hej.
förra hälgen fick jag 2 st påståenden, skulle vilja veta vilket som är sant.
1: att de kostar som fan att chippa ctr å det ger nästan ingenting.
2: att chippa ctr ger lika mkt som att chippa en turbo bil.
chippning av ctr
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Personligen så ställer jag mig frågnde till om man verkligen kan få 20 hjulhästar på toppen extra med enbart mappning av CTR.
Mellanregistret är där jag har kände mest skillnad på reflashen (Civictypertuned-kalibreringen i K-pron) kontra original.
Mellanregistret är där jag har kände mest skillnad på reflashen (Civictypertuned-kalibreringen i K-pron) kontra original.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Att den får 20hk mer toppeffekt med enbart K-pro lär ju va bull, med fint filter"system" samt ett fint avgas med k-pro så kan ja tänka mig runt 15hk.
Men att man får ett mkt finare register, med uppemot 20hk samt 20nm mer på vissa ställen i registret är helt korrekt..
Bara utav det så blir bilen helt annorlunda, man har ett mkt bredare register som den dra bättre och mer på, det känns på direkten
Men med grenrör, CAI samt avgas & K-pro har man faktiskt en snabb CTR, sen på me en diffbroms med
MVH
Men att man får ett mkt finare register, med uppemot 20hk samt 20nm mer på vissa ställen i registret är helt korrekt..
Bara utav det så blir bilen helt annorlunda, man har ett mkt bredare register som den dra bättre och mer på, det känns på direkten
Men med grenrör, CAI samt avgas & K-pro har man faktiskt en snabb CTR, sen på me en diffbroms med
MVH
http://www.fotoi.se
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Instämmer helt Istvan! Det är exakt dén setupen jag har och bilen är ljusår rappare än den var original! Utan att öppna motorn! Det är en helt annan motor!
Det är vad jag gillar bäst med K20:n. Dvs att den svarar så jäkla bra på att ordna till andningsvägarna och lägga en sjysst mapp på det.
Det är vad jag gillar bäst med K20:n. Dvs att den svarar så jäkla bra på att ordna till andningsvägarna och lägga en sjysst mapp på det.
Stockholm
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
finns K-pro som Flashar boxen ("chipar") och It´s Fun (företaget) som också flashar.
den ena dyrare än den andra och den andra funkar i princip inge vidare om man vill trimma mer eller har sportsys och filter m,m.
K-pro kostar mer och ger sen ännu fler möjligheter om du vill fortsätta att trimma.
It´s Fun funkar bra om du bara ska "chipa" och inte trimma vidare mer.
den ena dyrare än den andra och den andra funkar i princip inge vidare om man vill trimma mer eller har sportsys och filter m,m.
K-pro kostar mer och ger sen ännu fler möjligheter om du vill fortsätta att trimma.
It´s Fun funkar bra om du bara ska "chipa" och inte trimma vidare mer.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
It´s fun kan inte röra mappen efter vtecingreppet, verkar vara meningslöst ingrepp. Hondata är vägen att gå. Oavsett om det är flashning eller K-pro.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)