Autofest 3 26 Maj 2012, Sthlm

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Användarvisningsbild
Asse Jr
Bil: EK4
Namn: Arslan Golic
Kontakt:

Bild
Förra året var det några från HPC som var med och jag tycker det var riktigt kul vilket jag därpå vill bjuda in er till nästa evenemang, Autofest 3.

Nu börjar all information bli klar kring Autofest. Saknas någon information, skriv gärna det du vill veta så ska jag besvara den så gott jag kan.

Vilket datum är det?
26 Maj 2012

När börjar Autofest 3?
Insläpp 15:00 - Ni som har betalt i förväg får sin tröja och armband direkt när ni kommer, ni behöver bara vänta till 16:00. Ni som inte betalt parkerar (Club JDM Crew kommer visa vart alla parkerar). Sen går ni och betalar samt får armband och t-shirt.
16:00 är det informationsmöte, 16:10 drar allt igång.
18:00 Prisutdelning för utställningen. Då slutar även "Time Attack" på gokartbanan och Driftkarts personalen kommer informera om hur turneringen kommer gå till. Ungefär samma upplägg som på Autofest 2.

Var kommer Autofest 3 vara?
Driftkarts - Varuvägen 15, 125 30 Älvsjö (Stockholm)

Hur många platser finns det?
Det finns totalt 60 platser på parkeringen. När de platserna är fyllda får man parkera runt om i området. Det finns en större Willys parkering i närheten. (5 minuter promenad från Driftkarts)
Man får ta med sig obegränsat med kompisar.

Vad kostar det?
300:-
Då ingår gokartkörning till sent på kvällen, hur mycket du orkar köra i princip. Även en 1 T-shirt och 1 Club JDM dekal ingår i priset.

Hur anmäler jag mig?
Du anmäler dig genom detta formulär: http://www.clubjdm.se/anmalan-till-autofest-3/

Vad kan man äta?
Driftkarts kommer sälja läsk, glass, kakor, kaffe, kex, chips. D.v.s. mindre tilltugg. Det kommer även finnas grillar på plats men man får ta med sig egen mat. Det finns en Willys 5 minuters promenad från Driftkarts.

Var kan jag tvätta bilen?
Det finns en gör det själv station vid Jet, ca 1 minut från Driftkarts.
Adress:
Gamla Huddingev. 498
12542 Älvsjö

Kommer det finnas priser att vinna?
Ja, vi kommer ha en tävling i gokarthallen, priser till den som är snabbast och vinner gokart tävlingen.
På parkeringen kommer vi ha en utställning som slutar 18:00

Priser:
- Bästa Stance
- Bästa motorutrymme
- Bästa JDM 3, 2, 1

Övrig information
- Vi kommer endast köpa in 100 tröjor. Vi är redan idag över 100 anmälda deltagare vilket innebär att om du är tidig på plats så har du större chans att få en tröja och rätt storlek. Åker du med en kompis som ska betala i förhand? Prata då med din kompis och sätt in pengar för flera personer. Be din kompis skriva det i övrigt. Då kan vi lägga undan rätt storlek till dig. Har din kompis redan betalat så kan vi ändå lösa det. Kontakta oss via autofest@clubjdm.se

Har du frågor? Skriv i tråden och jag ska försöka besvara så gott jag kan.

Anmälda deltagare:
Hela listan finns här: http://www.clubjdm.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=4477
Senast redigerad av Asse Jr den 3 februari 2012, 19:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Asse Jr
Kontakt:

40+ anmälda bilar hittills.

Kan berätta att vi kanske kommer få besök av http://www.speedhunters.com efter att jag haft lite kontakt med de. Vi har även flera saker på gång som kommer vara intressant förutom gokart körning och utställning. :)
Användarvisningsbild
Asse Jr
Kontakt:

Från Club JDM forumet: http://www.clubjdm.se/forum/viewtopic.p ... 77&start=0
Kan berätta att det planeras för fult inför Autofest 3.

Under måndagen var jag förbi för att testa de nya kartarna och vilka monster det är. Om ni någonsin sätt videos från den härliga Grupp-B eran i rally och undrar hur det skulle kännas att ratta ett sånt monster, ja nu har ni chansen. Känslan är fenomenal och att ha möjligheten att köra en sån kart ett par timmar tillsammans med andra bilfantaster och kompisar är nog något som ni sent kommer glömma kan jag lova. Driftkarts har gjort ett bra jobb hittills och jag ser fram emot detta något otroligt, blir lite ledsen över att det är hela 18 veckor kvar men glad över att det bara är 18 veckor kvar.

Men gokarten är bara en del av evenemanget, träffa nya människor, umgås med gamla som nya kompisar och diskutera/prata om allt mellan himmel och jord är ju en annan fantastisk grej. Därför planerar vi köpa in en hel bunt med soffor, stolar och bord för att placera ut runt om på platsen där alla kan sätta sig, prata, tävla i Wordfeud om det behagar eller kanske dricka en kall Cola i solen, lyssna på musiken och kolla in varandras bilar.

Bild

På tal om musik, Driftkarts kommer än en gång gå in och sponsra med högtalare där ni medlemmar får välja musiken vi kommer spela. Jag har satt ihop en Spotify lista som heter Autofest 3 och vill ni höra något speciellt? Skriv en kommentar i detta inlägg eller i tråden Autofest 3. Allt kommer kanske inte komma med men jag ska göra det bästa för att få med allas smak. Spotify Lista

Jag vill även passa på att tacka JapTuning i förväg för hjälpen hittills och de kommer även sponsra detta evenemang.

Ni som är sugna på mat så kommer grillar finnas på plats samt möjlighet till att köpa dricka, glass och andra mindre godsaker, även dekaler och kläder från Club JDM kommer finnas och ni som vill teckna medlemskap på 200kr för i år har möjlighet att göra det. Driftkarts tar kort eller kontakter medans vi på Club JDM bara kommer ta kontanter för det vi kommer sälja. Planerar ni att köpa något från oss, glöm då inte kontanter.

Bild

Ungefär en månad innan evenemanget kommer jag lägga upp information om hur insläppet kommer gå till, vart det finns möjlighet till att tvätta bilen och annan typ av information som kan vara vettigt att ha. Ni som planerar att övernatta rekommenderar jag att ni bokar hotell/vandrarhem/kamping med det samma. Ju senare ni bokare, desto dyrare blir det. Ni som planerar att boka via Hotels.com, ni kan använda denna rabattkod på 10% HCJAN10

På plats kommer även våra vänner från HQ Lights finnas, de kommer visa upp två av sina S2000 demobilar och sälja lamport och dylikt.

Förutom allt detta har vi fler saker på gång men allt är inte helt klart, bloggen och tråden Autofest 3 kommer uppdateras löpande med information.

Till idag (20 januari) har vi idag strax över 50 bilar anmälda och ungefär dubbla antalet gäster. Vi har ett begränsat antal på (idag 70 bilar) så är ni intresserad, glöm inte att anmäla er.

Betalningen måste senaste vara inne under april för de anmälda bilarna, kompisar som följer med betalar på plats. Ni får dock gärna betala innan april då det skulle hjälpa planeringen av inköp till evenemanget.

Nu blev detta inlägg längre en tänkt men jag kan inte låta bli, jag ser emot att få träffa alla, uppleva tävlingen på banan, skapa nya fina minnen och kolla in fina byggen.
anno
Namn: Andreas Norberg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Jag har anmält mig till denna trevliga träff. Undrar om det är fler från skåne som ska dit? Alltid trevligare att köra "i grupp".
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
Asse Jr
Kontakt:

Kolla med Eisenhut, annars vet jag att det är 5-6 st från Club JDM som ska dit. Du kan ju kolla med de. :)
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 67 times
Been thanked: 155 times

Jag är också anmäld, trevligt meet detta :) åker dock inte från Skåne.
Användarvisningsbild
Asse Jr
Kontakt:

Nu börjar all information bli klar kring Autofest. Saknas någon information, skriv gärna det du vill veta så ska jag besvara den så gott jag kan.

Vilket datum är det?
26 Maj 2012

När börjar Autofest 3?
Insläpp 15:00 - Ni som har betalt i förväg får sin tröja och armband direkt när ni kommer, ni behöver bara vänta till 16:00. Ni som inte betalt parkerar (Club JDM Crew kommer visa vart alla parkerar). Sen går ni och betalar samt får armband och t-shirt.
16:00 är det informationsmöte, 16:10 drar allt igång.
18:00 Prisutdelning för utställningen. Då slutar även "Time Attack" på gokartbanan och Driftkarts personalen kommer informera om hur turneringen kommer gå till. Ungefär samma upplägg som på Autofest 2.

Var kommer Autofest 3 vara?
Driftkarts - Varuvägen 15, 125 30 Älvsjö (Stockholm)

Hur många platser finns det?
Det finns totalt 60 platser på parkeringen. När de platserna är fyllda får man parkera runt om i området. Det finns en större Willys parkering i närheten. (5 minuter promenad från Driftkarts)

Vad kostar det?
300:-
Då ingår gokartkörning till sent på kvällen, hur mycket du orkar köra i princip. Även en 1 T-shirt och 1 Club JDM dekal ingår i priset.

Hur anmäler jag mig?
Du anmäler dig genom detta formulär: http://www.clubjdm.se/anmalan-till-autofest-3/

Vad kan man äta?
Driftkarts kommer sälja läsk, glass, kakor, kaffe, kex, chips. D.v.s. mindre tilltugg. Det kommer även finnas grillar på plats men man får ta med sig egen mat. Det finns en Willys 5 minuters promenad från Driftkarts.

Var kan jag tvätta bilen?
Det finns en gör det själv station vid Jet, ca 1 minut från Driftkarts.
Adress:
Gamla Huddingev. 498
12542 Älvsjö

Kommer det finnas priser att vinna?
Ja, vi kommer ha en tävling i gokarthallen, priser till den som är snabbast och vinner gokart tävlingen.
På parkeringen kommer vi ha en utställning som slutar 18:00

Priser:
- Bästa Stance
- Bästa motorutrymme
- Bästa JDM 3, 2, 1

Övrig information
- Vi kommer endast köpa in 100 tröjor. Vi är redan idag över 100 anmälda deltagare vilket innebär att om du är tidig på plats så har du större chans att få en tröja och rätt storlek. Åker du med en kompis som ska betala i förhand? Prata då med din kompis och sätt in pengar för flera personer. Be din kompis skriva det i övrigt. Då kan vi lägga undan rätt storlek till dig. Har din kompis redan betalat så kan vi ändå lösa det. Kontakta oss via autofest@clubjdm.se

Har du frågor? Skriv i tråden och jag ska försöka besvara så gott jag kan.

Anmälda deltagare:
Hela listan finns här: http://www.clubjdm.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=4477
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Anmäld! :)
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
Asse Jr
Kontakt:

En plats kvar till Autofest 3
lowpass
Bil: EP3
Namn: Agge Alonzo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 63 times

Är det bara att komma och hänga annars om man inte anmält sig?
anno
Namn: Andreas Norberg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Vilka från HPC ska dit?

1. anno
2.
3.
4.
5.
6.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
Dop3Dawg
Namn: Anders Boström

Förra året fick jag inte komma in med bilen då den tydligen var för stylad så jag har lite dåligt minne från det, i övrigt så var det roligt med gokartsen och så. Får se om jag kommer i år.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen

Vilka från HPC ska dit?

1. anno
2. Pasen
3.
4.
5.
6.

Fyll på :-)
Användarvisningsbild
tonG
Namn: Songphon Nuannangyaem

Dop3Dawg skrev:Förra året fick jag inte komma in med bilen då den tydligen var för stylad så jag har lite dåligt minne från det, i övrigt så var det roligt med gokartsen och så. Får se om jag kommer i år.
Det var löjlig att du inte fick komma in med din bil. Riktigt dålig stil...
Men det klart att du ska med och träffa oss :)

Vilka från HPC ska dit?

1. anno
2. Pasen
3. Clash
4.
5.
6.

Kör:
Civic Sport+ 1.5T -18 "FK7"

Gamla bilar:
CTR -04 "EP3"
Civic EX -95 "EH9"

Mobil: 070-452 98 00
Frode85
Bil: Prelude BA4 1990
Namn: Frode Altink
Has thanked: 1 time

Clash skrev:
Dop3Dawg skrev:Förra året fick jag inte komma in med bilen då den tydligen var för stylad så jag har lite dåligt minne från det, i övrigt så var det roligt med gokartsen och så. Får se om jag kommer i år.
Det var löjlig att du inte fick komma in med din bil. Riktigt dålig stil...
Men det klart att du ska med och träffa oss :)

Vilka från HPC ska dit?

1. anno
2. Pasen
3. Clash
4.
5.
6.

Dop3Dawg är din bil den där gråa delsolen med typ Shogun front? Verkligen inget illa menat, men den bilen har inget att göra på en Club JDM träff. Sen är ju du som alla andra välkommen!
Skulle inte säga att det är dålig stil då det är ganska tydligt vilka stilar som Club JDM handlar om.
Hoppas ingen tar illa upp nu för det är verkligen inte menat så.

Vilka från HPC ska dit?

1. anno
2. Pasen
3. Clash
4. Frode85
5.
6.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen

Men en S2000 med sharkfront är då OK? Bara för att sätta det hela i perspektiv...
Användarvisningsbild
Dop3Dawg

Ja Frode85 det är jag som har den grå Del Sol'en med Shogunfronten. Kan inte påstå att jag vet vad Club JDM har för syn på vad som får komma in och inte, jag tyckte mig se en hel del stylade japanare förra året som kom innanför grindarna.
Japanese Domestic Market (JDM) för mig är japanskt tillverkade bilar, men du får gärna förtydliga Club JDM åt mig i min okunskap i ämnet.
Frode85

Haha jag visste att jag gav mig in en hopplös diskussion... Jag personligen tycker att sharkfronten på s2000 är mer okej än shogun front på del sol. Sharkfronten kanske inte är den vackraste och inget jag skulle vilja ha på min bil men den följer iaf resten av bilens linjer.

Dop3Dawg jag är ju ingen representant för Club JDM. Gå själv in på sidan och läs vad som står.
Men menar du att du gått i ett år och tyckt att det var taskigt att din bil inte vart insläppt och inte kollat upp vilka bilar som tillåts inom klubbben/forumet Club JDM? Kan säga att de försökte med ett namnbyte ett tag (delvis för att folk inte skulle missförstå nått) men det funkade inte då namnet redan var så inkört.
sen kan jag säga att det var någon bil som kom in som jag personligen inte släppt in om jag hade haft hand om insläppet.

Sen kan jag väl säga att JDM i namnet Club JDM syftar på en byggstil på japanska bilar, inte på japanska bilar i allmänhet.
Användarvisningsbild
Asse Jr
Kontakt:

Till Dop3Dawg

En sak vi i ledningen får göra är att dra en linje mellan vad som är styling och vad som är JDM. Den linjen är väldigt oklar men vi måste dra en gräns. Vi har inget emot din bil, det är bara något vi inte representerar.

Vill du veta vad JDM är finns här en förklaring ihop skriven av mig och Eisenhut

http://www.clubjdm.se/vad-ar-jdm/

Ni som inte har betalat kan ändå komma. Vill ni stå på parkeringen, hör gärna av er innan till mig via autofest@clubjdm.se
NI som vill köra gokart kan bara dyka upp till informationsmötet klockan 16:00 framför ingången till gokarthallen.
Användarvisningsbild
Dop3Dawg

Till Frode85: Jag ser ingen anledning till att kolla upp Club JDM då jag inte fick komma in med bilen för att den var för stylad, första intrycket räckte. Nej, jag har inte gått och surat i ett år över det.

Personligen så tycker jag att det är en dum regel att tillåta vissa stylade japanare och inte andra, antingen eller borde det vara. Men nog om Club JDM, jag släpper den skiten och går vidare.
Jag kanske droppar förbi för att köra eller titta på gokartsen och umgås med HPC.
Frode85

Men nu säger du ju emot dig själv! Du tycker inte att det finns en anledning att kolla upp vad som gäller på Club JDM men samtidigt tycker du att det är konstigt att vissa bilar får komma in andra inte.
Om du kommit med en Volvo till en BMW träff och inte blivit insläppt hade du tyckt det var konstigt?

Jag gick in och kopierade listan över stilar som gäller på Club JDM.

JDM
Flush/Stance
Drifting
Gymkhana
Track
Time Attack
Drag
Old School
VIP

Inom vissa av dessa stilar monterar man ofta annat än originalkjolpaket. Men ingen av dessa skulle ha ett shogun paket. Det hamnar i mina ögon i kategorin Ricer (ibland även kallat "Fast and the furious" stuk). Det är en stil som inte har något att göra på Club JDM. På många andra bilforum osv i sverige är detta en stil som många gillar. Men anledningen till att jag (och andra) hänger på Club JDM är just för att slippa den sortens bilar då inte tilltalar mig alls.
Min poäng här är att det faktiskt är skillnad på stylade bilar och stylade bilar.
Användarvisningsbild
Asse Jr
Kontakt:

Dop3Dawg skrev:Till Frode85: Jag ser ingen anledning till att kolla upp Club JDM då jag inte fick komma in med bilen för att den var för stylad, första intrycket räckte. Nej, jag har inte gått och surat i ett år över det.

Personligen så tycker jag att det är en dum regel att tillåta vissa stylade japanare och inte andra, antingen eller borde det vara. Men nog om Club JDM, jag släpper den skiten och går vidare.
Jag kanske droppar förbi för att köra eller titta på gokartsen och umgås med HPC.
Så man ska inte nischa sig? Varför finns då Hondaklubben?
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Så det inte blir något missförstånd för framtida läsare så är det ClubJDM som har valt att acceptera ett visst stuk på japanska bilar och tacka nej till andra stilar.

Inget fel i det tycker jag, nästan alla forum har en nisch.

På samma sätt om du kommer hit med en EVO så är man ute och cyklar.

På HPC skall man ha en Honda sen får den se ut hur du vill.
På cjdm så skall du på samma sätt ingå i något av dom stilarna som dom representerar.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3

Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen

Nog med offtopic, fram med listan igen, fyll på ni som ska dit.

Vilka från HPC ska dit?

1. anno
2. Pasen
3. Clash
4. Frode85
5.
6.
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Drygt att göra på det viset. Om man kollar riktigt noga på alla träffar i alla kategorier så är spannet brett, finns säkerligen någon shougn front på både drifting, drag och stance bilar någon stans i världen.
Jag har haft fingret med i styling / utställning Sverige till och från i många år, och har aldrig råkat ut för detta dilemmat tidigare. Antigen så är det en öppen utställning/event där alla är välkomna, eller så har man uttagning till utsätllningarna, dvs man kan sålla hårt. Att göra på detta viset är den största förlusten för ClubJDM, och bilhobbyn i sig, då inte lika många kommer och inte vågar ställa upp med sin bil.

Har tyckt att er klubb har tillfört en del pga mycket bilder och många träffar, har dock aldrig besökt dem själv så mer än så kan jag inte uttala mig om, men anser att ni bör vara tydligare i detta avseendet då detta inte är bra för er eller de som drabbas.

Mvh / Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Användarvisningsbild
Asse Jr
Kontakt:

Hammerin skrev:Drygt att göra på det viset. Om man kollar riktigt noga på alla träffar i alla kategorier så är spannet brett, finns säkerligen någon shougn front på både drifting, drag och stance bilar någon stans i världen.
Jag har haft fingret med i styling / utställning Sverige till och från i många år, och har aldrig råkat ut för detta dilemmat tidigare. Antigen så är det en öppen utställning/event där alla är välkomna, eller så har man uttagning till utsätllningarna, dvs man kan sålla hårt. Att göra på detta viset är den största förlusten för ClubJDM, och bilhobbyn i sig, då inte lika många kommer och inte vågar ställa upp med sin bil.

Har tyckt att er klubb har tillfört en del pga mycket bilder och många träffar, har dock aldrig besökt dem själv så mer än så kan jag inte uttala mig om, men anser att ni bör vara tydligare i detta avseendet då detta inte är bra för er eller de som drabbas.

Mvh / Richard
@ Hammerin - Det finns gott om andra träffar man kan gå på, vi är nischade på ett visst antal stilar och vill man visa upp sin bil eller stå med de andra på huvudparkeringen så bör man ha samma stil som de andra.

@ Bågen, tack :)

@ Dop3Dwag - hur ser din bil ut, garaget länk?
Användarvisningsbild
Dop3Dawg

http://www.garaget.org/?car=248672 länk till min bil på garaget
Användarvisningsbild
Dop3Dawg

Jag är rätt ny här, på garaget och på alla bilträffar. :mrgreen:
Innan jag tog mig till Autofest 2011 så stod det att JDM var välkommet, jag googlade lite snabbt på JDM då jag inte hade/har en aning om vad det är. Vad jag trodde var att det stod för japansk-tillverkat, så då tog jag mig till träffen då jag antog att min bil ingick i kategorin. Club JDM är jag inte medlem i och jag förstod aldrig att det var så strikta regler om vilken front jag fick ha eller inte på bilen för att få vara med och ställa ut bilen bland er. Det svar jag fick förra året var att bilen var för stylad och att jag var tvungen att stå på grusparkeringen utanför grindarna.
Det är givetvis upp till arrangörerna att bestämma vilka som får komma in eller inte. Eftersom jag inte fick komma in med bilen så tyckte jag inte var någon idé att kolla upp klubben närmare då jag precis fått veta att bilen inte platsar bland de andra bilarna. JDM för mig är japansk-tillverkat och vad jag kan tycka så det blir väl inte mer japanskt om min front t.o.m. kallas Shogun :wink:
Men jag förstår att det är en annan klubb än Hondaklubben och vi alla tycker olika om olika saker.
Användarvisningsbild
Asse Jr
Kontakt:

Dop3Dawg skrev:Jag är rätt ny här, på garaget och på alla bilträffar. :mrgreen:
Innan jag tog mig till Autofest 2011 så stod det att JDM var välkommet, jag googlade lite snabbt på JDM då jag inte hade/har en aning om vad det är. Vad jag trodde var att det stod för japansk-tillverkat, så då tog jag mig till träffen då jag antog att min bil ingick i kategorin. Club JDM är jag inte medlem i och jag förstod aldrig att det var så strikta regler om vilken front jag fick ha eller inte på bilen för att få vara med och ställa ut bilen bland er. Det svar jag fick förra året var att bilen var för stylad och att jag var tvungen att stå på grusparkeringen utanför grindarna.
Det är givetvis upp till arrangörerna att bestämma vilka som får komma in eller inte. Eftersom jag inte fick komma in med bilen så tyckte jag inte var någon idé att kolla upp klubben närmare då jag precis fått veta att bilen inte platsar bland de andra bilarna. JDM för mig är japansk-tillverkat och vad jag kan tycka så det blir väl inte mer japanskt om min front t.o.m. kallas Shogun :wink:
Men jag förstår att det är en annan klubb än Hondaklubben och vi alla tycker olika om olika saker.
Okej...

Detta är vi intresserade av:

http://www.stancenation.com/2011/03/01/fitted-del-sol/

Detta är vi inte intresserade av:

http://www.2kracing.com/public_pics/honda345.jpg

Kan inte förklara på fler sätt... Club JDM handlar om JDM. Sen att saker heter Shogun som var namnet på ledare i japan under medeltiden är en annan sak. Men det är så mycket mer än bara din front, det är hela bilens stuk med kjolpaketet, lexus lamporna, hög höjd, fel fitt på hjulen etc. Kolla igenom media trådarna på vårt forum och läs Vad är JDM? så ser du exakt vad det handlar om. Säger inte att det är fult eller fel, säger att det är inget vi representerar.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen

Jag kommer inte kunna närvara hela kvällen. Börjar lite för sent för min del. Men jag kommer iaf några timmar :)
Skriv svar