Problem crx89

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
adast

hej jag har ett litet problem med min crx89a, nu de senaste 3 dagarna så vill den knappt starta, om den startar så dör den igen, testar man efter det så står den o tuggar på startmotrorn men inget händer så gör den 2 gånger o ibland på 4:e försöket så startar den.. nu idag testade jag men nu startar den inte överhuvudtaget står bara o tuggar på startmotorn,, batteriet är laddat o så, tänstiften är knappt 2 månader gamla.. fundear på om det kan vara tändningen i bilen som har erjat(stavning?) igen o inte får kontakt eller något för ibland så startar den o ibland startar den o dör, sedan har jag märkt om man kör runt 1700 rpm så kan den hacka till typ 2 gånger, men annars när den går så går den vanligt...hoppas ni kan fatta vad problemet är:/... lite tips på saker som jag kan testa vore kanon, kasnke någon som har haft samma problem.
MVH Adam
Adam Åstrand
Användarvisningsbild
Micke 16v
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

MAIN RELAY !? en lödning inne där som släppt....vanligt fel

Tetsta att sparka lite på plasten vid spaken du öppnar huven med...
0736316013
Koffe

sök efter "main relay" här på forumet så hittar du vad du söker
adast

hej,, sökte lite o hittade att main relay satt vid hoodpopparen", men i min bil så sitter det en svartbox som tillhör larmet, ersätter man main relay med larmbox om man installerar larm????, när jag tog ur den så fanns inte läge 3 på låset, går larmet så är det en startspärr o när den svarta boxen var urkopplad så var det likadant dvs startspärr...
Adam Åstrand
Dennies
Namn: Dennis Gullberg

troligtvis inte
då mainrelayet styr en massa olika saker, borde sitta där någonstans. Grå med lite rött i botten, går en helt knippe kablar till den.
Dennis Gullberg
Team Helsingborg

Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Gabrin

Har haft problem som liknar det du beskriver.
Tändningslåset kan vara kass, detta känner du genom att de tre lägena kan vara bråkiga att hitta, typ läge 2 varningslampor lyser, fick byta tändplattan på min..

Ett annat fel som jag haft är "styrenheten" till bränslet. Fyrkantig metalldel som sitter under huven på förarsidan nära vindrutan(långt upp)
Felet var sådant att bensin fanns för att starta, knappt. Efter det var den bara död, men startmotorn fungerade. När bilen stått i ett antal minuter och man var säker på
att låge 2 var uppnått, motorlampan slocknar, startade hon igen..

Tändplatta billig kan köpas begangnad, lite meck att installera..
(Problem att hitta lägena 1-3, tändningen, jag såg det på läge två, strax efter rök plattan upp:) )

Styrdelen till bränslepumpen typ 700:- ska vara lätt att byta..
(Motorlampan slocknar inte på läge 2, kan vara annat fel också som gör att den inte slocknar..)

Är ganska ny på detta med bilar, haft mc tidigare, men det är två fel som jag hittat på min crx -89.. Hoppas att någon kan bekräfta, förtydliga, dementera om detta skulle kunna vara din orsak..

Hoppas du får ordning på rexen!
Gabriel Ringius

Tidigare
Saab 90 -86
Honda CB 500 -94
Honda Civic Coupé CRX -89
Citroën C4 coupé -05
Toyota GT86 -12

Framtida planer
?
adast

okej tack för alla svar=).. den main relay boxen kan det vara en brun box med en j*vla massa kablar till som sitter på baksidan av alla säkringar?
Adam Åstrand
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 130 times
Been thanked: 52 times

Nej den styr vindrutetorkare och halvljus.

Main relay sitter vid huvöppnaren inte så stor kanske 7*5 cm.
Sitter 1 kontakt med 6 eller 8 kablar i den.

mvh
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
adast

det konstiga är att jag inte hittar den, den enda boxen jag hittar är till larmet en svart hyffsat stor.. kan han ha flyttat den eller något? efter jag har rivit lite i kablar o så så har den startat bra men vill ju ha det 100%..
Adam Åstrand
adast

nu har jag fått ur mitsuba och skall löda om den ikväll, då får vi hoppas det hjälper, det luktar lite bränt i den men förhoppningsvis så är den hel..
Adam Åstrand
adast

lödningen gjorde susen=) går som ett skott igen:P
Adam Åstrand
Skriv svar