Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Bromsbyte
Då var det dags för bromsbyte. Det gnisslar nämligen när jag trycker ner bromsen. (rättare sagt jag funderar på om jag ska byta, nu är man ju värsta blickfångaren i varje korsning <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo--> )
Till frågan: Är det svårt att byta bromsar? Är helt novis innom området. Och vad är det jag behöver byta för att få bort gnisslet? Skivor, ok? Har inte allt för mycket pengar just nu, så ju mindre jag behöver byta desto billigare =)
Är saker man köper från t.ex Micro bra? eller måste man åka till en Honda försäljare?
Tack på förhand.
/Ph
Till frågan: Är det svårt att byta bromsar? Är helt novis innom området. Och vad är det jag behöver byta för att få bort gnisslet? Skivor, ok? Har inte allt för mycket pengar just nu, så ju mindre jag behöver byta desto billigare =)
Är saker man köper från t.ex Micro bra? eller måste man åka till en Honda försäljare?
Tack på förhand.
/Ph
Philip Vilhelmsson
Accord -94
Accord -94
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
Räcker nog att byta belägg, om nu inte skivorna är helt slut, det ser du när du kollar på dem. Finns det mkt belägg kvar räcker det att du lägger på lite kopparpasta på ytorna som har kontakt med ok-hållarna
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
-
Fresa
- Kontakt:
är det en bruksbil funkar vilja jävla belägg som helst egentligen, men räkna med sämre passform på billiga belägg från biltema/mekonomen/micro etc som gör att de kan klappra om de är lite mindre, eller behöver filas till om de är lite större
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Jag har aldrig haft problem med mekonomens passform, jag köper alltid från mekonomen när jag inte tycker det är lönt att köpa från Honda. Jag tipsar dig iaf att inte ens gå nära Biltema, och Micro e oxå sådär, min rekomendation är Mekonomen.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Accorder har en tendens att gnissla i bakbromsarna, det är bak-oken som typ kärvar ihop. Jag bytte allt bak förra sommaren, men det började gnissla igen efter en månad typ. Se till att bromsa hårt då och då så att bak-oken får arbeta lite, typ hålla ner pedalen när du står vid rödljus eller nåt, det hjälper lite.
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Dani+4 Jun 2006, 14:46:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 4 Jun 2006, 14:46:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har aldrig haft problem med mekonomens passform, jag köper alltid från mekonomen när jag inte tycker det är lönt att köpa från Honda. Jag tipsar dig iaf att inte ens gå nära Biltema, och Micro e oxå sådär, min rekomendation är Mekonomen.
[right][snapback]293764[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Undervärdera inte preludebeläggen från biltema. 199kr och lika bra klipp som org.
Undervärdera inte preludebeläggen från biltema. 199kr och lika bra klipp som org.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
Fresa
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-M Scotte+4 Jun 2006, 20:13:43--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 4 Jun 2006, 20:13:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Dani+4 Jun 2006, 14:46:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 4 Jun 2006, 14:46:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har aldrig haft problem med mekonomens passform, jag köper alltid från mekonomen när jag inte tycker det är lönt att köpa från Honda. Jag tipsar dig iaf att inte ens gå nära Biltema, och Micro e oxå sådär, min rekomendation är Mekonomen.
[right][snapback]293888[/snapback][/right]
Civic-beläggen från biltema is not the shit iaf, c:a 5mm för korta frambelägg vilket gör att det klapprar och slår när man byter färdriktning
[right][snapback]293888[/snapback][/right]
Civic-beläggen från biltema is not the shit iaf, c:a 5mm för korta frambelägg vilket gör att det klapprar och slår när man byter färdriktning
-
Gisson
- Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
- Namn: Göran Johansson
Finns tydligen belägg fram till Accord 94 men vet inget om kvaliten samt om det är 14 eller 15"
Göran Johansson
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315