För korta fjädrar...

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
DelSolume

Va å besiktade häromdagen, och denna gången så såg dom att fjädrarna fram är för korta. när bilen hissas så sitter dom löst från tallriken. Nån som har en klok å smart idè på hur detta kan profisoriskt lösas utan behöva sätta in org. fjädrar eller byta till kortare dämpare? Ja, jag vet att kortare dämpare är att föredra, men passar inte plånboken just i detta. Har ju bara en månad på mig. Det är en Del sol som jag har...

Mvh/philip
Philip Andersson
Flygare
Kontakt:

För dig egen säkerhet så satsa på kortare dämpare.

Sen finns det tattar varning lösningar så som svetsa fast dem i skålen eller slangklämmor men inget jag rek.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
baltis

Slangklämma är som sagt var lite väl tattaraktigt :) lägg en svets istället brukar jag göra på vinterbilarna hehe :D
Erik Svensson

Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Den bilen skulle inte jag vilja köra. :(

För din egen säkerhet, åtminstone montera tillbaka orginalfjädrarna till du har råd med bätte dämpare?
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Att ha för korta fjädrar litar på hela hjulupphängningen i det långa loppet med bussningar och hela skiten. Byt till orginal tills du har råd att köpa riktigt, sen låter det alldeles för sänkt över huvud taget eftersom 40mm går att sätta på orginaldämparna och mer än det så ligger ju bilen nästan i asfalten.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
DelSolume

Kan ju inte vara farligt å köra med detta då fjädringen ska slå helt för att fjädern över huvud taget ska kunna lägga sig "ur position". Har inte varit några som helst problem innan, inte ens på tidigare besiktningar. Men svets lät ju lätt å enkelt. ;).... Japp, jag är lite av en tattare, å bör därför använda tattarlösningar. :P

Tack för svaren grabbs...
Philip Andersson
Skriv svar