Biltemas Motorolja, läs här.

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Tobbera

Jag kör med Biltemas 5-50 i min bil och den går som en klocka.
Senast redigerad av Tobbera den 22 augusti 2005, 09:45, redigerad totalt 1 gånger.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Ozspeed

Jag kör på biltema när dom kommer in på F1 eller ett bra test har kommit ut

medans blir det Mobil 1
vet inte varför men man är väl chicken
Waldo Bravo

Honda civic sport coupe 96a
Kristian

<!--QuoteBegin-Ozspeed+22 Aug 2005, 15:48:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Ozspeed 4 22 Aug 2005, 15:48:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag kör på biltema när dom kommer in på F1 eller ett bra test har kommit ut

medans blir det Mobil 1
vet inte varför men man är väl chicken
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=179263"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

å den oljan du kör i din bil e samma som dom stoppar i F1 bilar eller ?
Kristian, Hondalös.
Ozspeed

säkert inte vad vet man
Waldo Bravo

Honda civic sport coupe 96a
Kristian

den enda gemensamma nämnaren mellan en F1 olja och din Mobil 1 olja är namnet på företaget som tillverkar den...
Kristian, Hondalös.
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Marknasföringsenheten på de mer välkända oljemärkena har gjort ett gott jobb ser jag, många som inte vågar testa biltema, pga just namnet.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
M.Håsteen

Jag har lärt mig mycket av den här tråden. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Markus Håsteen

Accord Coupé 3.0 V6 -00
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Många svenskar tycker (även idag 2005) fortfarand illa om japanska bilar. Just för att den är japansk, eller kanske för att det står Honda på den. Många som gillar tex Honda undrar då hur fan man kan bli så inskränkt och hjärntvättad så att man tror på allt skitsnack som grannen/arbetspolaren/media slänger ur sig om tex Honda.

Frågan är då hur man helt plötsligt blir likadan själv för att det står tex Biltema på en flaska? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/hmmm.gif[/img]

Jag säger inte att Biltema är bra/bäst, men det verkar väldigt lätt att döma ut den just för att det står just Biltema på den...
Senast redigerad av Joakim Olsson den 22 augusti 2005, 19:09, redigerad totalt 1 gånger.
G.S

Hondas motorer funkar bäst med en lite tunnare olja typ 5w-30 eller 5w-40,då går
v-tecen i snabbare och mer distinktare.
Jag vet ingen som kör elit racing på biltemas oljer.Alla helsyntet oljer tillverkas inte likadana,det finns dyrare o billigare sätt,typ ester och det avspeglar sej på priset och kvaliteten,jag kör bara med erkänt bra märken varför chansa?
Glenn Sjöstedt
Glimåkra
Kör Honda Civic TypeR-04

Tidigare bilar
Suzuki Swift Gti-89
Mitsubishi Lancer Gti-94
Mazda MX-5-98
Subaru Impreza GT-00
Mazda Rx-7-92
Renault Clio Sport-01
Honda Civic vti-92
Honda Civic TypeR-02
Alfa Romeo 156 v6-98
Saab 93 Aero-01
Honda Civic TypeR-04
M Scotte
Kontakt:

Kör du elitracing med din bil?

Vi är några stycken som pressar våra bilar maximalt under timmespassen på banorna och extremare miljö för oljor får man nog leta efter. Jag kör biltema 5w-40 utan problem, så varför skulle inte resten kunna göra det som inte är ute en timme i sträck. När den frågan är besvarad ska jag gladeligen byta märke. Körde Motul tidigare, men denna säsong har jag bytt till Biltema. Så länge min bil klarar att varva 8500rpm mer eller mindre konstant i en timme på biltemas olja och jag inte får några oljerelaterade problerm av detta kommer jag fortsätta köra på den, den dagen min motor rasar pga att oljan är för kass, lovar jag att byta, och dessutom erkänna inför er alla att jag hade helt fel angående detta. Tills dess är min tro starkare än marknadsförarnas vilja från de "stora" oljebolagens att få mig att betala tre gånger priset för samma mängd SL-klassad olja.

Bara för att bevisa att Biltemas olja är precis lika bra till det jag använder den ska S2000 också få sig ett oljebyte till Biltemas 5w-40 inom kort. Rasar den pga detta så ska jag vara extremt ödmjuk inför min förlust.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Användarvisningsbild
benci
Been thanked: 6 times

Nu är det min tur att lufta mina tankar!

Jag har kört Biltemas 5w-40 i 2 års tid, till och från jobbet, vinterkörning, buskörning, Blackrace, banträffar = INGA PROBLEM !

Men tänker byta till deras 5w-50 i fortsättningen.

Till de som funderar köra raka 50w oljor vill jag bara säga att,
NI KOMMER SABBA ERA MOTORER!

Gissa hur en sådan olja ser ut en vacker höstmorgon med +5 Celsius ute.
Typ Karlsons Klister.

Och efter tillräckligt många sådana starter kommer ni att se ut som det lilla röda längst ner på tuben för att kammen har skurit typ... (något överdrivet)

Var inne på Bohab och snackade olja med deras racing-kille och han absoluta rekomendation till mig var att köra på 5w-50, med tanke på hur jag använder bilen.
En rak 50w olja är enbart för racing, där man kan förvärma oljan, eller om det råder värmebölja typ.

Så nu fick jag också vara "besserwisser". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Mvh Benci_Hovanyi
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

<!--QuoteBegin-benci+23 Aug 2005, 22:33:52--><div class='quotetop'>QUOTE(benci 4 23 Aug 2005, 22:33:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nu är det min tur att lufta mina tankar!

Jag har kört Biltemas 5w-40 i 2 års tid, till och från jobbet, vinterkörning,  buskörning, Blackrace, banträffar = INGA PROBLEM !

Men tänker byta till deras 5w-50 i fortsättningen.

Till de som funderar köra raka 50w oljor vill jag bara säga att,
NI KOMMER SABBA ERA MOTORER!

Gissa hur en sådan olja ser ut en vacker höstmorgon med +5 Celsius ute.
Typ Karlsons Klister.

Och efter tillräckligt många sådana starter kommer ni att se ut som det lilla röda längst ner på tuben för att kammen har skurit typ... (något överdrivet)

Var inne på Bohab och snackade olja med deras racing-kille och han absoluta rekomendation till mig var att köra på 5w-50, med tanke på hur jag använder bilen.
En rak 50w olja är enbart för racing, där man kan förvärma oljan, eller om det råder värmebölja typ.

Så nu fick jag också vara "besserwisser".  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=179947"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag har kört på Biltemas 5w-50 de två senaste oljebytena, men funderar nu starkt på att byta till Biltemas 5w-40 eftersom den är lite tunnare vilket skall göra att högvarvsegenskaperna blir aningen bättre. Jag kör inte bana och då borde inte 5w-50 behövas.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Freeride

Själv kör jag med Shell helix ultra och skulle allderig kunna tänka mig att använda biltemas olja...
Man kör med det man har förtroende för [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Peter Hovland

CTR -05
Iinjen CAI
Invidia cat back
Dc sport race grenrör
M.Håsteen

Jag tänkte prova redlines 20w 50 vid nästa oljebyte.
Markus Håsteen

Accord Coupé 3.0 V6 -00
Manji

Hej,

Kommer köra med samma olja som bilen alltid blivit servad med. Varför byta när man vet
att det funkar.
Kanske missade det i denna tråden, men oljor med olika viskositet kan man blanda, eller?

Mvh
<span style='color:black'>[b]Manfred Kronbrink [/b]
[b]Honda Civic VTi -00, såld![/b]</span>
G.S

Hej M.Scotte
Du skrev tidigare att du använde biltema 5w-50 o nu skrev du 5w-40,hur ska du ha det?Om du måste köra på biltema välj5w-40.Jag påstår inte att biltema är skit,
men hade jag fått välja olja till dej så skulle du fortsätta med Motul 300v 5w-40.
Glenn Sjöstedt
Glimåkra
Kör Honda Civic TypeR-04

Tidigare bilar
Suzuki Swift Gti-89
Mitsubishi Lancer Gti-94
Mazda MX-5-98
Subaru Impreza GT-00
Mazda Rx-7-92
Renault Clio Sport-01
Honda Civic vti-92
Honda Civic TypeR-02
Alfa Romeo 156 v6-98
Saab 93 Aero-01
Honda Civic TypeR-04
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

G.S trevligt att du fått med alla dina fordon i siggen, men man måste ha namnet oxså..

forumreglerna hittar du här.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... boardrules" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... rdrules</a>

välkommeh hit btw.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
SMacke #364
M Scotte
Kontakt:

Kör med 5w-40. måste och måste köra på biltema, ingen som tvingar mig, vill vara bevisa att den går lika bra som andra.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Härder

synd att man inte kan beställa på nätet !! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
[b]Adam Härder [/b]

S2000 -01
Skriv svar