Sökningen fann 31 träffar

av zector
29 mars 2013, 03:18
Kategori: Köpes
Tråd: Prelude -92 och framåt köpes!
Svar: 1
Visningar: 395

Re: Prelude -92 och framåt köpes!

Känner mig klar med mitt Prelude projekt nu, så funderar på att göra mig av med den.
Se länken för bilder och mer info, hör av dig om den väcker intresse och du vill lägga ett bud.
http://www.garaget.org/?car=214110
av zector
29 mars 2013, 03:17
Kategori: Köpes
Tråd: Prelude önskas köpa
Svar: 3
Visningar: 551

Re: Prelude önskas köpa

Känner mig klar med mitt Prelude projekt nu, så funderar på att göra mig av med den.
Se länken för bilder och mer info, hör av dig om den väcker intresse och du vill lägga ett bud.
http://www.garaget.org/?car=214110
av zector
29 mars 2013, 03:14
Kategori: Köpes
Tråd: Civic ek3,ej9,prelude köpes
Svar: 3
Visningar: 436

Re: Civic ek3,ej9,prelude köpes

Känner mig klar med mitt Prelude projekt nu, så funderar på att göra mig av med den.
Se länken för bilder och mer info, hör av dig om den väcker intresse och du vill lägga ett bud.
http://www.garaget.org/?car=214110
av zector
21 augusti 2012, 21:01
Kategori: Säljes/Bytes/Övrigt
Tråd: Orginal Civic Type R EP3 fälgar säljes med däck.
Svar: 40
Visningar: 2908

Re: Orginal Civic Type R EP3 fälgar säljes med däck.

Och en glad köpare tackar för affären :)
av zector
20 augusti 2012, 14:20
Kategori: Säljes/Bytes/Övrigt
Tråd: Orginal Civic Type R EP3 fälgar säljes med däck.
Svar: 40
Visningar: 2908

Re: Orginal Civic Type R EP3 fälgar säljes med däck.

Tjo, jag håller till i Jönköping/Huskvarna och är intresserad av dom :)
Kunde du ordna med transport av fälgarna hit?
av zector
2 juni 2011, 17:43
Kategori: Säljes/Bytes/Övrigt
Tråd: S: AP2-front och stolar till S2000.
Svar: 10
Visningar: 1317

Re: S: AP2-front och stolar till S2000.

Himla sålda, kan meddela att jag provmonterade mina Sparco idag och satt precis lika högt, surt... :( Får väl ta smällen om man voltar helt enkelt. Aj fan :( Finns det inte extra låga mounts till s2k och sparco? Jag kom högre upp än förut i min Prelude med s2k stolarna (eller snarare Prelude/s2k hy...
av zector
1 juni 2011, 01:38
Kategori: Säljes/Bytes/Övrigt
Tråd: S: AP2-front och stolar till S2000.
Svar: 10
Visningar: 1317

Re: S: AP2-front och stolar till S2000.

Stolarna är nu sålda :)
av zector
27 maj 2011, 07:42
Kategori: Ordet Fritt
Tråd: Lackerare sökes!
Svar: 1
Visningar: 325

Re: Lackerare sökes!

__Larsson____ skrev:Någon som känner till en lackerare i närheten av jkpg som kan rekomenderas?
Min bil lämnas in på omlackering i Juni, kan återkomma med resultatet.
Känner mig ganska säker på att resultatet kommer bli klockrent dock, Alex Autoservice i Huskvarna gör jobbet.
av zector
23 maj 2011, 11:36
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

I'm sure we can make something happen, things are starting to pick up on the local Honda scene I think :)

What year/model of Civic is it?
av zector
23 maj 2011, 11:13
Kategori: Säljes Bilar
Tråd: Mitsubishi 3000 GT VR4 TWIN TURBO -91
Svar: 3
Visningar: 1003

Re: Mitsubishi 3000 GT VR4 TWIN TURBO -91

Automat eller manuell?
av zector
13 maj 2011, 11:41
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Robbi skrev:någon från trakterna som ska upp till mantorp på lördag??
Jag är uppe i Östergötland och tänkte åka hemmåt imorgon, så jag kommer stanna till några timmar i Mantorp och titta på :)
av zector
4 maj 2011, 10:48
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Pebexxa skrev:Ghaa blir galen snart xD stått i habo nu i en vecka o de kommer inte fram till vad det är för missljud =(
Ta bilen till Alex i Huskvarna istället då, dom kanske vet hur man felsöker :P
av zector
27 april 2011, 16:09
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Pebexxa skrev:kan ju iofs bero på mina feta mackor bak ;) effekten plus 265/35 595 RS-R Federal R-Däck ;)
Staaackars honda :P
av zector
27 april 2011, 15:53
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

kan ju erkänna att jag har lekt väldigt mkt med bilen, och haft ett ytterst lågt dovt klunkande i bakvagnen.. sen när jag drog ut på motorvägen efter polaren i lördags så brakade helvetet lös i klumpen bak =/ Fyfan :( Att den ger sig trots original motor och vrid känns helt knasigt även om man våld...
av zector
27 april 2011, 15:41
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Pebexxa skrev:jag har bakaxelras på min s2000 tyvärr =(
=(

Hur kommer sig detta nudå, konstruktionsfel eller misshandel?
av zector
20 april 2011, 13:23
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

GroundX skrev:Nytt försök: A6 framför IKEA den 30/4 kl 19.00 bokat i min kalender.
Skiter i om det inte kommer så många, smacka lite VTEC skadar inte ändå :D
Då är jag och Preluden 18 mil norr ut tyvärr :/
av zector
16 april 2011, 21:40
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

GroundX skrev:3st bilar blev det. Lite tråkigt med så dålig uppslutning men sjukt skön kväll hur som helst :)
Ja, lite synd att vi blev så få, men nu har man ju i alla fall fått hälsa våren välkommen med lite VTEC sång :twisted:
av zector
15 april 2011, 10:22
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Har tyvär inte möjlighet att dyka upp imon men hoppas ni får en fin kväll! Däremot om ni är sugna så hade det varit kul att ha en träff nästa helg me, då bilmässan är på elmia!!?? Säkert många hondor från andra städer här då :D Dyker det upp några sugna Honda/JDM åkare så är det klart att vi borde ...
av zector
15 april 2011, 08:50
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Ser bättre ut ju närmare helgen vi kommer dock :) jag dyker upp vilket fall som helst. Bilbekämpningsresultat: "Fordonet har underkänts vid kontrollbesiktning. Ny kontroll måste utföras". Yes, nu har till och med yr.no reviderat sin prognos och tycker att det skall bli regnfritt hela dagen och soli...
av zector
14 april 2011, 08:17
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Fan, ser ju inte ut att bli sådär jättelovande väder till helgen :( Imorgon är det besiktning, fy fan. Nej, det känns lite småsurt att vi inte får solsken :/ Enligt SMHI så blir det tort men mulet och enligt yr.no så blir det lite regnstänk. Vi får hålla tummarna att bilbekämpningen släpper igenom ...
av zector
7 april 2011, 14:00
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Pebexxa skrev:hur många e "på" angående Go-cart? kanske skulle ta en liten "mini-träff" på söndag då de har drop-in eller vad säger ni? boka istället kanske?
Jag står över go-cart, måste fixa med bilen :P
av zector
5 april 2011, 09:11
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Påställd, check.

Måste åtgärda bromsarna först, check.

Känner någon till en firma som renoverar bromsok i närheten av Jönköping?
av zector
17 mars 2011, 01:34
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

ja du har ju vroom på torsvik ;) både innomhus och utomhus :) det är ju iofs bara ett ben i foten som e av men sjukt segt med 6 veckors sjukskrivning och kryckor :P Betald garagetid alltså? :D Nä men då är du ju på fötterna lagom tills Maj, tur det iallafall :) Vroom säger du, kul att det finns så ...
av zector
16 mars 2011, 16:03
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Finns det något bra Gocart ställe här i närheten då?
Och det var väl fett o-bra att gå och bryta benet, hoppas du kan köra bilen i sommar, annars kan jag ställa upp och köra den he he he ;)
av zector
4 mars 2011, 09:39
Kategori: Ordet Fritt
Tråd: Bra Honda app till android.
Svar: 7
Visningar: 1084

Re: Bra Honda app till android.

Riktigt bra tips! :) tackar. Dags för någon att porta EPCn till Android kanske? :) Ställer du upp på att porta så lovar jag att använda den, annars fungerar EPCn bra på datorn ;) Mobilappen är trevlig förövrigt, saknar endel info :/ (det mesta verkar vara hämtat från wikipedia och där finns ju inte...
av zector
3 mars 2011, 14:09
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

GroundX skrev:Fan, jag har mycket att göra :O
Det är du fan inte ensam om kan jag lova ;)

Coils, bromsar, rostlagning, lackering... mycket som skall hinnas med innan man törs visa bilen :)
av zector
1 mars 2011, 16:26
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Vad gött, då har vi drygt 6,5 veckor kvar för att få bilarna i ordning då :)
av zector
21 februari 2011, 14:39
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Den 16 April, A6, framför IKEA? Rätt långt fram men jag har rätt mycket arbete kvar med min kärra innan den är i ordentlig rullning. Vore schysst att kolla in vad det är för Hondor som rullar i trakten :) Klockan 19.00 bokade jag in i min kalender. Jag kommer vara där, antingen med en EG6, en EK3 e...
av zector
21 januari 2011, 13:46
Kategori: Inför träffar & bankörningar
Tråd: HPC Jönköpings län
Svar: 241
Visningar: 55398

Re: HPC Jönköpings län

Snart... Snaaaart kan man ta ut bilen igen och få gasa av sig lite igen =) Eftersom JRC är ett hemligt sällskap dit man måste vara buksvåger för att få komma med så frågar jag här istället, finns det några roliga träffar att se fram emot här i Jönköping i år? Det finns ju ett flertal hondor här i st...
av zector
14 januari 2011, 19:42
Kategori: Köpes
Tråd: H22 grenrör
Svar: 1
Visningar: 254

Re: H22 grenrör

Om det duger med hytech replika så går det att beställa från staterna för ~3k inklusive frakt men + ev tullavgift.

http://honda-tech.com/showthread.php?t=2472056
(Private Label Power driven H-series (Tri-y)Header)

Klurar själv på att beställa ett sådant till min Prelude.