Arrangera HPC träffar, ideér, resurser o samordning m.m.

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Namn: Andreas Norberg
Been thanked: 1 time

16 januari 2012, 21:37

Startar denna tråd då det finns för lite träffar för HPC folk.

Nu i år när det ser lite mörkt ut ang. banträffar ( tur kanske vi blir inbjudna av någon klubb) vad säger om att ha HPC träffar istället. Behöver inte vara något stort eller att man ska köra Go-Kart eller något bara träffas och sna cka lite och glida korvkiosk.

Kan dela upp ex: skåne HPC, Gbg HPC, Sthlm HPC, Umeå HPC o.s.v.

Vad säg som detta? Kom gärna med goda ideer och andra förslag. Vilken korvkisok, runda, m.m...

Andreas
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

16 januari 2012, 21:42

Ja vi har ju regions ansvariga för just detta så är de någon som vill hitta på något litet eller stort så hör av er till den som är regions ansvarig för eran region så skall ni få hjälp. :)

Eller så skriver ni här så kanske en av dom ansvariga plockar upp iden och drar igång något..
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
FRV 1.8 -06
Accord 2.0 -07

Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Been thanked: 2 times
Kontakt:

16 januari 2012, 22:06

Så fort vi blir fler än 2st så man kan kalla det träff så drar jag gärna ihop något norr om Sundsvall :)
Men då krävs det att dom visar upp sig lite på forumet också så man kan organisera sig lite.
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd
Bil: Civic VT-Turbo
Namn: Krille Brozinic

16 januari 2012, 22:22

VA? inga banträffar? varför ska man då bli medlem?
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Blitzwing
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: DC2K & GD1
Namn: Robin Persson
Has thanked: 10 times

16 januari 2012, 22:27

Brox skrev:VA? inga banträffar? varför ska man då bli medlem?
För att få in pengar till HPC så kanske vi kan köra 2013 istället?
Robin Persson | K som i Kent-Ove
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

16 januari 2012, 22:28

bättre att lägga sina pengar på en klubb som kör bana istället för forumhäng med dekaltrim
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Kontakt:

16 januari 2012, 22:32

Handlar lite om kollektivt beteende det där.
Om "alla" betalar för sig för att nyttja forumet m.m så blir det också bankörning eftersom att vi får in pengar.
Men då 300kr tydligen är för dyrt eller besvärligt för att betala in för massan så kan det bli så tokigt att det inte finns nog med pengar till dom dyra södra banorna. Tråkigt men sant. Vi får inte pengar till skänks :(

Hur många klubbar är det nu man kan gå med i för 300kr och får gratis banåka?
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

16 januari 2012, 22:49

Gratis och gratis.... blir ju ändå plus 100kr för varje träff och 350kr SMA plus massa frivilligt flaggvaktande.... betalar faktiskt hellre 600kr för trevlig bankörning utan att behöva vara ansvarig för arrangemanget nånstans....

Jag ser inte varför jag ska förnya mitt medlemskap när det enda jag får ut här är ifall jag dyker upp på en bankörning som nu kanske inte kommer att ske fast jag har betalat för de i ett antal år?..

Kanske ska se över och diskutera hur klubben ska drivas?
Varför inte 150kr för forum medlemskap!?
Och 750kr för banträffsmedlemskap eller liknande? Jag ser inget problem med att betala lite mer för att få köra ifred eller alls gentemot att betala en lägre medlemsavgift för att få med alla som "egentligen inte är så banintresserade" ..

Bara en tanke, men jag betalar inte in någon medlemsavgift förens jag vet vad jag har att se fram emot som medlem :)
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
benci
HPC Medlem
HPC Medlem

17 januari 2012, 01:02

Brox skrev: bla bla bla ....
OMFG!

Du betalar ingen försäkring på bilen heller, innan du med säkerhet vet att du skall råka ut för en olycka?

Sällan har jag hört en sån småsint egoistisk retorik.
Gemenskap och solidaritet är nog inte din starka sida, eller hur?

Det är säkrast att du sätter undan de 300 kr på banken.
Mvh Benci_Hovanyi
Användarvisningsbild
Semir
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Civic 1.6d -16
Namn: Semir Daifallah

17 januari 2012, 09:54

Kanske att fler betalar nu efter löning denna månad.
För januari månad brukar ju vara känt för den fattigaste månaden...

Men 300 spänn är ju inte mycket räknat på ett år.
Och diskussionen om att åka med andra och betala mer är ju en annan sak.

HPC är ju inte bara ett forum, det handlar om sammanhållning och gemenskap bland medlemmar runt om i Sverige. Har personligen aldrig kunnat haft en sådan kontakt med folk från Norr till Söder utan HPC.

Har ju hänt att man råkat ut för problem med bilen eller något annat och vem har man ringt om inte någon från Hpc beroende på vart man är när man var på resande fot... :)
Semir Daifallah Göteborg
Civic 2016
I love my Honda :)
M Scotte
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 6 times
Kontakt:

17 januari 2012, 10:38

[quote="Brox"]nonsens, nonsens, jag är en bortskämd unge....quote]

Ditt inlägg gav precis svar på varför det är extremt svårt att driva en klubb på ideell basis, du vill bara plocka russinen ur kakan, men föga intresserad av att dra ditt strå till stacken.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

17 januari 2012, 11:40

benci skrev:
Brox skrev: bla bla bla ....
OMFG!

Blablabla

Ännu ett negativt skäl till att inte betala medlemskapen när pengarna går till någon tagentbordsryttare som leker kommunist på forumet...

Ja, det jag skriver kanske låter kaxigt för någon men jag vill bara få fram tillräckligt bra skäl till att bli medlem iår igen!? :)

Det finns en hel hög med alternativa gratisforum att hänga på då enda anledningen att stanna kvar är bankörningarna/träffarna.
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

17 januari 2012, 11:50

M Scotte skrev:
Brox skrev:efterbliven?...quote]

Ditt inlägg gav precis svar på varför det är extremt svårt att driva en klubb på ideell basis, du vill bara plocka russinen ur kakan, men föga intresserad av att dra ditt strå till stacken.

Jag har dratt mitt strå till stacken mer än vad 50% av nuvarande medlemmar har då jag betalat mina aktiva 5 år i rad, fått stå flaggvakt varenda j**vla träff och försökt hjälpa fellow hondors så gott jag kan men när jag frågar varför jag ska fortsätta betala när de enda som var positivt inte säkert kommer att planeras in så får man bara massa skitsvar här...

nu hoppas jag verkligen inte att folk som är inblandade i ledningen sitter och kommenterar skit här för då blir ni en medlem mindre och vad är det man säger ; 1nöjd kund kanske lockar 1 till ny, en missnöjd tar med sig 5.

Snacka om att dra klubben i graven!
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
M Scotte
Kontakt:

17 januari 2012, 12:09

Jag är ledsen om du inte ser något mervärde i att betala om du inte får åka på bana i klubbens regi, det är beklagligt för din del.
Att åka bana med HPC har varit ett privilegium sedan jag och mina kollegor drog igång denna inriktning i början av 2000-talet, men det är knappast en rättighet som följs av den ynka summan av 300kr.

Nu kanske du inte är så erfaren banåkare så du har koll på vad man betalar om du åker med andra klubbar, men en engångssumma på 1000kr brukar ligga inom radien på vad det kostar.

Vad jag kan se så har du haft hjälp av HPC i din egen utveckling av bil eller material. Slog en snabb titt från när du reggade dig tills dags datum. Detta är endast forumrelaterad hjälp, men du kanske har knutit vidare kontakter med personer inom klubben som du haft nytta av, vad vet jag. De flestas erfarenhet av att ingå i en gemenskap likt denna är att 90% av ens kunskap baseras på utbyte med andra medlemmar och i dessa diskussioner hjälps man åt att komma på lösningar på problem eller åtminstone få en annan synvinkel som ger en lösning. Har du ingen hjälp av någon här, så kanske någon i alla fall har hjälp av din erfarenhet, och då sluts cirkeln.

Har vi bara en massa medlemmar som inte kan bidra med något själv, utan endast vill göra uttag ur klubben kommer vi tillslut stå med en mängd inlägg likt ditt, och klubben kommer självdö, då ingen är intresserad av att bidra om det inte finns en direkt vinst att se framför sig.

Att för köra bana kräver medlemsavgift, så jag kan inte riktigt hålla med om att det är något som överträffar andra medlemmars bidrag
Att stå flaggvakt är en förutsättning för att få köra, så det kan jag knappast se som ett bidrag heller.
Hjälpa andra medlemmar är däremot ett bidrag, och det är sådant som gör det värt att delta i gemenskapen. Men man kan aldrig lägga det till ett måste som ingår i medlemsskapet, det är upp till var och en.

Skulle jag skrivit en kravlista utifrån dessa kriterier hade jag nog varit ensam kvar som medlem, baserat på timmar vid en flagga eller hjälp till andra medlemmar.

En tanke som kanske kan leda till insikt?
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Användarvisningsbild
benci
HPC Medlem
HPC Medlem

17 januari 2012, 12:41

Brox skrev:Jag har dratt mitt strå till stacken mer än vad 50% av nuvarande medlemmar har då jag betalat mina aktiva 5 år i rad, fått stå flaggvakt varenda j**vla träff och försökt hjälpa fellow hondors så gott jag kan .....

Snacka om att dra klubben i graven!
Ditt sätt att resonera, är det som upprör oss gamla inbitna klubbmedlemmar.

Du har hjälpt till i klubben, så som du skriver, och det är precis det som gör klubben!!!!
En ideell förening är och blir, det medlemmarna gör det till.

Det som drar klubben i graven kan man lätt se, med hjälp av lite statistik:
- Registrerade användare: 7896 st
- Nya medlemmar: 528 st.
- Betalande medlemmar: 75 st.
En del folk spenderar hellre 300 kr på krogen än blir betalande medlem i HPC.
För dessa personer är det inte intressant med klubbens gemenskap, kunskap om bilarna och bankörningar/slalomkörningar.

Dessa personer tycker inte som jag och prioriterar inte som jag.
Och dessa personer kan man inte omvända.

Men är du sugen att hjälpa till att få klubben på fötter igen och kunna arrangera grymma banträffar, så som vi har gjort det hittintills,
så tycker jag att du skall betala din medlemsavgift och komma med förslag på hur vi kan förbättra oss.
Mvh Benci_Hovanyi
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

17 januari 2012, 12:46

Jag förstår vad du menar Martin, men ifall klubben ligger så dåligt ekonomiskt till som den nu verkar så kanske det är dags att se över medlemskapsavgifterna samt vad som ska ingå, varför inte dela upp så att medlemmar som betalar 300kr får tillgång till forumet med dess möjligheter och att de resterande som är här för bankörningen/träffarna får betala en mer resonabel summa tex 1000kr eller mer per år.

Jag ser själv inget problem med att betala 1000kr och jag tror inte andra har det heller om man ska tro på snacket och högmodet på forumet.
Lite tråkigt bara att "spela" med 300kr för ett kanske till evenemang när man inte är speciellt intresserad utav forumhänget.
Då kan man ju likaväl ge 300kr till rädda barnen istället och veta att det gör en skillnad!
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Jalle
Påläst
Påläst
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

17 januari 2012, 13:25

Kanske vore det bättre om alla medlemmar betalar för att ha tillgång till forumet. Supraklubben har så och dom verkar ha bra ekonomi då dom har flera körningar per år själva.

exempelvis:
-Gratis tillgång till forumet (ej låsta delarna)1 månad.
-100 kr per kalenderår för forumet (ej låsta delarna).
-300 kr per kalenderår för de låsta delarna, 150 kr för varje bankörning.
-500 kr Goldmember, tillgång till hela forumet + alla körningar.

Skulle säkert ge färre antal medlemmar men troligtvis bättre ekonomi till klubben.
Kanske svårt att genomföra men ett förslag i alla fall..
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

17 januari 2012, 13:43

Bra exempel!

Men för att hänga med i våran svaga krona så tror jag nog att man får hoppa upp till iallafall en tusenlapp för "Guldmedlemmar" och för att få en hållbar ekonomi samt för att kunna planera bra träffar!

Tänk 1000kr x 50 medlemmar + 300kr x 150 medlemmar ... + sponsor/reklam,partnerskap med andra event osv..
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin

17 januari 2012, 17:00

Tänkvärda förslag och ideér boyz. Keep it up.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Familje pulka CR-V 2015

Jazz -05 83hk
Kinnekulle 1.12.0

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

17 januari 2012, 17:04

Mejlade just med mordiaxx men skickar en likadan kopia till dig Richard på förslag....
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Okyu
HPC Medlem
HPC Medlem
Namn: Kangwook Yu

17 januari 2012, 18:10

- Registrerade användare: 7896 st
- Nya medlemmar: 528 st.
- Betalande medlemmar: 75 st.
wow! e vi inte flera som har betalat för medlemskap i klubben? skrämmande :shock:

ang förslag till forumet, kan man inte göra så att endast betalande medlemmar kan använda forumet för att sälja saker och fordon.(exkl sponsorer)
för vad jag kan se så är merparten som säljer, ej betalande medlemmar.

kan Blocket, kan väl HPC? :D
eller finns det nån föreningsregel som förhindrar detta?

mvh okyu

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884
M Scotte
Kontakt:

17 januari 2012, 19:06

Nej, ingen föreningsregel hindrar köp/sälj för endast medlemmar.

Köpa kan väl alla få göra, men sälja kunde varit förbehållt medlemmar.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Användarvisningsbild
Jalle
Påläst
Påläst
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

17 januari 2012, 19:45

För dom som bara vill nyttja/hänga på forumet, varför inte betala 100kr/år så deltar man i en utlottning av en hpc hood eller en hpc t-shirt + hpc keps.
En per var 50:onde medlem. Alla som betalt in till sista januari är automatiskt med i utlottningen. Är det 300 medlemmar lottas 6 hoodar eller keps+t-shitrs ut. :idea: :?
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
Användarvisningsbild
Pinky
Användare
Användare
Bil: Integra Type-R
Namn: Nicklas Abrahamsson

17 januari 2012, 22:14

Nu ska jag kanske inte säga så mycket då det är första gången jag betalat på ett tag, Dock inte varit så involverad i bil intresset på ett tag, Men har blivit ändring på det nu.

Men jag tycker folk här bråkar för alldeles för små saker och klagar på minsta grej...Bättre att samarbeta mot en bättre och trevligare framtid. Tyvärr är det så i detta land, att folk är alltid ute i sista sek när det gäller allt verkar det som, Och 300:- är tydligen mycket pengar för vissa eller så är dom bara allmänt sega på betala in.

Men som sagt alla är inte ute efter bankörning, vissa gillar styling/ljud, vissa strippen och vissa bara meka och snacka lite.... Så jag skulle tro att om man har olika priser för olika saker på klubben så hade man förhoppningsvis fått med fler betalande medlemmar....
Alla sätter press på klubben att dom ska fixa hit och dit och det är inte alltid lätt om inte pengar finns. Och finns det pengar så kan man fixa men då krävs det juh att det kommer in pengar på något sätt. Genom att folk betalar och hade alla betalat första januari hade vi inte haft denna disskutionen.

Så istället för allt tjafs som är på denna tråden, så kom med ide´r och lösningar för att få in pengar så det blir banåka för dom som vill....
Min ide bara, Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu!
Nicklas "Pinky" Abrahamsson
0768232078
Användarvisningsbild
Pinky
Användare
Användare
Bil: Integra Type-R
Namn: Nicklas Abrahamsson

17 januari 2012, 22:25

Jalle skrev:Kanske vore det bättre om alla medlemmar betalar för att ha tillgång till forumet. Supraklubben har så och dom verkar ha bra ekonomi då dom har flera körningar per år själva.

exempelvis:
-Gratis tillgång till forumet (ej låsta delarna)1 månad.
-100 kr per kalenderår för forumet (ej låsta delarna).
-300 kr per kalenderår för de låsta delarna, 150 kr för varje bankörning.
-500 kr Goldmember, tillgång till hela forumet + alla körningar.

Skulle säkert ge färre antal medlemmar men troligtvis bättre ekonomi till klubben.
Kanske svårt att genomföra men ett förslag i alla fall..

Typ jalles ide här, tror jag kan ge lite mer betalande medlemmar.... Förhoppningsvis.
Nicklas "Pinky" Abrahamsson
0768232078
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

18 januari 2012, 00:26

Pinky skrev:Nu ska jag kanske inte säga så mycket då det är första gången jag betalat på ett tag, Dock inte varit så involverad i bil intresset på ett tag, Men har blivit ändring på det nu.

Men jag tycker folk här bråkar för alldeles för små saker och klagar på minsta grej...Bättre att samarbeta mot en bättre och trevligare framtid. Tyvärr är det så i detta land, att folk är alltid ute i sista sek när det gäller allt verkar det som, Och 300:- är tydligen mycket pengar för vissa eller så är dom bara allmänt sega på betala in.

Men som sagt alla är inte ute efter bankörning, vissa gillar styling/ljud, vissa strippen och vissa bara meka och snacka lite.... Så jag skulle tro att om man har olika priser för olika saker på klubben så hade man förhoppningsvis fått med fler betalande medlemmar....
Alla sätter press på klubben att dom ska fixa hit och dit och det är inte alltid lätt om inte pengar finns. Och finns det pengar så kan man fixa men då krävs det juh att det kommer in pengar på något sätt. Genom att folk betalar och hade alla betalat första januari hade vi inte haft denna disskutionen.

Så istället för allt tjafs som är på denna tråden, så kom med ide´r och lösningar för att få in pengar så det blir banåka för dom som vill....
Min ide bara, Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu!
Va fan gör du uppe såhär sent? Inte konstigt att du inte orkar meka i garaget när du aldrig går o lägger dig ;)
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Vinne
Användare
Användare
Bil: Honda Jazz 2013
Namn: Vinne

19 januari 2012, 13:52

För att svara på det som hela tråden handla om från början vill jag bara utrycka mitt intresse för träffarna! HPC Skåne träffarna kommer jag att spendera all tid på :) Bra initsiativ av anno tycker jag :)!
Vincent "Vinne" Ekelund

Har kört:
Honda Civic Type R EP3 2005
Honda Civic Type R FN2 2009

Kör:
Honda Jazz 2013
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen
Styrelsen
Bil: Accord type R/S
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

19 januari 2012, 21:31

Funderar på om man kan få nån sponsor att hosta upp lite om alla sätter en klibba på bilen med företagsnamnet på bilarna?
Oskar Johansson
Sponsoransvarig HPC
*0733-124451*

Honda Accord Type S Wagon 2007
Honda Accord Type R 2002
HPC Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Användarvisningsbild
Bullet---
Proffs
Proffs
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz

22 januari 2012, 22:14

Tycker även att det varit kul med lite HPC träffar där man bara kan umgås och snacka bilar och kolla in byggena. :D
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig
Bil: rollerblades:(
Namn: Ceasar Göksu

22 januari 2012, 23:25

om hpc behöver pengar så kan vi göra såhär kanske,
Ingen vill skänka pengar till oss.men att få något och sedan klubben tjänar på det?

Tycker kanske ordförande kan snacka med christer på rosenholtz att vi medlemmar vill ha en påställningsservice/reperation/milbaserad service(rabatterat) innan sommaren då alla har stått stilla princip,kanske kan ha en verkstads HPC dag där då vi bokar upp han med jobb en hel dag.vore nice och kanske vi alla glider på stan snackar skit fikar ,han kanske kan ha öppet en helg för oss oxå om vi kommer med mkt jobb va vet jag.

Han kanske får 5-10 servicar härifrån oss,som tack kanske han sponsrar oss med lite till.
vi gynnar han och han gynnar klubben.

Va tycker ni om iden?,jag skriver mer än gärna upp mig för ja vill ju ha honda stämpel i boken sedan att träffa på er där vore ju ännu roligare !:D
Honda S2000 Expert
Skriv svar