Sökningen fann 49 träffar

av Fuzzie
4 maj 2020, 17:23
Kategori: Teknik
Tråd: Oljeläckage ur gördeln type r fn2 08,a
Svar: 2
Visningar: 359

Re: Oljeläckage ur gördeln type r fn2 08,a

Enligt honda i Stockholm, så har de hänt, men ovanligt. Och honda verkstad lyfter inte ur motor, men ser så trångt ut med kedja och allt de där? Ta ur motor med växellåda samtidigt, eller dela på den.,, tips.
av Fuzzie
2 maj 2020, 19:55
Kategori: Teknik
Tråd: Oljeläckage ur gördeln type r fn2 08,a
Svar: 2
Visningar: 359

Oljeläckage ur gördeln type r fn2 08,a

Har ett olje lekage ur gördeln, 14 tusen, a 11 timmar att laga hos honda, enligt dom trodde han att man inte behöver man inte ta ur motor, men ser otrolig struligt ut vid kamkedja sidan, några tips, någon som gjort de, samma som att byta vevlager. Är de väldigt mycket jobb att plocka ur motor. Väldi...
av Fuzzie
10 augusti 2019, 19:27
Kategori: Teknik
Tråd: Airbagmotstånd under sätet Type R 08,
Svar: 5
Visningar: 1212

Re: Airbagmotstånd under sätet Type R 08,

2 ohm vet jag är till ratten, men en annan till sätet, 3,3 eller 3,6, men då vet jag vart den ska sitta, kontakten under sätet om jag fattar rätt.? Försökte lägga upp en bild men vet inte hur man gör.
av Fuzzie
2 februari 2017, 22:24
Kategori: Teknik
Tråd: Kupé värmare montering civic Type-r
Svar: 8
Visningar: 1528

Re: Kupé värmare montering civic Type-r

Maila gärna till dunderklumpen65@hotmail.com vart du har dragit kupé värmar kabeln,, om de finns förborrade eller nått,, så behöver jag inte chansa vart jag ska borra.
av Fuzzie
25 januari 2017, 18:09
Kategori: Teknik
Tråd: Kupé värmare montering civic Type-r
Svar: 8
Visningar: 1528

Kupé värmare montering civic Type-r

Vart har ni borrat hål i era civic type-r fn2, för kupé värmar kabeln,, eller finns de förborrade hål, törs ju inte bara borra hål,?? Tacksam för svar, eller bild.
av Fuzzie
11 december 2016, 18:08
Kategori: Styling/Stereo
Tråd: Fn2 delar sökes
Svar: 4
Visningar: 2685

Re: Fn2 delar sökes

Goppe,, jag köper de om du har de kvar,, omg, jag har letat väldigt efter en ram och kontakter så man får allt och funka. Du kan maila.
dunderklumpen65@hotmail.com
av Fuzzie
11 december 2016, 14:12
Kategori: Teknik
Tråd: Motorvärmare till Civic type R 2008
Svar: 3
Visningar: 941

Re: Motorvärmare till Civic type R 2008

De finns, men jag köpte en annan variant som är bättre och betydligt billigare, en slangvärmare med sirkulation pump och man har den på slangen som går in i värmepaketet och då är den varm när du startar, jag har en på två kw så de tar ca en halvtimme så är den varm, och sitter inbyggd termostat som...
av Fuzzie
26 september 2016, 16:36
Kategori: Teknik
Tråd: Type-r Fn2 drar mycket bensin
Svar: 11
Visningar: 9304

Re: Type-r Fn2 drar mycket bensin

Väl servade, men verkar normalt då med litern, men låter mycket vid långkörning bara, lite humor då min 11,a camaro drar vid samma sträcka och typ 110 km 0,95, mil, och då e den fixad med smått och gott i motor. Och nä, de är inga problem att få den att dra 3 liter mil,, bara en jämförelse,,
av Fuzzie
25 september 2016, 20:06
Kategori: Teknik
Tråd: Type-r Fn2 drar mycket bensin
Svar: 11
Visningar: 9304

Type-r Fn2 drar mycket bensin

Vet inte om de ska va så, men långkörning vid 100, 110 så ligger den enligt mätaren på 1,0 minimum 0,95liter milen. Normalt,? Vad drar era, får den inte under 0,8 vid lugnare körning,typ 90. Är en 08, Type-r
av Fuzzie
17 augusti 2016, 18:59
Kategori: Teknik
Tråd: Fn2 farthållare funkar inte...
Svar: 3
Visningar: 1162

Re: Fn2 farthållare funkar inte...

Min farthållare sluta funka,och kom på att jag ibland får pilla upp kopplingspedalen med foten,, då funka den,, Type-r 09.
av Fuzzie
8 november 2015, 09:33
Kategori: Teknik
Tråd: short shifter kit, vet någon
Svar: 2
Visningar: 528

Re: short shifter kit, vet någon

Ok, jo de brukar ju kunna va så, men samtidigt så ser de ut som ett kitt med en bricka och någon form av ett stag, hur de funka kan man fråga sig? Och hur om de funka,vad kan gå sönder i lådan.,, enbart nyfiken.,
av Fuzzie
4 november 2015, 17:59
Kategori: Teknik
Tråd: short shifter kit, vet någon
Svar: 2
Visningar: 528

short shifter kit, vet någon

Någon som som vet hur de funkar, finns på ebay för en liten peng, någon erfarenhet om de där.
av Fuzzie
1 november 2015, 19:50
Kategori: Teknik
Tråd: Oljefilter Type-R fn2
Svar: 2
Visningar: 363

Oljefilter Type-R fn2

För att komma åt oljefilter på fn2 Type-R, är de att montera bort innerskärm eller hur gör ni,, tacksam för hjälp, verkar ju helt skumt att behöva ta bort hjul och innerskärm för ett filter,,, underifrån är ju en plast skydd ivägen. Suck,,
av Fuzzie
22 oktober 2015, 20:38
Kategori: Teknik
Tråd: xenonljus fn2
Svar: 1
Visningar: 563

Re: xenonljus fn2

35w och 08, framåt 5000k
av Fuzzie
13 september 2014, 17:29
Kategori: Teknik
Tråd: bränslefilter type,r 08
Svar: 4
Visningar: 1048

bränslefilter type,r 08

Någon som vet hur man byter bränslefilter på 08,a type r,, ska tydligen bytas vid 12,t mil.
,,
av Fuzzie
29 maj 2014, 10:39
Kategori: Styling/Stereo
Tråd: Sökes: FN2 2Din panel
Svar: 8
Visningar: 2626

Re: Sökes: FN2 2Din panel

Såhär ser min ut. Jag köpte hela paketet med adapter ram osv och funkar kanon. http://www1.garaget.org/archive/185/184325/324599/324599-3206606.jpg Nu har jag letat, och frågat. Min Honda handlare och han ringde general agenten och de fanns ej att få tag på en sådan panel,,,, Och frågat hifi butike...
av Fuzzie
8 maj 2014, 17:46
Kategori: Teknik
Tråd: koppling byte type r
Svar: 7
Visningar: 967

Re: koppling byte type r

Lär bli Orginal, och den är som jag sätt billigast. En annan fråga,, är de som dom sa ett vanligt fel med läkande packbox vid svängljul.
av Fuzzie
7 maj 2014, 18:23
Kategori: Teknik
Tråd: koppling byte type r
Svar: 7
Visningar: 967

Re: koppling byte type r

Tack för svaren, men ids ej ta hem från annat land, behöver den lite snabbare. Och den sida på blocket som har dom kopplingar av de märket verkar bara ha till ep3, vad e beteckning på min låda?
av Fuzzie
6 maj 2014, 20:19
Kategori: Teknik
Tråd: koppling byte type r
Svar: 7
Visningar: 967

Re: koppling byte type r

Ok,, vart hittar man den koplingen då,?
av Fuzzie
6 maj 2014, 18:46
Kategori: Styling/Stereo
Tråd: byta frontsystem type r fn2
Svar: 0
Visningar: 760

byta frontsystem type r fn2

Ska sätta in amega gold 6,5 i dörrarna och ett slutsteg till dom, min fråga, om jag kapar högtalar kablarna från Orginal sterion och använder dom till slutsteget,, kommer displayen att sluta funka då. Eller nått annat knas,
av Fuzzie
6 maj 2014, 18:40
Kategori: Teknik
Tråd: koppling byte type r
Svar: 7
Visningar: 967

koppling byte type r

Ska byta koppling på min type r 08,a,, då tydligen en packbox bakom svänghjulet hade lekage,, och då byter man koppling i samma veva, förslag på koppling? Eller är Orginal de som är bäst och billigast. Pris på kopplingen på Honda 3600+ moms. Tittar man på nätet hittar man bara till ep3? Inte fn2, om...
av Fuzzie
25 december 2013, 18:33
Kategori: Teknik
Tråd: lufta kylsystemet type r ???
Svar: 3
Visningar: 527

Re: lufta kylsystemet type r ???

Ok,,finns inge snabbare sätt? :-) 6-8 timmar? De är fullt i systemet men är dålig med
Värme bara efter jsg satt dit den. Därför tror jag de är luft.
av Fuzzie
25 december 2013, 16:17
Kategori: Teknik
Tråd: lufta kylsystemet type r ???
Svar: 3
Visningar: 527

lufta kylsystemet type r ???

Har satt dit en slangvärmare på type r,en 08, är de någon som vet hur man luftar systemet,
av Fuzzie
30 november 2013, 21:16
Kategori: Teknik
Tråd: xenon halvljus nivå reglering type r
Svar: 20
Visningar: 3718

Re: xenon halvljus nivå reglering type r

Ok,,, tack för svaret :-)
av Fuzzie
30 november 2013, 18:01
Kategori: Teknik
Tråd: Lufta koppling type r
Svar: 8
Visningar: 1314

Re: Lufta koppling type r

Dum fråga kanske,, men vart sitter slavsylindern då?
av Fuzzie
30 november 2013, 12:44
Kategori: Teknik
Tråd: xenon halvljus nivå reglering type r
Svar: 20
Visningar: 3718

xenon halvljus nivå reglering type r

Hur ser man om nivåregleringen funkar? Ska besiktiga nu och lite nervös om den funkar, Civic type r 08,a med xenon orginal på halvljus, har sätt på vissa när dom startar bilen så syns de hur lyset går upp och ner för stt ställa dig i rätt läge, min syns inget av de, eller ska de va så.
av Fuzzie
21 november 2013, 19:49
Kategori: Teknik
Tråd: Lufta koppling type r
Svar: 8
Visningar: 1314

Re: Lufta koppling type r

Ok,, men brukar de va de som spökar? Och hur beter den sig om de skulle va luft i systemet?
av Fuzzie
21 november 2013, 19:25
Kategori: Teknik
Tråd: Lufta koppling type r
Svar: 8
Visningar: 1314

Lufta koppling type r

Läste här på forum att innan man byter koppling då den är trög att få i växel vid höga varv, type r 08'a,, så kan man lufta systemet,,men hur lufta man de systemet?? Går väldigt lätt att växla vid normal körning, men vid 6-8 t så får man nästan vänta till varven går ner. Eller är de helt enkelt kopp...
av Fuzzie
5 oktober 2013, 20:53
Kategori: Teknik
Tråd: Styrbox type r omgjord ,,Fn2
Svar: 10
Visningar: 913

Styrbox type r omgjord ,,Fn2

Någon som provat och vet om de är ide att byta styrboxen där vetec går in vid 3000 rpm? Fanns på blocket att köpa. Hur beter dig bilen då om den går in så tidigt? 5000 kr skulle den kosta.
av Fuzzie
3 oktober 2013, 21:39
Kategori: Teknik
Tråd: Motorvärmare civic type R, 08'a blockvärmare/ slangvärmare
Svar: 2
Visningar: 1049

Re: Motorvärmare civic type R, 08'a blockvärmare/ slangvärm

Enbart att de är lättare och göra de själv, ;) sitter termostater på undre slangen?