Montera baslåda i ctr

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
s2000
Bil: FK2 Type-R GT
Namn: Oscar

Tänkte höra hur ni har gjort som har baslåda i bagageutrymmet på eran ctr? Är det mycket jobb att dra strömkabeln från batteriet, och ljudkabeln från stereon, till bagageutrymmet? Tänkte då på att få in strömkabeln från motorrummet in i kupén? Sen bör väl strömkabeln och ljudkabeln inte ligga ihop, alltså dras på var sida om bilen under listerna? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] Tips?
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

<!--QuoteBegin-s2000+22 Nov 2005, 22:24:53--><div class='quotetop'>QUOTE(s2000 4 22 Nov 2005, 22:24:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tänkte höra hur ni har gjort som har baslåda i bagageutrymmet på eran ctr? Är det mycket jobb att dra strömkabeln från batteriet, och ljudkabeln från stereon, till bagageutrymmet? Tänkte då på att få in strömkabeln från motorrummet in i kupén? Sen bör väl strömkabeln och ljudkabeln inte ligga ihop, alltså dras på var sida om bilen under listerna?  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]  Tips?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=214034"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är inte mer jobb än i vilken annan bil som helst, men räkna med att det tar några timmar eller en hel dag att dra alla kablar snyggt.

Strömkabeln drar du på passagerarsidan. Det finns ett hål i torpedväggen där man även kan dra in kupévärmare om man nu vill det. sänk ner handskfacket för att underlätta (OBS det är skitlätt). Signalkablarna drar du på förarsidan av bilen.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Bergan

Lite jobb är det att plocka bort listerna i bilen om du inte kan skjuta under kablarna. Allt sitter fast med det är bara att ta i så lossnar det!
Ta tid, tog mig en halv dag att dra alla kablar schysst.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
tantgron
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Kontakt:

Kan samtidigt slå ett slag för att sänka ner basen i reservhjulsbaljan, om du inte har något emot att lägga till lite extra stålar på open air-bas och aningen kraftigare slutsteg. Ljudkvalitén är inte riktigt den samma som en sluten låda, men du har istället hela bagageutrymmet kvar. Om jag får tag i en vettig digitalkamera så kan jag plåta lite bilder om du har intresse av det.

Edit: Jag har även slutsteget monterat på undersidan av MDF-skivan, så det är busenkelt att lyfta ur hela paketet om du har tänkt fara på bana och köra eller dylikt.
Senast redigerad av tantgron den 23 november 2005, 15:27, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

<!--QuoteBegin-tantgron+23 Nov 2005, 15:25:40--><div class='quotetop'>QUOTE(tantgron 4 23 Nov 2005, 15:25:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan samtidigt slå ett slag för att sänka ner basen i reservhjulsbaljan, om du inte har något emot att lägga till lite extra stålar på open air-bas och aningen kraftigare slutsteg. Ljudkvalitén är inte riktigt den samma som en sluten låda, men du har istället hela bagageutrymmet kvar. Om jag får tag i en vettig digitalkamera så kan jag plåta lite bilder om du har intresse av det.

Edit: Jag har även slutsteget monterat på undersidan av MDF-skivan, så det är busenkelt att lyfta ur hela paketet om du har tänkt fara på bana och köra eller dylikt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=214193"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

om man är riktigt pysslig så kan man ju faktiskt bygga en sluten liten låda i baljan också. Det har jag funderat på att göra. Visserligen hamnar steget utanför, men man får lite bättre ljud.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
s2000

<!--QuoteBegin-tantgron+23 Nov 2005, 15:25:40--><div class='quotetop'>QUOTE(tantgron 4 23 Nov 2005, 15:25:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan samtidigt slå ett slag för att sänka ner basen i reservhjulsbaljan, om du inte har något emot att lägga till lite extra stålar på open air-bas och aningen kraftigare slutsteg. Ljudkvalitén är inte riktigt den samma som en sluten låda, men du har istället hela bagageutrymmet kvar. Om jag får tag i en vettig digitalkamera så kan jag plåta lite bilder om du har intresse av det.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=214193"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag har en sluten 12" låda och ett slutsteg som jag tänkte få dit på ett snyggt sett. Men att ha en bas i reservhjulet måste vara det ultimataste som du säger, man har ju hela bagageutrymmet kvar.
tantgron
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Kontakt:

<!--QuoteBegin-s2000+23 Nov 2005, 20:47:42--><div class='quotetop'>QUOTE(s2000 4 23 Nov 2005, 20:47:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-tantgron+23 Nov 2005, 15:25:40--><div class='quotetop'>QUOTE(tantgron 4 23 Nov 2005, 15:25:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan samtidigt slå ett slag för att sänka ner basen i reservhjulsbaljan, om du inte har något emot att lägga till lite extra stålar på open air-bas och aningen kraftigare slutsteg. Ljudkvalitén är inte riktigt den samma som en sluten låda, men du har istället hela bagageutrymmet kvar. Om jag får tag i en vettig digitalkamera så kan jag plåta lite bilder om du har intresse av det.

Jag har en sluten 12" låda och ett slutsteg som jag tänkte få dit på ett snyggt sett. Men att ha en bas i reservhjulet måste vara det ultimataste som du säger, man har ju hela bagageutrymmet kvar.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=214242"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hela bagageutrymmet kvar jo, men som s2000 skrev så är det absolut bästa att gjuta med glasfiber och på så sätt åstadkomma en sluten låda. Men det är en hel del merarbete, och lat som jag är så nöjde jag mig med openair-ljud. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
s2000

<!--QuoteBegin-Steffo+23 Nov 2005, 10:32:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 23 Nov 2005, 10:32:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Strömkabeln drar du på passagerarsidan. Det finns ett hål i torpedväggen där man även kan dra in kupévärmare om man nu vill det. sänk ner handskfacket för att underlätta (OBS det är skitlätt). Signalkablarna drar du på förarsidan av bilen.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=214134"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Håller nu på att montera dit kablarna till slutsteget. Men vet inte vilket hål i torpedväggen som jag ska dra strömkabeln igenom? Hittar bara ett där det redan går en kabelhärva igenom med en gummidamask över. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
danne_gn

Ioförsig en Integra men en inblick på hur det kan se ut...
Daniel Gustafson

<span style='font-family:Arial Black'>Honda Integra Type-</span><span style='font-size:11pt;line-height:100%'><span style='color:Red'>R</span></span>

<span style='font-family:Arial Black'>En våt dröm för vissa en verklighet för andra...</span>
Bergan

Bakom handskfacket så har du ett hål i torpedväcken precis på samma sätt som du beskriver det.
Ta en metallpinne som är relativt enkelt att böja och tejpa fast kabeln på denna. För sedan igenom pinnen genom damasken försiktigt så är det bara att dra igenom den.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar