Längesedan man var här å hälsade på er... tyvärr har intresset svalnat lite nu när man börjar bli gammal.
Har lite problem dock med min vinter pulka.
Skulle ta ut den för vintern förra veckan. Har bytt ett utav dom bakre bromsoken då det kärvade ihop förra vintern. Inte kört med den sedan dess.
Nu när jag skulle köra ut den så hade jag ingen bromsverkan överhuvud taget.
Varvade jag upp motorn fick jag däremot bromsverkan.
Jag kunde även bygga upp tryck med motorn avslagen som sedan försvann helt när jag startade.
hmm måste vara servon tänkte jag då. Testade att dra ut slangen som går från insuget till servon. Då fick jag tryck även med motorn igång.
En begnad servo inhandlades idag å provmonterades.
Felet kvartstår!!
Dock med den lilla extra finessen att jag nu inte kan få nåt tryck även med motorn avslagen. (pedalen går i botten)
Kan jag gjort nån miss när jag monterade servon? Givetvis är det väl luftat runt om. Dock inte på ett utav bakoken som nippeln är rund på.
Nån som kan hjälpa mig? Vore väldigt tacksam!
Bromsproblem med Civic HB -93
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Lufta mer.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Värm försiktigt på oket där nippeln är rund och lossa den med en rörtång, sen när den väl lossnar så monterar du en ny och luftar, sen lufta ännu mer som Scotte säger.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Okaj ska försöka med detta...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
civicrille
eller testar du med en svettstång, brukar alltid funka för mig
Rikard Bergenström
Tack för hjälpen Scotte å Dani!
Trodde inte det skulle göra så stor skillnad när bara ett var oluftat men tydligen gjorde d det...
Nu funkar allt super igen :thumbup:
Kan även passa på å rekommendera koniska hylsor när mutter eller bult är rund. Går hur lätt som helst med mutterpickan då. Väl värt dom svindyra pengarna dom kostar...
Trodde inte det skulle göra så stor skillnad när bara ett var oluftat men tydligen gjorde d det...
Nu funkar allt super igen :thumbup:
Kan även passa på å rekommendera koniska hylsor när mutter eller bult är rund. Går hur lätt som helst med mutterpickan då. Väl värt dom svindyra pengarna dom kostar...