Tja, nu har jag lyckats få bilen att skaka mer än vad den gjorde. Jag tror drivknuten är sönder, men kan den verkligen få ratten att skaka?
Den skakar som mest då jag kör över 70km/h utan att gasa och när jag bromsar.
Skivorna är bytta och klossarna med, luftat systemet. Kan man göra det så dåligt att det kan skaka eller är det något annat?
Höger framhjul är flexigt, man kan vicka på det mer än vänster fram.
Pls help, jag vill kunna köra igen [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Skakar
- Jonas Åhgren
- Namn: Jonas Åhgren
- Kontakt:
Pröva med andra däck. Du kanske måste balancera om dom du har. Eller så är dom sönder på något sätt.
Vibrationer brukar annars endast uppstå pga att bromskivorna slagit sig. Det är svårt att säga något så här över internet. Men Börja med hjulen. Sen kanske du skulle låta någon annan provköra bilen också.
Du kanske bara behöver dra åt hjulbultarna. Min verkstad glömde dra till bultarna när dom bytte drivknut... Jag upptäckte det i tid som tur var.
Vibrationer brukar annars endast uppstå pga att bromskivorna slagit sig. Det är svårt att säga något så här över internet. Men Börja med hjulen. Sen kanske du skulle låta någon annan provköra bilen också.
Du kanske bara behöver dra åt hjulbultarna. Min verkstad glömde dra till bultarna när dom bytte drivknut... Jag upptäckte det i tid som tur var.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
En stjärna *
Jag testade att dra åt dom, och då slet jag av en av hjulbultarna. va inte så kul.
Men ska jag testa med vinter däcken då eller?
Men ska jag testa med vinter däcken då eller?
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Jonas Åhgren
- Namn: Jonas Åhgren
- Kontakt:
det kan du göra. Hur jävla hårt drog du för att dra av bulten???? Eller är det så
att verkstan har dragit så hårt med mutterpickan att dom skadat hjulbultarna?
att verkstan har dragit så hårt med mutterpickan att dom skadat hjulbultarna?
Senast redigerad av Jonas Åhgren den 28 juli 2004, 10:03, redigerad totalt 1 gånger.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
En stjärna *
<!--QuoteBegin-haffy+27 Jul 2004, 23:05:22--><div class='quotetop'>QUOTE(haffy 4 27 Jul 2004, 23:05:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tja, nu har jag lyckats få bilen att skaka mer än vad den gjorde. Jag tror drivknuten är sönder, men kan den verkligen få ratten att skaka?
Skivorna är bytta och klossarna med, luftat systemet. Kan man göra det så dåligt att det kan skaka eller är det något annat?
Pls help, jag vill kunna köra igen [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Skakar dt alltid öer 70 eller bara ibland?
Pls help, jag vill kunna köra igen [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Skakar dt alltid öer 70 eller bara ibland?
Försvinner skakningarna när du kommer upp i lite högre hastighet så har du kanske bara obalans i ett/två hjul. Men det låter som om det skakar mycket och det skulle kunna vara om du tex kör med regummerade däck och en bit gummi lossnat. Kan även hända vanliga däck men mycket sällan.
Har det bara plötsligt börjat eller har det blivit mer och mer eftersom?
Har det bara plötsligt börjat eller har det blivit mer och mer eftersom?
Markus Håsteen
Accord Coupé 3.0 V6 -00
Accord Coupé 3.0 V6 -00
-
Koxen
- Namn: Patrik Kristiansen
- Been thanked: 2 times
Det är nästan helt säkert drivknuten. när min drivknut var kass så högg det i ratten när jag gasade och motorbromsade. på motorvägen var det nästan odrägligt så jag fick välja andra vägar.
När jag bytte den så slutade det helt
När jag bytte den så slutade det helt
Det va så typ ett tag, men sen bytte jag skivorna och då försvann mycke av det. Men inte alt, och nu blir det bara värre och värre. Inget gummi är borta. Dom e bra däcken.
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
När man monterar bromsar så behöver man rengöra ganska noga på anläggningsytorna för hamnar det skit mellan så sitter skivan lite fel och kan då slå sig efter ett litet tag när man kört. och då kan vibrationer uppstå. Men testa först med andra hjul är ju lätt att testa.
Robert Gustafsson
attitudemotorclub.com
attitudemotorclub.com
<!--QuoteBegin-Jonas Åhgren+28 Jul 2004, 08:59:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Jonas Åhgren 4 28 Jul 2004, 08:59:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det kan du göra. Hur jävla hårt drog du för att dra av bulten???? Eller är det så
att verkstan har dragit så hårt med mutterpickan att dom skadat hjulbultarna?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag e stark duvet, den har inte varit på verksta på ett tag. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
att verkstan har dragit så hårt med mutterpickan att dom skadat hjulbultarna?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag e stark duvet, den har inte varit på verksta på ett tag. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Jag va och balancerade däcken, fan vilken skillnad.
Men atagligen e skivorna fett fel me. Har kört för hårt med bilen. Så antagligen har skivorna blivigt skeva.
Skulle återkomma om 5-10mil och då skulle han slipa dom om det är dom. Sen skulle jag skaffa mig en ny drivknut sa han, och det vill jag fan göra. Den kostar ju 1400kr eller nått.
Någon som har beg höger fram?
Men atagligen e skivorna fett fel me. Har kört för hårt med bilen. Så antagligen har skivorna blivigt skeva.
Skulle återkomma om 5-10mil och då skulle han slipa dom om det är dom. Sen skulle jag skaffa mig en ny drivknut sa han, och det vill jag fan göra. Den kostar ju 1400kr eller nått.
Någon som har beg höger fram?