hur får man bort mätarhuset

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Madelene

Jag blir tokig! har nu tagit bort nästan hela inredningen på en CIVIC EG 92 för att kunna ta bort en död flyga i mätarhuset(?).. mellan plasten o mätarna.. kan nån berätta för mig hur jag ska komma åt den lilla j****n..har nu tagit ner instrumentpanelen men hur bär jag mig åt för att ta loss mätarhuset
HJÄLP!
/madde
Senast redigerad av Madelene den 18 mars 2006, 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Madelene Frisell<!--sizec--></span><!--/sizec--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[u][b]<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Jazz-05<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b][/u]
Lynxen

Det är ganska lätt:
1. Pilla ut varningsblinkersknappen. och skruva loss skruven där bakom
2. Skruva loss de 2 skruvarna som sitter i den svarta plasten, ovanför framför mätarhuset
3. Ta loss den svarta plasten
4. Sen sitter det 4 helt synliga skruvar som bara är att skruva loss och sedan ta loss kontakterna på baksidan
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Madelene

Tack massa jobb i onödan hehe..men nu blir d lite lättare /madde
[b]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Madelene Frisell<!--sizec--></span><!--/sizec--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[u][b]<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Jazz-05<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b][/u]
mikethebikenr1

Men lätt är det då inte än då. klippsena bruckar sitta uta rackan. Det underlättar om du har en kil att bryta lite försiktigt med där klippsen sitter annars är den lätt att bryta sönder om man använer sig av en skruvmejsel.
mikael svensson
Skriv svar