Strulande ACn

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
BaronScorpion
Inlägg: 54
Blev medlem: 26 april 2010, 21:50
Bil: CR-V 2.2 CDTi 2006
Namn: Göran
Ort: Västerås

Hämtade min CR-V från verkstan, hade den inne för vanlig service.
Upptäckte att led-lampan blinkar i AC-reglaget med vilken temperaturen ställs in.
Dock hade verkstaden hunnit stänga.
Enda sättet att få slut på blinkandet är att vrida reglaget för fläkten till läget OFF.
Hoppas att ni förstår min beskrivning, vad kan det vara för fel ? :?: :?: :?:
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Vilken årsmodell har du? Vridbart reglage låter lite äldre.

Detta kanske kan va något:
General Troubleshooting Information21-4
How to Retrieve a DTC The Heater Control Panel has a self-diagnosis function. Running the Self-diagnosis Function Turn the ignition switch OFF. Turn the fan switch OFF, the temperature control dial on Max Cool and the mode control dial on Vent. Turn the ignition switch ON (II), then press and hold the recirculation control switch. Within 10 seconds while holding the switch down, press the rear window defogger switch five times. The recirculation indicator blinks two times, then the self-diagnosis will begin. If there is any problem in the system after self-diagnosis is finished, the recirculation indicator will blink the Diagnostic Trouble Code (DTC) 7 through 13 when problems in the evaporator temperature sensor circuit are detected (codes 14 and 15), the A/C indicator will blink the DTC. If no DTC's are found, the indicator will not blink.
Din verkstad bör definitivt ha underlag för att få fram mer info om felkoder.
BaronScorpion
Inlägg: 54
Blev medlem: 26 april 2010, 21:50
Bil: CR-V 2.2 CDTi 2006
Namn: Göran
Ort: Västerås

Tack för ditt svar Pasen.
Gjorde som du skrev och fick felkod 15 (15 blinkningar) som tyder på "A short in the evaporator temperature sensor Circuit".
Upprepade testen men då fick jag ingen felkod :?: :?: Felet blev tydligtvis återställt vid felsökningen.
Startade bilen ett antal gånger och AC funkar som den ska :D :D
Angående min CR-V är den tillverkad i december 2005 och jag hade den inne på en enklare 24000 mil service.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Skönt att det löste sig :)
Skriv svar