15" på S2000?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
kalleh

Tänkte köpa en uppsättning 15" att ha som "ut och lära sig sladda-däck" :) samt att ha på bilen i garaget i vinter när jag kommer börja bygga på den.
Men jag funderar på om det går på.. eller är 16" minsta möjliga?
Hittade en annons där det står att det ska passa Accord, s2000 m.fl men tvivlar ändå p.ga större? bromsar osv på s2000?
Samt speciell ET och navdiameter.
Hoppas på svar!

MVH Kalle
Kalle Hassel
makan

Vad har du för fälgar nu?
Tror det blir svårt att hitta 15" som passar.
Marcus Lindblom
kalleh

Sitter 18" på nu.
Men är ju 16" original.. så handlar bara om en tum mindre, men kan ju bli tajt ändå om det dessutom skiljer på et o.sv
Kalle Hassel
makan

Köp original 16" fälgarna

Här är ett par till salu
<a href="http://www.blocket.se/vi/12052164.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/12052164.htm?ca=11_s</a>

Har en uppsättning av dessa som du ev skulle kunna få köpa
Marcus Lindblom
kalleh

Ja jag har sett den annonsen.. men det är för mycket pengar tycker jag även om det vore kul att ha en uppsättning original som man vet passar som det ska.
Men jag vill mest ha nåt under vintern i garaget och när man vill busa lite.
Kommer köpa större hjul under vintern, så mina 18" kommer jag sälja.
Har du alltså en uppsättning original med? Vad vill du ha för dom i så fall?
Såg i annonsen att det var 255 däck på dom.. är det verkligen så brett original??
Vill du byta mot mina 18" så kan vi nog lösa det med.. dom är kantstötta runt om men med kanonfina däck.

MVH
Kalle Hassel
JG
Kontakt:

varför köpa sig en s2000 för att "dra ut o lära sig sladda lite"?

det finns 240, manta mm för sånt, in med skitet i en tegelvägg sen begravning på närmsta skrot.

en s2000 känns ju inte direkt som en sån bil...men men..

du kan ju alltid byta till mindre ok och skivor, så gjorde jag för att få på mindre fälgar på racebilen
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
HyPeRiOn
Bil: S2000
Namn: Peter Olsson
Kontakt:

måste nog hålla med där, lägg pengarna på en dålig 240 istället och använd s2k:n där den är som bäst. På banan med låga varvtider istället för breda ställ :D

Men om du nu ska sladda med den så tycker jag du bör köra på originalfälgar, bör gå att få ett riktigt bra pris på några beggade sådana och däck blir inte så dyrt på 16" ändå.
Senast redigerad av HyPeRiOn den 25 juni 2007, 18:44, redigerad totalt 1 gånger.
Peter Olsson
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Bil: S2000
Namn: John Kraft

Det går att få på 15" på s2000, det är samma ok som sitter på CTR så det som passar på den passar på din s2k. Det är ETn som du får hålla koll på.
Jag ser inte det som ett problem, eftersom 15" är oftast smala.

Det är väl inget fel att sladda med en S2000, för vem med lite självakting vill ha en 240.
Dessutom finns det väldigt få här som använder s2k:n där den är som bäst, På banan med låga varvtider......
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
kalleh

Yttryckte mig kanske lite fel.. är inte 18 år längre och är inte ute och sladdar runt grillen hela kvällarna :) Utan menade mer att jag vill kunna köra hårt och kanske brett ibland utan att det blir ett jättehål i plånboken..
vilket det blir med nya 255:or där bak :)
Ska bygga om bilen i höst vinter så den här sommaren kvittar det mig om det sitter fula 15"are på den.
Men men.. nu har jag fått dom svar jag behövde och tackar så hjärtligt för det!
Kalle Hassel
Skriv svar