Ännu ett ABS problem
Bilen, en Accord-94 2.3 SRi
Problem
ABS-lampan lyser hela tiden, har mätt motstånd över alla sensorer och konstaterat att de borde funka (ca 830 ohm på framhjule och ca 1200 ohm på bak)
Har kollat alla säkringar till ABS, relät och att pumpen går.
Har luftat ABS-delen, mycket luft/vatten/oljeblandat kom ut.
Har kollat felkoder, i första svängen fick 17 (VSS), den skall väl inte få ABS-lampan att lysa ...
Tog av pluspolen på batteriet ett par minuter, kopplade på allt igen och åkte en sväng.
När jag efter det skulle kolla felkoder (ABS-lampan lös hela tiden medan jag körde) så blev det lite konstigt.
Tändningen på, ABS-lampan lyser
När jag byglar så släcks ABS-lampan, motorlampan tänds och lyser med fast sken, däremot så blinkar ABS-lampan ?????????? sex gånger mellanrum en blinkning ??
Någon som har varit med om det ???? Vad är det för knas ??
Problem
ABS-lampan lyser hela tiden, har mätt motstånd över alla sensorer och konstaterat att de borde funka (ca 830 ohm på framhjule och ca 1200 ohm på bak)
Har kollat alla säkringar till ABS, relät och att pumpen går.
Har luftat ABS-delen, mycket luft/vatten/oljeblandat kom ut.
Har kollat felkoder, i första svängen fick 17 (VSS), den skall väl inte få ABS-lampan att lysa ...
Tog av pluspolen på batteriet ett par minuter, kopplade på allt igen och åkte en sväng.
När jag efter det skulle kolla felkoder (ABS-lampan lös hela tiden medan jag körde) så blev det lite konstigt.
Tändningen på, ABS-lampan lyser
När jag byglar så släcks ABS-lampan, motorlampan tänds och lyser med fast sken, däremot så blinkar ABS-lampan ?????????? sex gånger mellanrum en blinkning ??
Någon som har varit med om det ???? Vad är det för knas ??
Nebojsa Vacev
Accord 2.3 SRi -94
Accord 2.3 SRi -94
-
darthv
- Namn: Christian T
- Been thanked: 7 times
det borde finnas en tråd om var du hittar info om felkoder och hur de ska tolkas. servicemanualen till accord 90-93 finns på <a href='http://www.honda.co.uk/car/owner/workshop.html' target='_blank'>http://www.honda.co.uk/car/owner/workshop.html</a> och enligt den så betyder 6 blink att fail-safe relay är knasigt. kolla även nivån på ABS-vätskan, för hög nivå i ABS-vätskebehållaren antyder läckage i modulatorn.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)