Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Går dåligt när motorn är varm
Nu vänder jag mig till nördarna här på hondaforumet i hopp om hjälp. Har haft min CRX i snart två år. och nog fan ska den jävlas så fort den kan. Läcker in vatten och immar igen under vinterhalvåret, Kylaren pajade samma dag som jag fick körkort osv. <!--emo&:whip:-->
<!--endemo--> Den hatar helt enkelt mig.
Imman kan jag leva med, men motorn är det stora problemet. När bilen är kall går den hur fint som helst, även i början när den är varm. Men efter en stund så ska den naturligtvis börja jävlas med mig. Vid jämt gaspådrag t.ex. vid landsvägskörningn märker man det inte särskillt mycket. Men när man ska accelerera då börjar den "hosta" och ha sig. Den börjar låta konstigt och det händer liksom ingenting när man gasar. Släpper man då lite på gasen och gasar långsamt tills man kommer upp i höga varm går det relativt bra.
Det märkliga är att felet kommer och går. Hade en period förra vintern/våren då den höll på så här. Sen i somras gick den hur fint som helst, men i höstas började den göra så här igen. Eftersom jag har noll koll på bilar vet jag inte var jag ska börja leta efter fel. Någon som har någon aning?
Imman kan jag leva med, men motorn är det stora problemet. När bilen är kall går den hur fint som helst, även i början när den är varm. Men efter en stund så ska den naturligtvis börja jävlas med mig. Vid jämt gaspådrag t.ex. vid landsvägskörningn märker man det inte särskillt mycket. Men när man ska accelerera då börjar den "hosta" och ha sig. Den börjar låta konstigt och det händer liksom ingenting när man gasar. Släpper man då lite på gasen och gasar långsamt tills man kommer upp i höga varm går det relativt bra.
Det märkliga är att felet kommer och går. Hade en period förra vintern/våren då den höll på så här. Sen i somras gick den hur fint som helst, men i höstas började den göra så här igen. Eftersom jag har noll koll på bilar vet jag inte var jag ska börja leta efter fel. Någon som har någon aning?
Christoffer Ohlsson
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
lyser det ingen gul lampa(motorlampan) på intrumentpanelen när felet uppenbarar sig ?
EDIT: kan vara bra att veta årsmodell på bilen också
EDIT: kan vara bra att veta årsmodell på bilen också
Senast redigerad av Ejan den 27 januari 2007, 13:58, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
årsmodel 90.
92Kw
Inga lampor eller så lyser. Först misstänkte jag ett rent mekaniskt fel, men när det försvann och inte vissade sig på flera månader blev jag lite ställd. Sen nu har det ju kommit tillbaka.. Ingen som vill ha en dum dum crx? <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
92Kw
Inga lampor eller så lyser. Först misstänkte jag ett rent mekaniskt fel, men när det försvann och inte vissade sig på flera månader blev jag lite ställd. Sen nu har det ju kommit tillbaka.. Ingen som vill ha en dum dum crx? <!--emo&:whistling:-->
Christoffer Ohlsson
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
Med tanke på din ödmjuka första mening så kommer här ett råd kolla så att kallstartsventilen stänger och öppnar som den ska.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
-
Topplocket
Är tändsytemet friskt? kolla fördelaren som många andra skrivit här! men kolla oxå stiftens kondition!
Henrik Andersson
www.truckmechanic.zoomin.se
www.truckmechanic.zoomin.se