Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
CTR sportluftfilter.
Undrar vad för tecken man kan räkna med när det är dax att byta/rengöra sportluftfiltret i bilen?
Har ett CAI, vet ej vilket märke. Suttit på i ca 1 år nu.
Tacksam för alla svar och tips.
/Michel
Har ett CAI, vet ej vilket märke. Suttit på i ca 1 år nu.
Tacksam för alla svar och tips.
/Michel
Michel Gerami
CTR -04, CAI, 2.5" catback, 4" Otto racing japsdämp.
CTR -04, CAI, 2.5" catback, 4" Otto racing japsdämp.
hur rengör man ett sportfilter?
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
<!--QuoteBegin-Civic_Boy+13 Jul 2006, 19:00:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Civic_Boy @ 13 Jul 2006, 19:00:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur rengör man ett sportfilter?
[right][snapback]307367[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Enklast: Köp rengöringsmedel för sportluftfilter, följ instruktionerna, låt torka o spraya in med filterolja.
[right][snapback]307367[/snapback][/right]
Enklast: Köp rengöringsmedel för sportluftfilter, följ instruktionerna, låt torka o spraya in med filterolja.
Fredrik Jansson
Honda Civic 1,5i -00
VW Golf GTI ED35 -12
Honda Civic Tourer 1,6 Dtec -15
Honda Civic 1,5i -00
VW Golf GTI ED35 -12
Honda Civic Tourer 1,6 Dtec -15
<!--QuoteBegin-Michel+14 Jul 2006, 10:38:56--><div class='quotetop'>QUOTE(Michel @ 14 Jul 2006, 10:38:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hittade för ett tag sedan en bra bildserie hur man kommer åt filtret från vänster sidan vid däcket. Någon som känner till denna och kan länka den åt mig.
/M
[right][snapback]307500[/snapback][/right]
Är inga problem. Bara bort med däcket och bort med innerskärmen. Sen kommer du åt att ta bort filtret.
/M
[right][snapback]307500[/snapback][/right]
Är inga problem. Bara bort med däcket och bort med innerskärmen. Sen kommer du åt att ta bort filtret.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
Det sitter en del "clips" eller vad man ska kalla dom. Några är längre än andra pga av att dom ska igenom vid ställen där innerskärmarna möts. Kan bli att man får mecka lite med det. Men det är absolut inte svårt. Bara lite irriterande att man inte kom ihåg var dom satt och får göra om några ggr <!--emo&:D-->
<!--endemo--> Men det är sånt man får räkna med. Men absolut inte svårt.
Det lättaste är att ta bort hela innerskämen, istället för att bara ta bort där fram och böja bort den. Är lättare att ta bort hela. Och det sitter väl ca 10 clips sammanlagt.
Det där gersig när du håller på. Är inga problem alls. Finns spår på clipsen där du sätter in en mejsel och bänder bort bara.
Det lättaste är att ta bort hela innerskämen, istället för att bara ta bort där fram och böja bort den. Är lättare att ta bort hela. Och det sitter väl ca 10 clips sammanlagt.
Det där gersig när du håller på. Är inga problem alls. Finns spår på clipsen där du sätter in en mejsel och bänder bort bara.
Senast redigerad av ziggy den 14 juli 2006, 11:41, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->