Motorbyte civic-95
-
- Inlägg: 362
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:29
- Namn: Christian T
- Ort: Västerås
- Been thanked: 7 times
Hej, svarar för att ingen annan har gjort det...
Har bara koll på F- och H-serien men vad jag har läst så är fästen/låda/driv likadana.
Däremot så vet jag att du måste kolla OBD-version på motorn du tänker byta till. Stor chans att du sätter in en OBD2a, din gamla är en OBD1.
Jag har inte koll på allt som behöver flyttas med till nya motorn, typ generator osv, men det måste finnas en miljard trådar om det.
Har bara koll på F- och H-serien men vad jag har läst så är fästen/låda/driv likadana.
Däremot så vet jag att du måste kolla OBD-version på motorn du tänker byta till. Stor chans att du sätter in en OBD2a, din gamla är en OBD1.
Jag har inte koll på allt som behöver flyttas med till nya motorn, typ generator osv, men det måste finnas en miljard trådar om det.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
- Lärfors
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: 14 juli 2015, 21:03
- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 258 times
D-serie till D-serie är en av de enklare bytena, du kan använda samma motorfästen, drivaxlar osv.
Båda motorerna tror jag är OBD-1 MPFI, så du behöver inte göra om något där (d.v.s. ECU och bränsle bör vara plug-n-play)
Du kommer behöva dra el för VTEC
Ska nog inte vara alltför svårt, men läs på dig ordentligt, finns galet mycket information både här på forumet och resten av internet.
Båda motorerna tror jag är OBD-1 MPFI, så du behöver inte göra om något där (d.v.s. ECU och bränsle bör vara plug-n-play)
Du kommer behöva dra el för VTEC
Ska nog inte vara alltför svårt, men läs på dig ordentligt, finns galet mycket information både här på forumet och resten av internet.
Andreas Lärfors : IT ansvarig