Nya Civic Type-R 2015

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Står en svart CTR i Sundsvall på Öhmans bil nu :D Står att dom tar beställningar så antar att den inte heller är till salu :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Det konstiga är att när jag ringt och pratat med säljare som har demobil inne så sas det att bilen kunde säljas till mig omedelbart om jag betalade fullt pris för bilen.

Hade dom däremot bilen som demo i 5 månader så skrevs värdet ner på bilen för deras del gentemot generalagenten och kunde då säljas billigare.

Det sas även att folk som förhandsbokat och inte fått sin bil på utsatt leveransdatum blivit tillsedd med lånebil av generalagenten.

Stämmer detta så är det riktigt illa och varför har inte alla kunder blivit erbjudna lånebil när utlovat leveransdatum passerat...
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

wahlsten skrev:Det sas även att folk som förhandsbokat och inte fått sin bil på utsatt leveransdatum blivit tillsedd med lånebil av generalagenten.
Kan bara svara för mig själv. Jag har ju en Accord Type S på leasing så det har aldrig varit ngt behov av en lånebil, och ngn Type R att låna har det ju ändå inte funnits. Jag har sett ett par engelska inlägg om att man har fått låna en Type R över en helg samt att ngn har haft lånebil men det har som jag förstått det rört sig om kunder som sålt tillbaka sin bil till handlaren i väntan på leverans.

I mitt fall har frågan mao inte varit uppe. Det är möjligt att man hade gjort ngt om jag klagade, men jag kör helllre vidare med nuvarande bil fram till leverans i vilket fall. Mitt enda problem har egentligen varit informationsbrist och irritation över densamma. Nu skall det ju komma vackra bilar till Malmö om en vecka och vinterhjul är beställda så det ser ljust ut.

/Fredrik
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
JimmyW92
Inlägg: 575
Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
Bil: CTR Ep3
Namn: Jimmy Wännström
Ort: Kramfors

Mordiiax skrev:Står en svart CTR i Sundsvall på Öhmans bil nu :D Står att dom tar beställningar så antar att den inte heller är till salu :)
Det skulle du ju sagt tidigare! Jag jobbade i Sundsvall igår och funderade på om jag skulle svänga in och prata med dom om service. Skulle vilja se den irl då alla säger att den ser helt annorlunda ut :)
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Den ligger på blocket nu med lite bilder :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Sammen
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 november 2009, 17:36
Bil: Accord Tourer 2.4 Exe -12
Namn: Sam Ekemark

Mordiiax skrev:Den ligger på blocket nu med lite bilder :)
Står inget om någon leveranstid i annonsen så jag antar att det bara är att slanta upp och hämta den? :)
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Dom skrev på Facebook "Nu är bilen redo och pennorna vässade, kom in och beställ ett exemplar!" och länkade till annonsen. Vet inte vad dom menar med att bilen är redo :P
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Svara dem att du kommer in och hämtar den på måndag, och tar med Cash!
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Ähh, jag har ju redan köpt mig en svart Honda turbo så jag klarar mig ;)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Den lär väl som Eisen så ägas av moderbolaget och inte till salu, ännu.
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Ehhhh...

Fick någon "brevet" ???

Är det någon annan som har leverans till Malmö nu på onsdag?

Är det någon som har fått ändrade datum nu sista dagarna???

Det blev liksom tyst igen....

:(
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Inget brev. Det sista jag hört är hamnen Malmö 2 dec.
Jontis
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

Min ena order som uppdaterades förra veckan (försenades 3 veckor) , har nu uppdaterats igen med 2 månaders förskjutning. :(
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Jag har i alla fall nu fått ett chassinummer i systemet vilket skall betyda att bilen faktiskt exixsterar och är på väg. Så möjligen en snar leverans om inte båten förliser eller lastbilen kör av vägen eller nåt annat otroligt inträffar. Men stormen skall väl bedarra snart....

Så, ja... jag vet inte riktigt vad jag skall tro, men det verkar ju i alla fall som att det kan bli en leverans före jul. :shock: I så fall borde det finnas ca 18 st till som får en julklapp (som jag förstod det bestod leveransen av 19 bilar).

Återkommer

/Fredrik
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 482
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle

Nån som hört om bilarna har kommit till hamnen i Malmö?
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Inte ett ord. Ännu en vecka utan någon information. Men det skall ju enligt ryktet ha funnits en båt som skall ha kommit i hamn, oklart vad som stod på den dock.

Mycket märklig situation. Säljchefen för Hoda Norden hade ett drygt 13 minuter långt samtal med mig 20/11 som i princip gick ut på att han beklagade att det hade varit mycket dåligt med information till de CRT köpare som flera månader efter utsatt leveransdatum fortfarande inte hade fått någon förklaring alls. Dock kunde han med säkerhet säga att just min bil var de fakto färdig och skulle gå med båten som planerades anlända Malmö 2/12.

Dessutom påstod han att det fanns ett brev med förklaringar mm FÄRDIGT på hans skrivbord som bara skulle postas och det skulle ske måndag 23/11 eller SENAST 24/11. Mig veterligen har ingen fått något.

Honda är skitbra bilar och som jag förstår det så är det inte bara jag som är supernöjd med min handlare utan Honda handlarna tycks ha ett väldigt bra rykte överlag. Det är väl det HQ lever på.

Två saker förvånar mig:

1- Hur kan man misslyckas med att informera ca 100 CRT köpare och Honda entusiaster och förlora den bästa reklam man kan ha - nöjda kunder

2 - Hur kan alla dessa fantastiska Hondaåterförsäljare acceptera denna situation? Det måste ju vara skitjobbigt med alla frågor och allt gnäll, varför gör man inte ngt gemensamt uppror eller nåt.


Oavsett, jag har gjort mitt. Jag har praktiskt taget bott i min ÅF:s bilhall. Jag har skickat mail med frågor, med ilska och med hot om att byta leverantör, jag har skickat in kontaktformulär till Honda och jag har pratat med säljchefen. Vem är kund i den här affären egentligen? Förra helgen kände jag plötsligt att jag kanske inte ville ha den trots allt, allt krångel gör att man riskerar en duktig antiklimax om det blir ngt ytterligare strul. Den här veckan har jag försökt glömma allt elände. Jag ger upp, har lagt ner nu. Kommer bilen så kommer den. Känns det rätt när jag sätter mig i den så tar jag den, annars går jag därifrån. Tröttnar jag på att vänta så har jag valt ut en röd skönhet som står färdig för leverans, har begärt offert för att kunna göra ett snabbt köp om det blir aktuellt. Ok, jag kanske låter bitter, men jag är egentligen bara innerligt trött på denna affär som aldrig tycks få sitt slut och den totala bristen på info.

/Fredrik
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Ja.. Vi får väl lita på att de fanns på båten. 10+10 dagar max för transporten som jag fattat det.

Blir det Merca annars?
Sen är det väl bara vi få som beställt tidigt som än så länge blivit lidande. Övriga kunder väntar väl på sin leverans fortfarande. De kanske inte ens blir drabbade av någon försening... Men det återstår att se.
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Fredo, CTR ;)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Tror det var 2012 som den sista CRT fabriken stängdes så kanske inte så konstigt att det är svårt att få fram dem.
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

SIsta CRT fabriken???

Det är väl stora fabriken i Swindon som bygger, löpande bandet, samma fabrik för rubbet. har väl varit så både för EP3 och FN2 Finns ingen specifik CRT fabrik vad jag vet i alla fall.

Ja det blir en A45 AMG annars, jag har fått in offerterna, faktiskt ganska liten skillnad om man lägger det som leasing. Det är blandade känslor, Mercan känns lyxigare och har bra drag samt 4wd vilket är en given vinnare vintertid. Samtidigt finns det ngt rått och opolerat med CRT som jag verkligen gillar. Dessutom är min ÅF (Almevik, Linköping) oslagbart trevliga. Om drömmar slog in så skulle Honda ha gjort CRT 4wd och haft ordning på leveranserna, då hade det förstås varit ett givet val.

Som det är i dagsläget så hoppas jag nog ändå att Honda levererar inom kort. Det är nog fortfarande mitt förstahandsval. Jag har väntat i nästan 3 år, jag står ut en vecka till... Men det känns samtidigt som att det är rimligt att börja öppna upp för alternativ. Jag är kund (!, lätt att glömma), lade en beställning i mars, fick ett leveransdatum satt till september och står nu och sätter upp juldekorationer utan ngn officiell info alls. Ingen kan ju påstå att man inte har haft tålamod. Det har inget att göra med bilen i sig, inget att göra med min ÅF. Problemet är att man känner sig fullständigt värdelös som kund, ingen verkar bry sig om att informera, att hålla mig uppdaterad. Man behöver inte behandla mig som en superkändis, men lite hederlig bonn-respekt vore inte helt fel.

jag har ngn slags deadline i slutet på nästa vecka, väntar på priser för lite olika fälgalternativ avs mercan nu i början på veckan och ger Honda en vecka till, får jag ingen info alls så tror jag att jag har nått gränsen för mitt tålamod. Den beställda CR-V:n till frugan står försås kvar, men CRT hänger löst, jag är trött på känslan av att det är jag som säljer bilen till mig själv. Nu är det sista chansen för Honda - leverera eller informera, allt annat är oacceptabelt.

Är jag verkligen ensam om att känna så? Man går in i en affär och köper en produkt för nästan 350000 och sedan får man absolut inget engagemang i retur, är inte det konstigt? Man har ju större krav på ÅF när man köper en TV eller en mobiletelefon eller ett par jeans...
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Fredo, förkortningen av Civic Type R blir C T R och inte C R T.
Förkortningen av "compact recreational vehicle" blir dock CR-V :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Skojade lite med dig bara Fredo :) http://www.crtsite.com/page3-2.html
Men jag håller helt klart med dig, jag hade förmodligen övergett Honda med den behandlingen som de gett.
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

moahahaha :oops:

Jag fattar nu. Ja, jag har faktiskt lite svårt för förkortningar av den typen, CNS/CSN, CRT/CTR...

Haha. Förlåt. Jag får köra en Simpson...

Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT, Jag skall aldrig mera skriva CRT.......
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
lowpass
HPC Medlem
Inlägg: 2430
Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Står en svart Type R i Sätra, Stockholm.
Tror att denna återförsäljare öppnade där i höstas.
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Så kom då äntligen brevet!

CRT (ja, jag vet... CTR, CTR...) må vara snabb runt ringen, återstår väl dock att turboladda huvudkontoret lite 8)

Men nu kom det till slut ett brev, nån månad efter utsatt tid. Brevet är väl ganska standard och innehåller ungefär den information man kunde förvänta sig. För att vara ett "förlåt för att vi struntade fullständigt i att höra av oss på evigheter trots att du är en kund som vi verkligen uppskattar och ditt leveransdatum har passerats med flera månader" brev så är det väl ändå lite mer indirekt reklam än vad man kunde tro.

Så om ni är nyfikna så är det bara att springa hem till brevlådan, tända brasan, korka upp en god öl och sjunka ner i favoritfåtöljen med detta alster. Alternativt kan ni läsa det nedan.

/Fredrik

Spoiler alert:
Bifogad bild visar "brevet". Om ni inte vill veta om innehållet utan hellre njuta av det senare så skall ni inte öppna bilden.
Bilagor
IMG_45271.jpg
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Sammen
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 november 2009, 17:36
Bil: Accord Tourer 2.4 Exe -12
Namn: Sam Ekemark

Ja, själva "informationen" i brevet kunde ju sammanfattas i två stycken. Resten av texten var reklam (för en bil du redan köpt).

Nu den stora frågan, låg det med någon trisslott i kuvertet. :)
Fredo
Inlägg: 32
Blev medlem: 10 november 2015, 12:29
Bil: CTR CW GT #3140
Namn: Fredrik Bäckström
Ort: Söderköping

Nix ingen trisslott :D

Men på den punkten förstår jag iofs Honda. Ger man för lite (en keps) blir folk ännu surare, ger man för mycket blir andra kunder med kortare väntetid avundsjuka. Svår balansgång. Sen vet jag inte om det är så mycket marginaler på bilen, liten produktion och relativt lågt pris. Jag tror alla ev kompensationsfrågor går via ÅF. jag har gjort ett par tafatta försök att få ut Almeviks gamla NSX som lånebil, men det går trögt! Kan iofs vara för att han satt med som passagerare när jag provkörde sist.
hmmm :mrgreen:
"Dina nackhår reser sig. Ditt hjärta bankar. Brevet från Honda har kommit"
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Idag hade varit en bra dag för levererans. Torrt på vägen och solsken!
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Lag på vinterdäck. Ställ krav på leverans av bilen till garageporten ;)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Sammen
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 november 2009, 17:36
Bil: Accord Tourer 2.4 Exe -12
Namn: Sam Ekemark

Fredo skrev:Nix ingen trisslott :D
Haha.. Nej det trodde jag inte heller, det var bara menat som ett skämt. :)

Vad det gäller ev. kompensation så är det nog som du säger upp till ÅF. Honda centralt har iaf för mig genom sitt nonchalanta handlande och informationsbrist visat att man inte bryr sig särskilt om sina köpare.
Skriv svar