Hur hårt tål crx att köras?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
DeathScythe

tänkte skicka in en liten rad oxå.. Det går ej att jämföra VR6:a eller en GTI med en Vtec enligt mig. Dels har VR6:an en 2.8 liters motor 6:a. Hade själv en corrado VR6:a på 2.9 liters och bytte ner mig till en 124 Hästars CRX. Saknar lite vrid, men det är goare känsla att köra en rex. och Billigare!!! corren drog fan nästan 1.3-2+ när man vart gasglad.. Om du menar Golf 3 GTI 16v så har den cirkus 150 hästar (8v har 115 sura hästar). och är riktigt trött enligt mig =).

Om man jämför lite i reparationskostnader så är Rexen helt klart billigast! En polare köpte en VR6 och fick motorhaveri. Kostade 30 papp att renovera upp toppen, byta kedja (vilket är jävligt känsligt) och lite andra småsaker. Hur mkt skulle det kosta att renovera en vtec? några tusenlappar + jobb =)

Så jag hade (om jag varit du) satsat på en billig och rolig bil vilket resulterar i en VTEC!!!

Lycka till med ditt bilköp!

MVH
[i]Tobias Särkelä
Öland
[b]Honda CRX 1.6i -90 [/b]*Goez Oompa oompa*
[b]VW Corrado VR6 -92[/b] *såld*[/i]
darkdog8

DeathScythe skrev:tänkte skicka in en liten rad oxå.. Det går ej att jämföra VR6:a eller en GTI med en Vtec enligt mig. Dels har VR6:an en 2.8 liters motor 6:a. Hade själv en corrado VR6:a på 2.9 liters och bytte ner mig till en 124 Hästars CRX. Saknar lite vrid, men det är goare känsla att köra en rex. och Billigare!!! corren drog fan nästan 1.3-2+ när man vart gasglad.. Om du menar Golf 3 GTI 16v så har den cirkus 150 hästar (8v har 115 sura hästar). och är riktigt trött enligt mig =).

Om man jämför lite i reparationskostnader så är Rexen helt klart billigast! En polare köpte en VR6 och fick motorhaveri. Kostade 30 papp att renovera upp toppen, byta kedja (vilket är jävligt känsligt) och lite andra småsaker. Hur mkt skulle det kosta att renovera en vtec? några tusenlappar + jobb =)

Så jag hade (om jag varit du) satsat på en billig och rolig bil vilket resulterar i en VTEC!!!

Lycka till med ditt bilköp!

MVH

Må vara så, men den gör ju ändå 0-100 på kortare tid än både Golf vr6:an och golf gti. Den crxen jag snackar om är ju den med 150 hästar.

Några snabba siffror på vad några bilar gör 0-100 på när de är original:
CRX VTEC 150hk = 7,2s
Golf GTI = 8,3s (med kat = 9s)
Golf VR6 = 7,6s
Corrado VR6 = 6,9s

Så den enda bilen som tar en 150 hästars vtec är ju corradon med VR6, och det gör den med bara 3 hundradelar och en jävlar massa mer bensin :P

Koffe skrev:den filmen är säkert på en andningstrimmad vt, dom e rätt kvicka under o straxc över 100 men sen e dom seeeeeeeeeeega
Vad menas med det då? Är det stor skillnad när den är andningstrimmad jämfört med original?
Senast redigerad av darkdog8 den 26 maj 2007, 01:58, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Bergh
Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

CRX´n och Honda överlag tåls att piskas rejält förutsatt att man har koll på oljenivån och bytena...CRX VT är en väldigt kul bil som går riktigt bra ..går som sagt ej av jämföra med VR6 och Golf GTi ,,CRX´n är snabbare och billigare och framför allt roligare

den är kvick och har bra respons på låga varv inget snack om den saken,,men jämför man med att ligga utanför och i VTEC området så kan man tycka att den känns lite slö under 5700.

vill även flika in att du kan kika på en CRX med 124hp motorn det är inte så stor skillnad som många vill få det till ..går att hitta såna till väldigt trevliga priser
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
------------------------------------------
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Jay-c
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson

som sagt är inte motorn det viktigaste, den går alltid å byta om inte rätt sitter i från början.. det viktiga är ju chassiet å karossen
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Skriv svar