Nu är vi nära årets första Hondaträff som kommer hållas på Mantorp 10/5, träffens huvudsyselsättning kommer att vara bankörning men vi kör även i år en "People´s Choice" utställning vilket kommer att erbjuda 1-3 plats.
Samtliga som kommer på träffen är välkomna att rösta på vilken "Honda" som helst inne på området, vi kör alltså på regnr. det här året så du hämtar din röstlapp i klubbtältet sen går du runt och kollar läget, när du hittat bilen du tycker är fetast på träffen så skriver du upp regnr. på lappen och lämnar in den i klubbtältet igen.
Vi har även en utställningsplats runt klubbtältet där kommer man kunna ställa sin bil för att lättare visa upp den för alla som glider runt och kollar in bilarna men du behöver alltså inte så där inne för att kunna få röster på bilen, tanken är att vi ska ha kul så kör ett par varv sen ställ in bilen och vila där så är det bara på banan igen om man vill.
Tvättplats finns på det vanliga stället.
Röstningen kommer vara mellan 10-14 och sen är det pris utdelning kl 15.00 vid klubbtältet.
Så glöm alltså inte att rösta.
/Fredrik Aker
Peoples Choice @ Mantorp 10/5
- \/ision
- Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
- Namn: Calle Berletin
fan jag som inte ska ha några plåtar den dagen, lär ju även var många fler som tejpar för plåtarna. är det inte bättre att skriva modell och färg alt klubb namn?
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
Fan också, jag som vare sig har skaffat wounderbaum eller Motormännenklistermärke...
Christian Homrighausen
- Aker
- Bil: Honda NSX 3.0
- Namn: Fredrik Aker
- Kontakt:
Inga problem Vision, det går alldeles utmärkt att skriva ner namnet på ägaren eller något så man fattar vilken bil man menar och är man osäker på om vi fattar så måste man säga till när man lämnar ifrån sig lappen i tältet.
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
- Aker
- Kontakt:
Har du "majblomman" så är du safeintothered skrev:Fan också, jag som vare sig har skaffat wounderbaum eller Motormännenklistermärke...
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
Så, nedskrivet på listan över saker man bör ta med sig till Mantorp.
Christian Homrighausen
- Aker
- Kontakt:
Då var dagen avklarad och man kan säga så här....
Det var bra uppslutning och bra variation på bilarna, vi körde med klubbtältet som utgångpunkt där man kunde få reda på allt mellan flaggpassen, hämta people´s choice röstlappar, köpa klistermärken eller bara hänga för att snacka om allt möjligt.
Träffens inriktning är ju bankörning så vi jobbade verkligen på att få ut röstlappar, vi gick runt och dela ut dom samt lappade bilarna på torkaren(tack Chrille) men det fanns endel som missade lappen och körde ut på banan med lappen hängandes kvar;)
Tyvärr så vart inte röstningen lika kraftfull som vi hoppats på, engagemanget kring valtet att träffens snyggaste bil kom lite på sidan men röstningen var öppen mellan 10-15 så vid 15 räknades rösterna som kommit in och sammanställdes till ett People´s choice resultat.
Rösterna var ganska utspridda men tillslut såg det ut så här.
1:a pris gick till "Jimmy´s Civic Coupé"
2:a pris gick till "Aker´s RSX"
3:e pris gick till "Malkolm´s Accord"
I framtida träffar så tror jag personligen att klubben som sådan kanske ska använda tältet mera som ett informationstält och så kan vi koncentrera oss 100% på bankörning för det avspeglar sig kraftigt att klubben är en banklubb i rötterna.
Slutligen vill jag tacka alla som kom till årets första banträff och gjorde den så rolig som bara Hondaklubben kan
Det var bra uppslutning och bra variation på bilarna, vi körde med klubbtältet som utgångpunkt där man kunde få reda på allt mellan flaggpassen, hämta people´s choice röstlappar, köpa klistermärken eller bara hänga för att snacka om allt möjligt.
Träffens inriktning är ju bankörning så vi jobbade verkligen på att få ut röstlappar, vi gick runt och dela ut dom samt lappade bilarna på torkaren(tack Chrille) men det fanns endel som missade lappen och körde ut på banan med lappen hängandes kvar;)
Tyvärr så vart inte röstningen lika kraftfull som vi hoppats på, engagemanget kring valtet att träffens snyggaste bil kom lite på sidan men röstningen var öppen mellan 10-15 så vid 15 räknades rösterna som kommit in och sammanställdes till ett People´s choice resultat.
Rösterna var ganska utspridda men tillslut såg det ut så här.
1:a pris gick till "Jimmy´s Civic Coupé"
2:a pris gick till "Aker´s RSX"
3:e pris gick till "Malkolm´s Accord"
I framtida träffar så tror jag personligen att klubben som sådan kanske ska använda tältet mera som ett informationstält och så kan vi koncentrera oss 100% på bankörning för det avspeglar sig kraftigt att klubben är en banklubb i rötterna.
Slutligen vill jag tacka alla som kom till årets första banträff och gjorde den så rolig som bara Hondaklubben kan
Malkolm på tredje plats

Aker på andra plats

Och lilla vickeviiire.. Oj, jag menar förstås Jimmy, på första plats!

Vinnarna

Aker på andra plats
Och lilla vickeviiire.. Oj, jag menar förstås Jimmy, på första plats!
Vinnarna
Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
HPC IRC CREW, SWEDEN
-
Ikilledbambi
<----- OMG rätt ny o oerfaren medlem
Fan måste me på nästa träff...
Btw jag är helt värdelös på "forum" o sånt. förstår inte riktigt hur man ska skriva in "bilmodell" i signatur... Asså menar är det bara o ändra signature?
Tack på förhand...
s2k
Fan måste me på nästa träff...
Btw jag är helt värdelös på "forum" o sånt. förstår inte riktigt hur man ska skriva in "bilmodell" i signatur... Asså menar är det bara o ändra signature?
Tack på förhand...
s2k
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Fredrik kolla lite i den här tråden det kanske finns nå hjälp
<a href="index.php?showtopic=5" target="_blank">index.php?showtopic=5</a>
Senast redigerad av Jimmy den 10 maj 2009, 23:42, redigerad totalt 1 gånger.
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
-
Ikilledbambi
Tackar Will doJimmy skrev:Fredrik kolla lite i den här tråden det kanske finns nå hjälp
Btw har bara sett en annan Göteborgare(Kungsbacka) här...
Måste la finnas fler?
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Ja vi är ett gäng från götet.. 
Grattis till era mycket snygga bilar grabbar..
Grattis till era mycket snygga bilar grabbar..
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
Inte för att vara sådan men det är många som insett det förut, det är många som försöker påtala det i vissa trådar... men HPC är en klubb med inriktning på bankörning av olika slag, sen finns det alltid några som vill att det skall finnas med show och sånt men i grund och botten så är grundintresset från de flesta att köra.Aker skrev:I framtida träffar så tror jag personligen att klubben som sådan kanske ska använda tältet mera som ett informationstält och så kan vi koncentrera oss 100% på bankörning för det avspeglar sig kraftigt att klubben är en banklubb i rötterna.
Men alltid lika trevligt när några "nya" rävar försöker, det är ju alltid trevligt med lite utställning.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Det är så jävla fullt upp när man vill köra varje pass så man hinner knappt iväg och tanka.
Hade gärna spanat in alla tre bilarna närmre, men hann fan inte
Några röstlappar såg jag inte till heller...
Hade gärna spanat in alla tre bilarna närmre, men hann fan inte
Några röstlappar såg jag inte till heller...
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
RoadRunner
- Namn: Johan Tullare
Jag håller med Asse, det är så fullt upp så man hinner precis kyla bromsarna och gå på toa så är det dags igen! :drive1:
Jag såg nån röstlapp på bilarna ute på planen men det missades nog på våra bilar som stod i depån. Dessutom så fattade jag inte vilka bilar man skulle rösta på...
Sjukt roligt hade jag iaf! Det var ruskigt skoj att två subarukillar kom fram och frågade om det var jag som körde om Mr Konjak... han blev visst lite sur för att en liten Honda körde fortare än honom! :boxing:
Min flickvän tog ett gäng bilder, ska se om jag kan få upp de lite senare!
Jag såg nån röstlapp på bilarna ute på planen men det missades nog på våra bilar som stod i depån. Dessutom så fattade jag inte vilka bilar man skulle rösta på...
Sjukt roligt hade jag iaf! Det var ruskigt skoj att två subarukillar kom fram och frågade om det var jag som körde om Mr Konjak... han blev visst lite sur för att en liten Honda körde fortare än honom! :boxing:
Min flickvän tog ett gäng bilder, ska se om jag kan få upp de lite senare!
Senast redigerad av RoadRunner den 11 maj 2009, 10:46, redigerad totalt 1 gånger.
Civic Type R #19028
A E M | N e u s p e e d | B u d d y C l u b | S p o o n | D C S p o r t s | J ' s R a c i n g | R e c a r o | S p a r c o | I n g a l l s
A E M | N e u s p e e d | B u d d y C l u b | S p o o n | D C S p o r t s | J ' s R a c i n g | R e c a r o | S p a r c o | I n g a l l s
- Aker
- Kontakt:
Jag försår det Krister och ja är mycket medveten om hur det har funkat tidigare, den här gången hoppades vi på att folk skulle testat på att rösta och sett va det kunde leda till men det betyder inte att vi struntar i allt utan bara kanske att vi ska lägga ner själva röstdelen för den här gången tyckte jag nog att vi hade gått ut med information hur röstningen skulle gå till både i den här tråden samt i "Mantorp tråden" för att få bästa möjliga resultat.
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Samtliga som kommer på träffen är välkomna att rösta på vilken "Honda" som helst inne på området, vi kör alltså på regnr. det här året så du hämtar din röstlapp i klubbtältet sen går du runt och kollar läget, när du hittat bilen du tycker är fetast på träffen så skriver du upp regnr. på lappen och lämnar in den i klubbtältet igen.
Vi har även en utställningsplats runt klubbtältet där kommer man kunna ställa sin bil för att lättare visa upp den för alla som glider runt och kollar in bilarna men du behöver alltså inte så där inne för att kunna få röster på bilen, tanken är att vi ska ha kul så kör ett par varv sen ställ in bilen och vila där så är det bara på banan igen om man vill.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag är också fullt medveten om att om man kör bana hela dagen så ligger koncentrationen där så jag förstår dig Asse.
Det kändes mera som ett test för att se om det hade gått att kombinera bankörning med utställning.
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Samtliga som kommer på träffen är välkomna att rösta på vilken "Honda" som helst inne på området, vi kör alltså på regnr. det här året så du hämtar din röstlapp i klubbtältet sen går du runt och kollar läget, när du hittat bilen du tycker är fetast på träffen så skriver du upp regnr. på lappen och lämnar in den i klubbtältet igen.
Vi har även en utställningsplats runt klubbtältet där kommer man kunna ställa sin bil för att lättare visa upp den för alla som glider runt och kollar in bilarna men du behöver alltså inte så där inne för att kunna få röster på bilen, tanken är att vi ska ha kul så kör ett par varv sen ställ in bilen och vila där så är det bara på banan igen om man vill.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag är också fullt medveten om att om man kör bana hela dagen så ligger koncentrationen där så jag förstår dig Asse.
Det kändes mera som ett test för att se om det hade gått att kombinera bankörning med utställning.
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Samma problem här... jag skrev ju till och med ut lapparna för röstning, men glömde ändå totalt bort det under dagen! Man är så fokuserad på sin körning etc att allt annat blir lite luddigt i kanterna.
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Det har ju varit medlemmar som har efterfrågat utställning å nu har dom fått det X antal år i rad på Mantorp som är klubbens största träff på året,
förra året va det helt OK men i år va det skam, i mina ögon har klubben gjort sina försök till å få in lite nya medlemmar eller nytt folk till träffarna genom att vinnarna får pokaler, nu va det nog sista året då det inte är lönsamt, synd synd
ohh well tack alla som rösta på min bil, puss i ljumsken på er
förra året va det helt OK men i år va det skam, i mina ögon har klubben gjort sina försök till å få in lite nya medlemmar eller nytt folk till träffarna genom att vinnarna får pokaler, nu va det nog sista året då det inte är lönsamt, synd synd
ohh well tack alla som rösta på min bil, puss i ljumsken på er
Senast redigerad av Jimmy den 13 maj 2009, 18:02, redigerad totalt 1 gånger.
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.RubNScrape.com
www.RubNScrape.com
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
himla fina bilar de fanns! Grattis till pokal grabbarna... 
/Danne
/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)