping
- Been thanked: 1 time
Gjorde 16.000 mila service på min Type-S nyligen och delar blev ca: 900:- inkl frakt (utom olja som jag lyckades få gratis) och då är det, oljefilter, luftfilter, kupéfilter och stift (allt Bosch och Mahle).Daugaard skrev:Trådnekrofili på hög nivå.
7900kr drygt för 12.000 mila service utan stiftbyte på Accord Type-S Tourer -08
Drygt 9000kr + Ink stift. Är detta sunda priser?
Använde autodata servicepapper, vad det skulle kosta att lämna bort vågar man inte ens kolla upp.
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2
Time Attack
Time Attack
- fonzeka
- Inlägg: 3475
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 55 times
Med tanke på att motorer rasat just på grund av icke original oljefilter så skulle nog jag satsa på ett sånt nästa gång
Det lär inte kosta många kronor mer heller om det nu ens skiljer nåt nämnvärt.
Det lär inte kosta många kronor mer heller om det nu ens skiljer nåt nämnvärt.
-
- Inlägg: 121
- Blev medlem: 10 augusti 2004, 04:28
- Bil: Honda Civic Type-R FK2
- Namn: Daniel Ollikkala
- Ort: Söderköping
- Been thanked: 1 time
Att motorer rasar pga icke original är inte särskilt troligt men möjligtvis pga fel filter eller felaktig montering, skulle gärna köpt Honda OEM men närmaste Honda handlare är ett skämt för att uttrycka sig milt.
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2
Time Attack
Time Attack
-
- Inlägg: 155
- Blev medlem: 7 april 2014, 09:13
- Bil: Ingen Honda kvar... :-/
- Namn: Janne Horn
- Ort: Norrköping
För att fylla på tråden lite så gjorde jag nyss en 8000mil service på en Honda Civic Type R FN2, gick på 3500kr med oljebyte i växellådan som extra och skippat luftfilterbyte (då jag bytt själv). Tycker det är riktigt billigt faktiskt.
-
- Inlägg: 875
- Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
- Ort: Sollentuna, Stockholm
- Been thanked: 6 times
NIzmO skrev:Att motorer rasar pga icke original är inte särskilt troligt men möjligtvis pga fel filter eller felaktig montering, skulle gärna köpt Honda OEM men närmaste Honda handlare är ett skämt för att uttrycka sig milt.
Det är ju så att det faktiskt har hänt, bosch oljefilter specat för rätt motor höll inte måttet och maskinen skar.
Finns fler honda handlare att vända sig till och vissa skickar tom saker som Rosenholz tex
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
-
- Inlägg: 1861
- Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Ort: Malmö
- Been thanked: 3 times
Det har hänt i klubben så du vet.NIzmO skrev:Att motorer rasar pga icke original är inte särskilt troligt men möjligtvis pga fel filter eller felaktig montering, skulle gärna köpt Honda OEM men närmaste Honda handlare är ett skämt för att uttrycka sig milt.
Sen vet du väl också om att i vårat nordiska klimat skall bromsarna motioneras och smörjas upp vid service, så du inte glömmer det.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Jag litar personligen inte på att tex bosch vet vad som är rätt för min hondamotor.
Det gäller alla biltillverkare dock.
Sen förstår jag att det kanske i vissa fall är bosch som tillverkar OEM filtret, men då är det biltillverkaren som specat hur filtret ska byggas och inte bosch.
Det gäller alla biltillverkare dock.
Sen förstår jag att det kanske i vissa fall är bosch som tillverkar OEM filtret, men då är det biltillverkaren som specat hur filtret ska byggas och inte bosch.
- Daugaard
- Inlägg: 3730
- Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Ort: Tyresö (Sthlm)
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 277 times
Finns ingen anledning att inte lita på ett så välrenommerat företag som Bosch.pasen skrev:Jag litar personligen inte på att tex bosch vet vad som är rätt för min hondamotor.
Det gäller alla biltillverkare dock.
Sen ska man inte köpa vilket skräp som helst men Bosch skulle jag i alla fall inte tveka att köra med på mina bilar.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
- pasen
- Inlägg: 5384
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 151 times
Av den enkla anledningen att bosch inte byggt motorn så litar jag inte på det. Att honda kanske låter bosch tillverka sina filter är en annan sak. Sen skulle jag inte snåla på en sån simpel, billig och vital del som oljefilter, om Hondas filter kostar säg 50kr mer så väljer jag ändå Hondas.Daugaard skrev:Finns ingen anledning att inte lita på ett så välrenommerat företag som Bosch.pasen skrev:Jag litar personligen inte på att tex bosch vet vad som är rätt för min hondamotor.
Det gäller alla biltillverkare dock.
Sen ska man inte köpa vilket skräp som helst men Bosch skulle jag i alla fall inte tveka att köra med på mina bilar.
-
- Inlägg: 1861
- Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Ort: Malmö
- Been thanked: 3 times
Kan också tilläggas att det var ett Boschfilter som gjorde att Martins motor rasade.Daugaard skrev:Finns ingen anledning att inte lita på ett så välrenommerat företag som Bosch.pasen skrev:Jag litar personligen inte på att tex bosch vet vad som är rätt för min hondamotor.
Det gäller alla biltillverkare dock.
Sen ska man inte köpa vilket skräp som helst men Bosch skulle jag i alla fall inte tveka att köra med på mina bilar.
Men allt kan ju ha ändrats nu. Jag förstår dock inte vad man vill åstadkomma genom att spara en 20:- per service genom att inte ta orginalfilter?
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Daugaard
- Inlägg: 3730
- Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Ort: Tyresö (Sthlm)
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 277 times
Ja priset är absolut inget att snacka om när det gäller filter. Jag tänker mer på tillgång.pasen skrev:Av den enkla anledningen att bosch inte byggt motorn så litar jag inte på det. Att honda kanske låter bosch tillverka sina filter är en annan sak. Sen skulle jag inte snåla på en sån simpel, billig och vital del som oljefilter, om Hondas filter kostar säg 50kr mer så väljer jag ändå Hondas.Daugaard skrev:Finns ingen anledning att inte lita på ett så välrenommerat företag som Bosch.pasen skrev:Jag litar personligen inte på att tex bosch vet vad som är rätt för min hondamotor.
Det gäller alla biltillverkare dock.
Sen ska man inte köpa vilket skräp som helst men Bosch skulle jag i alla fall inte tveka att köra med på mina bilar.
Sen har du (beroende på återförsäljare) i regel 3 års garanti på de flesta reservdelarna.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Minns jag såg någon demonstration på oljefilter till Honda som inte var från Honda själv. Dessa var "reverse engineered" och hade inte testats på t.ex Accord Type R eller S2000. Dom var bara isärsågade, synad i konstruktionen och sen gjorde dom sina egna. Kvalitén var minst sagt varierande. Någon som vet vad jag menar för artikel eller filmklipp?
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Här borde Scotte flika in! Han har mer kött på benen när det gäller eftermarknadsfilter!Daugaard skrev:Ja priset är absolut inget att snacka om när det gäller filter. Jag tänker mer på tillgång.pasen skrev:Av den enkla anledningen att bosch inte byggt motorn så litar jag inte på det. Att honda kanske låter bosch tillverka sina filter är en annan sak. Sen skulle jag inte snåla på en sån simpel, billig och vital del som oljefilter, om Hondas filter kostar säg 50kr mer så väljer jag ändå Hondas.Daugaard skrev:Finns ingen anledning att inte lita på ett så välrenommerat företag som Bosch.pasen skrev:Jag litar personligen inte på att tex bosch vet vad som är rätt för min hondamotor.
Det gäller alla biltillverkare dock.
Sen ska man inte köpa vilket skräp som helst men Bosch skulle jag i alla fall inte tveka att köra med på mina bilar.
Sen har du (beroende på återförsäljare) i regel 3 års garanti på de flesta reservdelarna.
3år på reservdelar gäller just reservdelar, de kommer aldrig att betala dig för en ny motor.
Jag har stor erfarenhet av bosch, hur ska man säga, de gör de bästa bildelarna (både el o mekaniskt) inom europa. Men även att de är bäst i eu så är det rappel o skit. Allt det står bosch på kan man slänga på tippen. O givetvis alla bilar som har bosch delar i sig.
Min erfarenhet gäller inom bilar, båtar och bussar. Dvs stora delar av fordonsindustrin.
Sa jag att jag är Hondafanatiker? Haha.
Honda oem filter, Hamp och något mer märke funkar som det ska på våra motorer.
Förresten så finns det många aspekter på ett oljefilter, polarn hade sett något test angående oljetemp. Vet dock inte om testet var på en honda eller en mazda wankel. Men iaf så sänkte ett s2000-filter oljetempen med 3grader C. (Och -Ja, s2000filter passar utmärkt på en wankelmotor).
Hur? Jo det heter flöde och friktion.
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Ska försöka vara opartisk i så god mån det går med tanke på var jag arbetar:
Följande gäller era bruksbilar, men givetvis kan de tre första appliceras på racerbilen också.
För att göra det enkelt så finns det tre(fyra) saker man aldrig ska snåla på:
1. Kör alltid Honda original oljefilter, jag har personligen och professionell erfarenhet av att eftermarknadsfilter inte på långa vägar håller måttet jämfört med original. Min egen motor rasade efter att jag monterade ett Bosch-filter på grund av skiftande tillverkningskvalitet. I detta fall fick kedjan som sålt filtret stå för en ny motor inkl byte. Detta är 13 år sedan.
I de tester vi utför på Honda så klarar oftast inte eftermarknadsfilterna att hålla flödet på samma nivå under livslängden(1 år/2000 mil) som ett Honda-filter. Reningseffekten är oftast lika bra, men flödet tappar ungefär 10-15% över livslängden. Det som oftast också skiljer är sammansättningskvaliten, limmet är mer sporadiskt utkladdat, filtermassan inte lika linjär, och alla dessa små saker ger skillnad. För genomsnittsbrukaren kommer motorn säkerligen inte uppvisa några som helst symptom men då prisskillnaden är så liten är det inte här man ska spara in slantarna.
2. Tändstift. Kör alltid Denso eller NGK i er Honda med rätt spec för er motor. Här är nog enda gången jag kan säga att eftermarknaden är precis lika bra som original. Det fina med att köpa Denso/NGK från Honda är att stiftgapet redan är korrekt till din motor om du köper efter ditt reg.nummer. Inga andra fabrikat ger samma höga och jämna kvalitet.
Det som oftast händer om man brukar andra fabrikat är inte en direkt felstörning av motorgången utan att de sliter ut dina tänddelar i förtid. Det kan också i vissa fall ge en direkt felstörning av tändningen i form av ryckningar, lite ruffare gång etc.
3. Uppsmörjning av bromsar. En gång om året oavsett miltal, riv ned bromsarna(minst bak) och rengör, slipa till och smörj upp. Det finns få saker som sparar mer pengar än detta. Ett par bromsbelägg bak sitter oftast stumt i sin hållare efter ett års brukande i Sveriges klimat.
(4). Inget tvång men tips:
Åk alltid med så låg viskositet som din motor har specifikation för, det sparar din motor och även lite soppa.
Kör du en Hybrid eller 1.6L Diesel ska det endast brukas Hondas original motorolja då viskositeten för dessa inte går att finna på eftermarknaden alls.
Följande gäller era bruksbilar, men givetvis kan de tre första appliceras på racerbilen också.
För att göra det enkelt så finns det tre(fyra) saker man aldrig ska snåla på:
1. Kör alltid Honda original oljefilter, jag har personligen och professionell erfarenhet av att eftermarknadsfilter inte på långa vägar håller måttet jämfört med original. Min egen motor rasade efter att jag monterade ett Bosch-filter på grund av skiftande tillverkningskvalitet. I detta fall fick kedjan som sålt filtret stå för en ny motor inkl byte. Detta är 13 år sedan.
I de tester vi utför på Honda så klarar oftast inte eftermarknadsfilterna att hålla flödet på samma nivå under livslängden(1 år/2000 mil) som ett Honda-filter. Reningseffekten är oftast lika bra, men flödet tappar ungefär 10-15% över livslängden. Det som oftast också skiljer är sammansättningskvaliten, limmet är mer sporadiskt utkladdat, filtermassan inte lika linjär, och alla dessa små saker ger skillnad. För genomsnittsbrukaren kommer motorn säkerligen inte uppvisa några som helst symptom men då prisskillnaden är så liten är det inte här man ska spara in slantarna.
2. Tändstift. Kör alltid Denso eller NGK i er Honda med rätt spec för er motor. Här är nog enda gången jag kan säga att eftermarknaden är precis lika bra som original. Det fina med att köpa Denso/NGK från Honda är att stiftgapet redan är korrekt till din motor om du köper efter ditt reg.nummer. Inga andra fabrikat ger samma höga och jämna kvalitet.
Det som oftast händer om man brukar andra fabrikat är inte en direkt felstörning av motorgången utan att de sliter ut dina tänddelar i förtid. Det kan också i vissa fall ge en direkt felstörning av tändningen i form av ryckningar, lite ruffare gång etc.
3. Uppsmörjning av bromsar. En gång om året oavsett miltal, riv ned bromsarna(minst bak) och rengör, slipa till och smörj upp. Det finns få saker som sparar mer pengar än detta. Ett par bromsbelägg bak sitter oftast stumt i sin hållare efter ett års brukande i Sveriges klimat.
(4). Inget tvång men tips:
Åk alltid med så låg viskositet som din motor har specifikation för, det sparar din motor och även lite soppa.
Kör du en Hybrid eller 1.6L Diesel ska det endast brukas Hondas original motorolja då viskositeten för dessa inte går att finna på eftermarknaden alls.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
- Inlägg: 120
- Blev medlem: 26 juli 2004, 23:42
- Bil: CRV
- Namn: Christer Rosenholtz
- Ort: Stockholm / Ingarö
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Bosch gör inte de diskmaskiner o Kylskåp
Christer Rosenholtz Dagtid 08-310010 Panik 070-2841993