Rösta om HPC-kryssning

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Se Bongos inlägg i anmälningstråden och svaren nedan innan du röstar om detta!!!
<a href="index.php?showtopic=55729" target="_blank">index.php?showtopic=55729</a>
Senast redigerad av Steffo den 15 december 2009, 12:05, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Birka är överlag en mycket trevligare båt men har väl även högre åldersgräns på helgturerna...
"Åldersgräns för resa 23 år. Ska vid anmodan kunna styrkas med legitimation. Yngre måste ha sällskap av målsman."

Silja åkte jag o frun i somras och det var verkligen ingen hit, det är mer en fraktbåt för lastbilschaufförer.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Får väll lägga min röst på Birka då. Aldrig provat :-)
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

ingen som vill vara med o tycka?
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Lars P
Styrelsen
Inlägg: 1250
Blev medlem: 18 december 2007, 23:04
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Ort: Svärtinge
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Bara jag får åka med är jag nöjd, verkar som jag är yngst.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2934
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 129 times
Been thanked: 81 times

du är alltid yngst lars ;)

HPC's egna lilla baby :baby:
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Användarvisningsbild
.:Gurra:.
Inlägg: 49
Blev medlem: 2 september 2004, 22:57
Bil: Vti HB -92
Namn: Gustav Karlsson
Ort: Vänersborg

Har aldrig åkte med Birka men på Lars beskrivning så lät det ju riktigt bra det med.
Cinderella går iaf bort när man inte får ha förkrökat i hytterna. Halva (hela) nöjet försvinner ju då.
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Inlägg: 711
Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Ort: Södermalm
Been thanked: 3 times

Snälla det är festa vi ska göra va !?!?!?!?

Vem har något att klaga på den resa vi gjorde förra året !?!? Vem kan säga till mig att dom direkt saknade något eller att det inte va kul !?!?!

Förstår inte varför det ska jiddras med Steffos resa, han sammankallar och bestämmer vad hur och när vi åker tycker jag....
Om någon vill åka innan så gör det då. släng upp en tråd och fråga om folk vill åka med inte svårare än så !!

Vad vet du om att man inte får kröka i hytten på Cinderella ? Det gjorde vi förra året och det såg man på TV också i programmet färjan....
Hela konceptet med finfärja skulle kollapsa om det inte krökades för fullt i hytterna.

Dom två alternativ förutom Cinderella suger, tycker man om finnar barnfamiljer och pensionärer åker man med dom två andra alternativen.

Vad jag vet är det fest och kul som gäller med HPC då finns det endast ett val för mig iaf......

/Jocke
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Det är ju just kröka i hytterna de tagit bort om man läser trådarna ordentligt innan man börjar spygalla.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Inlägg: 711
Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Ort: Södermalm
Been thanked: 3 times

Ja se där, då får man ta med spriten själv.

Men folk blir nog fulla även om det blir mindre kröka i hytterna, eller vad tror du ?

Hum kan kanske vara bra, då kan man vara vid medvetande nån timme till 8)

Spelar ingen roll dom två övriga båtarna suger om det är fest man vill åt, åkt båda ett flertal gånger och nä inge kul.

Ska bli intressant att följa om dom kommer kunna hålla i med stängd taxfree.....
Nä min kurs ligger fortfarande fast Cinderella, även om dom rederiet blivit berusade av sin framgång på TV..... Vi får se vad som händer om/när passagrar antalet minskar....
Tråkigt men det är ju tid kvar så vem vet !!!
Bongo
HPC Medlem
Inlägg: 397
Blev medlem: 24 april 2005, 12:15
Bil: Crx/Civic
Namn: Daniel Fernerö
Ort: västerås
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Ok jag kan hålla med på en punkt de är att jag åker när steffo säger att vi åker helt klart.

Man får lösa de övriga. De blir nog roligt hur de än blir.
Mvh/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
Användarvisningsbild
.:Gurra:.
Inlägg: 49
Blev medlem: 2 september 2004, 22:57
Bil: Vti HB -92
Namn: Gustav Karlsson
Ort: Vänersborg

GTBM skrev:Snälla det är festa vi ska göra va !?!?!?!?

Vem har något att klaga på den resa vi gjorde förra året !?!? Vem kan säga till mig att dom direkt saknade något eller att det inte va kul !?!?!

Förstår inte varför det ska jiddras med Steffos resa, han sammankallar och bestämmer vad hur och när vi åker tycker jag....
Om någon vill åka innan så gör det då. släng upp en tråd och fråga om folk vill åka med inte svårare än så !!

Vad vet du om att man inte får kröka i hytten på Cinderella ? Det gjorde vi förra året och det såg man på TV också i programmet färjan....
Hela konceptet med finfärja skulle kollapsa om det inte krökades för fullt i hytterna.

Dom två alternativ förutom Cinderella suger, tycker man om finnar barnfamiljer och pensionärer åker man med dom två andra alternativen.

Vad jag vet är det fest och kul som gäller med HPC då finns det endast ett val för mig iaf......

/Jocke

Klagar inte på förra resan, hade jävligt kul då och mycke av det roliga som hände va nere i hytterna med massa taxfree öl o sprit! Men nu kan man tydligen inte handa i taxfreen så som vi gjorde och då går mycke av det roliga bort! Men du kanske skiter i vilket o tar me dig eget (som du ev blir av med när du går på båten) o sen dricker du i barerna på båten, funkar ju givetvis det också. Men lägger helldre 200 i taxfreen är 1000 i baren. Men kanske bara e ja som e snål.

Och som ja sa så har ja inte åkt med någon annan än cinderella men det Roger skrev om Birka lät ju inte fel.

Skiter iaf vad det blir för bolag, roligt lär det bli vilket som specielt om vissa kan dra ner lite på sporiten så man slipper missöden...
Senast redigerad av .:Gurra:. den 15 december 2009, 02:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Jag fattar inte hur de ska kunna hindra någon från att ta med sprit till båten.
Nu har jag inte läst på, men Finland är ju med i EU och att frakta ett antal liter sprit / person mellan länderna ska vara OK enligt lag så vitt jag vet.

Jag ska ringa idag och se om jag kan boka om till tidiga sittningen på buffén. Då kan vi dricka där gratis istället och om man sedan tar med sig en kvarter av någon riktigt äcklig sprit så kan vi ju dricka plastmuggshuttar i hytterna och må lika dåligt som man ska på en finlandskryssning.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Stänger röstningen och skiter i resultatet :D.
Se anmälningstråden ;)
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Låst