Träff i samband med EDPS Piteå 9/6-07

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

24 maj 2007, 01:59

Tänkte att vi skulle kunna dra ihop en träff den 9/6-07 i Piteå då det är En dag på strippen där..Vi skulle ju kunna käka nåt gött och snacka skit tillsammans i piteå efter strippenkörningen också!

Vad sägs?
Vilka är på ?

Isåfall ska ni köra? ställa ut bilen? eller åka dit för att kika?

Själv så kommer jag åka dit och förhoppningsvis ifall allt lirar som det ska så kör jag också!
Användarvisningsbild
bulaan
Användare
Användare
Inlägg: 81
Blev medlem: 7 maj 2006, 12:05
Bil: Accord CL7 -03
Namn: Linus Bylund
Ort: Luleå

26 maj 2007, 14:29

Jag kanske kommer, om jag tagit körkortet! Hoppas att jag klarar det, för då kommer jag nog dit och kikar..

Edit: läste inte så noga
Senast redigerad av 1 bulaan, redigerad totalt 26 gånger.
Linus Bylund
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

26 maj 2007, 17:18

men vafan, åker ju ner precis innan typ :ranting: kan vi inte ha en träff på söndakväll (3:e juni) i lule istället..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Användarvisningsbild
bulaan
Användare
Användare
Inlägg: 81
Blev medlem: 7 maj 2006, 12:05
Bil: Accord CL7 -03
Namn: Linus Bylund
Ort: Luleå

26 maj 2007, 19:09

Jag är på, bara det går som jag vill så jag har lappen :)
Linus Bylund
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

28 maj 2007, 16:22

kommer tyvärr inte kunna vara med på någon träff den 3 juni i luleå p.g.a. mappning av bilen då

inga fler intresserade?
Användarvisningsbild
bulaan
Användare
Användare
Inlägg: 81
Blev medlem: 7 maj 2006, 12:05
Bil: Accord CL7 -03
Namn: Linus Bylund
Ort: Luleå

30 maj 2007, 13:41

Jag kommer inte..... jag hatar militärer och vv!!!!
Linus Bylund
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

30 maj 2007, 14:27

som det ser ut så ska jag köra klass 1....

men jag känner inte så mkt folk så långt hemifrån :crybaby:
vet inte riktigt var man kan sova heller, har aldrig varit så långt norrut, är där kallt?

hur är greppet på banan?
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

30 maj 2007, 15:24

JG skrev:som det ser ut så ska jag köra klass 1....

men jag känner inte så mkt folk så långt hemifrån :crybaby:
vet inte riktigt var man kan sova heller, har aldrig varit så långt norrut, är där kallt?

hur är greppet på banan?

Jag hade kunnat erbjuda sovplats men är tyvärr i norge under den 9'e
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

30 maj 2007, 15:57

är de varmt? kolla vädret :boxing: just nu har vi 17,7 grader i luleå så det kan nog bli fina tider..
ska du köra EDPS eller en dag på strippen? för det är helgen efter..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

30 maj 2007, 21:57

EDPS = förkortning på bilsports en dag på strippen den 9e i piteå hade jag tänk köra ja
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

4 juni 2007, 10:59

hur ser det ut? blir vi ett gäng däruppe eller?

kul att du ska upp Johan
Dorfus
Användare
Användare
Inlägg: 54
Blev medlem: 8 augusti 2006, 14:41
Ort: Umeå

7 juni 2007, 15:43

Jag funderar på att köra upp... Om inte annat så bara fär att få köra en liten sväng nästgårds ;)
Christer Jernberg
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

7 juni 2007, 23:43

jag börjar köra nu strax.
har ju en liten bit upp :wallbash:

om det är nån som behöver hjälp med frakt av motordelar eller liknande påväg hem så kan det ev. lösas då jag har ganska bra med plats där bak.

ring på 0707-354114

ses
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

7 juni 2007, 23:50

Du e galen JG, köra ända upp dit :o
Lycka till hoppas på en låg tolva iaf.
Only M Matters
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

8 juni 2007, 00:19

yash, jag vet, man får ju passa på o köra lite nu innan man börjar fundera på annat.
har inte haft motivation att göra klart den ännu, det är samma skit som på emmaboda, men banan i piteå ska va rätt snabb väll?
bilen är fortfarande grundmappad, grovt ställda kammar och banåka grenröret :snurrig:

föresten, körde den med bb-lambdan igår, den ligger på lambda 0.85 upp till 7500, sen fetar den på upp till 1,0 och pulserar märkligt upp till 8500...måste fixa, men va fasen, det är gött väder o sånt oxo ju =)
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst
Inlägg: 541
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:09

8 juni 2007, 07:41

jg; du menar tvärtom med lambdan va? för lambda 1 e snålare än 0,85.

förresten, varför fixar du inte de sakerna som håller dej tillbaka (grundmappad, grovt ställda kammar och banåka grenrör), e d för att du ha nåt å skylla på efteråt?
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

8 juni 2007, 11:43

Kommer nog dra och heja på Prosty och JG mfl. Så ser ni en röd FN2 är det bara att hojta till! :)
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Inlägg: 2165
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Been thanked: 1 time

8 juni 2007, 13:57

Lambda 1.0 låter farligt, det motsvarar väl en A/F-ratio på ca 14.5. Vilket är riktigt snålt.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

8 juni 2007, 20:07

Då det strula sig med däcken för morgondagen så kommer jag tyvärr inte köra på strippen.. kommer iaf komma upp!!

Då inte många visat intresse för någon träff så ses vi som kommer vara där vid JG's bil :)
M-G
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:34
Ort: Helsingborg

9 juni 2007, 10:59

12,8 första repan ut me kass start.
sen nästa repa hände ngt me kopplingen,
så nu stod dom o mecka eller ngt sånt sa brossans fjälla.

corsan har kört 12,34 tror jag hon sa.
så får hopaps johan får rätt på bilen o kan köra ngn repa till, för en brud kan ju inte vinna=)
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Ali
Användare
Användare
Inlägg: 201
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:16
Namn: Ali T

9 juni 2007, 21:11

Då har man kommit hem från EDPS Piteå och kan säga att det var kanon väder och rätt kul.

Såg dock inga från klubben vilket var lite tråkigt.... For då å då till JG's bil för att träffa honom men tyvärr var han aldrig vid bilen och ännu mer synd var att jag inte hann se honom köra.. Hoppas de inte e allt för stora bekymmer som satte stopp för dagens körning... (Det var förövrigt jag som hejjade då du passerade Umeå)

Tyvärr var det mkt problem med polarnas bilar vilket resulterade i dåliga tider... Dock fick man njuta av bla. Team AVR corsan samt Cristell Racing Thunderbirden!!!
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

9 juni 2007, 23:16

AVR Corsan 12.08@183km FWD N/A
Only M Matters
M-G
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:34
Ort: Helsingborg

10 juni 2007, 10:58

jävlar!

första 11an vid nästa tävling då i fwd n/a kanske?=)

trist att svänghjul,koppling eller va det va som rasa på brossans bil satte stopp är han kört så långt.
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
ToLo
Användare
Användare
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

10 juni 2007, 13:02

Tutade och vinkade åt team JG då jag körde förbi påväg in till området, men det såg ut att vara hårt meckande som gällde så jag vet inte om ni såg mig. Gick förbi opeln ett par vändor lite senare men då var ingen där.

Fanns ett par FN2 på utställningsområdet (Christoffers röda och Kenneths svarta) som stod och glänste.

Bild

Bild
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

10 juni 2007, 14:48

rapport piteå:

jobbig resa upp med knappt någon sömn.
besiktigade in tidigt och var först ut av alla bilar på banan.
har hört att där ska va bra bett i banan där uppe, så jag brukar alltid känna lite på greppet på första repan.
startade på 7500rpm och twinplatekopplingen är ju tyvärr allt eller inget och detta i kombination med 3,2kg svänghjul kan bara resultera på ett sätt med dot däck och lite sämre grepp jämfört med klistrat och slicks.

spann bort starten helt (60fot på 2,3sek)
körde i varvstopp på alla växlarna i frustration pga den dåliga starten =)
fick en 12,80sek och 176blås direkt vilket är rätt bra med tanke på 60fot och varvstoppsmissarna.

andra repan ut kändes bra, fick lite bättre grepp iom lägre startvarv men när jag varvat ur 2an och ska peta i 3an händer något.
efter några metert skrammla det till lite gran emellanåt i takt med ökat varvtal och jag slog av helt.
rullade i mål och puttade tillbaka bilen.
provade starta upp igen och den lät ok.
men kopplingen frikopplade inget.
plockade av kåpan på sprängkåpan och tittade in samtidigt som flickvännen sitter och trycker på pedalen.
urtrampningslagret verkar funka och allt ser helt ut, men där är inte samma motstond i kopplingspedalen längre.
det känns som att solfjädrarna har mattats av.

det kan va något som lossnat och satt sig mellan lamellerna och tryckplatta?
vet ej ännu, måste vila lite och riva ner lådan imårrn kanske.
svänghjulet verkade "svikta" lite väl mkt, kan va tänkbart att nån bult har lossnat?
men som sagt återkommer efter felsökning.

jäkligt jobbigt när man åkt så långt och längtade efter en 11sek repa.

kommer nog byta till ett tyngre svänghjul och en koppling som lämpar sig bättre till dragracing.

det jag har idag är mer åt banåka, rally hållet.
men får jag inte ner effekten i backen så blir den aldrig så snabb som den ska va.
den måste ner på under 2sek 60fötter och över 180blås i slutfart, effekten finns, vi måste bara fixa lite smågrejjer för att locka fram den.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

10 juni 2007, 14:57

hamedius skrev:jg; du menar tvärtom med lambdan va? för lambda 1 e snålare än 0,85.

förresten, varför fixar du inte de sakerna som håller dej tillbaka (grundmappad, grovt ställda kammar och banåka grenrör), e d för att du ha nåt å skylla på efteråt?
sorry, den ligger på 0.7 på högvarv, jag som är :snurrig:
bränslemapparna är lite konstiga, jag ska se om jag kan göra en printout.

grenröret har jag problem med att få tag i de rördimentioner som jag behöver.
sissta mappning och kaminställning görs när grenröret är på plats i bänk.
jag har hittat 2 dimentioner nu till röret i de radier jag söker, men letar fortfarande efter sissta 46mm rören.
jag är bokad för heldag i bänken nu den 13e men är nog tvungen att avboka pga koppling/svänghjul tyvärr.
ska kämpa för att få fart på den till säve.
när blir du klar med din bil hamed?
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

10 juni 2007, 14:58

Ali skrev:Då har man kommit hem från EDPS Piteå och kan säga att det var kanon väder och rätt kul.

Såg dock inga från klubben vilket var lite tråkigt.... For då å då till JG's bil för att träffa honom men tyvärr var han aldrig vid bilen och ännu mer synd var att jag inte hann se honom köra.. Hoppas de inte e allt för stora bekymmer som satte stopp för dagens körning... (Det var förövrigt jag som hejjade då du passerade Umeå)

Tyvärr var det mkt problem med polarnas bilar vilket resulterade i dåliga tider... Dock fick man njuta av bla. Team AVR corsan samt Cristell Racing Thunderbirden!!!
aha, ok, jag han inte reagera, jag såg din bil och att du hälsa men efter så många timmars sömnbrist så är man allt annat än snabb =)
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

10 juni 2007, 15:01

stort grattis till sandra till den fina tiden och slutfarten. Jag är imponerad speciellt med tanke på att där är mer att optimera för att det ska gå ännu fortare.

jag tror att jag såg en bästa slutfart på 186blås! och en topp tid på en annan repa 12.07sek
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst
Inlägg: 541
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:09

10 juni 2007, 22:33

JG skrev:<!--quoteo(post=410457:date=8 Jun 2007, 06:41:58:name=hamedius)--><div class='quotetop'>CITERA(hamedius 4 8 Jun 2007, 06:41:58) [snapback]410457[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->jg; du menar tvärtom med lambdan va? för lambda 1 e snålare än 0,85.

förresten, varför fixar du inte de sakerna som håller dej tillbaka (grundmappad, grovt ställda kammar och banåka grenrör), e d för att du ha nåt å skylla på efteråt?
sorry, den ligger på 0.7 på högvarv, jag som är :snurrig:
bränslemapparna är lite konstiga, jag ska se om jag kan göra en printout.

grenröret har jag problem med att få tag i de rördimentioner som jag behöver.
sissta mappning och kaminställning görs när grenröret är på plats i bänk.
jag har hittat 2 dimentioner nu till röret i de radier jag söker, men letar fortfarande efter sissta 46mm rören.
jag är bokad för heldag i bänken nu den 13e men är nog tvungen att avboka pga koppling/svänghjul tyvärr.
ska kämpa för att få fart på den till säve.
när blir du klar med din bil hamed?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
I C:) hoppas du hittar de rör som du behöver då så du kan bygga ditt grenrör.
fast hade jag vart du hade jag kört på d grenröret du har nu och finmappat bilen med den på annars finns ju risken att du kör "grovt mappad" hela säsongen;)
kan väl ändå inte vara så farligt med d du har på nu, alla finare grenrören till hondorna e ju 4-2-1.

hehe jag lär inte bli klar iår så d e bara sandra du behöver oroa dej för:)
Senast redigerad av 1 hamedius, redigerad totalt 10 gånger.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

11 juni 2007, 09:57

grenröret är faktiskt viktigare än man tror.
mitt register är grymt till rally, sprint eller liknande, men till detta.

sandra hämtade 20km/h i slutfart på att bygga till ett ganska simpelt 4-1rör i samma dimention.

jag hoppas på 15-25 ökning på bara grenrör med rätt mapp med finlirade kammar. samt ett bättre register för min typ av körning.
sitter bara grenröret på plats så är det lugnt att fixa resten.
men just nu känns det faktiskt som där är andra viktigare problem att lösa, som tex greppet, AVR har gryma erfaranheter på fwd och dragracing, jag har inga....mitt chassi, min koppling och lite sånt där behöver fixas till, jag har ingen nytta av effekt om jag inte kan få ner det i backen ju.
jag tappar nästan 1sek sluttid mot corsan på 60fötterna ju.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Skriv svar